Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie, jak sprawdzić, że system regulowania wysokości tylniego zawieszenia działa poprawnie? Chodzi o BMW E34 540. Pytam się bo mam wrażenie, ze cos tył mi nisko w stosunku do przodu siedzi.....

 

I drugie pytanie, czy do tego układu (serwo/regulacja wysokości) zamiast płynu "PENTOSIN CHF 11 S" można wlać jakiś normalnie dostępny odpowiednik/zamiennik....

 

Kuba

Edytowane przez Bullitt
Opublikowano

Chodzi ci o NIVO ?? Sprawdź czy nic nie wycieka i czy nie są chociaż lekko "spocone" tylne amortyzatory. Nawet mały wyciek sugeruje wymianę lub regenerację NIVA. Poza tym możesz sprawdźić je np. posadzić dwie osoby cięzkie do bagarznika przy włączonym silniku i sprawdź czy podniesię się (wypoziomuje) zawieszenie.

 

Ps. troszke już było napisane o NIVO (o regeneracji jego także), więc http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/search.php

Opublikowano

Odrobiłem lekcje i poczytałem o NIVO. Pozostaja dwa pytania.

 

Pierwsze, czy skoro tył "siedzi" wyraźnieniżej niz przód to czy moze to być wina NIVO? I Pytanie drugie, jak wygląda sprawa założenia progresywnych (niższych i sztywniejszych ) spręzyn przy zawiasie Nivo?

 

Kuba

 

A i ten olej.. czy koniecznie musi być oryginalny, czy może być jakiś normalny.

Opublikowano

Wysokość tyłu mozesz regulować. Jak wejdziesz pod auto to koło mostu jest regulator NIVO i od niego idzie wodzik przykręcony do drążka popuścisz go i przesuwając go możesz sobie regulować wysokość.

A co do oleju ja leje LHM taki jak do citroena.

Opublikowano

Ostatinien pytanie,

 

Czy moglibyście Wytłumaczyć zasdade działania Niva? Tzn rozumiem, ze wlewamy płyn do zbiorniczka i on obsługuje i serwo i nivo. Zasadę serwa znam, a zasade niva nie bardzo.... Czy to pompa serwa pompuje płyn bezpośrednio do amorków? Jesli tak to musi byc tam po drodze jakiś dynks który reguluje wysokość i wie kiedy dodatkowe ciśnienie jest potrzebne.... Prosze wyjasnijcie jak to wygląda....

Opublikowano

zasada jest stosunkowo prosta, ale postaram sie ja przyblizyc. pompa przy silniku pompuje olej do amortyzatorów poprzez regulator wysokosci. olej dochodzi równiez do zileonego(najczesciej) zbiornika cisnieniowego(takie piłki). w srodku w tym zbiorniku znajduje sie druga gumowa piłka z gazem, tez w srodku niej. w zwiazku z tym ze regulator wysokosci przepuszcza tylko tyle oleju- płynu na ile jest wyregulowany jakos samochód musi sie uginac. stad te piłki i gaz. olej jakby zgniata gumowa pileczke podczas uginania samochodu ale gaz nie pozwala na to. to tak jakbys sciskał pilke tenisowa. i to tyle. w razie watpliwosci opisze dokladniej. konkluzja jest prosta nie ugina sie-uciegł gaz.

wykrecasz,jedziesz do citroena nabija za 40zeta sztuka i jezdzisz dalej.pozdrawiam.

e39 3.0D
Opublikowano

dokladnie. aczkolwiek nie widzialem tego jak oni to robia tylko słyszałem ze po prostu w tą gumowa piłke wbijaja igle i wpuszczaj gaz. gaz dlatego ucieka ze guma nie jest tak naprawde 100%szczelna :!: przykladem moze byc napompowana pilka do koszykówki, za rok robi sie z niej flak.

pozdro.

ps.dodam jescze ze u goscia który tak jezdził, podskakujacym samochodem odlamał sie tył pojazdu :D . ale to było w mercedesie, który korzysta z identycznego rozwiazania.

e39 3.0D
Opublikowano
Wysokość tyłu mozesz regulować. Jak wejdziesz pod auto to koło mostu jest regulator NIVO i od niego idzie wodzik przykręcony do drążka popuścisz go i przesuwając go możesz sobie regulować wysokość.

A co do oleju ja leje LHM taki jak do citroena.

 

Przecież odpowiedz kolegi wszytsko tłumaczy. Z tyły mniejwiecej na środku jest element który jest tak zamontowany ze podczas wiekszego obciązenia dodaje cisnienie z pompy i samochod sie podnosi jak sie podniesie to zamyka cisnienie lub je utrzymuje, jak sie samochod podniesie to upuszcza cisnienia (regulator cisnienia) i tak to działa.

Ja mam tak sztywny samochod ze dopiero po załadowaniu 250 km do bagaznieka widac jak samochod sie podnosi. Po posadzeniu nawet 2woch osob na tył ciężko cokolwiek zauważyć, takze to moze byc odpowiedz czy utwardza sie zawieszenie z nivo, jak chyba mam utwardzone. A co do płynu to mam ATF tak jak do automatów i taki jak do samego wspomagania sie leje. WIem ze powinien byc inny, ale skoro wszytsko dziła jak nalezy to niechce juz ruszac, tymbardziej ze nie wiem ile czasu juz na tym płynie jeździ.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.