Skocz do zawartości

Jak ona mogla mi to zrobic 320d TURBO DEFEKT


chmurkagoscieradow

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
tu masz nr. katalog. i przy jakich silnikach wystepuje....http://bmwfans.info/part-11127793164/ i niech nie pisza ze tylko w kompletach.....tu masz jeszcze rysunek..

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/152229_p.png..

 

 

ja kupilem..nr.15..oraz 12 i 13 razem...84,28 zl. +wat....a nie 220zl. zostalo na piwko... :norty:

 

A posuje Ci ten filtr?

Bo w linku którym podałeś jest tylko mowa o 3.0d (M57) i 2.5d. W Twoim podpisie jest przecierz 2.0d?

 

pisalem w innym podobnym temacie ....bylem na miejscu i porownywalem sa te same filtry....tylko do liftu wystepowaly w kapletach a pozniej osobno nie badz takim niedowiarkiem bo glupot nie pisze jak nie jestem pewny... :cool2: zobacz to jeszcze.....http://bmwfans.info/part-11127793164/

 

Podałeś link, który ja podałem wyżej. W tym, linku jest wyraźnie, że jest do 3.0d i 2.5d.

Pytałem czy jesteś pewien, bo powoływałeś się właśnie na ten link by w nim sprawdzić, do czego pasuję ale tam jak mówię jest tylko 3.0d i 2.5d.

 

Kapisz?

 

I troszkę spokojniej, mamy sobie pomagać i rozwiewać wątpliwości po to jest forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

No chyba, że wkleiłeś nie ten link i miałbyć ten:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3312&hg=11&fg=15

Na którym jest filtr (troszkę inaczej wyglądający) do M47N.

 

Jeszcze jedno czy ten filtr z 3.0d co piszesz, że kupiłeś, jest materiałowy czy już nowej ulepszonej konstrukcji z metalu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podales link do elektrozaworka z allegro a ja pytam o NOWY :mad2:

 

czyscilem w srodku te filterki w obydwu zaworkach, nawet z jednego go wyrzucilem, jeden chodzi, a drugi jak juz wiem padl, ten dobry mam przy turbo a zepduty przy EGR, ale samochod ma dlugie zastanowienie, nie wiem czy po wymianie bedzie lepiej czy moze jest to czyms innym spowodowane. Wroce z niemie to zalatwie zkas ten zaworek i zobacze co bedzie, podawaliscie linki lecz nie po PL ja nie jestem taki madry i rozumie tylko po polsku, a na allegro byl uzywany a ja chce nowy bo uzywany moze byc taki sam jak moj :cry2:

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że wkleiłeś nie ten link i miałbyć ten:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3312&hg=11&fg=15

Na którym jest filtr (troszkę inaczej wyglądający) do M47N.

 

Jeszcze jedno czy ten filtr z 3.0d co piszesz, że kupiłeś, jest materiałowy czy już nowej ulepszonej konstrukcji z metalu?

 

to jest filtr plastykowo-materialowy..taki sprzedaja teraz w komplecie z obudowa i uszczelkami +srubki..do e-46 320d do liftu...ten co podalem jest taki sam do 330d po lifcie...porownywalem w serwisie i sami mi o tym mowili/zaproponowali/ starsze filtry byly ze sznurka tak bylo u mnie.... co do tematu jak kolega wyzej pisal nigdzie nie podawalem ze to jest do 2.5d tylko ten link ze pasuja tez do innych modeli...

 

http://bmwfans.info/part-11127793164/

 

pasuje do innych modeli samochodow...co maja te same silniki... :cool2:

 

sprawdzalem teraz to maja namieszane z tymi filterkami....ale ten co podalem pasuje do e-46 320d 136 KM 150 KM.....wie tez ze bmw kombinowalo z tymi filterkami bo cos nie bylo w normie.. :cool2:

Edytowane przez zbigniewst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robilem tam turbo do t4 i bylem zadowolony, powiedzial ze jak lopatki beda dobre to 500zl jesli nie to 1000zl a jak obudowa bedzie do wymiany to juz wiecej, jestem zly jak nie wiem, przy 210 tys padlo sprzeglo,zarowki do xenonow i jeszcze to turbo a i szykuja sie przednie tarcze hamulcowe nic milego :mad2: :cry2: :cry:

Oj , widocznie pora pomyślec o zmianie na wiosnę / mam na mysli moje / bo przebieg już ponad 1/4 mln km a jeszcze nic nie grzebałem przy nim - tylko przeglady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No chyba, że wkleiłeś nie ten link i miałbyć ten:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3312&hg=11&fg=15

Na którym jest filtr (troszkę inaczej wyglądający) do M47N.

 

Jeszcze jedno czy ten filtr z 3.0d co piszesz, że kupiłeś, jest materiałowy czy już nowej ulepszonej konstrukcji z metalu?

 

to jest filtr plastykowo-materialowy..taki sprzedaja teraz w komplecie z obudowa i uszczelkami +srubki..do e-46 320d do liftu...ten co podalem jest taki sam do 330d po lifcie...porownywalem w serwisie i sami mi o tym mowili/zaproponowali/ starsze filtry byly ze sznurka tak bylo u mnie.... co do tematu jak kolega wyzej pisal nigdzie nie podawalem ze to jest do 2.5d tylko ten link ze pasuja tez do innych modeli...

 

http://bmwfans.info/part-11127793164/

 

pasuje do innych modeli samochodow...co maja te same silniki... :cool2:

 

Sorka, ale nie rozumie.

 

Masz nową czy starą konstrukcję filtra?

 

Tu jest link jak wygląda nowa konstrukcja filtra dla silnika 2.0d-M47N:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3312&hg=11&fg=15

 

Tu jest link jak wygląda nowa konstrukcja filtra dla silnika 3.0d-M57N:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ED91&mospid=47643&btnr=11_3935&hg=11&fg=15

 

Widać z tego, że kupiłeś starą konstrukcję, co jest OK, najważniejsze żeby sprawnie działało.

 

Ale można pójść krok dalej i sprawdzić czy da się wykorzystać ulepszoną konstrukcję filtrów (jednego z dwóch powyższych linków) do silnika 2.0d-M47.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że wkleiłeś nie ten link i miałbyć ten:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3312&hg=11&fg=15

Na którym jest filtr (troszkę inaczej wyglądający) do M47N.

 

Jeszcze jedno czy ten filtr z 3.0d co piszesz, że kupiłeś, jest materiałowy czy już nowej ulepszonej konstrukcji z metalu?

 

to jest filtr plastykowo-materialowy..taki sprzedaja teraz w komplecie z obudowa i uszczelkami +srubki..do e-46 320d do liftu...ten co podalem jest taki sam do 330d po lifcie...porownywalem w serwisie i sami mi o tym mowili/zaproponowali/ starsze filtry byly ze sznurka tak bylo u mnie.... co do tematu jak kolega wyzej pisal nigdzie nie podawalem ze to jest do 2.5d tylko ten link ze pasuja tez do innych modeli...

 

http://bmwfans.info/part-11127793164/

 

pasuje do innych modeli samochodow...co maja te same silniki... :cool2:

 

Sorka, ale nie rozumie.

 

Masz nową czy starą konstrukcję filtra?

 

Tu jest link jak wygląda nowa konstrukcja filtra dla silnika 2.0d-M47N:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3312&hg=11&fg=15

 

Tu jest link jak wygląda nowa konstrukcja filtra dla silnika 3.0d-M57N:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ED91&mospid=47643&btnr=11_3935&hg=11&fg=15

 

Widać z tego, że kupiłeś starą konstrukcję, co jest OK, najważniejsze żeby sprawnie działało.

 

Ale można pójść krok dalej i sprawdzić czy da się wykorzystać ulepszoną konstrukcję filtrów (jednego z dwóch powyższych linków) do silnika 2.0d-M47.

 

masz racje to moze byc nowa konstukcja ...ale ona wystepowala juz przed liftem tylko ze w siniku 150KM....teraz wychodza takie co pisze....maja namieszane...w komlecie ten filtr byl co kupilem....a sprzedali z nowszego modelu...to znaczy ze to sa filterki najmlodsze... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podales link do elektrozaworka z allegro a ja pytam o NOWY Mad
Widzę że ciężko sie z tobą dogadać podałem ci ten link

http://moto.allegro.pl/item268534692_zawor_egr_turbiny_czarny_pierburg_vw_audi_1_9tdi.html

pokaż mi w którym miejscu jest napisane że to używka, a co do czyszczenia filterka to pewno czyściłeś ten filterek na zewnątrz, o którym to wszyscy wiemy ale jak byś rozgiął ten metalowy kołnierz wokół zaworka i rozpołowił go na pół to zobaczył byś w środku drugi filterek, o którym to wspominałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Widze, że niektórzy uzytkownicy BMW na tym forum traktuja wszystkich handlarzy jako oszustów i złodzei. Powiem szczerze, że się uśmiałem z niektorych opisów np. "yulca" itp. Ja mam BMW E46 320d z 1999r. i chodzi pieknie, przywizłem je ze Szwajcarii z przebiegiem 176 tkm - i niby dlaczego by mialo nie mić takiego przebiegu! Kupiłem je od takiego dziada co kupil sobie E90, a sprzedał E46 bo jego żona przypitoliła w jakis słupek lewą stroną (wymieniłem zderzak, lampe i grila).

Dodam jeszcze, że mój ojciec jeździ Escortem z 1993 r. (kupil nowke od dilera). Auto w tej chwili ma 68 tkm przejechane, nigdy nie wymieniane klocki, opony i wogole nic nie wymieniane (no nie mowie o płynach eksploatacyjnych).

Ja swoim BMW robie ok 10000 - (max) 12000 km rocznie. Nie wiem jak niektórzy robią (autem osobowym - nie pracujac nim) np. po 60 tkm - to chyba trzeba mieszkac w takim aucie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Widze, że niektórzy uzytkownicy BMW na tym forum traktuja wszystkich handlarzy jako oszustów i złodzei. Powiem szczerze, że się uśmiałem z niektorych opisów np. "yulca" itp. Ja mam BMW E46 320d z 1999r. i chodzi pieknie, przywizłem je ze Szwajcarii z przebiegiem 176 tkm - i niby dlaczego by mialo nie mić takiego przebiegu! Kupiłem je od takiego dziada co kupil sobie E90, a sprzedał E46 bo jego żona przypitoliła w jakis słupek lewą stroną (wymieniłem zderzak, lampe i grila).

Dodam jeszcze, że mój ojciec jeździ Escortem z 1993 r. (kupil nowke od dilera). Auto w tej chwili ma 68 tkm przejechane, nigdy nie wymieniane klocki, opony i wogole nic nie wymieniane (no nie mowie o płynach eksploatacyjnych).

Ja swoim BMW robie ok 10000 - (max) 12000 km rocznie. Nie wiem jak niektórzy robią (autem osobowym - nie pracujac nim) np. po 60 tkm - to chyba trzeba mieszkac w takim aucie.

Pozdrawiam.

 

a za to robiąc 10 tyś rocznie to chyba lepiej wskoczyć na miesieczny MZK

stary nie krytykuj kogoś ze ma dalej do pracy, że mieszka dalej od miasta, że ma więcej dzieci, i że nie siedzi w domu całymi wieczorami,

nie wiesz do czego się przy.p.ie.rdoli,.ć?

kazdy jeździ ile musi lub lubi.

 

ludzie sami stworzyli sobie problemy z handlarzami, bo chcieliby auto jak najtaniej najlepsze najmłdosze, to im handlarz podsuwa,

na zachodzie na cene wpływ ma zdecydowanie przbieg, w polsce ROCZNIK! bo mam młodsze auto od sąsiada, a ch.u.j że naklepane 300 tyś. i wiecej.

 

porpostu nie ma co wierzyć handlarzom, mało jest takich którzy chca statysfakcji klienta, zdecydowana większość chce cię zdoić jak ś.wi.nie.

oczywiście zdarzy się na 100 moze 2, uczciwszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko nie wiem czy to jest reguła ale :

 

1. Niemiec, Francuz, Włoch - niekoniecznie dbaja o swoje auta, a już napewno nie pieszcza ich jak Polacy, bo dla nich to kolejna rzecz, a nie spełnienie jakiegś "marzenia", Polacy dbają o auta cześciej niż nasi sąsiedzi,

2. Jeszcze pół biedy jak bierzesz auto od pierwszego ewentualnie drugiego włąsciciela,

ale z reguły bywa to tak, 1 właściciel kupuje nowe auto bo go na to stać, kończy się gwarancja lub jak szybciej wchodzi ciekawszy model to zmienia, auto przechodzi do kolejnego własciciela i tutaj z reguły jest trzymane do momentu az się szykuje grubsza naprawa, przychodzi kolejny TUV, trzeba wymienić tłumiki, amorki, tarcze hamulcowe, jakiś wyciek z silnika, zbiera się suma (a na zachodzie tanio nie jest) i koleś dochodzi do wniosku że jak ma wpakować załóżmy 2000 euro w auto o wartości 8000 euro to lepiej sprzedać, i takei auta trafiają w większości do nas, jako te perełki:)

pisze z doświadczenia, spotkałem sie z tym nagminnie,

widać keidy się kończył TUV a keidy auto było sprzedane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko nie wiem czy to jest reguła ale :

 

1. Niemiec, Francuz, Włoch - niekoniecznie dbaja o swoje auta, a już napewno nie pieszcza ich jak Polacy, bo dla nich to kolejna rzecz, a nie spełnienie jakiegś "marzenia", Polacy dbają o auta cześciej niż nasi sąsiedzi,

2. Jeszcze pół biedy jak bierzesz auto od pierwszego ewentualnie drugiego włąsciciela,

ale z reguły bywa to tak, 1 właściciel kupuje nowe auto bo go na to stać, kończy się gwarancja lub jak szybciej wchodzi ciekawszy model to zmienia, auto przechodzi do kolejnego własciciela i tutaj z reguły jest trzymane do momentu az się szykuje grubsza naprawa, przychodzi kolejny TUV, trzeba wymienić tłumiki, amorki, tarcze hamulcowe, jakiś wyciek z silnika, zbiera się suma (a na zachodzie tanio nie jest) i koleś dochodzi do wniosku że jak ma wpakować załóżmy 2000 euro w auto o wartości 8000 euro to lepiej sprzedać, i takei auta trafiają w większości do nas, jako te perełki:)

pisze z doświadczenia, spotkałem sie z tym nagminnie,

widać keidy się kończył TUV a keidy auto było sprzedane :)

 

Chyba o auta najgorzej dbaja wlosi. Ale z niemcami to juz troche przesadziles, moze na wschodzie jezdza dziwne zajechane auta ale w bogatych regionach masz racje ludzie traktuja auta jak przedmioty, ale maja tyle kaski ze jak im sie zapali kontrolka od przegladu to na nastepny dzien sa w ASO, takie dbanie o auto jest o wiele lepsze od polerowania go na cacy a z mechanika co by bie bylo.. byle by jechalo tak jak to czesto bywa w polsce.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko nie wiem czy to jest reguła ale :

 

1. Niemiec, Francuz, Włoch - niekoniecznie dbaja o swoje auta, a już napewno nie pieszcza ich jak Polacy, bo dla nich to kolejna rzecz, a nie spełnienie jakiegś "marzenia", Polacy dbają o auta cześciej niż nasi sąsiedzi,

2. Jeszcze pół biedy jak bierzesz auto od pierwszego ewentualnie drugiego włąsciciela,

ale z reguły bywa to tak, 1 właściciel kupuje nowe auto bo go na to stać, kończy się gwarancja lub jak szybciej wchodzi ciekawszy model to zmienia, auto przechodzi do kolejnego własciciela i tutaj z reguły jest trzymane do momentu az się szykuje grubsza naprawa, przychodzi kolejny TUV, trzeba wymienić tłumiki, amorki, tarcze hamulcowe, jakiś wyciek z silnika, zbiera się suma (a na zachodzie tanio nie jest) i koleś dochodzi do wniosku że jak ma wpakować załóżmy 2000 euro w auto o wartości 8000 euro to lepiej sprzedać, i takei auta trafiają w większości do nas, jako te perełki:)

pisze z doświadczenia, spotkałem sie z tym nagminnie,

widać keidy się kończył TUV a keidy auto było sprzedane :)

 

Chyba o auta najgorzej dbaja wlosi. Ale z niemcami to juz troche przesadziles, moze na wschodzie jezdza dziwne zajechane auta ale w bogatych regionach masz racje ludzie traktuja auta jak przedmioty, ale maja tyle kaski ze jak im sie zapali kontrolka od przegladu to na nastepny dzien sa w ASO, takie dbanie o auto jest o wiele lepsze od polerowania go na cacy a z mechanika co by bie bylo.. byle by jechalo tak jak to czesto bywa w polsce.

 

tak tylo 2gi, 3ci, 4ty właściciel w Niemczech to mało tego że czesto to nie jest Niemiec to jeszcze niewiele ma z tym krajem wspólnego :)

pewnie ze nie powinno się uogólniać, ale pewne ramy postępowania ujałem dość trafnie....

po za tym ile tych aut od bogatych Niemców trafia bezopśrednio do nas ? :)

 

polemika długa....

 

a temat rzeka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, to jest temat rzeka.

 

Ale powiem jedno, gdzies na forum, nowy wlasciciel E39 mowil ze dal 14 400 euro i zaraz pojawily sie glosy ze duzo.

 

Polak musi miec tanio, dlatego z niemiec do polski ida same szroty po turkach po 5 rece.

 

Ja dalem podobna sume i poprzedni wlasciciel na biede nie narzekal, ladna willa, porsche w garazu, i o E39 nalezycie dbal ( 1 wlasciciel autka - fakture mial z salony na 112 000 marek). Takie auta sa w niemczech i uwierz mi ze sa jak igła. Wiec nie mozna powiedziec ze niemcy nie dbaja. Tylko potem odpowiednio autko kosztuje nie 11 tys euro ale np. 15 tys.

 

Poprostu do PL ida auta od tych ktorzy nie dbaja... ale tanio :).

I to cala filozofia dbania niemieckich wlascicieli o swoje auta.

( oczywscie co do pseudoniemieckich wlascicieli to masz racje, u nich nie ma raczej szans kupic igly ) .

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam sie udzieliłem w tym temacie :)

trochę dla podpuchy

 

a co do kupna i sprzedaży,

ostatnio sprowadziłem e46 320d od niemca, w naprawde dobrym stanie, z oryginalnym przebiegiem, i jak ktos słyszy że chce za nią ponad 42 tyś to się krzywi,

więc sobie tym autem posmigam, bo przez kolejny rok nie wrzuce w nią zbytnio kasy, a taki co kupi sobie auteczko za 35 koła dorzuci tą dyszkę szybko :), bo w BMW 10 tyś na części nei jest ciężko wydać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam sie udzieliłem w tym temacie :)

trochę dla podpuchy

 

a co do kupna i sprzedaży,

ostatnio sprowadziłem e46 320d od niemca, w naprawde dobrym stanie, z oryginalnym przebiegiem, i jak ktos słyszy że chce za nią ponad 42 tyś to się krzywi,

więc sobie tym autem posmigam, bo przez kolejny rok nie wrzuce w nią zbytnio kasy, a taki co kupi sobie auteczko za 35 koła dorzuci tą dyszkę szybko :), bo w BMW 10 tyś na części nei jest ciężko wydać :)

 

 

Sama prawda. W ASO byle co sie od 1000 zaczyna. No chyba ze zmiana oleju to ponizej.

 

 

Ale temat poszybowal w odleglym kierunku :lol:

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam.

Widze, że niektórzy uzytkownicy BMW na tym forum traktuja wszystkich handlarzy jako oszustów i złodzei. Powiem szczerze, że się uśmiałem z niektorych opisów np. "yulca" itp. Ja mam BMW E46 320d z 1999r. i chodzi pieknie, przywizłem je ze Szwajcarii z przebiegiem 176 tkm - i niby dlaczego by mialo nie mić takiego przebiegu! Kupiłem je od takiego dziada co kupil sobie E90, a sprzedał E46 bo jego żona przypitoliła w jakis słupek lewą stroną (wymieniłem zderzak, lampe i grila).

Dodam jeszcze, że mój ojciec jeździ Escortem z 1993 r. (kupil nowke od dilera). Auto w tej chwili ma 68 tkm przejechane, nigdy nie wymieniane klocki, opony i wogole nic nie wymieniane (no nie mowie o płynach eksploatacyjnych).

Ja swoim BMW robie ok 10000 - (max) 12000 km rocznie. Nie wiem jak niektórzy robią (autem osobowym - nie pracujac nim) np. po 60 tkm - to chyba trzeba mieszkac w takim aucie.

Pozdrawiam.

 

Kolego jeśli robisz przebiegi że tak powiem "z domu do kościoła w niedzielę" to możesz sobie się śmiać.

 

Jest to forum do wyrażania opinii i własnie taką mam na ten temat i uszanuj ją lub wyraź swoją po prostu. Zanim coś głupiego napiszesz to przeczytaj dokładnie posty które zostały napisane, bo wnioskuję że moje niedokładnie przeczytałeś lub nie umiesz czytać ze zrozumieniem.

 

Mnie rozbawił Twój post, ale naprawdę nie chce mi się już wchodzić w dyskusje bo w tym temacie wszystko już zostało powiedziane.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktos ten link bo tu dalej wojna :lol:

 

chodzi ci o to ?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2229&hg=11&fg=45

 

oznaczony numerem 1

w Bydgoszczy w ASO u posłusznego 360 zł brutto - mój rabat 10%

324 zł

 

 

a tak na marginesie to u mnie w ASO podnieśli lekko ceny :(

w koncu jakoś trzeba powoli odbrabiac koszty, bo postawili nowy salon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.