Skocz do zawartości

Silnik pracuje jak diesel... pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W sobotę wymieniłem olej. Zalałem tak jak rok temu Magnateca 10W-40 z którego byłem bardzo zadowolony.

Wszystko było dobrze do dziś. Gdy jechałem z pracy słyszałem takie delikatne cykanie.

Po kilku km to cykanie zamieniło się w jakiś klekot tak że aż w kabinie słychać jak bym jechał dieslem. Z km na km było coraz gorzej.

Boję się jutro jechać autem do pracy aby całkowicie go nie zarżnąć.

Podejrzewam że jakiś olej był lewy. Kupiłem w selgrosie za 100zł.

Pytanie czy jak zmienię olej to silnik ucichnie :?: Planuję zalać coś z koncernu Valvoline.

Dodam że w wyszukiwarce są same tematy dotyczące klekotania tylko przez kilka sekund rano.

U mnie przez całą drogę do domu była masakra :duh:

Co robić :?: Help!!!

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Jeśli masz pewność 100% że winę za to ponosi olej to zmieniaj natychmiast.Przecież znasz lepiej swoje auto i skoro wcześniej było dobrze to olej jest do bani.Ciekaw jestem gdzie można zrobić ekspertyzę tego oleju?
Opublikowano
Ciekaw jestem gdzie można zrobić ekspertyzę tego oleju?

 

Tak też o tym myślałem.

Chyba zaczynam wierzyć że Mobil i Castrol to najbardziej podrabiane oleje.

Z Mobilem maiłem małe przejścia na początku a teraz ten nieszczęsny Castrol :cry2:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Najczęściej podrabiane bo najbardziej rozreklamowane i dosyć popularne,dlatego sam zalewam Agip 10w40 i jest dobrze pomimo że mam przeklinany przez wielu silnik m40 z przebiegiem 204 000 wkręca się do końca i klekot jest umiarkowany.Może ktoś wie gdzie taką ekspertyzę zrobić ?Chętnie dorzucę się na kolejną bańkę tego oleju a potem z ekspertyzą i paragonem zakupu do reklamacji żeby ukarać debila który to dziadostwo konfekcjonuje :naughty:
Opublikowano
Wiesz co Kylo już parę osób tutaj pisało że ten Castrol Magnatec powoduje właśnie ten klekot,fakt ze pisane było o porannym klekocie,ale jednak cos w tym musi być,wymien olej na jeden z polecanych razem z filtrem i zobacz wtedy :cool2:
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
castrol powoduje klekot?a kolega kupował z tak zwanej beczki?polecam oleje niemieckie z orginalnymi firmowymi banderolami w org,bankach i problemu nie bedzie
Opublikowano

wr75010 zmieniaj olej i nawet się nie zastanawiaj! Koszt to 100-150 zł.,czyli nie dużo. Ja miałem tak z mobilem 10w40. Niecały rok temu zmieniłem dzwigienki i hdroregulatory, było super. Śmigałem aż miło i ta cisza. Jakieś 3 miechy temu zalałem po raz 3 mobilem 10w40 i się zaczęło. Najpierw zaczął mi cykać na zimnym, po tyg. cały czas. Obojętnie było zimny czy ciepły, po 2 tyg. klepał niezależnie od obrotów :duh: Zmieniłem olej na inny i prawie przeszło. Teraz się odzywa często i gęsto :mad2: :mad2: A było idealnie.

 

Zmień oliwę. Ja żałuję, że czekałem ten tydzień za długo.

Opublikowano

Nie ma innej rady. W tej chwili nie pozostaje mi nic innego jak wymienić olej na inny i zobaczyć co się stanie. Boję się teraz odpalać samochód bo chodzi tak strasznie że mam wrażenie że silnik za chwilę stanie i całkiem się rozsypie :)

PS. Chcę zalać teraz olejem Valvoline i tu moje pytanie:

- Czy mozna ten olej kupić w normalnej butelce 4l :?: Nie jest on zbyt popularny na polskim rynku a boję się kupować z beczki.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
a moze poprostu musisz naciagnac łancuch rozrządu ???
Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano

Panowie najpierw muszę spróbować z olejem. Jak nie pomoże będziemy szukać innych przyczyn.

Stan łańcucha i jego naciąg też się sprawdzi chociaż myslę że to nie jego wina bo te dziwne dźwieki wyraznie słychać nad silnikiem a nie w okolicy rozrządu.

 

Marek 535 dzięki za bardzo przydatny link :cool2:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
''a moze poprostu musisz naciagnac łancuch rozrządu ???''-ciekawa teoria ,to łańcuch ma inny naciąg oprócz hydraulicznego napinacza?

 

 

hehe, hydrauliczny naciag w 318is??? :jawdrop:

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano
Panowie najpierw muszę spróbować z olejem. Jak nie pomoże będziemy szukać innych przyczyn.

Stan łańcucha i jego naciąg też się sprawdzi chociaż myslę że to nie jego wina bo te dziwne dźwieki wyraznie słychać nad silnikiem a nie w okolicy rozrządu.

 

Marek 535 dzięki za bardzo przydatny link :cool2:

dystrybutorem vovoline w radomiu sa sklepy z czesciami do japonczykow na 11 listopada i kosciuszki. To co Kylo, zmieniami najpierw olej czy jedziemy do znachora jakiegos??
Opublikowano
To co Kylo, zmieniami najpierw olej czy jedziemy do znachora jakiegos??

 

Michał najpierw zmienię olej i zobaczymy co będzie. Zrobię to dopiero w sobotę. Do tego czasu nie będę jeździł autem. Napiszę na forum co będzie się działo po zmianie oleju :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Koledzy sprawa wyglądała tak:

W dzień po wymianie oleju sprawdzałem stan i było wszystko ok. Na następny dzień zaczął się mój okropny klekot. Wieczorem po przyjeżdzie z pracy natychmiast odstawiłem auto na parking aby nie jeździć za dużo.

Byłem przekonany że olej był jakis lewy i tak klekocze. Postanowiłem zalać Valvoline. W sobotę gdy jechałem do pracy zaświeciła się na 5 sek kontrolka oleju :!: :idea: Nie przyszło mi do głowy że może go brakować. Zaraz po pracy postanowiłem znów zmienić olej. Po wyjściu z pracy kiedy było juz widno postanowiłem sprawdzić stan ponownie.

Bagnet suchy jak sahara :!: A filtr oleju cały zachlapany olejem :mad2:

Już na diagnostyce okazało się że pękła uszczelka na filtrze i wychlapało 2.5l :duh: Poprosiłem szefa o zwrot kasy za olej i filtry za źle wykonaną poprzednią usługę. Ten się tłumaczył że to nie ich wina tylko wada uszczelki. Mój teść (mechanik) twierdzi że uszczelki pekają gdy pokrywa filtra jest żle dokręcona. Ten szef wiedział dokładnie że to ich wina i te 2.5l dolał z własej kieszeni.

Na szczęście okropny klekot znikął.

Tak więc panowie. Ja juz miałem nauczkę. Sprawdzajmy stan oleju codziennie (szczególnie po wymianie).

Dalej smigam na Magnatecu. Nie mam z nim żadnych problemów :cool2:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.