Skocz do zawartości

Tomeczek

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E46

Osiągnięcia Tomeczek

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Masakra ładni naciągacze chyba że montują oryginał BMW nr24407537181 Cena z VAT: 5035.72 zł ale to paranoja bo to tak jakbyś poszedł kupić do serwisu nowe turbo Nr : 11657790994 i wyżygał cena z VAT: 5609.56 zł jeśli można swoje zregenerować w profesjonalny sposób za powiedzmy 1500-1700zł i niczym nie będzie ustępowało nowemu. Tak słyszałem że wymiana na regenerowany to kwota ok 2000zł z robotą i nie jest to tylko BMW bo regeneracja konwertera w większości skrzyń ASB jest pewnie podobna i cena jest pewnie podobna w innych markach. Dobrze byłoby się rozeznać kto i jak go regenrował żeby nie było że włożą umyty z innej skrzyni dobrze by było gdybyście się popytali po tych serwisach ASB skąd mają dany konwerter czy regenerowali go sami czy też robiła to jakaś wyspecajlizowana firma jeśli firma to jaka i skąd w ten sposób pozbieramy wiadomości kto co robi i będzie wiadomo czego szukać a czego się wystrzegać. Jeśli moge coś polecić to podam ten link http://www.sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=europa_pl ze śląska gdzieś chyba koło Rybnika. Oni niby specjalizują się w autach grupy VAG ale ponoć zakład jest OK a zwłaszcza szef jest bardzo łebski w ASB chłopaki z forum audi sikają po kalesonach i ponoć jeżdżą do niego pielgrzymki jak do Lichenia. Ja osobiście nigdy tam nie byłem nie mogę tego potwierdzić opinie tylko zasłyszne z forum audi wpiszcie sobie "Sopa serwis" jeden koleś jeździ do niego nawet ze Słupska ze swoją A6 :shock: to musi być miłość :lol:
  2. bo do grzebania wewnątrz skrzyni to trzeba mieć naprawdę pojęcie i doświadczenie i takich fachowców jest pewnie niewielu i nie polecam pierwszego lepszego zakładu ASB ale wymiana konwertera to co innego tu dostaje się gotwy zregenerowany zewnętrzny podzespół ASB którego regeneracją zajmują się poważne firmy a rolą mechanika jest tylko jego wląsciwe zamontowanie a jest to na pewno o niebo prostsze niż naprawa główna skrzyni ASB także nie demonizujmy bo widzę że wątek zmierza do celu że nie ma jak manual i lepiej nie pchać się na dzidę w posatci ASB w aucie
  3. Hmmmm..... to koledzy chyba mają już padake z tą skrzynią bo u mnie to jest sporadyczne i jak nawet występuje to jest mało odczuwalne ot taki efekt jakby auto przejchało po jakiejś lekkiej tarce przez 2-3sek. Co do swapa skrzyni na manual to nie wiem czy to ma sens skoro konwerter można wymienić na regenerowany i mieć z tym spokój (słyszałem że ok 2kzł z robotą ale oddaje się swój stary) i jeśli reszta skrzyni jest ok to teamt zamknięty a przekładka na manuala wiąże się z wieloma niewiadomymi nie jestem pewny co trzba podmienić ale gdybam że chyba komp silnika może być inny dla automata a inny dla manuala (komp automata komunikuje się z komp skrzyni) , koło zamachowe , może być inna długość wału itd. nie wspominając o stanie kupionej skrzyni jego sprzęgła i dwumasu które też kosztuje nie mało a jego jak i skrzyni stanu raczej "na oko" się nie zdiagnozuje dopiero po zamontowaniu dowiemy się co kupiliśmy. Podmiana na inny automat to też może być mina bo można trafić na taki sam albo i gorszy niż swój bo nasze autka już nie są najmłodsze i ze świecą szukać modelu z przebiegiem poniżej 100tyś więc proponuję raczej ostygnąć i dobrze temat przemyśleć żeby nie wpaść z deszu pod rynne kosztów.
  4. Masz A5S360R albo A5S390R to są dwie różne skrzynie jeśli masz 2.0D to 99% masz A5S360R z tego co kiedyś temat liznałem to ta A5S390R jest do mocniejszych wersji (3.0D) i ma mocniejszy konwerter. Do diesla BMW wkładało skrzynie z koncernu GM ( transakcja wiązana w zamian dawało silniki 2,5TDi Oplowi) do benzyniaków wkładała swoje skrzynie ale widzę że tu koledzy już temat chyba znają. Miałem już kilka aut z automatem i powiem wam że niestety każda marka boryka się z problemami z automatem w mocniejszym dieslu w większym lub mniejszym stopniu oczywiście nikt się do tego nie przyznaje ale wystarczy poczytac inne fora. Niestety ale moment obr. nie idzie w parze z wytrzymałością i jak ktoś lubi przybutować to uwydaczniają się słabe strony (wady) a nie czarujmy się kto z nas nie lubi depnąć :twisted:.
  5. oooowłaśnie o to mi chodziło czyli jednak temat nie jest taki prosty :? jest szansa na info od ciebie Nerwus co dokładnie trzeba namodzić jeśli cię moje pytanie nie zdenerwuje patrząc na kick :wink:
  6. Jeśli masz Vistę i Ci chodzi DIS lub INPA i nie miałes żadnych problemów z inst. to OK dzięki za odpowiedź :wink: ale jeśli tylko to słyszałeś lub czytałeś to sorry ale takie odpowiedzi mnie nie upewniają. Tak się składa że czytałem ten wątek i gdzieś wcześniej ktoś podawał że ma duże problemy z DIS-em na viście bo są jakieś problemy z emulacją portu i było hasło że pod tym systemem "wszystko kuleje" nie chce mi się szukać i ponownie czytać tych 100 stron więc nie będę przytaczał cytatów zadałem proste pytanie licząc że wypowie się ktoś kto uruchamiał osobiście pod Vistą a wtedy wiedziałbym że np. chodzi ale trzeba "coś tam coś tam" lub że nie ma żadnych problemów bo samo zainstalowanie programu bez kupna kabla nic mi na bank nie powie
  7. NO właśnie pytam czy śmiga pod Vistą bo czy się INPA czy DIS kładzie pod Vistą tego nie wiem a zanim kupię fejsa to chciałbym mieć info od kogoś kto ma vistę że mu to śmiga bez problemu o to mi chodzi
  8. Witam Panowie mam lapka z Vistą nie do ruszenia (samsung poszedł na układ darmowa licencja za wyłączność z Microsyfem i nie daje innych sterów niż tylko pod Vistę :-( Moje pytanie czy DIS i INPA będzie smigać ? jeśli tak to jakie wersje softu bo nie chce inwestować w fejsa jeśli miałoby się okazać że INPA lub DIS kładzie się pod Vist-ą a nie dam rady jej wywalić na XP-ka (już kiedyś temat przerabiałem i mi żadnych sterów pod XP dla lapka nie wykrywało:-(
  9. u mnie A5S360R przebieg real 120tyś potwierdzony w serwisie
  10. Podłączam się pod temat objawy podobne co u was chociaż bardzo żadko (raz na kilka dni)
  11. :duh: masakra co tu ludzie wypisują tak to sobie możesz sprawdzić w manualu a nie w automacie chyba że chcesz kolgę nadziać na minę w postaci kałuży oleju w garażu zanim zakręci z powrotem korek co da potem na pewno efekt zbyt niskiego stanu Olej w automacie sprawdza się zawsze na pracującym silniku (jeśli wskaźnikiem jest otwór wlewowy) i przy odpowiedniej temp. oleju w skrzynik tj. dla tej skrzyni ok. 45st (jeśli dobrze pamiętam) sprawdza się to diag-em temp. jest ważna bo jeśli olej będzi za zimny lub za ciepły wówczas będzie go niby "za mało lub za dużo" zgdonie z prawami fizyki i temp. rozszerzalności cieczy. Jeśli się nie ma diag-a można go zastąpić termometrem elektr. z zewn. czujnikiem przykaldając go do obudowy skrzyni lub jeśli niczym takim nie dysponujemy można zaimprowizować i przyłozyć rękę. Ocena temp. jest subiektywna ale da się ocenić czy skrzynia ma temp. w ok.40-50st. Jeśli temp. jest właściwa odkrecamy korek wlewowy (przy pracującym silniku) i olej powinien się wydostawać cienką strużką jeśli się nie leje znaczy że jest go za mało jeśli leci jak z 'kranu" jest go za dużo pomiar " na rękę" jest mało dokładny ale daje jako takie pojęcie. Polecam zaopatrzyć się w jakiś termometr to da bardziej wiarygodne wskazanie ewentualne dolewki również na pracującym motorze. Filtr można kupić za 45 zł zamiennik i wyglada jak ori uszczelka jest gumowa z rdzeniem metalowym wymiana nie jest wcale konieczna chyba że były wycieki z pod miski bo jeśli nie to na 99% jeśli się ją umiejętnie zdemontuje to nie trzeba kupować nowej (tylko serwis) nadgorliwi jeśli chcą mogą gibnąć do salonu po zestaw za 240zł jeśli będą przez to lepiej spać :norty: ale wcale nie jest to konieczne :nienie: nie wolno w żadnym przypadku używać jakichkolwiek uszczenień płynnych typu silikon itp. :nienie: nigdy nie wolno odkręcać śruby wlewowej przy nie pracjącym silniku chyba że mamy zamiar spuszczać olej. Robiłem to więc wiem o czym piszę .
  12. na 100% Aku masz już słabe i nie że niedoładowane tylko nie trzyma pojemności ze starości lub z powodu innej wady aku (jeśli nie jest stary) chyba że coś z ładowaniem ale skoro masz to tylko rano to raczej stawiam na aku lepiej odłkadaj pieniążek bo jak temp. spadnie znacznie poniżej zera to raczej czeka cię korba :wink:
  13. Zamień miejscami moduły (przetwornice) to da ci już na 100% odpowiedź jeśli masz wszystko Ok z zasilaniem tzn. na przetwornicy (16) na tej dużej wtyczce jest napiecie w momencie włączenia świateł to nie ma innej możliwości przypuszczam że padła ci przetwornica (16) to częsty niestety temat jak będziesz kupował to kieruj się nr na jej obudowie
  14. Witam Jak w temecie w mojej bejcy znalazlem takie błedy mam fejs ELM 327 więc dużo nim nie moge zwojować ale podaje mi coś takiego czy ktoś może mi coś o tych bledach powiedzieć i ewentualnie wie czym są spowodowane ? Te kody to: P0800 P0C00
  15. Dzisiaj zrobiłem drugą wymianę oleju po przejechaniu ok 200km (po mieście). Spuszczony olej znowu miał objetość 4L. Niestety jego kolor nadal był praktycznie czarny. Może nie aż tak jak za pierwszym razem ale różnica jest nieznaczna. Jednym słowem po jednej wymiane olej dalej wygląda na przepracowany co potwierdza teorię że przy bardzo przeciagnietym interwale wymiany jedna zmiana daje słaby efekt. Gdy byłem w ASO BMW sprzedawca powiedział mi że kit do wymiany oleju zawiera filtr+uszczelka+ 4L oleju a gdy mu powiedziałem że chcę skrzynię przepłukać wtedy powiedział mi że na taką operację trzeba ok.16L oleju. Gdy to usłyszałem myślałem że się myli raz że ma być tylko 4L (bo na forum ktoś podawał że zeszło mu 6,5L) a dwa z tą ilością wymian bo wychodziło że ma być 4 razy spuszczany. Ale teraz widzę że raczej miał rację bo oleju spływa tylko 4L i z tym płukaniem też tak może być. W sobotę planuję ostatnią wymianę ale zobaczę czy kolor oleju po spuszczeniu będzie coś "przebijał" nowym bo jeśli nadal będzie brunatny to zrobię jeszcze jedną wymianę pod rząd. Kupiłem tego oleju 20L więc mam czym "prać" a wygląda na to że i tak mi zostanie na jedną wymianę na przyszłość więc nie mam czego żałować. Zobaczymy w sobotę co wyleci.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.