Skocz do zawartości

Diesel w e90...filtr cząstek stałych DPF


dusiu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wiem że to troche nie na temat ale nie chce rozpoczynać nowego czy słyszal ktoś o wpadających łoapatkach z kolektora dolotowego które urywają sie i wpadaja do silnika siejąc spustoszenie? na forum serii 5 e60/61 temat jest dosyć szeroko opisany i zastanawiam sie czy w naszych e90/91 tez jest coś na rzeczy i trzeba za wczasu temu przeciwdziałac..

viewtopic.php?f=73&t=97723

Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest dokładnie z tym wydechem (opuszczona końcówka = brak filtra), czy ktoś może to potwierdzić? Z mojego źródła wynika, że wszystkie e90 tki posiadały filtr. Jak to jest naprawdę? - mi chodzi o auto z 2005 roku. Na oficjalnej stronie BMW ( http://www.bmw.pl/produkty/samochody/Seria_3/Modele_BMW_serii_3/BMW_serii_3_Limuzyna_2008/Dane_i_fakty/Silniki_i_uklad_jezdny/Czterocylindrowy_silnik_wysokoprezny.html ) napisane jest "Wszystkie silniki diesla BMW są wyposażone w filtr cząsteczek w wersji standardowej i spełniają wymagania EU5 dotyczące emisji spalin." Tylko ciekawe właśnie czy to dotyczy także tych pierwszych z 2005 roku? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"(opuszczona końcówka = brak filtra)" Potwierdzam mój "gnojarz" jest z polowy 2005 i nie ma filtra. Mimo, że skrobnięty na 194km i 400NM " bączy" sporadycznie i tylko przez chwilę :D Jak każdy zdrowy żołnierz po grochówce....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o nowe modele bmw to sprawdza sie praktyka że jesli rura wydechowa w dół to nie ma filtra. z tego co zaobserowałem e90 z samego początku produkcji ale tylko na Polske miały wydech skierowany do dołu i nie miały DPF'u bo byla to u nas opcja natomiast w Niemczech standard ze względu na te ich strefy ekologiczne. jesli chodzi o e60 to auta także z początku produkcji nie miały filtra (to jest 2003 i I kwartał 2004) i te auta także da sie znaleźć w Niemczech. a co do e46 i e39 trudno jest powiedziec czy mają czy nie gdyż w tych autach wydechy są zasłonięte zderzakiem a na niemieckich stronach znalazłem nie jeden raz ogłoszenia gdzie własciciele opisywali iż właśnie także te modele są wyposazone w filtr - trzeba miec sie po prostu na baczności..
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie? Ten egzemplarz ma filtr czy nie? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9463195

Na moje doświadczenie to na 99% nie ma.

Raz ze końcówka wydechu w dół

Dwa że jesli faktycznie kupiona w Polsce to tym bardziej bedzie bez.

Trzy rocznik - jest z początku produkcji gdzie nawet w Niemczech sprzedawano bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tych zdjeciach nie widać zbytnio rury wydechu wiec trudno mi ocenić czy ma czy nie ma na tej podstawie.. ale fakt po vinie bedziesz wiedział wszystko.. ale tak na moje oko troche goła i wesoła ta bunia ale to na pewno dlatego że przyzwyczaiłem sie do idrive :)
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nową trójke e90 trudno jest zdobyć bez filtra.. znacznie łatwiej by Ci było e60 wyszukać.. bo te to nawet na niemcowni były na poczatu bez DPF'u albo inne rozwiazanie to brać benzyne
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klagosz...po vin natychmiast wiadomo,że ma . Jeżeli beta z salonu polskiego z 2005 roku to nie ma. W niemcowni auta były od razu z DPFem do domówienia.

 

Niedawno dostałem odpowiedź od sprzedawcy: "Auto wyposażone jest w filtr cząstek stałych"

 

Dlatego napisałem że na 99%. Bo ogólnie wyglądała ubogo. :?

Ale dlaczego piszesz ze po VIN wiadomo że ma a zaraz piszesz że jak z salonu z polski z 2005 to nie ma a w ogłoszeniu pisze że jest z polskiego no i się namieszalo :roll: i zaraz potem kolega Michall pisze ze dostał widomosc od sprzedawcy ze jednak ma wiec były z salonu w Polsce z filtrem. Sam nie wiem :mad2:

Więc jesli nie sprawdzi sie po VIN-ie to nie można być nigdy pewien :evil:

 

Teraz to jestem pewny że tylko ja mam bez tego filtra :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpie w takie cuda.. ja też raz w przypływie nadziei zadzwoniłem do ZastekTuning do Łodzi.. Koleś jednoznacznie powiedział ze nie robi sie tego w tych autach i mechanicy uczyliby sie na moim aucie.. zapytałem się go czy słyszał może o jakiejś firmie która zajmuje sie wycinaniem tego to odpowiedział ze nie spotkał sie z nikim takim.. z kolei w Aso serwisant powiedział mi że to jest tak zazebione z softem silnika że jesli sie go usunie od tak o to bedzie się miało ognisko pod maską.. a zmienić potem takie oprogramowanie tez wcale nie jest łatwo o ile wogole jest to mozliwe..
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno pan serwisant, jak i pan który mówił że będą się na aucie uczyć, nie mają pojęcia o wycinaniu filtra. Ja też nie mam.

 

Ale jak ktoś się za temat weźmie (specjalista mechanik), to wyjdzie w praniu czy jest to możliwe czy nie. Na razie to świeże auta, więc nikt nie bawi sie w takie zmiany. Ale poczekajcie, nasi sobie i nie z takimi rzeczami radzili ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe dlaczego ci Polacy tak ciągle kombinują. Jak coś specjalnie jest, to będą kombinować jak to usunąć. Prawdą jest, że jak się chce to Mount Everest można przenieść do Polski, ale jak coś jest specjalnie to po co usuwać?

 

Dla mnie filtr cząstek stałych to duży plus, bo zmniejsza zanieczyszczenie środowiska i z rury nie kopci sadzą tak jak "kolegom" z przybajerowanych Golfów III :)

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie filtr cząstek stałych to duży plus, bo zmniejsza zanieczyszczenie środowiska i z rury nie kopci sadzą tak jak "kolegom" z przybajerowanych Golfów III :)

 

Wszystko jest fajnie kiedy auto jest nowe. Ale potem jak kupujesz używke a 50, 30 czy 20 tys, to wydawanie na filtr 3-6 tys PLN cyklicznie staje sie upierliwe i nasi sobie na pewno z tym jakoś poradzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Przecież filtr wymienia się co 150kkm - 200kkm lub zgodnie ze wskazaniami kompa. Ja mam obecnie 85 kkm przebiegu i mi komp pokazuje wymianę DPF za 115kkm.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wszystko jest fajnie kiedy auto jest nowe. Ale potem jak kupujesz używke a 50, 30 czy 20 tys, to wydawanie na filtr 3-6 tys PLN cyklicznie staje sie upierliwe i nasi sobie na pewno z tym jakoś poradzą :)

 

A cykliczne wydawanie kasy na paliwo nie wydaje Ci się upierdliwe ? ;) Żeby przejechać 150-200 kkm na pewno wydasz więcej niż na filtr, o wiele więcej..... Wg Motostat przez 75 tys km wydałem 27 tys pln na paliwo.....

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cykliczne wydawanie kasy na paliwo nie wydaje Ci się upierdliwe ? ;) Żeby przejechać 150-200 kkm na pewno wydasz więcej niż na filtr, o wiele więcej..... Wg Motostat przez 75 tys km wydałem 27 tys pln na paliwo.....

 

Paliwo to koszt stały, niezaleznie czym jeździmy. Filtr to zbędny i głupi wydatek, szczególnie przy aucie starym, które ma wartosc kilku takich nowych filtrów.

 

Ja przez 30 tys km, czyli zeszly rok, wydalem lekko ponad 20 tys na paliwo i ciagle uwazam, ze wymiana filtra w starszym dieslu to zbedny wydatek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.