Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

od niedawna przesiadłem się na tdsa i mam kilka pytań,

 

Gdy stoję w miejscu i pogazuję troche(niekoniecznie pełny gaz) pod rurą jest hmmm, troche sucha czarna plama. Silnik podczas jazdy nie kopci, tylko przez moment przy ostrym starcie, ale jadący za mną mówią, że nie jeden nowy tdi kopci mocniej. Czy któryś wtrysk może lać?

Druga sprawa to temperatura, normalnie zawsze stoi pionowo i się nie odchyla cokolwiek bym nie robił ale gdy jechałem ostatnio autostradą żeby sprawdzić do ilu się rozpędzi to po chwili zauważyłem że wskazówka się odchyliła blisko czerwonego pola. Odrazu zwolniłem i więcej nie próbowałem. Jazda 180 go nie męczy temperaturą. (200 maks gps)

Trzecia sprawa to olej pod korkiem oleju, co tydzień wycieram a i tak jest olej pod korkiem, czy tak się zdaża, czy mój ma taki przeduch. Oleju nie bierze za bardzo, wisko działa, płyny się nie mieszają.

Opublikowano

nie rozumiem tego oleju pod korkiem, ja mam z deczka nie szczelny korek oleju i jak sie rozgrzeje olej to troszku mi przepuszcza.

 

Spawdź czy ci w miejskim korku temperatura sie podnosi

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

ja tego oleju pod korkiem też nie rozumiem za bardzo, wychlapuje spod niego, zabardzo przedmuchu nie ma jak sprawdzić bo obryzgł by mnie całego olejem. Po wyciągnięciu bagnetu oleju nic się nie dzieje więc może korek nie szczelny, spróbuje innego i zobaczę czy będzie to samo.

Z grzaniem to w korkach się nic nie dzieje, tak samo jak podczas zrywnej jazdy po mieście, Dlatego mnie to zastanawia.

Opublikowano

dokładnie - spróbuj nowy moze da sie uszczelke w nim przewrócic na druga stronę - ja zbytnio sie nie przyglądałem swojemu jak zadziałac -

 

a przy tym grzaniu się to mogłeś zobaczyć na jakie obroty się wkręcił silnik, czy aby na nie jakieś ekstremalne dla tego motorka

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Gdy stoję w miejscu i pogazuję troche(niekoniecznie pełny gaz) pod rurą jest hmmm, troche sucha czarna plama. Silnik podczas jazdy nie kopci, tylko przez moment przy ostrym starcie, ale jadący za mną mówią, że nie jeden nowy tdi kopci mocniej. Czy któryś wtrysk może lać?

Co do tej plamy to faktycznie mogą lać wtryski, jedź na stację i niech sprawdzą. Jeżeli któryś leje wystarczy je wyregulować lub wymienić końcówki. Jeżeli silnik podczas jazdy nie kopci to znak, że masz dobre świece (ja miałem 4 spalone, kopcił strasznie a najgorzej przy rozruchu - zasłona dymna :duh:

Jeżeli kopci przy ostrym ruszaniu lub przy kick-down to polecałbym sprawdzić:

1. Filtr powietrza

2. Sprawdzić turbinę u specjalisty np. pod kątem odpowiedniego ciścienia powietrza. Jeżeli turbina daje za mało powietrza do komory spalania to wtedy silniczek wypluwa nadmiar ropy i stąd ta czarna chmurka

 

Druga sprawa to temperatura, normalnie zawsze stoi pionowo i się nie odchyla cokolwiek bym nie robił ale gdy jechałem ostatnio autostradą żeby sprawdzić do ilu się rozpędzi to po chwili zauważyłem że wskazówka się odchyliła blisko czerwonego pola.

 

Sprawdź termostat, poziom płynu chłodniczego itp.

 

Trzecia sprawa to olej pod korkiem oleju, co tydzień wycieram a i tak jest olej pod korkiem, czy tak się zdaża, czy mój ma taki przeduch. Oleju nie bierze za bardzo, wisko działa, płyny się nie mieszają.

 

Mam to samo i za cholere nie wiem czemu tak się dzieje :worried:

 

Mam nadzieje, że troche pomogłem. Dbaj o swojego TDSa a odwdzięczy Ci się z nawiązką :lol: :mrgreen:

 

Aha oczywiście witam na forum :D

Opublikowano
Jak przegazujesz od jałowych obrotów i pokaże sie troche czarnego dymu to jest normalne gdyż wtedy współczynnik nadmiaru powietrza jest zbyt niski.Swieczki potrzebne są tylko do rozruchu zimnego silnika-dziwie się fugess jak ty odpalałeś auto przy 4 spolonych,przy jednej już czuć drgania.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano
Jak przegazujesz od jałowych obrotów i pokaże sie troche czarnego dymu to jest normalne gdyż wtedy współczynnik nadmiaru powietrza jest zbyt niski.Swieczki potrzebne są tylko do rozruchu zimnego silnika-dziwie się fugess jak ty odpalałeś auto przy 4 spolonych,przy jednej już czuć drgania.

 

 

jak miał dobra kompresję to na 2 bedzie odpalał

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
na knota i bez świec można-kto dopuszcza do takiego stanu,4 świeczki od razu nie padły.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano

Witam!

To pod rurą to sadza. Wg. instrukcji BMW to normalny objaw po jeździe na zimnym silniku lub staniu w korkach lub jazdy z niską predkością obrotową silnika. Instrukcja zaleca po takiej jeździe utrzymanie prędkości obrotowej powyżej 3000 RPM podczas jazdy albo na postoju przez ok 2 minuty w celu oczyszczenia układu wydechowego z osadów :)

Olej pod korkiem oleju to chyba normalna rzecz w każdym aucie, a w TD i TDS to już w ogóle, ze względu na pracujący nieopodal łańcuch :)

Opublikowano
ja się wezmę za ten olej - w ogóle widze na zdjęciach ludki mają wyczyszczone motory, ja swój mam zaniedbany (pozostałość po poprzednim właścicielu) aluminium sie utleniło troszku i trzeba się zabrać
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
jeszcze się spytam o łańcuch, chciałem sprawdzić czy mój się jeszce trzyma i śrubokrętem przez korek wlewu oleju próbowałem go podnosić za ogniwka, praktycznie bez większej siły udawało się je podnieść lekko. Możecie sprawdzić u siebie czy jest tak samo czy mój się już wyciagnął. Odnośnie oleju wokół korka to kupiłem nowy i zobaczymy czy coś to da
Opublikowano

kolego, ja też się martwiłem o stan łańcuchu ale zaufałem mechanikowi.

 

Powiedział że napinacz mam w bardzo dobrym stanie i ogólnie nie słyszał już dawno tak cicho chodzącego łańcucha.

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

aha, czyli nie będę tam zaglądał.

 

Borykam się jeszcze z trzeszczeniem z okolic lewego środkowego słupka, chciałem sprawdzić czy to nie przypadkiem tapicerka drzwi i je uczyliłem podczas jazdy po "równej" drodze. Moje zdziwienie było duże gdy drzwi wpadały w drgania(góra dół)w częstotliwości innej niż buda. oczywiście luzów na zawiasach nie ma, a te wachania nie były wielkie. Gdy drzwi tylko otworzyłem żeby zawiasy puściły to same drzwi jakby waliły o zatrzask. Czy te bmw są takie giętkie czy z moją cośnie tak ;) Możecie sprawdzić u siebie ? :)

Opublikowano
na knota i bez świec można-kto dopuszcza do takiego stanu,4 świeczki od razu nie padły.

 

no niestety, poprzedni właściciel olał sprawę, a ja dwa dni po zakupie wybrałem się do mechanika na diagnozę nowego nabytku no i wyszlo ze swiece spalone :evil:

 

dziwie się fugess jak ty odpalałeś auto przy 4 spolonych,przy jednej już czuć drgania.

 

 

Ciepło jeszcze było na dworze :mrgreen: ale przy +5 to juz bym pewnie mial spore problemy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.