Skocz do zawartości

BMW 525 TDS - problem z automatyczna skrzynia biegów !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam BMW 525 TDS z roku 91.

Mam taki problem:

 

- odpalam silnik i jade ;), problem polega na tym ze co jakis czas wyskakuje blad na komputerku (taki wykrzyknik w koleczki) ze cos nie tak ze skrzynia biegow, wowczas skrzynia nie dziala poprawnie, wtedy tylko automatycznie zalacze trzeci bieg i na takim mozna jezdzic a co za tym idzie samochod jest mułowaty i wiecej pali, jak wylacze samochod i wlacze ponownie blad zazwyczaj znika ale po jakims czasie (kilka km) znow wyskakuje blad, czasami czesciej czasami rzadzej, ale generalnie samochodem nie da sie jezdzic, no chyba ze na 3 biegu non stop,

moze ktos mial taki przypadek ? czy to wystarczy dolac wiecej oleju czy cos, z tego co zauwazylem ta blad wyskakuje przy pelanczaniu z 1 na 2 bieg, tzn jade sobie 1 i ciagnie silnik do ok 4 tys obrotow i nie chce przelaczyc na 2 bieg, po chwili szarpnie i wskoczy blad,

jezeli z 1 na 2 przelaczy normalnie tak przy ok 2,2 tys obrotow to wtedy mozna jechac normalnie, ma swoj pociag i wszystkie biegi przelancza dobrze i zdaje mi sie ze tylko w tej opcji gdy nie chce przelaczyc na dwojke to zapodaje ten blad,

zauwazylem tez ze blad wyskakuje o 70% czesciej gdy silnik juz jest cieply i wszystko rozgrzane, rano mozna troszke pojezdzic,

 

i jeszcze mam taka prosbe jak by ktos mial schemat takiej skrzyni biegow lub mogl jakos pomoc gdzie sie wlewa do niej olej (to chyba juz wie moj znajomy mechanik) i gdzie sprawdza jego poziom, bo w tym modelu nie ma tak jak w innych ze sie wlewa przez taka miarke i sprawdza poziom na odpalonym silniku na neutralnym biegu tylko inaczej jakos,

 

jezeli ktos mi moze cos doradzic to z gory dzieki, w razie czego moge cos wiecej jeszcze opisac jak sie zachowuje samochod i wogole, skrzynia fizycznie jest chyba sprawna bo jezeli nie zalaczy sie blad na komputerku to ciagnie rowno do 100 ;), no ale wiecej nie wiem, malo sie na tym znam,

 

pozdrawiam

Opublikowano

Z tego co widzę problem leży w sterowaniu skrzynią czyli w komputerze. Jedyne wyjście jakie widzę dla Ciebie to podłączenie się pod łącze i zczytanie błędów i komunikatów jakie się pojawią. Wtedy będzie wiadomo o co chodzi.

Uważam, że wirtualnie nikt Ci nic nie doradzi pozatym sam też nic nie zrobisz bez kompa.

Na początek możesz zacząć od sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni ale uważam, że to chyba nie to.

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Miałem podobnie, sprawdz wtyczki od kompów:

 

- przy pompie wtryskowej (u mnie to było) btrak dobrego połączenia i wywalało mi ten błąd,

- przy skrzyni pod autem,

- przy kompach pod pokrywą silnika z prawej strony.

 

Jak nie pomoże to opcja podłączenia pod komputer, a potem to już :?: :?: :?:

 

Pozdro - Krzysiek.

 

P.S. Napisz co było.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
a mam jeszcze pytanko czy idzie wlac olej bez miarki, gdy sie wie ze powinno wchodzic 3 litry oleju, wtedy wylac caly olej i wlac dokladnie 3 litry ? pozdrawiam
Opublikowano
a mam jeszcze pytanko czy idzie wlac olej bez miarki, gdy sie wie ze powinno wchodzic 3 litry oleju, wtedy wylac caly olej i wlac dokladnie 3 litry ? pozdrawiam

 

Chyba tak będzie najmądrzej i najbezpieczniej... nie zapomnij tylko o filtrze w skrzyni :!:

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

niestety okazało sie ze poziom oleju jest dobry,

dowiedzialem sie czegos nowego o tych automatach to moze przedstawie innym, otoz w tych modelach jak 91r 525tds automat jest tak zamkniety ze olej sie zmienia z 3 razy rzadziej (praktycznie bardzo rzadko) niz np, w 524td z 86rok,

gdy chce sie zmienic olej, aby wylac caly stary nalezy odkrecic miske olejowa i wtedy od razu trzeba wymienic uszczelke zeby znow moc tak ladnie zakrecic na kilka latek ;),

i w tej skrzyni nie ma juz bagnetu do wlewania i do sprawdzania poziomu oleju, tutaj jest taki korek na dole pod skrzynia, tym korkiem zarowno sie wlewa olej jak i sprawdza poziom, korek jest nieco wyzej niz miska olejowa i wlewa sie olej do momentu gdy przez ten korek nie zacznie wyciekac, heh no nie bylo latwo sie dowiedziec bo nikt nie chce za duzo mowic, kazdy by chcial zeby przyjechac to mi to zrobia i oczywiscie skasuja;) tak ze pisze to bo moze komus sie przydac

 

a ja bede dalej poral sie z moja skrzynia, podlaczylem pod prostownik i okazalo sie ze akumulator jest dosc slaby, a slyszalem ze w automatach powinien byc dobry akumulator, poza tym wie ktos moze ile amperogodzin powinien miec akumulator w 525tds z 91rok wedlug producenta ? bo ja mam 86 z tego co dobrze pamietam,

no dzis cala noc poladuje i zobacze co z tego bedzie,

a jak nic to zwroce uwage na to o czym pisal "krzysiek 525tds" moze faktycznie cos nie laczyc, tym bardziej ze to skadak,

 

a moze jest taka mozliwosc ze podczas skladania wogole czegos nie podlaczyli ??

 

pozdrawiam

Opublikowano

Jezeli to wina slabego akumulatora to moga wyskakiwac inne komunikaty. Moga tez byc problemy z otwieraniem drzwi od srodka, jezeli byly zamkniete na centralny zamek. O tym juz pisalismy na forum.

O ceremoniale wymianu oleju tez juz ktos pisał, ale to było kilkanascie miesiecy temu.

 

Akumulator lepiej miec wiekszy od zalecanego. W e34 mam 90Ah a e21 mam 61Ah.

Opublikowano

Witam

Ja miałem podobny problem ale niestety nie w BMW ale w VW Passat.Biegi nie chciały wskakiwać to znaczy na jedynce ciągnął przwie do 50 km/h i tak dalej a 4 dopiero wskakiwała przy 110 km/h a czasem jechał normalnie

Okazało się że były pozatykane jakieś kanaliki w skrzyni pomimo ze olej i filter był wymieniany regularnie, wystarczyło przeczyścić a kolesie którzy to robili (a było to kilka lat temu więc automat nie był popularny)skasowali mnie 1000 PLN ale teraz pewnie by tyle nie kosztowało to tak na marginesie.

Wiem ze to nie BMW ale moze coś pomoże.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Witam..

 

Może ja odpowiem konkretnie na twoje pytanie. Najprawdopodobniej masz automat 5hp18 (taki sam jak ja) jest to skrzynia 5 biegowa. Mam identyczny problem , tyle że u mnie dzieje sie to zdecydowanie żadziej. Biegi zmienia super ale przy szybkiej jezdzie przy redukcji wyskakuje błąd i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Wymieniłam u siebie olej razem z filtrem i to nie dało żadnego rezultatu. Jak wiecie mam kolegę pracującego jako mechanik w BMW, po rozmowie z nim stwierdziliśmy, że to tarczki w skrzyni do wymiany, inny objaw tych tarczek jest taki że samochód startuje trochę ospale z 1 biegu.

 

Także nie chcę Cię martwić, ale poprostu czeka Cię remont skrzyni.

Opublikowano

hmm no sam juz nie wiem, ale zeby to byla wina tarczek to watpie, bo jezeli blad sie nie zapali to samochod jedzie normalnie, nie ma z nim zadngo problemu, skrzynia przerzuca dobrze, wiec nie widze powodu dla ktorego by to miala byc skrzynia popsuta,

 

- akumulatora ładowałem całą noc ale jednak nie była to wina akumulatora

 

dzis pod maska znalazlem tam gdzie jest komputer te styki, tzn jak sie odkreci kopułke to jest sporo stykow i wyczailem ze jak sie kopule wykreci to styki nie stykaja (wiadomo) i wtedy swieci sie kontrolka od abs i nie wyswietla na monitorze tez na jakim biegu jestem, czyli jest to odpowiedzialne miedzy innymi za skrzynie,

nastepnie jechalem normalnie i sie wlaczyl blad, wykrecilem ta kopułke to silnik caly zgasł, widocznie jak sie ją odłaczy to gaśnie,

ale np. wczesniej jak mi sie wlaczyl blad skrzyni to np. gasilem samochod zapalalem ponownie i czasami byl ten blad czasy czas a czasami po ponownym zapaleniu juz go nie bylo, natomiast teraz wiem ze jak wyskoczy blad, to gasze samochod, odkręcam kopułke i przykręcam spowrotem i odpalam i błąd na początku na pewno nie będzie błedu, no to tyłe wyczaiłem, tak że będe działał dalej z ta skrzynią,

 

pozdrawiam

 

ps. 525tds ile ma litrow rezerwy paliwa?

ps2. w tym tygodniu zaprowadze do elektronika, żeby przejrzał te wtyczki i elektronike, jak cos bede wiedział więcej to napisze

ps3. acha przestał mi działać w centralnym zamku z tył od prawej strony guziczek i trzeba wduszać manualnie

Opublikowano

chyba niedokładnie przeczytałeś mojego posta....

 

MI TEŻ SAMOCHÓD JEŹDZI NORMALNIE I NORMALNIE PRZERZUCA BIEGI.

 

Czasami przy redukcji ślizgnie sie tarczka i jest TRANS PROGRAM.

 

To nie jest na 100% nic związane z elektryką.... mam 2 takie same komputery do skrzyni z różnych aut (ten sam model i silnik) i na obydwu jest tak samo.

Opublikowano

ale jezeli ma zjechane tarczki to dlaczego nie przelancza z 1 na 2 tak latwo? chyba powinien wtedy sie latwiej przeslizgnac

 

na 1 nie jest mniej mułowaty

 

generalnie jezeli powoli dodaje gazu to przeskakuja ladnie biegi i nic sie nie dzieje

i jezeli mu wdusze na poczatku dosc duzo gazu 90% to idzie jak rakieta i tez przelancza dobrze biegi

 

tylko albo jak jade z srednim gazem i nie przelaczy z 1 na 2 albo jak jade ok 60km/h i mu wdusze dosc duzo gazu to sie pogubi ze zmiana biegow (redukcja) i wyskoczy blad,

Opublikowano

aha no to zobaczymy jeszcze, nie bede sie kłócił bo nie wiem, po prostu chciałbym zebyś nie miał racji, sam pewnie wiesz dlaczego ;),

 

a jak to jednak te tarczki to jak sprawa wyglada dalej, co robic

Opublikowano
zauwazylem ze jak mi sie nie chce przelaczyc z 1 na 2 to wlanczam przelanczam skrzynie w tryb zimowy (snieg) i mi przelancza bieg, pozdrawiam
Opublikowano

a czy podczas jazdy, mozna w dowolnym momencie zmieniac tryb jazdy, miedzy ekonomicznym, sportowym i zimowym ?

czy mozna wtedy miec wduszony pedal gazu?

Opublikowano
a czy podczas jazdy, mozna w dowolnym momencie zmieniac tryb jazdy, miedzy ekonomicznym, sportowym i zimowym ?

czy mozna wtedy miec wduszony pedal gazu?

 

można

 

A co do skrzyni, komunikatu i Twoich problemów to:

 

1. daj szanse komputerowi i podłacz to BMW do jakiejś diagnostyki i przeczytaj co Ci komputerek mówi !!!

2. jeśli komputer wykrywa błąd to jest on związany z tym, ze jakieś czujniki tego komputera rejestrują stan (wartość) niezgodny z tym co komputer ma w pamięci - czyli albo jakiś czujnik (elektrozawór) nie działa poprawnie, albo są czujniki które wykrywają niesprawność mechaniczną skrzyni...

 

Masz "super" sytuacje, gdyż komputer Ci "powie" co jest nie tak i nikt Ci nie wciśnie głupoty w stylu "popękało coś co kosztuje 4000 PLN"...

 

Moja skrzynia nie zgłaszała żadnych błedów i się wywaliła :( koszt 2800 w sumie nie wiem za co - bo ani części mi nie chcili wyjętych pokazać ani nie potrafili dokładnie określić co wymienili.... trudno - ważne, że działa po złożeniu..

 

Wg mnie to albo: czujnik albo elektrozawór lub wtyczki i gniazdka nie kontaktują...

Możliwe, że czujnik lub elektrozawór nie działają poprawnie, bo olej jest zamulony i w ogóle cała skrzynia ma "piach" i jest "zatkana"...Płukanie skrzyni (o czym kolega wyżej pisze) polega na częściowym rozebraniu skrzyni i przepłukaniu takich elementów w których sa cieniutkie kanaliki ułożone w labirynt.. (projektant miał wyobraźnie.. :) )

 

Jak już odczytasz komunikat ze sterownika skrzyni ( np: programem CarSoft 3.4 (lub nowszym) + specjalny interfejs do BMW ) to daj znać...

 

Nie daj się naciągnąć na wyjęcie skrzyni bez odczytania komunikatu !!!

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

wtam, bylem na komputerze i wyskoczyly nastepujace bledy:

 

- bład niskiego napieca elektrozaworu

- bład hamulców

- bład wejscia na za wysokie obroty

 

ale gosciu powiedzial ze to moga byc stare bledy tez jakies i ze teraz najlepiej pojezdzic i jak sie wlaczy jakis blad to trzeba znowu przyjechac i dopiero wtedy zbadac co to za blad,

 

a jak na razie nie umiem wlaczyc bledy za zadne skarby, kombinuje itp i nic mi sie nie udaje, wszystko ladnie chodzi, a poprzednio to blad robilem na zawolanie, praktycznie musialem byc wyspecjalizowany w jezdzie zeby go nie wlaczyc

Opublikowano

juz wieczor i jak na razie samochod jezdzi idealnie i za chiny nie umiem wywolalc bledu, wiec wystarczylo dolac 0,25litra oleju po czym bledy nadalj wyskakiwaly ale pewnie dlatego ze te stare byly i on cos sobie pamietal,

a jak skasowalem juz w komputerze wszystkie bledy to juz nic nie wyskakuje, wiec trzeba bylo dolac oleju i od razu jechac na komputer pokazowac bledy, z tego wyszlo,

no to troche sie dowiedzialem o tych automatach w tej przygodzie, ale nie ma co jeszcze sie cieszyc, zobaczymy z czasem, tak po tygodniu sie jeszcze odezwe jak jest,

 

szkoda panie J E L I T O ze powiedzieli panu ze to sa tarczki bo pewnie beda chcieli niezle zedrzec za naprawe (jezeli faktycznie jest to co u mnie) tak jak na tym forum pisza ze faktycznie za naprawe automata to potrafia niezle wykiwac i duzo skasowac,

 

dziekuje wszystkim za podpowiedzi szczegolnie dla Marcin750

 

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

dobra zeby nie zostawiac tematu bez rozwiazania problemu to lecimy dalej, niestety blad nadal jest, dolanie oleju nie pomoglo, zalatwilem tez nowy akumulator bo myslalem ze to moze byc jego wina tez nie, a pod komputerem za kazdym razem wyskakuje mi ten sam blad, nawet jak go skasuje i pojade na komputer ponownie

 

Skrzynia:

Błąd nr 42 Funkcja kontroli obrotów ham. awar.

Aktywny

 

znajomy mi podal ze w jego rozpisce jest napisane na temat tego bledu ze:

 

skrzynia nie wie z jaka predkoscia obrotowa chodzi silnik, tzn dostaje jakies nienormalne wartosci z czujnika albo nie dostaje ich w ogole

 

czy ktos mi moze powiedziec od czego sie zabrac, jakie czujniki sprawdzic, ktore decyduja o obrotach silnika i gdzie sie znajduja?

 

czy ktos tu widzi jeszcze jakies inne mozliwosci ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.