Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiecie co koledzy :?: .........

Poczytajcie sobie : http://astra.autokacik.pl/uklad_motronic.html

a później piszcie jakieś bzdury o formatowniu komputera......

Jeżeli wszystkie elementy układu zapłonowego są sprawne reset nie zmienia kompletnie nic......silnik ma pracować normalnie......zresztą artykuł wyjaśni wasze wątpliwości.......

i nie pszcie że nie jesteście mechanikami :wink: ....ja też nie jestem :wink:

Opublikowano
Wiecie co koledzy :?: .........

Poczytajcie sobie : http://astra.autokacik.pl/uklad_motronic.html

a później piszcie jakieś bzdury o formatowniu komputera......

Jeżeli wszystkie elementy układu zapłonowego są sprawne reset nie zmienia kompletnie nic......silnik ma pracować normalnie......zresztą artykuł wyjaśni wasze wątpliwości.......

i nie pszcie że nie jesteście mechanikami :wink: ....ja też nie jestem :wink:

poczytałem... oto cytat z tego co posłałeś:

"Autoadaptacja systemu (samodostosowanie)

 

Centralka sterująca wyposażona jest w funkcję.autoadaptacji, która kompensuje zmiany i odstępstwa parametrów od wartości przyjętych przez konstruktora w procesie projektowania. Między innymi - system opracowuje własne tabele poprawek (modyfikacje map), które uwzględnia podczas doboru wartości podstawowych wielkości sterujących pracą silnika - główne wielkości to: czas wtrysku i położenie siłownika regulacji obrotów biegu jałowego. Funkcja adaptacji kompensuje również nieuchronne różnice wynikające z tolerancji produkcyjnych. Oznacza to, że wszystkie pojazdy będą miały wymagane osiągi bez konieczności ciągłej regulacji lub korygowania przez serwis. Parametry autoadaptacji ulegają skasowaniu przez odłączenie centralki sterującej lub poprzez polecenie z urządzenia diagnostycznego (zależne od wersji)."

 

 

wiec jest tak jak napisałem- komp sam siereguluje (AUTOADAPTACJA)

Pomogę kupić auto w Niemczech

+48508498199

+4916098654256

Opublikowano
No i Johnny, sam sobie kłody pod nogi rzuciłeś, bo juz miałem pisac co to Adaptacja komputera, ale mnie wyręczyłeś :wink: pisałem kiedyś na temat jak się to robi, jest to w skrócie opis co trzeba zrobić z książki "Sam naprawiam Ford Sierra" chyba WKiŁ, dot. to układu ECCIV, podejżewam że w BMW jest tak samo możę się to różnić tylko drobnymi szczegółami http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?p=34324#34324

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
To jak to jest...Odpalam i jadę sam kom... się dopasuje-oczywiście 10 min na wolnych obrotach w tej jeżdzie musi być a całe formowanie ma trwać 30 min.-Tak wyczytałem w mądrych pismach...Panowie to wy jeżdzicie tymi wózkami-a praktyka tworzy mistrza-,a nie teoria dlatego to pytanie.Ja Bm-ką jerzdze dopiero 3 miesiące.Pozdro.Weteran. :shock:
Opublikowano
To jak to jest...Odpalam i jadę sam kom... się dopasuje-oczywiście 10 min na wolnych obrotach w tej jeżdzie musi być a całe formowanie ma trwać 30 min.-Tak wyczytałem w mądrych pismach...Panowie to wy jeżdzicie tymi wózkami-a praktyka tworzy mistrza-,a nie teoria dlatego to pytanie.Ja Bm-ką jerzdze dopiero 3 miesiące.Pozdro.Weteran. :shock:

dokładnie tak , pośmigaj autkiem troche i wszystko będzie OK

Pomogę kupić auto w Niemczech

+48508498199

+4916098654256

Opublikowano
No i Johnny, sam sobie kłody pod nogi rzuciłeś, bo juz miałem pisac co to Adaptacja komputera, ale mnie wyręczyłeś .......

Kiokio mógłbym to samo powiedzieć do Ciebie :wink: ....wskazuje na to link który podałeś a w większości ludzie wypowiadający sie tam stwierdzili ze nie zachodzi potrzeba jakiegos specjalnego traktowania sterownika po resecie ( odpięciu aku. lub resecie przez złacze diagnostyczne ).

Ja w swoim poście napisałem ze jeżeli wszystko jest oki z całym układem zapłonowym to nie ma potrzeby jakiegoś formatowania.

Myśle że nie należy specjalnie przeceniać tej autoadaptacji ( tak a propos to dokładnie przeczytałem opis motronic-a przed napisaniem posta na forum )....."......które uwzględnia podczas doboru wartości podstawowych wielkości sterujących pracą silnika - główne wielkości to: czas wtrysku i położenie siłownika regulacji obrotów biegu jałowego......." nie sądzę aby tych parametrów było jeszcze więcej.

Pozatym pokażcie te "mądre pisma" ( jakiś skanik mile widziany) w których napisano że sterownik należy nauczyć pracy silnika......

Ja osobiście nie posiadam instrukcji obsługi do swojego auta...ale pewnie nie jedna osoba na forum takową posiada........więc moze niech sprawdzi czy jest tam opisana taka procedura po wymianie akumulatora a tym samym resecie sterownika ?......

A może w jakiejś instrukcji serwisowej jest coś takiego opisane ??

Mam dostęp do instrukcji serwisowej e36 Bentley-a i nie natknąłem się na opis takiej procedury......

Zakładm ze sterownik jest w stanie sobie w jakiś niewielki sposób skorygować zmiany parametrów silnika ale jeżeli silnik pracuje źle po resecie to jak dla mnie ewidentnie coś jest nie tak....jakis parametr został przekroczony...ew. któryś z elementów ( czujnik temp, sonda l itp. ) ma swoje parametry na granicy tolerancji albo tuz poza nią....

 

Również wielokrotnie zdarzyło mi się odłączać aku. i nigdy nie musiałem wykonywać procedury o której tutaj dyskutujemy.

 

Mam nadzieje że mojego pierwszego postu w tym temacie nikt nie odebrał jako atak ...bo nie to było moim zamiarem. :wink:

 

I jeszcze jedno....jeżeli nie mam racji........to udowodnijcie to jakimś konkretnym materiałem....a nie opowieściami zasłyszanymi od różnej maści mechaników.....np. takich jak w teście e34 na TVN Turbo.........

Jeżeli taka procedura jest wymagana to napewno gdzieś w materiałach firmowych BMW ew. BOSCH jest opisana .

Się rozpisałem.......to niepodobne do mnie :lol:

Opublikowano
Tak jak napisałem, informacje zaczerpnięte z książki, poza tym mam b zaufanego elektronika samochodowego (mój wójo :D ), który pracował w laboratorium doświadczalnym Boscha w Strasburgu przez 15lat, i wiem że jak on coś mówi to jest święte On mi powiedział że komputer należy nauczyć, bo najczęstrzą przyczyną braku adaptacji jest brak wolnych obrotów lub obr. nie równe których w puźniejszym czasie komputer może się nie nauczyć z braku warunków. Komputer cały czas się uczy choćby stylu jazdy,jakości paliwa itp. Moja beemka po odłączeniu akumulatora przez pierwsze ok 30s pracy na wolnych obr. strasznie buja, a po natychmiastowym ruszeniu chuśta cały czas więc coś w tym musi być. Poza tym nic napewno niezaszkodzi jak zostawimy silnik w spokoju choć by na kilka minut, a reszte adaptacji dokończymy np. w trakcjie dojazdu do pracy

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Ciekawe jest to co napisałeś o bujaniu na wolnych obr. U mnie jest taki objaw za każdym razem po odpaleniu z rana (po dłuższym postoju). Czyżby komp tracił ustawienia za każdym razem i uczył się od nowa? Po 30 sek. obr się stabilizują i jest OK. Może to wina jakiejś pamięci ustawień.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
...On mi powiedział że komputer należy nauczyć, bo najczęstrzą przyczyną braku adaptacji jest brak wolnych obrotów lub obr. nie równe których w puźniejszym czasie komputer może się nie nauczyć z braku warunków. Komputer cały czas się uczy choćby stylu jazdy,jakości paliwa itp. Moja beemka po odłączeniu akumulatora przez pierwsze ok 30s pracy na wolnych obr. strasznie buja, a po natychmiastowym ruszeniu chuśta cały czas więc coś w tym musi być...

Może to nie tylko kwestia odpięcia akumulatora?

U mnie zarówno w E36 316i jak i w E34 525iA po odpięciu akumulatora (nawet na kilka godzin) i ponownym jego podłączeniu nie występują żadne negatywne objawy - żadnego falowania obrotów, dławienia się, szarpania... Odpalam samochód i od razu mogę jechać. Silnik pracuje równo, wkręca się na obroty gładko...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Ja z serwisu sie dowiedziałem,że najlepiej po odłączeniu akumulatora odpalić auto i powinno chodzić aż do uzyskana 90 stopni.Robiłem takze jak Bastek napisał i też było dobrze.W instrukcji jest napisane,że jest moduł DME,który dopasuje wszystkie parametry w czasie jazdy.Zauważyłem,ze jak dobrze przegonie auto,to jakby silnik był mocnieszy,chyba to też zasługa DME.
  • 1 rok później...
Opublikowano
jak zresetować kompa w e36 ???? prosze o pomoc... !!!!! :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:
Opublikowano

I po co taki stary wątek odgrzebałeś ??

 

Kompa możesz zresetować odpinając akumulator na kilkanaście minut.

Lepszym rozwiązaniem jest podjechanie do ASO lub innego serwisu który zajmuje sie takimi sprawami, zresetują ci sterownik ale przy okazji dowiesz się jakie masz błędy i ew. usuniesz sobie usterki...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.