Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Plusz a może u ciebie jest problem z jakąś nieszczelnością w układzie dolotowym,jakieś lewe powietrze?Przepatrzyłeś wszystko?

 

To była druga rzecz jaką sprawdziłem po wymianie świec :!: Samostart w łapę i naprzód. Ale nic nie wyszło :(

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

w moim przypadku moze to byc wina uszkodzonego hydropopychacza zaworow - puszcza cisnienie......... jezeli po jego wymianie dalej bedzie to samo to zostaja tylko sondy :mad2:

 

w jakiej cenie sa sondy do 3.0 v8 - czy moga to byc sondy z innego silnika - np 3.0/3.5 r6 czy v12 - czy musza on byc koniecznie z takiego silnika....... aha - jak sprawdzic czy sondy sa dobre?????????????

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Ja Ci powiem, że mój sterownik też ma naklejkę z serwisu. Być może zmieniane było oprogramowanie silnika. Może z początku produkcji V8 coś poprawiali?

 

 

No i widzisz rozmawiałem z Radkiem 740 V8 i on też mówił, że jego sterownik był rozbierany i oklejony serwisową plombą. Pytanie tylko po co? Czyżby faktycznie jakaś wada, bo do zmiany oprogramowania nie trzeba chyba go rozbierać. Mówił również, że spotkał się z uszkodzonym sterownikiem w M60, a podczas odczytu błędów nic nie wykazywał. Czyżby cos w tym było?

Szukam teraz osoby, która byłaby w stanie udostępnić mi na próbę swój komputer ( Bosch 0261 200 404), ale musi on być max. z grudnia 94r. bo od stycznia 95r. były już montowne z immobiliserem, a tego nie będę chyba w stanie ruszyć.

 

Temat stary ale wygrzebalem cos ciekawego, przeczytalem ze niemcy probowali naprawic poprzez zmiany w DME w jakis sposob to co powodowal blok Nikasil. Zeby bylo jeszcze ciekawiej nie wszystkie nowsze M60 maja Alusil, trzeba to sprawdzic zeby miec pewnosc. Jutro robie kontrole u siebie, numer powinien byc z prawej strony silnika ok 3 cylindra.

 

1 725 970 / 1 741 212

M60 B30 Nikasil

 

1 745 871

M60 B30 Alusil

 

1 725 963 / 1 742 998

M60 B40 Nikasil

 

1 745 872

M60 B40 Alusil

pozdrawiam

mavic

Opublikowano

Temat stary ale wygrzebalem cos ciekawego, przeczytalem ze niemcy probowali naprawic poprzez zmiany w DME w jakis sposob to co powodowal blok Nikasil.

 

Dokładnie- silniki dzieki nowemu oprogramowaniu miały sie bardziej nagrzewac, ale w rezultacie niewiele to dało i ponoc jeszcze bardzo słabły na tym fabrycznym chipie ... :? :?

 

Faktem jest jednak,ze problem dotyczył najbardziej USA/UK i ich paliw z duzą zwartoscią siarki. moj znajomy kupił 4 letnią wowczas 740 z NIkasilem , jezdzi do dzis, ma ponad 450 tys km. Mavic - spokojnie , nie musisz sie martwic Nikasilem :wink:

Opublikowano
Plusz czy znalazłeś co było przyczyną nierównej pracy?U kolegi jest podobny problem i nie wiemy gdzie szukać.

 

Witam!

No niestety nie znalazłem. Raz jest lepiej, a raz gorzej. Jakoś się przyzwyczaiłem do tego aczkolwiek denerwuje mnie to wciąż. Szczególnie jak chcę delikatnie ruszyć to się poprostu nie da, bo silnik po lekkim dodaniu gazu wejdzie na obroty ( ok 1000-1100 obr/min) i zaraz spadają do 600. Wynikiem tego jest "żabka" - wygląda to tak jak bym nie umiał jeżdzić :shock: . Natomiast zauważyłem, że po włączeniu klimy ( kiedy pracuje sprężarka) nie ma problemu z ruszeniem ani z telepaniem na wolnych obrotach. Poprostu wszystkie "dolegliwości" prawie giną.

Ostatnio wziąłem pod "lupę" jeszcze raz TPS. Z danych wynika, że przy zamkniętej przepustnicy powinien wskazywać 4700 ohm, a umnie wskazuje prawie 5000 ohm. Coś to oznacza bo różnica jest prawie 300 ohm ale jakiś czas temu odpuściłem ten temat. Generalnie u mnie jest dziwny przypadek. Wszystko co podpadało i mogłoby być uszkodzone zostało podmienione na próbę ale nie przyniosło to oczekiwanych efektów. Co do słabej iskry ( jak wcześniej pisałem) to nic sie nie zmieniło. Zakładałem nawet świece jednoelektrodowe i zmniejszałem przerwę ( mniejsze zapotrzebowanie na energię) ale niewiele to dało.

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Przez dłuższy czas szukam M60 który chodziłby idealnie i równo ale nie udało mi sie takiego znaleźć. Każdy, którego widziałem telepał się na wolnych obrotach.

 

Moje m60 chodzi idealnie na jalowym nie mam najmniejszych zachwiań obrotów.

Natomiast wracając do tematu ze nasze m60 nie są latwe do ustawiania, problem z pracą na niskich obrotach to generalnie temat rzeka, u każdego cos innego, potwierdza to tylko ze nie ma reguły i złotego środka, moja rada jest taka że musisz jeszcze raz spokojnie zacząć szukać od podstaw, wiadomo że wszystkie objawy bede mniej odczuwalne wraz ze wzrostem obrotów, i wyczuć czy auto ma te fabryczne 218KM czy tylko 180 nie bedzie latwą sztuką, może być rownież ze 2 lub nawet 3 elementy bedą do wymiany, bo przecież piszesz ze objaw sie coraz bardziej nasila, wiadomo że żaden z nas nie lubi kiedy auto mniej lub wiecej kuleje, trzeba z tym walczyć, Panowie przejrzyjcie też prosze na oczy serwisy niemieckie też nie są najwspanialsze, też borykają sie z problemami typu człowiek partacz, z drugiej strony producent powoli zapomniał o modelach m60 i woli kocentrowac sie na nowszych modelach a to zmartwienie zostawić innym, według mnie niedomagania mogą wynikać ze stanu ktorejś z głowic, bo ich diagnoza bez sciągnięcia jest bardzo trudna, mam też inny pomysł sprobuj w druga strone podepnij swoja przepływke do innego auta i zobacz jak sie zachowuje itd, moze bedzie latwiej

Opublikowano
W piatek jade do serwisu Bosha, niech oni sprawdza co sie da, jak nie znajda to poprostu ta nierowna prace pier.... :)

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
mój tez lekko nierówno chodzi i co z tego , skoro wszystko z nim ok, ostatnio byłem na diagnozie w niemieckim ASO i do niczego nie doszli .
Opublikowano
Kurcze nie moglem dzis pojechac ale napewno wroce do tematu. Teraz meczy mnie temat czujnika walka rozrzadu, ktos wie jak go sprawdzic , pokazuje mi na wolnych ok 1300 omów i skacze. Silnik po odlaczeniu go pracuje tak samo.

pozdrawiam

mavic

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.