Skocz do zawartości

Rozładowany akumulator.Znalazłem przyczynę ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wydaje mi się, że jak Kolega wyjął wszystkie bezpieczniki i wciąż działa jakiś odbiornik, to należy szukać przyczyny w instalacji elektrycznej(pomijając te elementy, które są podłączone za pośrednictwem bezpiecznika).

 

Zbigniewst - staraj się zadawać wszystkie pytania w jednym wpisie.

pzdr

 

zgadza sie ale malo opisuje ....

jak by stal pod chmorka to bym stawial na alternator ...co wy na to...
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zbgnewst nie odpisywałem bo dopiero teraz mogłem włączyć komp. Ładowanie sprawdzałem było OK czyli w granicach 14,2V przy właczonym maksymalnym obcążeniu spada do 13,9 V
Opublikowano

Jacek nie wiem czy to alternator obcowzbudny bo jeszcze go nie demontowałem .

A były w bmw montowane inne niż obcowzbudne ?

Opublikowano
Jacek nie wiem czy to alternator obcowzbudny bo jeszcze go nie demontowałem .

A były w bmw montowane inne niż obcowzbudne ?

 

Jestem niemal pewien, że to alternator obcowzbudny. Myślę jednak, że powinieneś się spytać w ASO BMW, aby mieć pewność. Różnica potencjałów na dwóch przewodach prowadzących do alternatora może wystąpić, jednak obwód musi zostać zamknięty tylko w momencie wzbudzania (wówczas dopiero popłynie prąd) i za tą czynność napewno nie jest odpowiedzialna żadna dioda prostownicza jak napisał "elektryk" Zbigniewst. Nie dysponuję schematem elektrycznym do E39, więc nie pomogę, ponieważ mogę postawić mylną diagnozę.

pozdrawiam

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
Jacek nie wiem czy to alternator obcowzbudny bo jeszcze go nie demontowałem .

A były w bmw montowane inne niż obcowzbudne ?

 

Jestem niemal pewien, że to alternator obcowzbudny. Myślę jednak, że powinieneś się spytać w ASO BMW, aby mieć pewność. Różnica potencjałów na dwóch przewodach prowadzących do alternatora może wystąpić, jednak obwód musi zostać zamknięty tylko w momencie wzbudzania (wówczas dopiero popłynie prąd) i za tą czynność napewno nie jest odpowiedzialna żadna dioda prostownicza jak napisał "elektryk" Zbigniewst. Nie dysponuję schematem elektrycznym do E39, więc nie pomogę, ponieważ mogę postawić mylną diagnozę.

pozdrawiam

 

Przeczytaj uwaznie co napisal kolega zakladajacy temat..../ rozloczyl + od aku i miedzy + aku a zacisk alternatora podloczyl miernik i wyszlo ok 11v/

co ma wspolnego regulator napiecia do tego ze na zacisku od alternatora jest - /minus/ to znaczy ze dioda ma przejscie do masy .Jak nie wiesz to sprawdz a wtedy pisz.Nie moze uplynnosci do masy bo bedzie rozladywal aku.... :mad2:

Opublikowano
Jacek nie wiem czy to alternator obcowzbudny bo jeszcze go nie demontowałem .

A były w bmw montowane inne niż obcowzbudne ?

 

Jestem niemal pewien, że to alternator obcowzbudny. Myślę jednak, że powinieneś się spytać w ASO BMW, aby mieć pewność. Różnica potencjałów na dwóch przewodach prowadzących do alternatora może wystąpić, jednak obwód musi zostać zamknięty tylko w momencie wzbudzania (wówczas dopiero popłynie prąd) i za tą czynność napewno nie jest odpowiedzialna żadna dioda prostownicza jak napisał "elektryk" Zbigniewst. Nie dysponuję schematem elektrycznym do E39, więc nie pomogę, ponieważ mogę postawić mylną diagnozę.

pozdrawiam

 

Przeczytaj uwaznie co napisal kolega zakladajacy temat..../ rozloczyl + od aku i miedzy + aku a zacisk alternatora podloczyl miernik i wyszlo ok 11v/

co ma wspolnego regulator napiecia do tego ze na zacisku od alternatora jest - /minus/ to znaczy ze dioda ma przejscie do masy .Jak nie wiesz to sprawdz a wtedy pisz.Nie moze uplynnosci do masy bo bedzie rozladywal aku.... :mad2:

 

Przedstaw tą sytuację na schemacie, bo trudno zrozumieć co masz na myśli....

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Napisalem ze moze byc alternator bo mam za molo danych,tylko sugerowalem ze moze byc alterna.Kolega wywody robi czy obcowzbudny cze nie na pewno obcowbudny, tak sobie mysle co by ci moglo rozladowac aku ,piszesz ze elektr.wszysko sprawdzal i jest ok./moze ci rozladowuje aku podswietlenie bagaznika jak jest sedan to nie wydac a moze nie zawsze rozlanczac.

Jest sedan... :?:

Opublikowano
Jacek nie wiem czy to alternator obcowzbudny bo jeszcze go nie demontowałem .

A były w bmw montowane inne niż obcowzbudne ?

 

Jestem niemal pewien, że to alternator obcowzbudny. Myślę jednak, że powinieneś się spytać w ASO BMW, aby mieć pewność. Różnica potencjałów na dwóch przewodach prowadzących do alternatora może wystąpić, jednak obwód musi zostać zamknięty tylko w momencie wzbudzania (wówczas dopiero popłynie prąd) i za tą czynność napewno nie jest odpowiedzialna żadna dioda prostownicza jak napisał "elektryk" Zbigniewst. Nie dysponuję schematem elektrycznym do E39, więc nie pomogę, ponieważ mogę postawić mylną diagnozę.

pozdrawiam

 

 

Przeczytaj uwaznie co napisal kolega zakladajacy temat..../ rozloczyl + od aku i miedzy + aku a zacisk alternatora podloczyl miernik i wyszlo ok 11v/

co ma wspolnego regulator napiecia do tego ze na zacisku od alternatora jest - /minus/ to znaczy ze dioda ma przejscie do masy .Jak nie wiesz to sprawdz a wtedy pisz.Nie moze uplynnosci do masy bo bedzie rozladywal aku.... :mad2:

 

Przedstaw tą sytuację na schemacie, bo trudno zrozumieć co masz na myśli....

 

Jestes czym z zawodu.. :?:

Opublikowano

Jestes czym z zawodu..

Kim jestem?

Można by rzec, że mechanikiem (tak chyba można mnie nazwać odkąd ukończyłem Wydział Mechaniczny PG).

pzdr

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Jestes czym z zawodu..

Kim jestem?

Można by rzec, że mechanikiem (tak chyba można mnie nazwać odkąd ukończyłem Wydział Mechaniczny PG).

pzdr

 

to powinniesz wiedziec jak pracuje i budowe diody prostowniczej...

Opublikowano
Napisalem ze moze byc alternator bo mam za molo danych,tylko sugerowalem ze moze byc alterna.Kolega wywody robi czy obcowzbudny cze nie na pewno obcowbudny, tak sobie mysle co by ci moglo rozladowac aku ,piszesz ze elektr.wszysko sprawdzal i jest ok./moze ci rozladowuje aku podswietlenie bagaznika jak jest sedan to nie wydac a moze nie zawsze rozlanczac.

Jest sedan... :?:

 

powtarzam pytanie to sedam... :?:

Opublikowano

to powinniesz wiedziec jak pracuje i budowe diody prostowniczej...

 

Nie wiem, czy powinienem, bo skończyłem Wydział Mechaniczny, a nie Elektryczny, ale wracając do tematu zaużmy, iż znam. Przy alternatorze jest zapewne układ Graetza (wnioskuje tak, ponieważ alternator jak mi wiadomo to prądnica prądu przemiennego, a w pojazdach jest potrzebny prą stały) w postaci scalonej. Zanim zadasz kolejny "podchwytliwe" pytanie (np o kolor nadwozia, bo to napewno też ma znaczenie) powiedz mi jaki rodzaj alternatora występuje w E39?

 

sproboj rozlaczyc oswietlenie w bagazniku /moze to robi krzywde aku/

 

A co może mieć wspólnego oświetlenie bagażnika z napięciem pojawiającym się w pzewodach łączących alternator z instalacją elektryczną?

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
Sedan , kiedy wyjmowałem bezpiecznik od oswietlenia na ampreomierzu nadal było 0,2 A wiec oswietlenie nie wchodzi w gre. Ja jednak cały czas obstaje przy diodzie dlatego dokładnie opisłem sposób podłączenia miernika do alternatora . I zgodze sie z Zbigniewemst ze jezeli minus pojawia sie na zacisku alternatora po odłączeniu przewodu , to w momencie ponownego podłączenia przewodu zamykam obwód. Załuje tylko ze nie zrobiłem pomiaru odnośnie przepływu prądu w obowodzie po odłączeniu przewodu od akumulatora.
Opublikowano
mam tez do was prosbe, moze ktos ustali, ojciec ma problem ze swoim autem, jest to BMW e39 530D z 2001r i problem jest nastepujacy ze rozladowuje akumulator, czasem auto stoi 3-4 dni jest jest OK a czasem po jednej nocy aku rozladowany, byl juz u elektryka i podobno wszystko jest dobrze, co to moze byc? ze czasem jest dobrze a czasem zle, auto niema alarmu, miernik byl wpinany szeregowo i poboru niema, a tu nagle zonk i po tej nocy niepali, Bardzo prosze o pomoc, glupio sie czuje bo to ja ojca namowilem na BMW :oops:

 

Pisalem ci ze masz przeczytac caly post ....tamto zostalo wyjasnione / dioda/

Opublikowano

to powinniesz wiedziec jak pracuje i budowe diody prostowniczej...

 

Nie wiem, czy powinienem, bo skończyłem Wydział Mechaniczny, a nie Elektryczny, ale wracając do tematu zaużmy, iż znam. Przy alternatorze jest zapewne układ Graetza (wnioskuje tak, ponieważ alternator jak mi wiadomo to prądnica prądu przemiennego, a w pojazdach jest potrzebny prą stały) w postaci scalonej. Zanim zadasz kolejny "podchwytliwe" pytanie (np o kolor nadwozia, bo to napewno też ma znaczenie) powiedz mi jaki rodzaj alternatora występuje w E39?

 

sproboj rozlaczyc oswietlenie w bagazniku /moze to robi krzywde aku/

 

A co może mieć wspólnego oświetlenie bagażnika z napięciem pojawiającym się w pzewodach łączących alternator z instalacją elektryczną?

 

Nie czytasz calego postu....jest gatka na inny temat co do pracy mostka to bylo w szkole powszechnej na fizyce...... :nienie:

Opublikowano

to powinniesz wiedziec jak pracuje i budowe diody prostowniczej...

 

Nie wiem, czy powinienem, bo skończyłem Wydział Mechaniczny, a nie Elektryczny, ale wracając do tematu zaużmy, iż znam. Przy alternatorze jest zapewne układ Graetza (wnioskuje tak, ponieważ alternator jak mi wiadomo to prądnica prądu przemiennego, a w pojazdach jest potrzebny prą stały) w postaci scalonej. Zanim zadasz kolejny "podchwytliwe" pytanie (np o kolor nadwozia, bo to napewno też ma znaczenie) powiedz mi jaki rodzaj alternatora występuje w E39?

 

sproboj rozlaczyc oswietlenie w bagazniku /moze to robi krzywde aku/

 

A co może mieć wspólnego oświetlenie bagażnika z napięciem pojawiającym się w pzewodach łączących alternator z instalacją elektryczną?

 

Nie czytasz calego postu....jest gatka na inny temat co do pracy mostka to bylo w szkole powszechnej na fizyce...... :nienie:

 

Masz napisane i pokazane ze prad plynie w jednym kierunku /jak jest dioda uszkodzona nie musi byc 100% to prad plynie w jednym i drugim kierunku dlatego pisze uplynnosc a ladowanie moze byc tylko nie pelne/

 

Opublikowano
Golsar[/b]"]Sedan , kiedy wyjmowałem bezpiecznik od oswietlenia na ampreomierzu nadal było 0,2 A wiec oswietlenie nie wchodzi w gre. Ja jednak cały czas obstaje przy diodzie dlatego dokładnie opisłem sposób podłączenia miernika do alternatora . I zgodze sie z Zbigniewemst ze jezeli minus pojawia sie na zacisku alternatora po odłączeniu przewodu , to w momencie ponownego podłączenia przewodu zamykam obwód. Załuje tylko ze nie zrobiłem pomiaru odnośnie przepływu prądu w obowodzie po odłączeniu przewodu od akumulatora.

 

Ja juz pisze na temat co podpiol sie kolega krzywy191 dlatego pytam czy to sedan...

Opublikowano
krzywy191"[/b]]mam tez do was prosbe, moze ktos ustali, ojciec ma problem ze swoim autem, jest to BMW e39 530D z 2001r i problem jest nastepujacy ze rozladowuje akumulator, czasem auto stoi 3-4 dni jest jest OK a czasem po jednej nocy aku rozladowany, byl juz u elektryka i podobno wszystko jest dobrze, co to moze byc? ze czasem jest dobrze a czasem zle, auto niema alarmu, miernik byl wpinany szeregowo i poboru niema, a tu nagle zonk i po tej nocy niepali, Bardzo prosze o pomoc, glupio sie czuje bo to ja ojca namowilem na BMW :oops:

 

Na drugi raz zrob nowy temat bo sie robi galimatias

Opublikowano

Masz napisane i pokazane ze prad plynie w jednym kierunku /jak jest dioda uszkodzona nie musi byc 100% to prad plynie w jednym i drugim kierunku dlatego pisze uplynnosc a ladowanie moze byc tylko nie pelne/

 

Nie za bardzo rozumiem to zdanie, ale wiem jedno - gdy w układzie Greatz'a nastąpi uszkodzenie jednej z diód (nie wiem w jaki sposób miałoby to nastąpić) automatycznie uszkodzeniu ulega sąsiadująca z nią. Prąd wtedy nie płynie.

Do autora tematu:

Sprawdź najpierw tzw "jeża" jak już wcześniej zostało napisane, a napięcie, które zlokalizowałeś to prawdopodobnie prąd wzbudzający (nie powienien występować po wyłączeniu zapłonu).

pzdr[/url]

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Masz napisane i pokazane ze prad plynie w jednym kierunku /jak jest dioda uszkodzona nie musi byc 100% to prad plynie w jednym i drugim kierunku dlatego pisze uplynnosc a ladowanie moze byc tylko nie pelne/

 

Nie za bardzo rozumiem to zdanie, ale wiem jedno - gdy w układzie Greatz'a nastąpi uszkodzenie jednej z diód (nie wiem w jaki sposób miałoby to nastąpić) automatycznie uszkodzeniu ulega sąsiadująca z nią. Prąd wtedy nie płynie.

Do autora tematu:

Sprawdź najpierw tzw "jeża" jak już wcześniej zostało napisane, a napięcie, które zlokalizowałeś to prawdopodobnie prąd wzbudzający (nie powienien występować po wyłączeniu zapłonu).

pzdr[/url]

 

Cieki bolek jestes skoncz juz ten temat bo to nie szkola...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.