Skocz do zawartości

325i VS 325ix


pibulas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Rozglądam sie właśnie za 325 Touring i zastanawiam sie czy lepiej na tył pędzoną czy na wszystkie kopyta?

Z danych technicznych wynika że 4x4 gorzej przyspiesza, więcej waży i więcej pali.

Napewno sa to minusy, ale ja szukam autka które bęzie sie zajefajnie prowadziło w zakrętach. Nie mam co zarzucić napędowi na tył (w e30) bo porowadzi się świetnie, ale może 4x4 jednak lepiej?

 

Proszę o opinie

 

Z góry dzięki i pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też sie skłaniam ku tylnym napędzie, ale jednak trochę sie gryzę....na początku myślałem że 4x4 będzie się lepiej zbierało do 100km/h ale zonk.

Ciekawe jak właśnie jest z prowadzeniem na suchym, bo na mokrym, czy na sniegu to wiadomo. Np. Quatro na suchym też wymiata!

A jaki jest rozdział przeniesienia napędu (procentowo przód tył)?

 

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę wam PAnowie opowiem co i jak:

 

ja ma w sumie E46 325Xi:

 

1. pali tyle samo co zwykła RWD

2. napęd na przód dołącza się tyl;ko w przypadku gdy tył wpada w pośwlizg, przy normalnej jeździe ciągnie tylko na tył

3.więc jak jest sucho to tylko na tył jeżdżę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja też coś dopowiem.

mam e46 330Xi i powiem tak:auto zbiera się niesamowicie i napęd na jedną oś nie daje takich emocji,chodzi mi tu o brak strat związanych z przyspieszaniem auta.przekazywanie napędu na tylną oś przy slabej nawierzchni jest chamowane kontrolą trakcji a w aucie 4x4 coś takiego praktycznie nie występuje.przynajmniej jeszcze mi się nie zdarzylo.

wiem co mówie bo porównywalem takie same silniki w wersji z napędem na jedną oś i dwie osie.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazję jeżdzić ix-em w coupe zimą,jazda jest niesamowita tym samochodzikiem dobre oponki zimowe i dojedziesz prawie wszedzie,na suchym asfalcie zakręty pokonujesz bez zdejmowania nogi z gazu,napęd oczywiście tyl szpera a przod mechanizm rożnicowy,gorzej własnie z zawieszeniem przednim,koncówki wahacza nie wymienne tylko serwis koszt calego wahacza ok 800zł szt,reszta dostepne w zamiennikach,no i jeszcze przeguby z przodu nie zawsze wytrzymują

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sporo plusów za 4x4 i za RWD....wracając do wypowiedzi kolegi (e46) przecież w E30 jest stały napęd 4x4, czy sie mylę?! :worried:

Powiem szczerze że byłem przekonany że w 4x4 zawieszenie jest trwalszą konstrukcją niż RWD :oops:

A jak jest z ilość egzemplarzy, 4x4 wyszło więcej? Bo wydaje mi sie że mniej niż 325i (chodzi o touringa), a na polskich giełdach same 4x4, z reguły w zajefa..nym stanie za całkiem rozsądne pieniądze, czy to mozliwe żeby utrzymanie było aż tak drogie?

 

Pozdro

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos mieszka w ekstremalnych gorskich warunkach to ok, ale jak w zwyklych to bez sensu kupowac 325IX

zwykly egzemplarz zda egzamin tylko trzeba troche miec pojecia o jezdzie a nie jak jakis dupek przesiadajacy sie z Hondy do BMW.

na zime jak ulal takie IX ale po zimie nie ma opcji zeby tak latwo to sprzedac. czesci zawieszenia sa o kilka razy drozsze i nie ma tego efektu co powinny miec kazde modele BMW czyli niekontrolowanego poslizgu :mrgreen:

jak sie chce przednionapedowke to sie szuka Hondy a nie BMW bo to juz do czegos zobowiazuje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...

Witam!

Posiadam e46 2.5xi 192km lpg touring 2002r, powiem tak dla mnie auto nie ma wad, jedynie spalanie mogło by być niższe (17lpg) ale za to się mi w każdym razie nie psuje, więc wybaczam, dźwięk silnika 6cyl poezja, przyspieszenie bajka, prowadzenie super. Koszy zawieszenia, cóż amorki są po 700zł ale można regenerować za 150zł więc koszty spadają do normalnego pułapu, półosie 350 zł nowe, napęd 4x4 jest bezawaryjny, chyba że ktoś zamierza na suchym katować, tego żadne auto na dłuższą metę nie wytrzyma. W zimę żadna tylno napędówka nie ma szans będzie się ślizgać, pod większą górkę nie podjedzie, bawiłem się w off road moją, ani razu się nie zakopałem, a wjeżdzałem w naprawdę ciężki teren, bez 4x4 nawet bym nie próbował. Podsumowując, nie ma się co bać bmw 4x4, jest trwałe, koszty jedynie amorków wyższe, można regenerować, zawieszenie wydaje mi się trwałe, kupiłem używanego, póki co przejechałem 65tyś i nic nie muszę na razie robić. Jak ktoś chce szaleć niech bierze na tył, jeździ czasem w góry zimą jak ja 4x4 na śniegu- bezpieczeństwo i pewna jazda. Nie zamienię na zwykłą RWD. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x w e30 i x w e46 to kompletnie inny napęd i nie ma ze sobą wiele wspólnego

szybkość i przyjemność z jazdy, prowadzenie lepsze będzie w RWD, jest lżejsze i zwinniejsze w zakrętach niż X

w x w e30 jest kompletnie inna geometria przedniego zawieszenia, nie sprzyja ona zwinności i prowadzeniu


btw miałem e46 330i jak i Xi i napęd 4x4 daje przy tej mocy same straty, rwd będzie szybsze, jedynie na śniegu i lodzie X wygra, ale nie da tej przyjemności co RWD

jeśli chodzi o sprint z miejsca w e46 to RWD nawet na mokrym zostawi X z tyłu, szczególnie jeśli zamiast do 100 pojedziesz do 160 czy 200, 4x4 przy tak małej mocy generuje tylko straty (opory i ogromna różnica w prowadzeniu, Xi w e46 jest meeega ociężały)

spalanie w X ok 2-4 litrów więcej niż w RWD

nawet w danych producenta X jest dużo gorszy w każdej kategorii


reasumując dla prawdziwych kierowców tylko RWD, dla tych co się boją może być X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.