Skocz do zawartości

Trzy pytania dotyczące BMW 520i


Grzesiusiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. W wakacje kupiłem BMW E34 520i z 1991r. Od tamtej pory nasunęło mi się do głowy kilka pytań. Mianowicie:

 

1)Gdy przekręcę kluczyk, tak aby zapaliły się kontrolki na desce rozdzielczej, to spod maski dochodzi mnie jakiś dziwny dźwięk... taki jakby pisk, który trwa kilka sekund, zmienia swój ton od początkowego niskiego dźwięku do końcowego wysokiego po czym zanika... Co ciekawe dźwięk ten nie pojawia sie zawsze, najczęściej występuje gdy auto postoi dłuższy czas nieużywane (np. cały dzień).

 

2)Czasami gdy odpalę samochód (zazwyczaj występuje to gdy auto stoi nieużywane przez dłuższy czas) słychać przez kilka sekund spod maski takie lekkie klekotanie, wydaje mi się, że jest to jakieś wyrobione łożysko... czy macie propozycje co to może być?

 

3)Mam zepsutą roletę tylnią, jest ona cały czas rozłożona i nie chce się wsunąć spowrotem. Chciałem się dostać jakoś do tego mechanizmu, ale powiem szczerze, że nie wiem od której strony się do tego zabrać :doh: Patrzyłem już od strony bagażnika, od strony wnętrza pojazdu... Czy ktoś już coś grzebał przy rolecie? Czy trzeba odkręcać całą półkę, na której mam zamontowane głośniki, żeby dostać się do rolety? :shock:

 

To narazie tyle przychodzi mi do głowy, będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. W wakacje kupiłem BMW E34 520i z 1991r. Od tamtej pory nasunęło mi się do głowy kilka pytań. Mianowicie:

 

1)Gdy przekręcę kluczyk, tak aby zapaliły się kontrolki na desce rozdzielczej, to spod maski dochodzi mnie jakiś dziwny dźwięk... taki jakby pisk, który trwa kilka sekund, zmienia swój ton od początkowego niskiego dźwięku do końcowego wysokiego po czym zanika... Co ciekawe dźwięk ten nie pojawia sie zawsze, najczęściej występuje gdy auto postoi dłuższy czas nieużywane (np. cały dzień).

 

2)Czasami gdy odpalę samochód (zazwyczaj występuje to gdy auto stoi nieużywane przez dłuższy czas) słychać przez kilka sekund spod maski takie lekkie klekotanie, wydaje mi się, że jest to jakieś wyrobione łożysko... czy macie propozycje co to może być?

 

3)Mam zepsutą roletę tylnią, jest ona cały czas rozłożona i nie chce się wsunąć spowrotem. Chciałem się dostać jakoś do tego mechanizmu, ale powiem szczerze, że nie wiem od której strony się do tego zabrać :doh: Patrzyłem już od strony bagażnika, od strony wnętrza pojazdu... Czy ktoś już coś grzebał przy rolecie? Czy trzeba odkręcać całą półkę, na której mam zamontowane głośniki, żeby dostać się do rolety? :shock:

 

To narazie tyle przychodzi mi do głowy, będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam!

 

1) normalka - pompa paliwowa, przy czym u mnie ten dźwięk trwa nie dłużej niż sekundę

2) normalka - przepchanie oleju do górnej części silnika zajmuje pompie jakąś sekundę może dwie.

3) nie wiem

 

 

"Normalka" o ile mówimy o tym samym. Trudno zgadnąć na odległość, bo każdy inaczej różne rzeczy słyszy :)

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-pompa

2-zawory

3-hmm rozumiem ze masz el. rolete... Jak probujesz ją opuścić to pojawia się jakiś dzięk (działanie silniczka) ? jak nie to coś z elektryką, może jakiś bezpiecznik (sprawdz) jak słychać silniczek to zapewne coś ją blokuje i bedziesz musiał zdjąć połke i obadać sprawe :wink:

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3-hmm rozumiem ze masz el. rolete... Jak probujesz ją opuścić to pojawia się jakiś dzięk (działanie silniczka) ? jak nie to coś z elektryką, może jakiś bezpiecznik (sprawdz) jak słychać silniczek to zapewne coś ją blokuje i bedziesz musiał zdjąć połke i obadać sprawe :wink:

Pzdr!

 

Właśnie-pytanie-elektryczna czy zwykła bo nie sprecyzowałeś.Bo taki objaw też występuje czasami w zwykłych roletach-nie zwijają się przyczyną nie wiem co było(miałem to)-nie zdążyłem się dowiedzieć bo sprzedałem auto.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa no i zapomniałem.

 

2 Zawory klekoczą sprawdz olej

Jak na zimnym to nie ma powodu do obaw(chyba,że nie masz pewności czy olej był wymieniany to sprawdź)-tak jak napisał Szponiasty:"normalka - przepchanie oleju do górnej części silnika zajmuje pompie jakąś sekundę może dwie."

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja nie klepie po odpaleniu :D Panowie to wcale nie jest normalka....To poprostu efekt olejowo - cisnieniowo - eksploatacyjny :)......Mialem ten problem ale juz nie mam :) Nowa pompa zalatwila klekotanie...powodem moga być tez panewki ktore nie trzymaja ciśnienia....- a to juz baaaaaardzo duza "nie" normalka :mrgreen: :mrgreen: i spory koszt naprawy.....

 

 

Basti pfff wstydz sie :mrgreen: ......klekotanie - normalne ? :mrgreen: Chyba jednak zmienie szefa :twisted2: :twisted2: :twisted2:

...Musisz przestać żreć PROZAC :D...bo sie za spokojny zrobiłeś Pozdro Przyjacielu.

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe sam kiedyś pisałeś ,że nie ma sily zeby nie klepało .

 

Ciii......oczywiscie ze jest siła :D , ale czy ja mówie ze ja mam ? :D obydwoje wiemy że to normalne może jest....ale niePRAWIDŁOWE :D

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.3) Faktycznie zapomniałem napisać o rolecie... a więc nie jest ona elektryczna niestety. Jest to roleta ręczna, ale mimo to się nie zwija... Dziwna sprawa.

 

Ad.2) Trochę zaniepokoiliście mnie z tym klekotaniem... Widzę, że pojawiło się kilka opcji... zawory, panewki, a jeszcze inni, że to normalka i się nie przejmować :?

 

A jeśli to zawory to można je wyregulować, prawda? Czy to drogo kosztuje? Pewnie będę musiał wybrać się do mechanika. Olej sprawdzam dosyć często, ponieważ silnik bierze trochę oleju, więc muszę dolewać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm silnik m20 trzeba czesto regulowac...natomiast m50 ma hydrauliczne popychacze i tam nic nie zrobisz :).......dlatego lubie m20 :D....

A jesli chodzi o klepanie to niby tak....to jest normalne po jakims tam przebiegu.....jesli to trwa kilka sekund (2) natomiast jesli ci klepie i nie gasnie szybko kontrolka oleju to juz jest powod do zaniepokojenia(nie mowie paniki) panika jest wtedy jak kontrolka sie zapala podczas jazdy:D.... Pozdro

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka od oleju gaśnie zaraz po odpaleniu, z tym nie ma problemu. Klekot pojawia się jak już pisałem czasami, gdy samochód dłużej postoi. Może faktycznie to od przebiegu, w końcu ma już ponad 250tys. km. Mam nadzieję, że faktycznie można z tym żyć. Dzięki wielkie za wszelkie sugestie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeeeeeee...... :) luz mozesz spokojnie isc na piwko dobre i nie przejmowac sie hehe.......Pozdrawiam. Nie ma sie co przejmowac na zapas...

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie bulgocze jak wyłącze silnik... a mamy taki sam.
hehehe "bulgot" "pykanie" "takie tyk tyk tyk" "dzwiek taki jak przy przepychaniu tego oleju na gorna partie silnika" roznie to mozna okreslic Dzwiek blizej nieokresliny Wiem ze to niekonkretne ale...to własnie cos takiego...Silniczek ma łancuchu rozrzadu??
Grupa Pościgowa LBN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tego nie wiedziałem a juz wiem teraz M50 Łancuch!ok (podobno vanos musze jakos to sprawdzic)i juz jakas lekcja,pozatym to jest ten sam dzwiek hhhhmmm(raczej ten sam)co wyjasniliscie z tym pompowaniem oleju bo to nie jest za karzdym razem po zgaszeniu silnika odkad mam BMK-e (1,5miesiaca to raz czy dwa taki objaw był) i po odpaleniu z dwa razy identycznytakie "chrup chrup "trzy razy i cisza. Co do płynu zmieniłem po przyprowadzeniu na nowy i odpowietrzanie przeprowadziłem tak jak to opisane dokładnie w jednym z postow na forum i ciepło w srodku i wskazowka idealnie na srodeczku jak to zreszta było wczesniej.
Grupa Pościgowa LBN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.