Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Obecnie mam wisko OTSA które jest cały czas załączone i wyje, ale nie jest całkiem sztywne.

 

Jeżeli na warunki zimowe założę poprzednie padnięte wisko, które się nie załącza, będzie grzał w korkach?

 

Dodam że jeżdżę z otwartą nagrzewnicą w zimie.

Opublikowano
Nienienienienienienienie! :doh: Lepszy mróz w niż przegrzana bunia - jeśli jeszcze nie czytałeś - remont mojej Izuni po przysmażeniu wyszedł mnie 4700 zł. Zainwestuj 100 w szalik i rękawiczki a resztę zachowaj na inny dzień :cool2:
Opublikowano
Jak chcesz miec cieplej to przysłon troche chłodnice od przodu jakims kartonikiem , tylko nie za duzo bo w duzym korku na miescie jak bedą cieplejsze dni mozesz zagotowac płyn. Ryzyko jest zerowe jesli patrzysz a takich chwilach na temp od czasu do czasu.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano
kolego pawel_e30 możesz powiedzieć co tam dokładnie w tym wisko zrobiłeś? bo ja mam na sztywno i na zime chce zmienić na stare a może można je odratować...
Opublikowano
kolego pawel_e30 możesz powiedzieć co tam dokładnie w tym wisko zrobiłeś? bo ja mam na sztywno i na zime chce zmienić na stare a może można je odratować...

 

Ojej ale na sztywno to źle... jak najszybciej zmień :nienie:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

nie praktykuje tego od wczoraj tylko od 7 lat więc i tak nie zmienię latem na nic innego, wiem że wielu bosów mechaników myśli inaczej ale to ich sprawa.

 

interesuje mnie tylko ta regeneracja wiska na czas zimy...

Opublikowano

jesli moge podlacze sie pod temat. Wymienialem visko w wakacje,bo raz grzal mi sie w trasie i raz doszlo na czerwone pole... Wymielime visko. Slyszalem ze jesli jest zuzyte lub cos jest nie tak to ze mozna wiatrak zatrzymac reka.

 

U mnie nic sie nie dzieje ale ostatnio otwozylem maske i akurat przypomnialo mi sie ze moge sprawdzic i niestety zatrzymalem je...ale nie bylo to latwe ,mozna powiedziec ze troszke ciaglo.

 

wiec o co chodzi ?? czy z dobrym dzialajacym wiskiem mozna zatrzymac wiatrak :? :? ??

B M W
Opublikowano
kolego pawel_e30 możesz powiedzieć co tam dokładnie w tym wisko zrobiłeś? bo ja mam na sztywno i na zime chce zmienić na stare a może można je odratować...

A więc:

- dokładne zeskrobanie syfu cienkim śrubokrętem z pod bimetalu z okolic zaworka (znajduje się centralnie pod nim)

- wstrzyknięcie pod ciśnieniem smaru w okolice zaworka pod bimetalem (potrzebny smar do części mechanicznych w sprayu z rurką)

- wstrzyknięcie (profilaktycznie) smaru pod ciśnieniem między nakrętkę , którą się przykręca do pompy, a wiskiem

 

Jeżeli nie pomaga (wisko kręci się wolno, bardzo luźno, niezależnie od temp.) należy jeszcze bardzo delikatnie, minimalnie odgiąć ten bimetal śrubokrętem, ale naprawdę nie więcej niż milimetr.

 

Jeżeli to nie pomoże, to wg. mnie wisko na śmietnik i sru do sklepu albo na szrot.

 

Sklep. Są dwie opcje.

 

- Tani szajs typu OTSA, na 99% od początku nie będzie działać jak powinno, zwykle jest cały czas załączone (chinole wlewają tam kiepski olej, ale nie chcę milionów reklamacji, więc ich jedynym priorytetem jest to żeby silnik się nie grzał. I raczej nie będzie. Za to wisko będzie wyło i bez potrzeby obciążało łożyska w pompie i (minimalnie) zwiększało spalanie i pogarszało osiągi.

 

- Sachs lub BEHR. Nie wiem który polecić, ja bym wybrał behra, intuicyjnie. Oba dobre i na 99% będą działać od początku tak jak powinny, pod warunkiem prawidłowego przechowywania (oś wiska zawsze w poziomie, jak jak w samochodzie). Jak długo potrzyma to nie wiem, nie znam obecnej jakości technologii tych firm, ale powinno być spoko przez długie lata. Choć reklamacji nie brakuje.

 

Wiele E30 (pod warunkiem braku dostępu turka/Prawdziwego Polaka) ma wciąż fabryczne sprawne wiska behra.

 

Jedziemy na szrot. Bierzemy se sobą śrubokręcik i smar w sprayu oraz klucz podajże 32 i ewentualnie imus (do wiatraka). Bierzemy wisko (nie płacąc), na miejscu zakładamy, jeśli padnięte, stosujemy metodę którą podałem na początku. Jeśli jest różnica, oznacza to że wisko jest mniej więcej sprawne. Jeśli nie, jest sprawne inaczej :mrgreen:

Opublikowano

Ja w byłej E30 miałem nie sprawne wisko , ale okazało się dopiero jak temperatura zewnetrzna zaczeła osiagać ponad 20 stopni, czyli ok czewrca :D. Przejezdziłem całą zimę i nic sie nie działo. To moze oznaczać ze słabe wisko zda egzamin, tylko pytanie po co ? Przecież w niskich temperaturach pracy silnika nowe i słabe wisko bedą działać podobnie. Dopiero w wyzszych zyzyte wisko bedzie słabo działało (długi czas osiagania wysokiej temperatury zimą).

Ja zmieniłem na BEHR'a (to samo co OEM).

Jestem też świecie przekonane że blokowanie wiska na stałe to po prostu druciarstwo. Zakłócanie termiki silnika, podnoszenie zużycia paliwa, łożyska pompy, zwiekszanie hałasu, dłuższa praca silnika w niskiej temp. co za tym idze ssanie.

W BMW pracuja mądrzejsi ludzie od nas. Nie ma być na stałe i koniec.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.