Skocz do zawartości

E 30


LyszyK

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem w szukajce , jakos nie doszukałem się.

 

W styczniu myśle zmienic mojego dupowoza (polo 86c 2f) na jakos ciekawe BMW.

 

Wiec pytanie !!

 

Jaki silnik polecacie w E 30 ??

Benzyniaka 2,5 czy może TD 2,4 ... Jak jest ze spalaniem , ekslpoatacja itp.

 

Jak z dostepnascia czesci (chodzi mi o gwint i ogolne rzeczy eksploatacyjne)??

 

 

Dodam , ze ma byc nisko i szeroko , bez jakis tjuning zderzakow i szpojlerów

 

 

Sorka jestem nowy stad tyle pytan...

 

Prosna do moda ... jak temat byl juz walkowany to w kosz go :D

Edytowane przez LyszyK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy do czego? Do szybkiej jazdy, do ekonomicznej i w miare szybkiej?

Ogolnie to pewnie warto kupic to, co sie trafi w idealnym stanie, ale

najlepsze osiagi w E30 ma 325i, a najlepszy stosunek spalanie/osiagi 318is.

 

Dostepnosc czesci jest dosc dobra, czesci oryginalne wcale nie zabijaja cena.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 ma osiagi calkiem przyzwoite, mozna w miare sprawnie poruszac sie po drogach.

 

spalanie od 8 do 15 litrow :) zalezy od okolicznosci przyrody.

 

eksploatacja zawsze drozsza od 4cylindrowek - wiecej olejku, plynu chlod, swiece itp.

 

ciezko dostac taka 325 niezajezdzona tym bardziej ze auta dosc wiekowe a wlasciciele przewaznie ich nie oszczczedzali - bo to nie jest auto do spokojnej jazdy. kto chce oszczedzac ten kupuje golfa.

 

wady: szybko zbiera tylne opony :mrgreen:

 

w razie trafienia padaki koszty doprowadzenia do porzadku moga byc spore ale zakup kazdego uzywanego auta jest loteria. nie tylko 325 :)

 

polecam wersje touring: w produkcji do 93 roku, IMO najlepsze prowadzenie z serii e30.

 

polecam e30 325 ale to ocena wyjatkowo nieobiektywna bo mam klapki na oczach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu e30 touring sie najlepiej prowadzi twoim zdaniem? chodzi o rozklad mas?

 

a tak swoja droga to musze zauwazyc ze mnie, uzytkownikowi e36, coraz bardziej sie podoba e30 - oczywiscie w stanie dobrym, seryjnym. ten samochod jest piekny!

"there's more to living than only surviving"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak swoja droga to musze zauwazyc ze mnie, uzytkownikowi e36, coraz bardziej sie podoba e30 - oczywiscie w stanie dobrym, seryjnym. ten samochod jest piekny!

 

:clap: :cool2: Załapałeś bakcyla...nie ma odwrotu :mrgreen:

 

 

A co do gwintu, to miałem kiedyś ulotkę K&W - cena gwintu to jakieś 1k€ i oczywiście więcej też można dać :)

Kolega ma K&W w swojej 318iS i jest to rzecz świetna... poza faktem,że "rozrywa" poduszki tylnych amorów stosunkowo często :twisted2:

Wystarczy zestaw bilsteina B12 kit i nie trzeba gwintu,a i cena przyjemniejsza.

 

Jak Cię stać to kupuj 325i,a uśmiech z ust Ci nie zejdzie (chyba,że na stacji paliw :wink: )

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 7 lat byłem w posiadaniu e30 M10 87r.Pomimo ze miała silnik 1.8 to bardzo miło wspominam jazde tym samochodzikiem.Spalanie do 10litrow w miescie na trasie 7-7,5.Nigdy mnie nie zawiodła koszty napraw były bardzo śmieszne.Przez ten czas wydałem max 4000zl na naprawy.Lałem tylko paliwo wymiana oleju i to wszystko.Niestety umarła smiercią naturalna.Podłoga została zjedzona przez rdze i kilka innych elementów .Do ostatnich dni spisywała sie super.Posiadajac E39 mam nadal wielki sentyment do tego modelu.Zastanawiam sie czy nie kupic jako 2 pojazd w rodzinie.To był najlepszy samochód jaki miałem dla mnie to był taki klasyk miał smaczek :cool2: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie do codziennej nie spokojnej jazdy...

 

A jak z silnikiem 2,5i warto pchac sie w tą jednostke napedowa ??

 

Nie chodzi o spalanie itp. bo wiem , ze smok ale to juz nie istotne

 

Jak do codziennej jazdy to bym polecił 324TD,ale że ma być niespokojna to odradzę jakiegokolwiek diesla :mrgreen: Co do 325i no to chyba jeden z najbardziej pożądanych modeli silnikowych w E30,niska masa własna i moc 2.5l dają to co potrzebne do niespokojnej jazdy :roll2:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.