Skocz do zawartości

Olej do automatycznej transmisji.


LukaszPL

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zrobiłem drugą wymianę oleju po przejechaniu ok 200km (po mieście). Spuszczony olej znowu miał objetość 4L. Niestety jego kolor nadal był praktycznie czarny. Może nie aż tak jak za pierwszym razem ale różnica jest nieznaczna. Jednym słowem po jednej wymiane olej dalej wygląda na przepracowany co potwierdza teorię że przy bardzo przeciagnietym interwale wymiany jedna zmiana daje słaby efekt. Gdy byłem w ASO BMW sprzedawca powiedział mi że kit do wymiany oleju zawiera filtr+uszczelka+ 4L oleju a gdy mu powiedziałem że chcę skrzynię przepłukać wtedy powiedział mi że na taką operację trzeba ok.16L oleju. Gdy to usłyszałem myślałem że się myli raz że ma być tylko 4L (bo na forum ktoś podawał że zeszło mu 6,5L) a dwa z tą ilością wymian bo wychodziło że ma być 4 razy spuszczany. Ale teraz widzę że raczej miał rację bo oleju spływa tylko 4L i z tym płukaniem też tak może być. W sobotę planuję ostatnią wymianę ale zobaczę czy kolor oleju po spuszczeniu będzie coś "przebijał" nowym bo jeśli nadal będzie brunatny to zrobię jeszcze jedną wymianę pod rząd. Kupiłem tego oleju 20L więc mam czym "prać" a wygląda na to że i tak mi zostanie na jedną wymianę na przyszłość więc nie mam czego żałować. Zobaczymy w sobotę co wyleci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Po przeczytaniu postu mam dalej problem przecież to 50/50 jaki olej wlać. na zielonej nalepce mam NR: 83220002121 co sugeruje ETL 7045E.

Natomiast model skrzyni A5S390R i zielony kolor nalepki przemawia za ETL 8072B. Nigdzie nie ma dokumentu który mówi aby do A5S390R lać ETL7045E. Numer na nalepce sugeruje Etl7045e natomiast model skrzyni na której jest nalepka sugeruje ETL 8072B :mad2:

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dzisiaj zrobiłem drugą wymianę oleju po przejechaniu ok 200km (po mieście). Spuszczony olej znowu miał objetość 4L. Niestety jego kolor nadal był praktycznie czarny. Może nie aż tak jak za pierwszym razem ale różnica jest nieznaczna. Jednym słowem po jednej wymiane olej dalej wygląda na przepracowany co potwierdza teorię że przy bardzo przeciagnietym interwale wymiany jedna zmiana daje słaby efekt. Gdy byłem w ASO BMW sprzedawca powiedział mi że kit do wymiany oleju zawiera filtr+uszczelka+ 4L oleju a gdy mu powiedziałem że chcę skrzynię przepłukać wtedy powiedział mi że na taką operację trzeba ok.16L oleju. Gdy to usłyszałem myślałem że się myli raz że ma być tylko 4L (bo na forum ktoś podawał że zeszło mu 6,5L) a dwa z tą ilością wymian bo wychodziło że ma być 4 razy spuszczany. Ale teraz widzę że raczej miał rację bo oleju spływa tylko 4L i z tym płukaniem też tak może być. W sobotę planuję ostatnią wymianę ale zobaczę czy kolor oleju po spuszczeniu będzie coś "przebijał" nowym bo jeśli nadal będzie brunatny to zrobię jeszcze jedną wymianę pod rząd. Kupiłem tego oleju 20L więc mam czym "prać" a wygląda na to że i tak mi zostanie na jedną wymianę na przyszłość więc nie mam czego żałować. Zobaczymy w sobotę co wyleci.

I jak tam sytuacja, nic nie dodałeś jak to się zakończyło, bo twoja cała operacja jest bardzo profesjonalnie przeprowadzana. Odpisz proszę dokładnie, jak po trzeciej płukance!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.