Skocz do zawartości

730 V8 czy 750V12?? Help!!!


Zdzira 850I

Rekomendowane odpowiedzi

piszecie że 740 i 750 mają tyle samo do setki , ale przejedź się tym i tym a zobaczysz różnicę uwierz mi .... :twisted: w 750 to jest inny moment obrotowy 450 nm to jest naprawde ogromny moment , mógłbyś podpiąć pług i orać pole... pamiętaj jeździsz na momencie a popdpierasz się mocą!!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ta E32 730i wyglada zdecydowanie rozsadniej od tych 750tek.

Od niedawna jestem wlascicielem E38 730i, moim zdaniem ten silnik jest w zupelnosci wystarczajacy.

Mysle, ze zdecydowanie lepiej miec zadbane 730i, niz zarypane 750i, ktore np. nie wiadomo dlaczego ciagle chodzi tylko na polowie garow.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taka tabele wszystkich bmw i każdego silnika.tam są wszystkie parametry techniczne itd.i wg nich 740iA ma do 100km/h 7.4sek i 750 tez tyle ma.nie wiem na ile to jest wiarygodne...jeśli by ktoś chciał to mogę to wysłac na e-maila
Łukasz nie ma duzej roznicy w przyspieszeniu poniewaz 750 ma 300 ps a 740 tylko...haha...286 ale jest chyba ponad 100 kg lzejsza,musle ,ze spowodowane to jest tym iz silnik m60 jest caly z aluminium a 750 zeliwny i 2 wiaderka wiecej.Nie wiem jak jest w e32 ale w e38 jest miedzy nimi chyba 140 kg roznicy.jezdzilem 750 mojego kolegi i nie ma wielkiej roznicy w przyspieszeniu no i moja jest dluzsza ale ten klang 12 cylindrowca...hmm..po prostu poezja.V8 pieknie bulgocze V 12 mruczy jak vulkan przed erupcja...jednym slowem POWER.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz 735 według danych testowych to 730V8 zbiera się w 8,3 sekundy a 735 R6 w 8,6 więc jest szybsze dotego pięknie ciągnie od dołu i mniej pali a o zadbane 735 to ciężko dotego ja lubię dźwięk V8 i V12 R6 jest fajne ale ja chcę widalstego motoru :)

 

Nie neguję 735 to fajan fura ale chcę V-kę nie R-kę

 

3,5 R6 robi 3,0V8 ... wiem bo kumpel ma i sie cieliśmy :P

 

ps. ja swojej zmierzyłem g-techiem 7,7 (ale nie do 100 tylko do 96 - 60mil) . Jedna osoba na pokładzie czyli ja i pusty zbiornik .

 

Fabryczne pomiary odbywaja się zawsze z dwoma osobami w samochodzie i ileś tam literków paliwa w zbiorniku .

 

edit

 

odnośnie porównania 740 i 750 ... subiektywnie 740 lepiej jedzie , M60 lubi obroty a 750tka charakterystyką przypomina diesla .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie mnie to dziwiło ze kolega powiedział ze 3.0 V8 lepiej chodzi bo kiedyś wracając z wa-wy do sandomierza siadła mi na tyłku e32.no to przyspieszam :norty: a było to w skaryszewie...w ostrowcu św. po prawie 45min sprincie musiałem tankować.widze orlen wrzucam kierunek a on za mna.podjechałem po dystrybutor a on za mna(myśle sobie co jest??) ale on też tankował samochód,miedzy czasie nawiązaliśmy rozmowe i okazało się ze ma 3.0 V8.nie dawał rady...i to jeszcze jechałem z dziewczyna która cały czas mówiła wolniej wolniej :roll2: ale gdy sie wychylał na psie obok i wciskałem gaz do podłogi nie mógł mnie dojść :twisted2:

jeśli miał bym zmienić e32 (co napewno tego nie zrobie) to tylko na 740i-takie moje skromne zdanie :)

 

pozdrawiam Łukasz

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem ogladalem e32 735... Bardzo lubie ten model i specjalnie obejrzec go skrecilem do komisu. Cena wynosila 5500zl. Z daleka ladna, ale czym blizej podchodzilem tym gorzej. Tarcze hamulcowe do wymiany, opony nie dosc ze sparciale to mialy na jednej osi rozne szerokosci, wlasciciel byl tak biedny ze nie bylo go stac nawet na emblemat na maske i nakleil naklejke z allegro. Po minucie ogladania zdegustowany dalem sobie spokoj.

Jesli chcesz zrobic auto na stan idealny/kolekcjonerski to tylko i wylacznie musi to byc 750 i najlepiej cos z poczatku produkcji, np z 1987 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem ogladalem e32 735... Bardzo lubie ten model i specjalnie obejrzec go skrecilem do komisu. Cena wynosila 5500zl. Z daleka ladna, ale czym blizej podchodzilem tym gorzej. Tarcze hamulcowe do wymiany, opony nie dosc ze sparciale to mialy na jednej osi rozne szerokosci, wlasciciel byl tak biedny ze nie bylo go stac nawet na emblemat na maske i nakleil naklejke z allegro. Po minucie ogladania zdegustowany dalem sobie spokoj.

Jesli chcesz zrobic auto na stan idealny/kolekcjonerski to tylko i wylacznie musi to byc 750 i najlepiej cos z poczatku produkcji, np z 1987 roku.

 

Ja oglądałem niedawno 735iA za piątke po negocjacji ;-) Błotniki pognite 600 pln lekko, nivo siedziało zaraz po wyłączeniu silnika (to chyba źle?): lekko 500 pln, koła ohyda (stalówki): 1000 pln żeby wymienić na coś gustownego; głupia usterka w postaci szumów w radio gdy dimer oświetlenia był w pozycji innej niż max (100 pln?), gaz II-gen na której właściciel bał się jeździć żeby nie wybuchł (porządek w postaci przeróbki na sekwencje minimum 1500 pln)...

 

Jak widać kupimy auto za 5000 zł ale na dzień dobry trzeba włożyć 3700 zł... a co jeszcze wyjdzie? Nie wiadomo.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boze ludzie co wy wogóle piszecie ze 750 przypomina disla czy porównywalne jest z 740. :duh: Czy ktos z was nie posiadających 750 lub posiadających 740 próbował wyprzedzac przy np 140 sznurek tirów? Zadne tam 740. Kolega co ma własnie 740 po kazdym wyprzedzaniu moim 750 łapał się za serducho ze ten silnik tak przyspiesza mimo predkosci. Cytuje" U Ciebie wskazówka predkosci wspina się szybciej jak u mnie wskazówka obrotomieza!!" :norty: Owszem do setki nie ma róznicy ale pózniej to jest kanion. I nikt mi nie powie ze jest to samo. Chyba ze jechaliscie padliną. A i kolegi 740 i moje 750 jest w stanie naprawde super.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boze ludzie co wy wogóle piszecie ze 750 przypomina disla czy porównywalne jest z 740. :duh: Czy ktos z was nie posiadających 750 lub posiadających 740 próbował wyprzedzac przy np 140 sznurek tirów? Zadne tam 740. Kolega co ma własnie 740 po kazdym wyprzedzaniu moim 750 łapał się za serducho ze ten silnik tak przyspiesza mimo predkosci. Cytuje" U Ciebie wskazówka predkosci wspina się szybciej jak u mnie wskazówka obrotomieza!!" :norty: Owszem do setki nie ma róznicy ale pózniej to jest kanion. I nikt mi nie powie ze jest to samo. Chyba ze jechaliscie padliną. A i kolegi 740 i moje 750 jest w stanie naprawde super.
adio...najpierw przeczytaj dokladnie posty a potem wycwaniaj sie.Nikt nie pisal ,ze jest takie same przyspieszenie w trasie ale z miejsca nie ma wielkiej roznicy nawet wg BMW w trasie jest roznica ale nie taka oszalamoiajaca jak piszesz to po pierwsze...po drugie nikt tu nie porownal 750 do diesla w doslownym rozumieniu...chodzillo raczej jak sie ma stosunek momentu obrotowego do obrotow a to raczej jest na plus 750...czytaj uwaznie...pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adi0583 ... czytanie ze zrozumieniem się kłania . Napisałem "subiektywnie" - znane Ci jest takie słowo ? ... oraz że charakterystyka przypomina diesla - nigdzie nie napisałem że jedzie jak diesel ... i tak tez jest bo 750tka ciągnie bardzo mocno od dołu i rozwija swoją moc/moment równomiernie przez cały zakres obrotów a to może być po prostu nudne ... Edytowane przez Mehow
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj obejrzałem tą:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3943309

 

Wnętrze niezbyt zniszczone ale kierdę i gałkę obszyłbym nowa skórką ale to mój wymysł chyba:)

Silnik dźwiękowo chodzi ładnie ale trzyma na jałowcu tylko 500obrotów czyli pierwszą kreskę czy to norma??

Aha i jak toczyłem się do skrzżowania to zdarzyło mu się żeby obroty skakały ze 450 na 800 obrotów czy trudno to naprawić??

 

I nadal męczy mnnie ta:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3859456

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

na pierwszy rzut oka ładna ale nie podoba mi się cały lewy bok i przedni spojlerek nieoryginalny tzn od R6 ... powodów moze byc kilka .

Wisi już jakis czas na allegro i jest podejrzanie tania jak na "dobrą" 740 tke . Ale ja juz też nie chce Ci za bardzo mieszać w głowie i nie chce poprzedzać faktów ... może jest dobra ale to jak zwykle stwierdzisz tylko przy osobistych oględzinach .

 

Generalnie jezeli chcesz auto tylko i wyłącznie do celów hobbistycznych to zwróciłbym uwagę przede wszystkim na bezwypadkowość bo nie ma nic gorszego kiedy czyścisz w weekend swoją lalunie i "odkrywasz" przy tej okazji "nieścisłości blacharsko-lakiernicze" ... czytaj , jeżeli sprzedający w ogłoszeniu nie zaznaczy jednoznacznie i zdecydowanie bezwypadkowości to ja juz dalej nie pytam .

 

edit

 

przyjrzyj się tej http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3841019

 

jak miesiąc temu szukałem 7ki dla kumpla to prawie jechałem po nia ale stwierdziliśmy że jednak za daleko ... całą polske trza było przejechać . W każdym bądz razie rozmawiałem wtedy z właścicielem i z rozmowy wynikało ze to moze być dobre auto . Wtedy były jeszcze fotki wnętrza ... ma bardzo ładne i czyste welurki w srodku ;)

 

ps. wczesniej była wystawiona za chyba 9900

Edytowane przez Mehow
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jezeli chcesz auto tylko i wyłącznie do celów hobbistycznych to zwróciłbym uwagę przede wszystkim na bezwypadkowość bo nie ma nic gorszego kiedy czyścisz w weekend swoją lalunie i "odkrywasz" przy tej okazji "nieścisłości blacharsko-lakiernicze" ... czytaj , jeżeli sprzedający w ogłoszeniu nie zaznaczy jednoznacznie i zdecydowanie bezwypadkowości to ja juz dalej nie pytam .

 

Z drugiej strony skąd on ma to wiedzieć? Skoro nie jest pierwszym właścicielem? Jak sam jej nie rozwalił to trudno powiedzieć... inna sprawa wypadek prawnie to wtedy jak są ranni lub zabici ;-) A jak tylko auto uszkodzi, np 10 razy dachu.je i uderzy przodem w drzewo i nic sie nikomu nie stało to jest kolizja :)

 

Wydaje mi się że przy aucie w tym wieku to czasem nawet plus jak miało lekki wypadek i właściciel pomalował np całą maskę a przy okazji błotniki które były lekko przetarte i powiedzmy jeszcze drzwi bo troszkę rdza łapała już na dołach.

 

Co do wojny 740 vs 750. 750 ma zdecydowanie mocniejszy silnik lecz gorszą skrzynie (jeśli chodzi o sport oczywiście). Jednakże myślę że z tego względu że ma lepiej rozłożony moment obrotowy, mimo większej masy (jakby nie było tylko o 6% a mocy ma więcej o 5 % ale maks moment większy o 12,5% co myślę że daje spokojnie 10% średniej przewagi mocy) potrafi w pewnym zakresie prędkości ostro wyrwać się do przodu przed 740.

 

 

Pozdrawiam

 

 

P.S. To [bAD] to słowo DACH + UJE bo razem zawiera brzydkie słowo i mi forum go wycenzurowało :D

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony skąd on ma to wiedzieć? Skoro nie jest pierwszym właścicielem? Jak sam jej nie rozwalił to trudno powiedzieć...

 

ktoś kto jest w posiadaniu samochodu związanego z jego pasją doskonale zna jego przeszłość ... sęk w tym że takich ludzi jest mało . Z drugiej strony wcale nie jest to takie trudne a bardziej kwestią czasu . Trzeba mieć wyczucie i wiedzieć gdzie szukać , i to wszystko .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mehow jest mi znane. Uwazam tez ze nie macie racji. Gdyby było tak jak wy wszyscy piszecie to po co wogóle BMW wydało z milion dolców na zrobienie v12? albo dlaczego nie zaprzestano jego produkcji po wprowadzeniu 4,0? Było i jest produkowane bez wiekszych zmian i zawsze wystepuje w najbogatszej wersji. A gadanie ze 740 subiektywnie lepiej jedzie jest poprostu nie na miejscu bo to nie ta półka. 740 zawsze pozostanie w cieniu v12 i nikt tego nie zmieni. A jak ktos nie dowieza to zapraszam na jakies lotnisko. A co do wiekszych kosztów serwisowania 750 a 740 tez mam inne zdanie. 740 moze ma mniejsza ilosc garów ale wymagają one duzo drozszych podzespołów niz w przypadku v12.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adi0583 - chodzi o to , że 740 i 750 mają po prostu różne charakterystyki przebiegu momentu co przekłada się na ludzkie odczucia i tyle . Nie jest tak , że 750 jest "tylko" szybsza ... jest po prostu inna i różnica między nimi nie jest taką różnicą jak np między 3,0R6 i 3,5R6 .
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice między 4.0 a 5.0 nie są duże. Jeździłem obiema.

 

v12 to prestiż dla firmy/ limuzyny , nie wiele firm produkuje v12. Odpowiedz na pytanie dlaczego firma produkując jednocześnie 740 i 750 ograniczyła w tej pierwszej fabrycznie prędkość do 240km/h a w 750tce do 250km/h?????? Przecież 740 spokojnie można pojechać 260km/h.

 

Mając do wyboru takie same 740 i 750 zawsze wybiorę 740. Takie jest moje zdanie i nikt nie musi się z mnim zgadzać.

 

Adi OBUDŹ SIĘ.

 

Piszesz że 740 jest wogóle nie porównywalne z 750, napisałeś że nie ta półka, o koledze co łapał się za serducho. Ze wskazówka prędkościomierza pnie się szybciej niż obrotomierz w 740! Piszeż też o jakiś kanionach, przepaściach..... DO MNIE TO ZUPEŁNIE NIE TRAFIA jest nawet śmieszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice między 4.0 a 5.0 nie są duże. Jeździłem obiema.

 

v12 to prestiż dla firmy/ limuzyny , nie wiele firm produkuje v12. Odpowiedz na pytanie dlaczego firma produkując jednocześnie 740 i 750 ograniczyła w tej pierwszej fabrycznie prędkość do 240km/h a w 750tce do 250km/h?????? Przecież 740 spokojnie można pojechać 260km/h.

 

Mając do wyboru takie same 740 i 750 zawsze wybiorę 740. Takie jest moje zdanie i nikt nie musi się z mnim zgadzać.

 

Adi OBUDŹ SIĘ.

 

Piszesz że 740 jest wogóle nie porównywalne z 750, napisałeś że nie ta półka, o koledze co łapał się za serducho. Ze wskazówka prędkościomierza pnie się szybciej niż obrotomierz w 740! Piszeż też o jakiś kanionach, przepaściach..... DO MNIE TO ZUPEŁNIE NIE TRAFIA jest nawet śmieszne.

 

:cool2: też tak myśle

 

a tak na marginesie,mógłbyś Adi pokazać swoja 750?podobają mi się te wersje co Ty masz a mało ich widziałem :?

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mehow jest mi znane. Uwazam tez ze nie macie racji. Gdyby było tak jak wy wszyscy piszecie to po co wogóle BMW wydało z milion dolców na zrobienie v12? albo dlaczego nie zaprzestano jego produkcji po wprowadzeniu 4,0? Było i jest produkowane bez wiekszych zmian i zawsze wystepuje w najbogatszej wersji. A gadanie ze 740 subiektywnie lepiej jedzie jest poprostu nie na miejscu bo to nie ta półka. 740 zawsze pozostanie w cieniu v12 i nikt tego nie zmieni. A jak ktos nie dowieza to zapraszam na jakies lotnisko. A co do wiekszych kosztów serwisowania 750 a 740 tez mam inne zdanie. 740 moze ma mniejsza ilosc garów ale wymagają one duzo drozszych podzespołów niz w przypadku v12.
adio a powiedz mi jakie twoja 750 ma szybki...czy ma izotermiczne...chyba tak sie to nazywa...tzn te podwojne.Czy jest w long i czy ma dociagana klapke bagaznika?Acha i czy ma parktroniki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i czy ma dociagana klapke bagaznika?Acha i czy ma parktroniki?

 

A byly te dwie rzeczy w ogole montowane w e32?

V12 to prestiz. V8 moze byc oszczedniejsze i szybsze, szukajac osemki nawet nie myslalem o V8 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A byly te dwie rzeczy w ogole montowane w e32?

 

No oczywiście. Marcin tyle już jesteś na forum ;)

 

 

V12 to prestiz.

No przede wszystkim prestiż.

 

V8 moze byc oszczedniejsze i szybsze

Oszczędniejsze napewno ale szybsze napewno nie, jest wolniejsze, nie ma jak to określił Adik ....przepaści.

 

szukajac osemki nawet nie myslalem o V8

 

A czemu? żadsza, droższa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby było tak jak wy wszyscy piszecie to po co wogóle BMW wydało z milion dolców na zrobienie v12? albo dlaczego nie zaprzestano jego produkcji po wprowadzeniu 4,0? Było i jest produkowane bez wiekszych zmian i zawsze wystepuje w najbogatszej wersji.

Dla prestizu. Np. E32 750i bylo pierwszym niemieckim V12 produkowanym po wojnie.

Co do najbogatszej wersji - w BMW nie wystepuje cos takiego, jak najbogatsza wersja, ani 'pelna opcja'.

 

A gadanie ze 740 subiektywnie lepiej jedzie jest poprostu nie na miejscu bo to nie ta półka.

 

Bez przesady. To jak najbardziej ta polka, tyle ze 750i to model flagowy i pokaz mozliwosci firmy.

Przy codziennej jezdzie IMHO roznica jest tylko w dzwieku i kulturze pracy

V12. A roznica w cenie miedzy 740i i 750i byla masakryczna.

 

A co do wiekszych kosztów serwisowania 750 a 740 tez mam inne zdanie. 740 moze ma mniejsza ilosc garów ale wymagają one duzo drozszych podzespołów niz w przypadku v12.

 

Jakich podzespolow? :shock:

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i czy ma dociagana klapke bagaznika?Acha i czy ma parktroniki?

 

A byly te dwie rzeczy w ogole montowane w e32?

V12 to prestiz. V8 moze byc oszczedniejsze i szybsze, szukajac osemki nawet nie myslalem o V8 :)

Ja mam te rzeczy zamontowane i jest to E32 740iL 1992r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukajac osemki nawet nie myslalem o V8

 

A czemu? żadsza, droższa?

 

Jakby to powiedziec... osemka jest bardzo nierozsadnym autem i polaczenie tego z duzo bardziej rozsadnym V8 jest kombinacja nie odpowiadajaca mi. Mialo byc V12 i nic innego, tak samo jak wiedzialem ze to V12 ma byc opakowane w linie 8er :twisted: Byylem uparty i szukalem poltora roku tego co chcialem :)

840 byla tansza w zakupie jako nowa, dopiero na rynku wtornym jest drozsza od V12 i wcale sie nie dziwie, gdyz jest to poszukiwany model, a sprzedano go w niewielkiej ilosci.

Oczywiscie nie mam zamiaru nikomu wmawiac zeby kupil V12 bo jest najlepsze, sam wiem ze nastepne auto jakie kupie to bedzie Mercedes W140 i wiem ze bedzie w wersji 500SE, ktora tez mnie zadowoli. Niestety chcialbym tym jezdzic na codzien, a dwie V12 to o jedna za duzo w moim budzecie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie przewaga 740 nad 750 to byla skrzynia oraz ekonomika. Po latach doswidczen z roznymi autami (moimi i tymi, na ktore namowilem znajomych, hehee) dochodze do wniosku, ze V8 to jednak najlepsze rozwiazanie na jazde codzienna, z przewaga trasy, ale tez i przy duzych przebiegow w miastach. Nie zabija nawet przy dzisiejszych cenach paliwa, a co do osiagow... wystarczajace, jezeli skrzynia jeest OK. Jezeli mowimy o samochodach uzywanych i ponad 10 letnich to najwazniejsze beda jego poprzedni wlasciciele. W e32 juz spotkalem takie wynalazki z V12 co wogole sei nie zbeiraly i tylko zal D sciskal, ze cos takiego zrobiono ikonie motoryzacji. Wyposazenie? Jak sluzsznie zauwazono, pełan opcja w BMW nie istnieje i mozna trafic 740 bardziej doposazona niz 750!

 

Dane fabryczne troche inaczej wygladaja po 300 tys przebiegu i przy roznym podejsciu do auta. Jak na razie, najlepszym samochodem, ktory mialem i ktorym jezdzilem bylo E32 740iA (subiektywnie oczywiscie). I ciagle mysle, by jeszcze takie sobie kupic (BEZ GAZU!), bo i ladne to i wygodne i szybkie. I jakze klasyczne!

(OO=[][]=OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.