Skocz do zawartości

730 V8 - wypadanie zapłonów


plusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Otóż odważyłem się wkońcu zapytać bo po wielokrotnym przeszukaniu forum nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

 

We wrześniu kupiłem w Niemczech swoje kolejne BMW. Tym razem 730 V8. Udało mi się nabyć go od pierwszego właściela (lekarz) 35 rocznik z przebiegiem 194 tys. km. Auto serwisowane od samego początku aż do przebiegu 180 tys. km i użytkowane prawie wyłącznie na trasach. Stan ekstra.... poza, no właśnie i tu jest mój problem. Kiedy kupowałem go auto na wolnych obrotach nie chodziło idealnie równo tzn. występują cały czas lekkie drgania tak jakby nie chodził na jednym cylindrze - w obrotach jest ok. Pomyślałem sobie-pewnie któraś swieca lub cewka, a ponieważ cena była całkiem rozsądna więc zaryzykowałem i wziołem go.

 

I tak:

- świece nowe a nawet drugi komplet ( NGK 20)

- fajki świec nowe oryginały

- cewki zamienione z auta, które chodzi idealnie

- brak błędów w elektronice ( sprawdzane kompem BMW i KTS Boscha)

- sondy lambda działają już po 3 min po uruchomieniu zimnego silnika

- wszystkie materiały eksploatacyjne wymienine (oleje, filtry itp)

- ciśnienie sprężanie równe i książkowe

- brak lewizn powietrza

 

Sam nie wiem co o tym mysleć bo auto nie chodzi równo jak przystało na V8. Ostatnio zauważyłem całkiem przypadkowo(zreguły tego nie robię), że jak przy prędkosci pow. 40 km/h puszczę auto na luz to obroty skaczą od 400 do ok 1200 i tak cały czas dopóki prędkość nie spadnie poniżej 30-40 km/h. Dodam, że nie jest to silnik krokowy (sprawdzony) i dzieje się to tylko przy większej predkości - mój wniosek- silnik dostaje wtedy za dużo powietrza wymuszonego pędem auta ale to tylko mój wniosek! Również zauważyłem, że przy ruszaniu z lekkim gazem silnik zadławi się - nie zawsze ale dość często. Odnoszę wrażenie, że jak na 218 KM to to auto jest trochę ospałe ale to może tylko moje wrażenia.

Jeszcze jedno spostrzeżenie - analiza spalin jest fatalna tzn. jest bardzo wysokie stężenie HC ok 200 ppm ale tylko na wolnych obrotach bo na podwyższonych ok 2500obr/min wszystkie parametry są wzorcowe- czyli silnik nie spala paliwa pomimo iż średnie spalanie jest na poziomie ok 12-15 litrów/ 100 km

Acha i oczywiście z wydechu słychać cały czas delikatne strzały i śmierdzi niespalonym paliwem.

Nie mam gazu i nigdy nie będę zakładał do BMW.

 

Czy ktos spotkał sie może z takim przypadkiem w m 60, proszę o odpowiedź

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A mnie jak sonda L była na wykończeniu to też obroty falowały.Może sonda jest lekko uszkodzona i trochę oszukuję.Spróbuj odłączyć sondę L,zrobić reset komputera i odpalić auto bez sondy L.Moja sonda jak padła to dawała sygnał do kompa,że mieszanka jest uboga i auto mi sie dławiło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem na etapie sprawdzania przepływomierza. Zmierzyłem jego napięcie i na wolnych obrotach jest 0,98 V a przy 3000 obr/min jest 1,72 V. Z tego co czytałem to jeden kolega wypowiadał się, że przepływomierz przy 3000 obr powinien dawać napięcie 3,5 V ale to w M50, a jak powinno być w M60? Jeżeli tak samo to tu jest klucz do sukcesu.

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem na etapie sprawdzania przepływomierza. Zmierzyłem jego napięcie i na wolnych obrotach jest 0,98 V a przy 3000 obr/min jest 1,72 V. Z tego co czytałem to jeden kolega wypowiadał się, że przepływomierz przy 3000 obr powinien dawać napięcie 3,5 V ale to w M50, a jak powinno być w M60? Jeżeli tak samo to tu jest klucz do sukcesu.

 

 

 

Pozdrawiam

 

Jak Ci zacznie źle chodzić odłącz przepływkę i zobacz czy jest poprawa.

 

BTW jak już się z tym uporasz koniecznie napisz co to było

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koles w takim samym silniku mial ten sam problem , i jest to do wymiany jakas membrana, jak trafisz do dobrego fachowca od bmw to bedzie wiedzial o co chodzi, ktora znajduje sie z tylu silnika przy sciance grodziowej , wymien ja i po klopocie !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koles w takim samym silniku mial ten sam problem , i jest to do wymiany jakas membrana, jak trafisz do dobrego fachowca od bmw to bedzie wiedzial o co chodzi, ktora znajduje sie z tylu silnika przy sciance grodziowej , wymien ja i po klopocie !!

 

 

Więc po sprawdzeniu przepływomierza, który zresztą okazał się dobry została mi faktycznie jeszcze tylko ta membrana. Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że jest ona uszkodzona. Pierwsza sprawa to delikatny świst w kolektorze, który jest nie zawsze słyszalny oraz fakt,że wzięła mi olej - niewiele bo na 5 tys. km jakiś niecały litr. Dzięki telefonicznej diagnozie Radka 740 V8, którem serdecznie dziekuję, doszliśmy, iz na 99,9 % jest to ta membrana. Jutro kupuję ją i biorę się za wymianę. Po robocie napiszę o rezulatatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to byla membrana to nie chce Ci zle wrozyc ale mozesz miec problem. W M60 zdarzalo sie ze ta membrana sie rozsypywala a jej fragmenty lecialy prosto do cylindrow. Jesli sie ma pecha to moga uszkodzic pierscienie a co gorsza gladzie cylindrow. Jako iz w V8 konstruktory wymyslili blok aluminiowy ze swieca szukac zakladow gdzie robia tulejowanie takich cylindrow. Jesli faktycznie okaze sie ze jest ona w rozsypce to zastanow sie nad ewentualnym rozebraniem silnika i wydlubaniem tych fragmentow z cylindrow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znany temat chyba wszystkim posiadaczom V8. Też przerabiałem. Objawy były zupełnie inne. Dławił się przy wciśnięciu hamulca.... Oczywiście tylko na D. Obroty zchodziły do 600 i był problem. Innych efektów nie było. Po wymianie jest wszystko OK. Przy wymianie bardzo uważaj, żeby nie przekręcić ampula. Ciężko ruszyć. Jak przekręcisz to trzeba cały kolektor wyciągać (elektryka, listwa, wtryski)
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, ze od razu się nie odezwałem z tą memraną - pierwsze mi to przyszło do głowy jak przeczytałem wątek, ale nie wiedziałam, że mogą być te obiawy aż tak "ostre" ... musiała faktycznie się rozlecieć, albo bardzo mocno uszkodzić. Po za tym najczęsciej silnik lubi wtedy "pogwizdywać" ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po wymianie membrany !!!!!!!! no i co i dalej chodzi nierówno, dokładnie tak samo jak przed robotą. Okazało się, że nie było z nią tak źle jednak troszkę oleju było w kolektorze, czyli minimalnie już puszczała. Tak więc jeden problem mam z głowy -olej, ale auto dalej nie chodzi jak powinno.

Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, a mianowicie STEROWNIK. Wygrzebałem go dzisiaj i okazało się, że był rozbierany przez niemiecki serwis w 94r. Tak sobie myślę, że musiał być wówczas uszkodzony, naprawili go, nakleili plombę serwisową i jakiś czas działał. I tu pytanie czy istnieje możliwość by był on ponownie uszkodzony? Skoro wtedy grzebali w nim to coś musiało być nie tak, może działo się to samo, Czy ktoś spotkał się z uszkodzonym sterownikiem w M60, który nie wykazywał błędów i dawał podobne objawy?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak dobrze myślałem, że membrana nie może dawać, aż takich skutków ubocznych.

Jak coś grzebali w sterowniku, to może coś być z nim nie tak, jak by nie grzebali, to tez może coś nie tak ;) - sprawdź czy nie jest tam np. wilgotno.

Niestety chyba nic mądrego Ci nie powiem :(

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci powiem, że mój sterownik też ma naklejkę z serwisu. Być może zmieniane było oprogramowanie silnika. Może z początku produkcji V8 coś poprawiali?

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu silnika - czyli przy kabinie pasażerskiej.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci powiem, że mój sterownik też ma naklejkę z serwisu. Być może zmieniane było oprogramowanie silnika. Może z początku produkcji V8 coś poprawiali?

 

 

No i widzisz rozmawiałem z Radkiem 740 V8 i on też mówił, że jego sterownik był rozbierany i oklejony serwisową plombą. Pytanie tylko po co? Czyżby faktycznie jakaś wada, bo do zmiany oprogramowania nie trzeba chyba go rozbierać. Mówił również, że spotkał się z uszkodzonym sterownikiem w M60, a podczas odczytu błędów nic nie wykazywał. Czyżby cos w tym było?

Szukam teraz osoby, która byłaby w stanie udostępnić mi na próbę swój komputer ( Bosch 0261 200 404), ale musi on być max. z grudnia 94r. bo od stycznia 95r. były już montowne z immobiliserem, a tego nie będę chyba w stanie ruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu silnika - czyli przy kabinie pasażerskiej.

Muszę być chyba mało spostrzegawczy. Rozbierałem cały kolektor ssący , odkręcałem dekiel z tyłu, membrany nie było. Może ktoś byłby taki dobry i podał np gdzie to jest na rysunku w ETK? Numer?

Może mi poprzedni właściciel zabrał membranę :o

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jaki masz dokładnie silnik (M60, czy M62) i w którym E32, czy E38 ?

W E38 M62 - diagram 11_1537, numer : 11 61 7 501 563

w 60 to 11_1426 i 11 61 7 501 562

w E32 to 11_1498 i ten sam numer

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam teraz osoby, która byłaby w stanie udostępnić mi na próbę swój komputer ( Bosch 0261 200 404), ale musi on być max. z grudnia 94r. bo od stycznia 95r. były już montowne z immobiliserem, a tego nie będę chyba w stanie ruszyć.

 

 

No i lipa. Sterownik udało mi się podmienić, a auto dalej chodzi jak chodziło. A na domiar złego, dziś zaczęły się problemy z zapalaniem, jak trochę dłużej postoi. Muszę tak z 8-10s. pokręcić nim zapali.

Powoli brak mi już pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Odświeżę trochę temat.

Wiząłem jeszcze raz pod "lupę" przepływomierz. Nie daje on mi spokoju. A mianowicie: niby jest ok, działa i nie wykazuje żadnych błędów, ale po zmierzeniu masy zasysanego powietrza na wolnych obrotach ( 600-610) pokazał on 16kg/h,a przy siostrzanym silniku, ale 4,0l też na wolnych obrotach, 25-26 kg/h. Wiem, że te przepływki różnią się, bynajmniej nie wyglądem, ale na pewno nr ETK, więc mogą być różnice, ale czy aż takie?. I jeszcze jedno - tak jak wyżej pisałem napięcie jakie zmierzyłem przy 3000 obr/min to 1.7 V,a w M50 ma być 3,5V no ale to w M50, jednak obawiam się, że to za mało. Podsumowując: niskie napięcie + zbyt niskie wskazanie przepływu powietrza wobec podobnych aczkolwiek jednak innych silnikach.

I tu mam pytanie do posiadaczy M60 3,0l , czy byliby w stanie sprawdzić jakie wartości są w ich autach. Miałbym wtedy punkt odniesienia do swoich pomiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie dotyczące membranki słyszę u siebie czasmi delikatny gwizd dochodzący z wężyków powietrza czy w E36 jest taka membrana ? jeśli tak w etk któy ma numerek ?

 

i jak można podczepię się do tematu

mam dziwmy objaw w swoim autku tzn jak go odpalam wskakuje na około 1700 obrotów potem obroty stabilizują się na około 800 - 900 a czasami zaczyna mi przygasać na tych obrotach przy ruszaniu

zauważyłem że odrazu też światłą delikatnie przygasają dzieje się to na zimnym i ciepłym silniku

 

świeczki wymieniłem

i przewody WN

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jaki masz dokładnie silnik (M60, czy M62) i w którym E32, czy E38 ?

W E38 M62 - diagram 11_1537, numer : 11 61 7 501 563

w 60 to 11_1426 i 11 61 7 501 562

w E32 to 11_1498 i ten sam numer

Ten plastikowy DECKIEL MIT RUCKSCHLAGVENTIL miałem w rękach i nie widziałem tan żadnych elementów gumowych (membran). Chyba, że jest tam jakiś nierozbieralny zawór zwrotny i trzeba wymieniać cały dekiel. Pytałem tylko informacyjnie , nie mam problemów z wolnymi obrotami.

PS. Tak dla informacji: ustawiłem nową charakterystykę w PRINSie. Osiągi nominalne, spalanie 14,7 LPG/100km w trasie, ŻADNYCH PROBLEMÓW :D

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra...wklejam sie tu:

ktos napisał:

"Przy wymianie bardzo uważaj, żeby nie przekręcić ampula. Ciężko ruszyć. Jak przekręcisz to trzeba cały kolektor wyciągać (elektryka, listwa, wtryski)"

co to "ampula"?...no i taki walek zaobserwowalismy ze starszym u nas w m60 3 litry e32...tzn. glownie ja zaobsrwowalem:

*po uruchomieniu troche granatowo dymi

*nierowna praca

*jak kupilismy czrne swiece niemal wszystkie

*chyba zrabane byly lambdy...tzn byly zadymione na czarno

*mimo wszystko samochod---nawet z zaj...nymi swiecami---mial super kopa...w takim stanie jak go kupilismy przyjechalismy 500 kilosow i mial kopa jak glupi...jedyna wada bylo drganie w zakresie 2-3,5 tys.obr. oraz nierowna praca na jalowym i takie perfidne denerwujace drganie...cholera...wychodzi na to ze to ta membrana...ponadto byla lekka nieszczelnosc na takim gumowym wezyku dochodzacym z tylu [chyba do kolektora] ale juz zrobione...co wiecej...na razie chyba tyle...nie wiem co ojciec z nia robil przez ostatnie 2 miesiace bo z nim nie gadam :x :( ...cholera czy to ta membrana?...nie wiecie ile ew. moze kosztowac takie ustrojstwo?...i co to jest ta ampula?...da sie wymienic membranke samemu?...z gory dzieki wielkie za pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.