Skocz do zawartości

Kilka pytań dot tdsa


Rybka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

od niedawna przesiadłem się na tdsa i mam kilka pytań,

 

Gdy stoję w miejscu i pogazuję troche(niekoniecznie pełny gaz) pod rurą jest hmmm, troche sucha czarna plama. Silnik podczas jazdy nie kopci, tylko przez moment przy ostrym starcie, ale jadący za mną mówią, że nie jeden nowy tdi kopci mocniej. Czy któryś wtrysk może lać?

Druga sprawa to temperatura, normalnie zawsze stoi pionowo i się nie odchyla cokolwiek bym nie robił ale gdy jechałem ostatnio autostradą żeby sprawdzić do ilu się rozpędzi to po chwili zauważyłem że wskazówka się odchyliła blisko czerwonego pola. Odrazu zwolniłem i więcej nie próbowałem. Jazda 180 go nie męczy temperaturą. (200 maks gps)

Trzecia sprawa to olej pod korkiem oleju, co tydzień wycieram a i tak jest olej pod korkiem, czy tak się zdaża, czy mój ma taki przeduch. Oleju nie bierze za bardzo, wisko działa, płyny się nie mieszają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tego oleju pod korkiem też nie rozumiem za bardzo, wychlapuje spod niego, zabardzo przedmuchu nie ma jak sprawdzić bo obryzgł by mnie całego olejem. Po wyciągnięciu bagnetu oleju nic się nie dzieje więc może korek nie szczelny, spróbuje innego i zobaczę czy będzie to samo.

Z grzaniem to w korkach się nic nie dzieje, tak samo jak podczas zrywnej jazdy po mieście, Dlatego mnie to zastanawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie - spróbuj nowy moze da sie uszczelke w nim przewrócic na druga stronę - ja zbytnio sie nie przyglądałem swojemu jak zadziałac -

 

a przy tym grzaniu się to mogłeś zobaczyć na jakie obroty się wkręcił silnik, czy aby na nie jakieś ekstremalne dla tego motorka

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy stoję w miejscu i pogazuję troche(niekoniecznie pełny gaz) pod rurą jest hmmm, troche sucha czarna plama. Silnik podczas jazdy nie kopci, tylko przez moment przy ostrym starcie, ale jadący za mną mówią, że nie jeden nowy tdi kopci mocniej. Czy któryś wtrysk może lać?

Co do tej plamy to faktycznie mogą lać wtryski, jedź na stację i niech sprawdzą. Jeżeli któryś leje wystarczy je wyregulować lub wymienić końcówki. Jeżeli silnik podczas jazdy nie kopci to znak, że masz dobre świece (ja miałem 4 spalone, kopcił strasznie a najgorzej przy rozruchu - zasłona dymna :duh:

Jeżeli kopci przy ostrym ruszaniu lub przy kick-down to polecałbym sprawdzić:

1. Filtr powietrza

2. Sprawdzić turbinę u specjalisty np. pod kątem odpowiedniego ciścienia powietrza. Jeżeli turbina daje za mało powietrza do komory spalania to wtedy silniczek wypluwa nadmiar ropy i stąd ta czarna chmurka

 

Druga sprawa to temperatura, normalnie zawsze stoi pionowo i się nie odchyla cokolwiek bym nie robił ale gdy jechałem ostatnio autostradą żeby sprawdzić do ilu się rozpędzi to po chwili zauważyłem że wskazówka się odchyliła blisko czerwonego pola.

 

Sprawdź termostat, poziom płynu chłodniczego itp.

 

Trzecia sprawa to olej pod korkiem oleju, co tydzień wycieram a i tak jest olej pod korkiem, czy tak się zdaża, czy mój ma taki przeduch. Oleju nie bierze za bardzo, wisko działa, płyny się nie mieszają.

 

Mam to samo i za cholere nie wiem czemu tak się dzieje :worried:

 

Mam nadzieje, że troche pomogłem. Dbaj o swojego TDSa a odwdzięczy Ci się z nawiązką :lol: :mrgreen:

 

Aha oczywiście witam na forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przegazujesz od jałowych obrotów i pokaże sie troche czarnego dymu to jest normalne gdyż wtedy współczynnik nadmiaru powietrza jest zbyt niski.Swieczki potrzebne są tylko do rozruchu zimnego silnika-dziwie się fugess jak ty odpalałeś auto przy 4 spolonych,przy jednej już czuć drgania.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przegazujesz od jałowych obrotów i pokaże sie troche czarnego dymu to jest normalne gdyż wtedy współczynnik nadmiaru powietrza jest zbyt niski.Swieczki potrzebne są tylko do rozruchu zimnego silnika-dziwie się fugess jak ty odpalałeś auto przy 4 spolonych,przy jednej już czuć drgania.

 

 

jak miał dobra kompresję to na 2 bedzie odpalał

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

To pod rurą to sadza. Wg. instrukcji BMW to normalny objaw po jeździe na zimnym silniku lub staniu w korkach lub jazdy z niską predkością obrotową silnika. Instrukcja zaleca po takiej jeździe utrzymanie prędkości obrotowej powyżej 3000 RPM podczas jazdy albo na postoju przez ok 2 minuty w celu oczyszczenia układu wydechowego z osadów :)

Olej pod korkiem oleju to chyba normalna rzecz w każdym aucie, a w TD i TDS to już w ogóle, ze względu na pracujący nieopodal łańcuch :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się wezmę za ten olej - w ogóle widze na zdjęciach ludki mają wyczyszczone motory, ja swój mam zaniedbany (pozostałość po poprzednim właścicielu) aluminium sie utleniło troszku i trzeba się zabrać
(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze się spytam o łańcuch, chciałem sprawdzić czy mój się jeszce trzyma i śrubokrętem przez korek wlewu oleju próbowałem go podnosić za ogniwka, praktycznie bez większej siły udawało się je podnieść lekko. Możecie sprawdzić u siebie czy jest tak samo czy mój się już wyciagnął. Odnośnie oleju wokół korka to kupiłem nowy i zobaczymy czy coś to da
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, czyli nie będę tam zaglądał.

 

Borykam się jeszcze z trzeszczeniem z okolic lewego środkowego słupka, chciałem sprawdzić czy to nie przypadkiem tapicerka drzwi i je uczyliłem podczas jazdy po "równej" drodze. Moje zdziwienie było duże gdy drzwi wpadały w drgania(góra dół)w częstotliwości innej niż buda. oczywiście luzów na zawiasach nie ma, a te wachania nie były wielkie. Gdy drzwi tylko otworzyłem żeby zawiasy puściły to same drzwi jakby waliły o zatrzask. Czy te bmw są takie giętkie czy z moją cośnie tak ;) Możecie sprawdzić u siebie ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na knota i bez świec można-kto dopuszcza do takiego stanu,4 świeczki od razu nie padły.

 

no niestety, poprzedni właściciel olał sprawę, a ja dwa dni po zakupie wybrałem się do mechanika na diagnozę nowego nabytku no i wyszlo ze swiece spalone :evil:

 

dziwie się fugess jak ty odpalałeś auto przy 4 spolonych,przy jednej już czuć drgania.

 

 

Ciepło jeszcze było na dworze :mrgreen: ale przy +5 to juz bym pewnie mial spore problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.