Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Szukałem w szukajce , jakos nie doszukałem się.

 

W styczniu myśle zmienic mojego dupowoza (polo 86c 2f) na jakos ciekawe BMW.

 

Wiec pytanie !!

 

Jaki silnik polecacie w E 30 ??

Benzyniaka 2,5 czy może TD 2,4 ... Jak jest ze spalaniem , ekslpoatacja itp.

 

Jak z dostepnascia czesci (chodzi mi o gwint i ogolne rzeczy eksploatacyjne)??

 

 

Dodam , ze ma byc nisko i szeroko , bez jakis tjuning zderzakow i szpojlerów

 

 

Sorka jestem nowy stad tyle pytan...

 

Prosna do moda ... jak temat byl juz walkowany to w kosz go :D

Edytowane przez LyszyK
Opublikowano

Zalezy do czego? Do szybkiej jazdy, do ekonomicznej i w miare szybkiej?

Ogolnie to pewnie warto kupic to, co sie trafi w idealnym stanie, ale

najlepsze osiagi w E30 ma 325i, a najlepszy stosunek spalanie/osiagi 318is.

 

Dostepnosc czesci jest dosc dobra, czesci oryginalne wcale nie zabijaja cena.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Ogólnie do codziennej nie spokojnej jazdy...

 

A jak z silnikiem 2,5i warto pchac sie w tą jednostke napedowa ??

 

Nie chodzi o spalanie itp. bo wiem , ze smok ale to juz nie istotne

Opublikowano

2,5 ma osiagi calkiem przyzwoite, mozna w miare sprawnie poruszac sie po drogach.

 

spalanie od 8 do 15 litrow :) zalezy od okolicznosci przyrody.

 

eksploatacja zawsze drozsza od 4cylindrowek - wiecej olejku, plynu chlod, swiece itp.

 

ciezko dostac taka 325 niezajezdzona tym bardziej ze auta dosc wiekowe a wlasciciele przewaznie ich nie oszczczedzali - bo to nie jest auto do spokojnej jazdy. kto chce oszczedzac ten kupuje golfa.

 

wady: szybko zbiera tylne opony :mrgreen:

 

w razie trafienia padaki koszty doprowadzenia do porzadku moga byc spore ale zakup kazdego uzywanego auta jest loteria. nie tylko 325 :)

 

polecam wersje touring: w produkcji do 93 roku, IMO najlepsze prowadzenie z serii e30.

 

polecam e30 325 ale to ocena wyjatkowo nieobiektywna bo mam klapki na oczach :)

Opublikowano

czemu e30 touring sie najlepiej prowadzi twoim zdaniem? chodzi o rozklad mas?

 

a tak swoja droga to musze zauwazyc ze mnie, uzytkownikowi e36, coraz bardziej sie podoba e30 - oczywiscie w stanie dobrym, seryjnym. ten samochod jest piekny!

"there's more to living than only surviving"
Opublikowano
czemu e30 touring sie najlepiej prowadzi twoim zdaniem? chodzi o rozklad mas?

 

wydaje mi sie ze wlasnie o to chodzi. mam wrazenie ze w tym aucie lepiej czuje tyl auta w szybkich zakretach niz w poprzedniej e30 coupe. zaznaczam ze oba auta byly/sa sprawne.

Opublikowano
padlo pytanie o gwint do e30 to odpowiadam ze jest raczej nie do zdobycia w polsce. na allegro pojawia sie 2-3 razy w roku :shock: . cena uzywanego to koszt okolo 1600-2000pln :duh:
Opublikowano
a tak swoja droga to musze zauwazyc ze mnie, uzytkownikowi e36, coraz bardziej sie podoba e30 - oczywiscie w stanie dobrym, seryjnym. ten samochod jest piekny!

 

:clap: :cool2: Załapałeś bakcyla...nie ma odwrotu :mrgreen:

 

 

A co do gwintu, to miałem kiedyś ulotkę K&W - cena gwintu to jakieś 1k€ i oczywiście więcej też można dać :)

Kolega ma K&W w swojej 318iS i jest to rzecz świetna... poza faktem,że "rozrywa" poduszki tylnych amorów stosunkowo często :twisted2:

Wystarczy zestaw bilsteina B12 kit i nie trzeba gwintu,a i cena przyjemniejsza.

 

Jak Cię stać to kupuj 325i,a uśmiech z ust Ci nie zejdzie (chyba,że na stacji paliw :wink: )

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Na samochód przeznaczam dziesiec kola, wiem ,że za to mógłbym miec E 36 , ale nie widzi mi sie ten model ....

 

 

Wiec poszukiwania E 30 2,5i najlepiej w quatro , fajnie jak by miala skóre ...

 

 

 

Jak gwint kolo 4 kola to się pomysli .... :twisted2:

Opublikowano
Prawie 7 lat byłem w posiadaniu e30 M10 87r.Pomimo ze miała silnik 1.8 to bardzo miło wspominam jazde tym samochodzikiem.Spalanie do 10litrow w miescie na trasie 7-7,5.Nigdy mnie nie zawiodła koszty napraw były bardzo śmieszne.Przez ten czas wydałem max 4000zl na naprawy.Lałem tylko paliwo wymiana oleju i to wszystko.Niestety umarła smiercią naturalna.Podłoga została zjedzona przez rdze i kilka innych elementów .Do ostatnich dni spisywała sie super.Posiadajac E39 mam nadal wielki sentyment do tego modelu.Zastanawiam sie czy nie kupic jako 2 pojazd w rodzinie.To był najlepszy samochód jaki miałem dla mnie to był taki klasyk miał smaczek :cool2: .
Opublikowano
Ogólnie do codziennej nie spokojnej jazdy...

 

A jak z silnikiem 2,5i warto pchac sie w tą jednostke napedowa ??

 

Nie chodzi o spalanie itp. bo wiem , ze smok ale to juz nie istotne

 

Jak do codziennej jazdy to bym polecił 324TD,ale że ma być niespokojna to odradzę jakiegokolwiek diesla :mrgreen: Co do 325i no to chyba jeden z najbardziej pożądanych modeli silnikowych w E30,niska masa własna i moc 2.5l dają to co potrzebne do niespokojnej jazdy :roll2:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.