Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!!!

Jest to mój pierwszy post na forum i wypadałoby sie przywitać, a wiec

mam na imie Bartek i mam 23lata, mieszkam w Janowcu Wlkp, pracuje i ucze sie zaocznie(licencjat).

A teraz do rzeczy otóz: interesuje sie BMW od dawna i nosze sie z zamiarem zakupu takiego auta, chodzi mi o model E36 coupe.

W zwiazku z tym mam pytanie jaki silnik polecacie?, moje wymagania sa nastepujace niska awaryjnosc i przyzwoite osiagi dodatkowo mysle o montazu lpg poniewaz robie duze przebiegi.

Z góry dziekuje za sugestie.Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli będziesz zakładał LPG to kup 2,5/2,8.

Spalanie trochę większe (głównie w mieście) ale przyjemność z jazdy nieporównywalna. Wyposażenie przeważnie też o niebo lepsze. Największy problem to znalezienie samochodu w dobrym stanie. Raczej szukaj nie rejstrowanych w PL.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Ten, ktory bedzie w idealnym stanie.

Jezeli masz zamiar zakladac instalacje gazowa, to tylko i wylacznie sekwencja.

Polecane silniki, to tak, jak juz wiele razy bylo pisane na tym forum: M42 i M44 (140 PS) i szesciocylindrowki M50 i M52 powyzej 2 litrow, z tym, ze 2 litrowki najlatwiej kupic w dobrym stanie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Powiemy, ze trzeba jechac i obejrzec. Ze zdjec, tym bardziej tej jakosci, widac tylko tyle, ze samochod istnieje w przyrodzie i ma felgi a'la ACS, czarna nerke, 'brewki' i ciemne tylne lampy.

A to, co mowi sprzedajacy (z opisu wynika, ze handlarz), trzeba zweryfikowac na miejscu - NIGDY nie nalezy wierzyc sprzedajacemu, a polegac trzeba tylko i wylacznie na wlasnych zmyslach.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

zdecydowanie polecam wiekszy motorek

2.0 chodzi ladnie ale po 2 tygodniach powiesz ze jest to za mało

odrazu wskocz na jakies 2.5 albo 2.8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Autko rzeczywiscie ladne. Dobrze wyposazone i cena adekwatna. Silnik 2.0 jesli wczesniej miales slabsze to na pewno wystarczy. Tym bardziej na poczatek dobry jesli nigdy wczesniej nie jezdziles tylnym napedem. Musisz miec swiadomosc ze lekko popada, mocniej depniesz w zakrecie i juz lecisz bokiem. A 192/193 konie w 2.5/2,8 to juz powazna sprawa. Pojedz i zobacz, wyglada obiecujaco.
Opublikowano
Generalnie do tej pory czyli juz drugi rok jezdze Oplem Calibra 2.0i, wiec z tylnym napedem nie mialem stycznosci, dlatego uwazam ze silnik 2.0 bedzie odpowiedni nie mam aspiracji drogowego sciganta...
Opublikowano
Ja jeździłem BMkami z M50 2,0(jedna w automacie druga manual) jak i 2,5...Tyle,że to w E34...Rzeczywiście-2,5 lepszy silniczek ale ma większą moc-jak nie miałeś styczności z tylnym napędem to weź 2,0.150KM jedzie jak dla mnie b.fajnie(nawet w E34)a jak będziesz chciał więcej mocy-poparty jakimiś doświadczeniami zmienisz sobie na 2,5.Racja też ze 2,0 ma mniejsze opłaty(chociaż przykładowo różnica w ubezpieczeniu 520 i 525 wynosi...17zł-w PZU ze zniżkami 50% wiek powyżej 26 lat,łączna kwota przy płatności jednorazowej to coś koło 740zł).325 chodzi już naprawde super. :norty:
Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

jesli jest tak ze nie jeździłęs tylnim napedem to moze faktycznie 2.0 litra

kolega wyzej pisł ze jeździł E-34 2.5L i mocy było duzo to musisz wziąsc pod uwagę ze w E-36 bedziesz tej mocy czuł jednak jeszcze więcej

:twisted:

Opublikowano
niedawno sam stałem przed dylematem wybory mojej Coupe i zarzekałem sie ze bedzie to motor 2.0 ale szczerze muwiac po Bardzo długich poszukiwaniach co prawda natrafiałem na ciekawe okazy w stanie "Dobrym" dlatego zdecydowałem sie na zakup 1.8is ponieważ te w większości były w stanie "Bardzo Dobrym" i dodam ze 140 koni to nie jest mało, jedynie inna kultura pracy silnika ale jak to ktoś wczesniej napisal do wszystkiego mozna sie przyzwyczajic i osobiscie polecam 1.8is :cool2:
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano

Tylko 2,8 ewentualnie 2,5 ( 325 lub 323 ).

 

Mam trzy e-36 - 318 ( M43 ) i 2 x 328 ( jedna z nich do sprzedania ). Z 320 i 325 miałem styczność przy okazji strojenia instalacji gazowych.

 

Powiem tyle ( jeśli chodzi o moc ) 318 to przeciętność w pełnym zakresie obrotów, z kolei 320 jest przyzwoite ( jak to 150 KM ) w wyższych partiach obrotów, ale przy niskich - okolice 2000 rpm - totalne DNO, moja 318 jest wyraźnie szybsza.

 

Reasumując - szukaj 2,8 - niewyżyłowany, oszczędny, trwały motor o bardzo łagodnym przebiegu mocy. Polecam, na trasie będziesz mógł jeździć długie odcinki bez redukcji, nawet przy wyprzedzaniu...

Opublikowano

tak jak pisze przedmówca 2.0 strasznie muli na niskich obrotach a trzymanie jej na wysokich kończy sie 15/100... dla studenta radze 318i/318is fakt to nie brzmienie R6 ale dobrze se radzą w e36... w szczegolności IS bo objeżdża 2.0(sprawdzone) i spala mniej... no i wtedy masz coupe! jak dla mnie jedyna słuszna buda!!

 

ta z ogłoszenia naprawde zacna...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.