Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie....

 

Podpowiedzcie mi dlaczego moj silniczek sie tak wolno nagrzewa?

Po przejechaniu 6km dopiero osiaga teperature prawie po srodku 2-3minietry od srodkowej kreski.

 

Przy teperaturze zewnetrznej 2stopnie na plusie.

 

 

Wymienilem juz 2 termostaty i to samo.

 

Pomozcie bo duzo jezdze i marzne zanim sie nagrzeje :pray:

 

A czy to moze byc wina nagrzewnicy?

Chcialbym ja zobaczyc ale nie wiem ja sie do niej dostac a nie chce czegos popsuc.

BMW wieczna miłość...
Opublikowano
Mnie po 3 km wychodzi około cwierć skali (czyli wychodzi tak jak u ciebie) ale nie to ma znaczenie bo już w połowie niebieskiego przedziału a nawet na samym początku już zaczyna mi lecieć ciepłe powietrze (nie tak gorące jak w połowie skali ale ciepłe) wiec jezeli u ciebie ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero na połowie skali to coś nie tak z nagrzewnicą - ja bym był za zapowietrzeniem układu chłodzenia - spróbuj go odpowietrzyć.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
nie no, to chyba normalne, zwłaszcza jeśli nie żyłujesz na zimnym silniku, przynajmniej u mnie po kilku kilometrach dopiero wrzątek leci z kratek, ale na początku to zimnica jak w lodówce.
Opublikowano
a jak juz sie nagrzeje to leci wam z popielniczki przed lewarkiem zimne powietrze?

 

Z popielniczki, to nie zauważyłem, ale jak biorę jakiś zakręt trochę "ostrzej", to czuje taki zimny podmuch ... :roll: Zastanawiałem się co to może być, ale za chwilę znów mi było ciepło więc póki co odpuszczam :D

Poza tym skoro z tylnego nawiewu zawsze ma lecieć zimne to już mnie nic nie zdziwi ;)

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano
o właśnie właśnie, przy szybszych zakretach to takie zimne powietrze niewiadomo skąd na twarz mniej więcej leci. duchy jakieś czy co?

 

Co najmniej dwa :D Jeden w moim aucie, a drugi w Twoim ;)

Jak uda Ci się rozwiązać ten problem, to daj znać ;)

Tak w ogóle to przyszedł mi do głowy pomysł, żeby rozebrać auto kiokio, bo jemu ze wszystkich nawiewów leci ciepłe ;) - a ja też bym tak chciał :P

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano (edytowane)

no, a potem złożymy tak żeby miał zimne ze wszystkich i ciepłe z popielniczki i na zakretach :)

 

EDIT: na serio to czy to może mieć związek ze zużyciem jakichś elementów wnętrza? tylko jakich bo nie wiem co mogłoby się zużywać i dawać takie efekty. chyba że silnik V8 zasłania wszystko :)

Edytowane przez Marco
Opublikowano
no, a potem złożymy tak żeby miał zimne ze wszystkich i ciepłe z popielniczki i na zakretach :)

 

Jestem za :D. To teraz tylko jego musimy przekonać do tego pomysłu ;)

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano

u mnie tez auto sie nie chcialo nagrzac - rozwiazalem sprawe w nastepujacy sposob:

 

- na zime termostat otwierajcy sie przy 87 C

- na lato przy 80 C

 

I juz mam ciepelko caly rok :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Cześć !

Widzę, że nie tylko ja byłem w szoku !

Miałem E-30 w dieslu, teraz mam E-36 z 2 literkami i w obu przypadkach też jest podobnie. Przy ostrym skrecie (jadąc nawet na jedynce) czyje przez chwilke chłodniejsze powietrze. Moze jest to zpowodowane tym, że na wskutek siły odśrodkowej zimne powietrze nie przechodzi przez cała powierzchnie nagrzewnicy, tylko gdzieś bokiem i nie ma czasu sie dobrze nagrzać.

To tylko takie moje teorie.

Pozdrawiam !

Bartek

Pozdrawiam.

Bartek

Opublikowano

Auta nie zyluje jak jest zimne...

 

Na zimnym silniku staram sie nie przekraczac 2,5-3 tys obrotow na minute.

 

Ale jak sie auto nagrzeje i wskaznik jest pionowo to z kratek nie leci bardzo cieple powietrze.

'

BMW wieczna miłość...
Opublikowano

CO do temperatury to u mnie też przez dłuższy czas leci zimne. A poza tym to naprawdę gorąc to wali tylko na nogi i szybę. Na środkowej konsoli i na boczne szybu leci ciepłe powietrze nawet przy ogrzewaniu na maksa. Ale może spece z bmw zrobili to specjalnie.

Ja nigdy nie lubiłem w innych autach jak ten gorąc walił mi na twarz i oczy. Duszno się robiło.

Pamiętam że w Fieście to jakby ktoś suszarką dmuchał. Tam grzanie było aż za. Jak farelka.

Teraz mam w miarę ciepłe i jest gites, bo gorąc na twarz wywołuje senność, pieczenie oczu i ogólnie spowalnia reakcję.

Ale przyznaję, że środek się słabo nagrzewa.

JUST HT
Opublikowano
Powietrze wydmuchwiane przez dysze nawiewów w czasie mocnego zakrętu zachowuje się tak jakby chciało jechać prosto ... Ja też tak mam i w cale się temu nie dziwię. To samo wrażenie, ale ze zdwojoną mocą odczujecie, gdy uchylicie szyby lub dach. To się nazywa bezwładnoość.. Na powietrze (tym bardziej wprawione w ruch przez nadmuch), tak jak na przedmioty we wnętrzu samochodu działa siła bezwładnosci.
Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
faktycznie też tak mam w 320 e36 że przy zakrętach temp. nawiewanego powietrza jest wyraznie niższa. Ciekawe że w 316 e36 tego nie mam!!!!
150 kucyków pod maską!
Opublikowano

Podpowiedzcie mi dlaczego moj silniczek sie tak wolno nagrzewa?

Po przejechaniu 6km dopiero osiaga teperature prawie po srodku 2-3minietry od srodkowej kreski.

 

W moim M40 wskazówka temperatury osiąga pion po 3-4 km jazdy w cyklu: odpalenie, 15-30 s. pracy na wolnych obrotach, pierwsze +-1000 m niezbyt szybko na 3. biegu.

 

Zrób prosty eksperyment:

zasłoń kartonem 2/3 powierzchni chłodnicy i sprawdź jak szybko wskazówka temperatury dochodzi do pionu. Jeśli silnik rozgrzeje się wyraźnie szybciej niż zwykle, to będzie oznaczać, że płyn zaczyna za wcześnie krążyć w dużym obiegu układu chłodzenia.

 

P.S. Nowe części do BMW nie zawsze muszą być oryginalne (choćby te, od których bezpośrednio nie zależy bezpieczeństwo). Ale akurat termostat warto kupować oryginalny (chociaż jest drogi). Eksperymentowałem z dwiema podróbkami i dopiero oryginał spisywał się jak należy.

 

Z doświadczenia znajomego (dobrego) mechanika - statystycznie 1/5 nowych temostatów nadaje się do wyrzucenia :!: . Niby działają, ale nie trzymają zakładanych parametrów.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

A nie orientujesz sie ile kosztuje nowy termostat oryginalny?

 

Ja dalem za ten drugi jakiejs lepszej firmy nie pamietam jakiej 70zl

BMW wieczna miłość...
Opublikowano
kupilem jakis czs tem termostat i otwiera sie dopiero gdy wskazowka przekroczy dolikatnie polowe i tak sie caly czas utrzymuje , na trasie czy w miescie jest tak samo wskazowka stoji po za polowa , zastanawiam sie czy to nie za wysoka temperatura i czy nie zaszkodzi to silnikowi na dluzsza mete , pozdro dan
Opublikowano
kupilem jakis czs tem termostat i otwiera sie dopiero gdy wskazowka przekroczy dolikatnie polowe i tak sie caly czas utrzymuje , na trasie czy w miescie jest tak samo wskazowka stoji po za polowa , zastanawiam sie czy to nie za wysoka temperatura i czy nie zaszkodzi to silnikowi na dluzsza mete , pozdro dan

Ja też wymieniałem termostat i mam dokładnie tak samo (wskazówka zawsze stoi po za połową dokładnie o grubośc wskazówki ale przed wymianą temperatura trzymała tak samo, mój kolega ma 324 TDS i nie wymnieniał nigdy termostatu i temperatura tak samo mu trzyma czyli po za połową o grubość wskazówki - myslę że to poprawna temperatura - może wypowiedzą się też inni....

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
zona jezdzi matizem i wskazowka zatrzymuje sie przed polowa , mialem kiedys forda tez zatrzymywala sie przed polowa , z kim nie porozmawiam kazdy odpowiada tak samo nie przekracza polowy , moze termostat jest zle dobrany i otwiera siezbyt pozno (zle dobrana tem termostatu) , obawiam sie o silnik aby sie nie przegrzal , czujnik byl dobierany katalogowo dokladnie sprawdzajac tem otwarcia , czekamy na inne wypowiedzi , pozdro dan
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
miałem kiedys e30 i nic sie nie dalo zrobic nie chcialo grzać a nawet na cieplym silniku to przy mrozie bez kurtki sie nie dalo jezdzic :( chyba ten model tak ma a mialem 316
Marcin-coupe...BMW theBestMachineontheWorld
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

mam ten sam problem w 325tds 96r. jak temperatura otoczenia była 20stopni i wecej to wydawało sie wszystko ok. wskazówka stawał an połowie wskaznika chyba ze dawałem ostro w rure tak kilka kilometrów 200km/h i zaczynała sie wychylać w prawo , aleto chyba norma.

Natomiast teraz jak temperatura otoczenia spadła do 0-5stopni to jest bardzo zimno i zanim sie nagrzeje silnik to trwa bardzo długo.

Np wczoraj jechałem na rane temeratuta była 0 stopni, przejechałem 10km srednio 90-100km/h a jak dojechałem to wskazówka tem. ledwo wyszła z niebieskiego pola.

 

Czyli wedle mojego rozumowania termostat do wymiany?????????????

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
zobacz jeszcze "nerki" z przodu auta czy masz odkryte czy zapelnione u mnie w poprzednim aucie na zime zawsze zakladalem zakryte nerki coby ped powietrza nie dostawal sie bezposrednio na chlodnice i auto sie szybciej nagrzewalo zima. Latem nie polecam tego poniewaz moze sie lekko przegrzewac . To tyle odemnie Pozdrawiam Ad1

318i e30 bylo

320i e30 bylo

325 tds jest

323i jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.