Skocz do zawartości

M40 - kaprysy silnika - rece opadaja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Rece doslownie opadaja, to, ze w silnikach M40 czesta przypadloscia sa falujace obroty to wiem, duzo tez czytalem w innych postach. Najczesciej pada sonda, swiece , przewody itd. Mi caly czas falowaly i faluja, ale od miesiaca mam wymienione przewody, swiece ( NGK ) , sonde lambde nowa, dzisiaj czyscilem silnik krokowy i .... to samo, dalej to samo, a najgorzej jest jak puszczam gwaltownie gaz, obroty wtedy spadaja do 500 i minimum 3 razy tak przygasa i trzesie autem, ze kontrolki sie zapalaja na pulpicie. Dzisiaj dwa razy mi sie zdarzylo, ze po dojechaniu do swiatel i puszczeniu gazu obroty tak spadly, ze az silnik zgasl. Powiedzcie mi co to moze jeszcze byc ? rozrzad mam caly wymieniony, walek nowy, co moze jeszcze byc ?

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Opublikowano
Rece doslownie opadaja, to, ze w silnikach M40 czesta przypadloscia sa falujace obroty to wiem, duzo tez czytalem w innych postach. Najczesciej pada sonda, swiece , przewody itd. Mi caly czas falowaly i faluja, ale od miesiaca mam wymienione przewody, swiece ( NGK ) , sonde lambde nowa, dzisiaj czyscilem silnik krokowy i .... to samo, dalej to samo, a najgorzej jest jak puszczam gwaltownie gaz, obroty wtedy spadaja do 500 i minimum 3 razy tak przygasa i trzesie autem, ze kontrolki sie zapalaja na pulpicie. Dzisiaj dwa razy mi sie zdarzylo, ze po dojechaniu do swiatel i puszczeniu gazu obroty tak spadly, ze az silnik zgasl. Powiedzcie mi co to moze jeszcze byc ? rozrzad mam caly wymieniony, walek nowy, co moze jeszcze byc ?

 

Palec lub kopułka (moga wypadać zapłony), aczkolwiek ja obstawiam krokowy lub lewe powietrze na którymś z węży gumowych doprowadzających podciśnienie do krokowego. Kup "samostart" taki preparat i na zapalonym silniku "fukaj" na wszystkie połączenia gumowe w silniku, jeżeli będzie nagła i powtarzalna reakcja silnika na ten preparat to znaczy że w tym miejscu bierze lewe powietrze i wariuje silnik.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
zastanawiajace jest jeszcze to, ze oprocz tego , ze obroty faluja, to jeszcze silnik strasznie nie rowno pracuje, raz jakby palil, nie palil na jakis gar, no juz nie wiem :| cisnienie mam dobre na garnkach

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Opublikowano

Taka przypadlosc ze obroty mi bardzo spadaly po odjeciu gazu mialem jak sie rozregulowal przeplywomierz. Naprawil mi to fachman rozcinajac pokrywe przeplywomierza i regulujac mechanizm. Przy okazji spadlo mi tez spalanie, a samochod zaczal sie lepiej zbierac. Teraz mam taka historie ale na zimnym silniku i glownie na gazie, tym razem stawiam na silnik krokowy. Byl juz co prawda pare razy myty ale po prostu jest dosc "leniwy". Sprawdza sie to tak, ze odlaczasz gumowe przewody, przekrecasz kluczyk w stacyjce i patrzysz czy ten zawor w srodku obraca sie szybko czy nie.

Jesli chodzi o nierowna prace to faktcznie moze byc winny palec badz kopulka, z tym ze takie objawy powinny narastac stopniowo, to nie jest kewstia tygodnia, dwoch tylko roku do dwoch. No i powinien wtedy tez gorzej zapalac.

Opublikowano

A ile masz obr/min?

 

Ja miałem taki problem z falowaniem 500 - 1500 i udało się ustabilizować ustawiając śrubą regulacyjną przepustnicy obroty na 900/min

teraz jest gites i nie ma tego drżenia na luzie

JUST HT
Opublikowano
obroty mam okolo 500 - 650 , przy 500 trzesie jak w traktorze i te 500 obr wystepuje po odpuszczeniu pedalu gazu, tzn wystepuja trzy zafalowania i auto wchodzi na 650obr, co i tak jest chyba za nisko

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Opublikowano
Nie pamietam teraz gdzie ale obilo mi sie o uszy ze w E30 powinny byc obroty na biegu jalowym rzedu 800 obr/min. Bo jesli mowisz ze masz 500 to sie nie dziwie ze telepie jak traktorkiem bo troszke sa za male. Postaraj sie je ustawic na 800 obr/min powinno byc lepiej.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

O to chodz - 500 to za mało. Spadają ci obroty za nisko -> komputer je podbija na chwilę. Spadają znów za nisko i znów komp ci je podbija. Stąd te falowanie. Dla świętego spokoju ustaw sobie obroty biegu jałowego na 900 i ognia.

Pozdro.

 

ps. jedna mała śrubka pod plastikowym dekielkiem

u mnie działa :lol:

JUST HT
Opublikowano

Scigany... mam identyczne objawy jak u Ciebie.

ale ..zawsze masz ze tak nisko Ci spadaja ? Czy czasem sa dobre ?

U mnie tez po odpuszczeniu gazu spadna do 500 pozniej sie troszke podniosa i znowu na 500, ale czasem jest dobrze.

Daj znac jak cos pomoglo.

Ja sprobuje w week. zrobic tak jak napisal "high-tech"

Opublikowano
podobno moze to byc wina zabrudzonego filtra paliwa. samo podkrecenie obrotow na srubce nic nie da, bo i tak cos jest zwalone, a problem tylko na chwile bedzie zazegnany

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.