Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich i prosze opomoc.

W moim e-36 compact patrząc z tylu zauważyłam że obydwa koła sa pochylone górą do środka (jadac już 80 km/h kiedy wpadam w jakies nierównośći tylem auta rzuca na lewo i prawo) na przegladzie miesiac temu powiedziano mi ze amortyzatory maja 30% zużycia. Kiedy kolega podniósł tył auta lewarkiem koła sie wyprostowały, po opuszczeniu oczywiscie znowu sie pochyliły górą do środka.czy ktoś wie jaka jest tego przyczyna i co z tym zrobić.

Opublikowano
Tuleje tylnych wahaczy. Rzucanie tyŁem po wpadnięciu w dziurę tylko potwierdza tę djagnozę. Dodatkowym objawem będzie zdzieranie opon od wewnętrznej strony.
Opublikowano
pochylenie tylnych kol w bmw to normalna rzecz w koncu tam jest niezalene zawieszenie i im nizej auto siedzi tym kola bardzie sa pochylone robi sie tzw negat jak w sportowych autach ale to nie powinno tylko polepszyc wlasnosci trakcyjne auta,jak chcesz je wyprostowac to kup nowe sprezyny albo te naciagnij
Opublikowano
a jak z wymiana tulejek ?a dokladnie czy duzo jest grzebania i mozliwa wymiana samemu w garazu. Wymienialem tylko narazie osobiscie przednie laczniki ,drazki i swoznie wiec zaduzego pojecia nie mam... :oops: ale lubie probowac samemu :D mam podobne objawy,przynajmniej tak mi sie wydaje odkad zmienilem na zimowki...i domyslam sie ze to moze byc tez przyczyna oponek...wiec sam nie wiem
B M W
Opublikowano
nieda sie tego wymienic samemu jesli nigdy tego nie robiles trzeba miec naprawde troche praktyki . i mlot a potem i tak sie jedzie na ustawienie . pojedz niech ci sprawdza luzy z tylu ustawia pochylenie odpowiednie bo jest to regolowana rzecz i zbierznosc . sprerzyn i amorow narazie ne tykaj moze sie okaze ze puscily ci zimembloki na koncu wachaczy lub ktoras ze szpilek trzymajaca koszyk . napierw ogladamy a potem psujemy .
Opublikowano
amorki i sprezynki mam do wymiany :8) myslalem zeby tez kupic juz zarazem i probowac wymieniac...macie moze jeszcze cos przydatnego i czesto wymienialnego z tylu ? Bo jesli juz rozbiore i robic to mozna jeszcze cos pociagnac zarazem...i moze te zimmerblocki ?? przod zrobiony :D
B M W
Opublikowano
pochylenie tylnych kol w bmw to normalna rzecz w koncu tam jest niezalene zawieszenie i im nizej auto siedzi tym kola bardzie sa pochylone robi sie tzw negat jak w sportowych autach ale to nie powinno tylko polepszyc wlasnosci trakcyjne auta,jak chcesz je wyprostowac to kup nowe sprezyny albo te naciagnij

 

Z przodu też jest niezależne w 99% aut. Wszystkie auta mają negatyw? :)

 

Jeśli auto jest nie obniżane i ma negatyw to na 99% ma wywalone zawieszenie. Do diagnosty (nie do tego co wbija pieczątki przeglądu, tylko do fachowca) i naprawić

Opublikowano

To ja też zapytam. Odnoszę wrażenie że tył auta nieco "siadł" tzn. patrząc na przerwę pomiedzy kołem a nadkolem -jest ona troche mniejsza niż przód. Czyli do wymiany sprężyny???

 

Jeszcze pytanko nr 2. Przy jeździe po takim małych nierównościach -jak teraz np po zamarznietym błocie - lekko się tłucze z przodu. Amory??? czy coś innego???

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Witam

Co do compacta i jego zawieszenie, o które się pytał kolega wcześniej.

Mam dość pseudo porad, ludzie czytajcie temat i odpowiadajcie na temat!

Ktoś napisał, że w compakcie ustawia się pochylenie i zbieżność. NIE, NIE. Ludzie jak nie wiecie na 100% to nie piszcie. W compakcie jest tylna zawiecha z e30 więc tam nic się nie ustawia. wkładasz wachacz i koniec.

Co do pochylenia to wejdź pod samochód, weź długi mocny pręt np możer być taka łapka do podważania i wyrywania. Zaprzyj łapkę miedzy tylna belkę a wahacz i zobacz czy są luzy. Na strone są dwa mocowania wachacza do belki na tulejach metalowo gumowych. sprawdź czy mają luzy. jeśli nie i jeśli nie tnie opon od środka to zawiecha jest OK. jeśli nie ma luzów a tnie opony to w 80% do wymiany belka, a w 20 % wachacze. wiem bo długo walczyłem z compactem i jego tylnym zawieszeniem. dziś mam obniżonego 60/40 i tylne kółka są aż śmiesznie pochylone do środka ,ale tak ma być jak w e30.

PS

Jeszcze dziś sprzedaję na Allegro właśnie te wachacze bo naprawiałem metodą prób i błędów, a okazała się delikatnie przekrzywiona belka.

pzdr

Opublikowano
pochylenie tylnych kol w bmw to normalna rzecz w koncu tam jest niezalene zawieszenie i im nizej auto siedzi tym kola bardzie sa pochylone robi sie tzw negat jak w sportowych autach ale to nie powinno tylko polepszyc wlasnosci trakcyjne auta,jak chcesz je wyprostowac to kup nowe sprezyny albo te naciagnij

 

Z przodu też jest niezależne w 99% aut. Wszystkie auta mają negatyw? :)

 

Jeśli auto jest nie obniżane i ma negatyw to na 99% ma wywalone zawieszenie. Do diagnosty (nie do tego co wbija pieczątki przeglądu, tylko do fachowca) i naprawić

prawie wszystkie mają negatyw, wyjątki to np polonez lub jakieś solidne terenowce. W e36 z tyłu na standardowym zawiesz jest 1,30" na minusie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.