Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam dziwna przypadlosc w swojej E34, mianowicie tyl auta "siedzi" dosyc nisk tak jakbym w bagazniku wozil z 500kg ladunku. Tylne blotniki zachodza juz na obrys opony. W bagazniku mam butelke na gazownie, skrzynke z narzedziami i nic poza tym.

Co wy na to?? Amortyzatory, sprezyny, a moze jakos sie to reguluje??

Opublikowano

Witam,sprawdż czy sprężyna nie pękła, u mnie pękła i siedzi też bardzo nisko po jednej stronie szczególnie.

Chociaż bardziej mi się podobają niżej zawieszone niż wysoko, dłuższe się wydają i ładniejsze :wink:

Opublikowano

najprawdopodobniej sprężyna Ci poleciała, ale licz sie z tym jesli sprężyna to pewnie też i amortyzator, bo spręzyna bez powodu nie pękła, jesli póścił ci amorek to spręzyna brała na siebie większosc dziur itp.

pozdr.

Opublikowano
W sumie musze to oblukac, ale widzicie u mnie tyl stoi tak samo z obu stron, czyzby z obu sie wysypaly sprezyny??
Opublikowano
W sumie musze to oblukac, ale widzicie u mnie tyl stoi tak samo z obu stron, czyzby z obu sie wysypaly sprezyny??

 

No chyba ze zapomniałes wyjac z bagaznika kostki brukowej :) Nie zajrzysz to sie nie dowiesz.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
u mnie było dokładnie to samo, tył siedział równomiernie, tylko jedna strona bardziej sie bujała :wink: , u mechanika spprawa jasna 900 zł za naprawy + części, 2 amorki + 2 sprężyny + osłony na amorki :wink:
Opublikowano
jutro jak pogoda pozwoli postaram sie to wszystko sprawdzic i napisze mam nadzieje cos wiecej :]
Opublikowano

a kiedy zauwazyles ze tak nisko siedzi? zawsze tak bylo czy nagle tak sie stalo?

u mnie tez siedzi nizej, podobnie jak u Ciebie, ale dlatego ze mam niebieskie sprezyny bo poprzedni wlasciciel takie sobie zalozyl i takie zostaly

Opublikowano
prawde mowiec siedzi tak byc moze od poczatku jak go kupilem nie przywiezywalem do tego zbyt wiekszej wagi, do czasu jak dzisiaj zobaczylem E34 kumpla i byla znaczna roznica nawet okolo 10cm, aha i cos takiego jeszcze jak podnosze na lewarku i opuszcze to przez pewien czas jest wyzej to samo z prodem ale chyba tak jest, prawda??
Opublikowano
ustaw samochód na równym i spróbój nacisnąc tył samochody, pierwszo jedną strone potem drugą, jak wróci do swojego położenia to :wink: , ale jak buja się , to możliwe że masz wywalone amorki :wink:
Opublikowano
ustaw samochód na równym i spróbój nacisnąc tył samochody, pierwszo jedną strone potem drugą, jak wróci do swojego położenia to :wink: , ale jak buja się , to możliwe że masz wywalone amorki :wink:

 

No tak... tyle, że amorki nie mają jakby nic do wysokości nadwozia, a jedynie do - określając sprawę potocznie - "eliminację bujania", a bardziej naukowo niwelowania amplitudy drgań układu nadwozie-sprężyny. Jeśli nie ma pneumatyki to ona zależy tylko od długości/sztywności sprężyn i obciążenia bagażnika... kostką brukową :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

moja poprzednia (520i '92) siedziała niskawo. Dotoczyłem tuleje, które założyłem na obudowę amortyzatora a pod talerzykiem, na którym siedzi sprężyna.

Tuleja około 3cm dała fajny efekt (nie lubię auta na glebie)

126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Opublikowano
moja poprzednia (520i '92) siedziała niskawo. Dotoczyłem tuleje, które założyłem na obudowę amortyzatora a pod talerzykiem, na którym siedzi sprężyna.

Tuleja około 3cm dała fajny efekt (nie lubię auta na glebie)

 

Sorki, że się wcinam ze swoją opinią na ten temat, ale to już zależy, czy "na glebie" wynika ze zdeptania ze starości :mrgreen:, czy z "fachowego", kompleksowego (alu, opony, ET) obniżenia fury... :norty:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
powiem tak, nie mam pewnosci ale amory z tylu byly zmieniane (musze tylko typa dopytac). Tyl sie nie buja, amortyzatory dzilaja jak trzeba, dla pewnosci pojade na szarpaki, w zawieszeniu nie widac zeby bylo grzebane, sprezyny wygladaja "na dawno nie zmieniane" czyli chyba oryginal - zmeczenie materialu?? A moze ten baniak co go na gazownie woze??
Opublikowano
Zbiornik z gazem może ważyć nawet (szacuję) około 60-80 kg, więc jeśli jest to zbiornik zamiast zapasu, to leży za tylną osią lub na niej. Też może wpłynąć dość znacznie na dociążenie sprężyn.
126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Opublikowano
powiem tak, nie mam pewnosci ale amory z tylu byly zmieniane (musze tylko typa dopytac). Tyl sie nie buja, amortyzatory dzilaja jak trzeba, dla pewnosci pojade na szarpaki, w zawieszeniu nie widac zeby bylo grzebane, sprezyny wygladaja "na dawno nie zmieniane" czyli chyba oryginal - zmeczenie materialu?? A moze ten baniak co go na gazownie woze??

 

Lepiej, żebyś się nie dowiedział o zmęczeniu materiału.. szczególnie podczas jazdy:norty: ... To raczej "zdeptanie" sprężyn :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
dobra wysluchalem troche opini wiec co zmiena sprezyn pomoze??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.