Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Znowu mam pytanko z cyklu problemy z 750iL :lol:

Autko stało miesiąc czy 2 bez zapietego akumulatora i teraz nie odpala. Kręci kręci ale silnik wogóle nie odzywa.

Czy mogło sie coś takiego stac że komputer "stracił pamiec"???

Prosze o pomoc

Opublikowano
Komputer, nawet jeśli się zresetuje, wraca do ustawień fabrycznych, więc niczym to nie grozi, silnik normalnie odpala, sprawdź lepiej pompy paliwa, mogły się zastać albo przymarznąć(jeśli masz wode w zbiorniku, to po takim czasie znajdzie się ona dokładnie na samym dnie, a przy obecnych temperaturach.... :( )
Opublikowano

woda w zbiorniku to napewno nie, bo zbiornik był wyciagany i wyczyszczony. Wiec postawić należy chyba na pompy.

Dzięki Panowie

Opublikowano

Witam serdecznie

Więc się troche rozgadam:

a więc wszystkie starsze auta (silniki oczywiście) pracują tylko mechanicznie,

natomiast nowsze generacje są wspomagane elektronicznie, aby podżyłować z jednostek nieco (troche mniej, lub troche więcej) lepsze osiągi.

Dla bezpieczeństwa jednak układy są tak skonstruowane, aby w przypadku padniętego komputera dało się jechać autem.

Niektórzy ludzie mają w samochodach przepalone bezpieczniki od obwodu komputera i jeżdżą bez usterek. Nie grozi to w żaden sposób uszkodzeniu mechanicznemu silnika, jedynie auto może nie mieć w 100% przyspieszenia - jeżeli moc silnika jest podkręcana kompem. Objawem niekorzystnym tego przypadku może być nieznaczne falowanie wolnych obrotów silnika (głownie na zimno).

W twoim przypadku, radziłbym sprawdzić świece (ewentualnie przeczyścić lub wymienić), następnie - aby sprawdzić, czy paliwo jest podawane - jedna osoba kręci silnikiem, a druga kuca przy wydechu i ręką przytyka lub (hehe) wącha, czy wylatują opary benzyny. Jeżeli tak, do dobry objaw i tylko problem z zaskoczeniem, a jeżeli nie - to znaczy, że nie idzie paliwo. Wtedy albo pompa paliwa nie działa, albo coś innego w układzie trzeba szukać. Czasem przewody paliwowe są zapowietrzone na tyle,że pompa nie może natłoczyć na tyle benzyny aby zaskoczył silnik (robi siękorek powietrza). Wówczas można zaczepić auto do ciągnika i (jak na pycha) ciągnąć aż odpali, ale to oczywiście jest nie zdrowe dla auta. Drugim dobrym rozwiązaniem jest wypiąć przewód paliwowy przed wtryskiem, włożyć bokiem długą słomkę i przez cienki lejek zalać troche benzyną (dla zdziwionych: słomka jako rurka odpowietrzająca) - powinno pomóc - sprawdzone w renówce

Pozdrawiam

 

P.S.

Szczęśliwego Nowego Roku

Opublikowano

Kolego, w e32 750 masz dwa niezależne komputery, odpowiadające za grupy po 6 cylindrów, jest mało prawdopodobne, aby oba na raz padły, pisałem o wodzie w paliwie, gdyż to tłumaczyłoby to zatrzymanie obu pomp jednocześnie, to, że zbiornik był czyszczony nie oznacza, że nie mogłś w międzyczasie zatankować paliwa z zawartością wody, ale to łatwo sprawdzić, trzeba tylko włączyć zapłon, i poluzować opaski na listwach zakręcić rozrusznikiem, paliwo powinno tryskać, dla pewności należy poruszyć przewodami, lubia się przykleić i można przedwcześnie ucieszyć się ze znalezienia usterki. Jeśli tu jest ok. to warto sprawdzić, czy jest iskra, zasilanie kompów i czy nie ma przypadkiem, uaktywnionej blokady zapłonu.

Aha, nie radzę jeździć na padniętym kompie, wprawdzie jest mało prawdopodobne mechaniczne uszkodzenie silnika, ale już załatwienie katalizatorów to tylko kwestia czasu, o wyższym zużyciu paliwa nie wspominając.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.