Skocz do zawartości

Dziwny objaw na luzie przy włączonym silniku.


falcone

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zauważyłem jak stałem na światłach, że co jakiś czas samochód dostaje dziwnego drgania, występuje to jakoś tak bardziej cyklicznie i co jakiś czas, jednak nie wydaje mi się, żeby były to jednakowe odstępy czasu. Może macie jakieś sugestie :?:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, aris widział te drgania w kryształowej kuli i szybko udzielił ci 100% trafnej odpowiedzi...:duh:

Jak wyglądają obroty? Falują? Opadają w tym czasie? Włącz test na OBC, który pokazuje pokazuje w/w. Na rozgrznej jednostce jest lepiej?

Jak zachowuje się tłumik? Czujesz, że drży mocno?

 

Tutaj jest kilka możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że właśnie zacząłem obserwować kilka rzeczy i obroty nie falują, bo na to zwróciłem uwagę od razu. Czy silnik zimny, czy ciepły, bez różnicy, występuje takie delikatne drgnięcie dość żadko, ale raz na jakiś czas się zdarza. Samochod bez problemów wkręca się na obroty na każdym biegu, nie ma żadnego spowalniania, szarpania, czy coś w tym stylu. Parę tygodni temu podlączył go pod carsoft i wykazał, że jest problem z przekaźnikiem pompy, nie wymieniłem go, ale nie wiem, czy to może mieć znaczenie. Drążek zmiany biegów na luzie ma delikatne drgania, nie wiem czy powinien mieć, wychylenia w amplitudzie po kilka mm na stronę, tak gdzieś po około 3mm. Nic więcej nie zauważyłem, sprawdzę jeszcze tłumik, czy nie jest luźny.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy tym drganiom towarzyszy delikatny odgłos galopującego konia??

takie ty,ty,ty...ty,ty,ty ??

 

Jaki przebieg??

Może pora zajżeć do rozrządu

 

powiem tak

 

co do kola dwumasowego -mam wymienione na nowe

 

jednak po odpaleniu silniku na ssaniu tez mam drgania potem ustaja

poduszki pod skrzynia takze wymienione

 

natomiast w silniku v8 sa takie czasami drgania juz szeroko bylo omawiane na forum

 

nikt nie wie dlaczego sa i skad sie biora

 

przypomina mi sie facet z opla ktory mowi jak przyjezdza klient - pani eten typ tak ma jezdizc i ni eprzejmwac sie :lol: :lol:

540i '98 6-speed manual individual
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyłączeniu klimy i radia, słychać takie bardzo delikatne ty,ty,ty w kabinie a przy otwartej masce słychać jakieś takie delikatne terkotanie/grzechotanie. Więc co to może oznaczać :?:

 

moze jakies lozysko../alternator,napinacz,itd./ :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator raczej odpada, ponieważ w wakacje był robiony w Boschu i miał wymieniane niemalże wszystko ( 1150zł mnie to kosztowało ).

 

kupa kasy..za alternator...za co tyle kasuja,chyba za nazwe :?:

 

a reszta../rolki napinacza,pompa wspomagania,sprezarka klimy..itd./ :?:

 

trza szukac prostych nieraz rzeczy co halasuja...kolo 2masowe moim zdaniem na koncu :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wspomagania była wymieniana przed wakacjami :-) więc też odpada. W boschu skasowali mnie na wczasach, bo padła mi maszyna 15km od morza, więc pewnie zarabiali na sezonowiczach odpowiednio i z odpowiednim rabatem. Napinacz nie był ruszany, choć mechanik go sprawdzał, bo musiał go zablokować, przy wymianie pompy, chłopina chyba powiedziałby mi, że coś jest luźne, czy do wymiany. Ktoś wcześniej pisał o rozrządzie, czy to też może mieć takie objawy :?:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniałem w sobotę, kupiłem takie jak miałem, czyli NGK BKR6EK - sztuk 6 wymieniłem. Łączniki cewek ze świecami, nie były sparciałe, ani mokre od wody, czy oleju. Test nocny, zrobię w wolnej chwili, czyli w przyszłym tygodniu, mam rozumieć, że chodzi o to, czy iskra przeskakuje od każdej z cewek? Choć wydaje mi się, że chodzi na wszystkich bez problemu, bo jestem w stanie rozpędzać go w pełnym zakresie obrotów na każdym biegu - sprawdzałem z czwórką włącznie. Wiem, że ciężko stwierdzić, co może być, bo mechanik też nie potrafił powiedzieć jednoznacznie i kazał jeździć dopóki, no właśnie... a ja nie chcę sprawdzać tego dopóki w momencie kiedy auto stanie, tylko wolę podziałać przed o ile to możliwe.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniałem w sobotę, kupiłem takie jak miałem, czyli NGK BKR6EK - sztuk 6 wymieniłem. Łączniki cewek ze świecami, nie były sparciałe, ani mokre od wody, czy oleju. Test nocny, zrobię w wolnej chwili, czyli w przyszłym tygodniu, mam rozumieć, że chodzi o to, czy iskra przeskakuje od każdej z cewek? Choć wydaje mi się, że chodzi na wszystkich bez problemu, bo jestem w stanie rozpędzać go w pełnym zakresie obrotów na każdym biegu - sprawdzałem z czwórką włącznie. Wiem, że ciężko stwierdzić, co może być, bo mechanik też nie potrafił powiedzieć jednoznacznie i kazał jeździć dopóki, no właśnie... a ja nie chcę sprawdzać tego dopóki w momencie kiedy auto stanie, tylko wolę podziałać przed o ile to możliwe.

 

Wtyczki cewki zapłonowej spełniają podobną rolę jak kable zapłonowe, ja wymienilem wszystkie na nowe. Podczas wymiany swiec któras doznała uszkodzenia i było lekkie przebicie. Po wymianie problem zniknął.

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z garażu i sprawa wygląda tak. Dotykając do silnika, czuć delikatne drgania, natomiast w momencie dojścia do tego cyklu silnik wtedy dostaje takiego pojedyńczego, wyczuwalnego na dłoni zakołysania, cały czas słychać to tykanie/terkotanie. Natomiast jak zamknie się maskę i odejdzie od samochodu około 1 metr, to w tym właśnie momencie słychać takie delikatne dudnięcie jakby coś w tej chwili zmieniało częstotliwość swojej pracy. W środku samochodu sprawa wygląda tak, nie widać żadnych wachnięć obrotów, a w momencie tego zjawiska czuć takie drnięcie w kabinie na siedzeniu, widać to po gałce zmiany biegów, że sie tak zakołysze i dotykając do kierownicy, ale nie po okręgu tylko przy poduszce/klaksonie też czuć to drgnięcie. Może teraz będzie łatwiej zdiagnozować.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;

 

Kolega ma ten objaw w benzyniaku. Ja mam diesla i to samo dzieje sie.

 

Silnik 530d z przebiegiem 260 tys. km.

 

Objawia sie tym:

 

Silnikiem rzuca bez jakiegos schematu. Raz rzuca raz nie. Objawia sie to na zalaczonym biegu oraz na luzie (automat)

 

Wibracja pojawia sie szybko i nagle znika. Raz rzuci pozniej spokoj na pare km. Czasem jak rzuca to ciagle wibracje sa. Patrzac na silnik widac jak przechyla sie wtedy jak rzuci nim.

 

Jezdze na paliwie Shell, BP, Statoil. Nie tankuje innych.

 

Kupywalem ja w wakacje chodzila idealnie teraz od 2 miesiecy zaczelo sie tak dziwnie.

 

Macie jakies pomysly??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a poduszki pod silnikiem?

sa dwie, warto je przy takim przebiegu [260 tys.] wymienic, moze tez wymienic poduszke w skrzyni biegow -automat

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.