Skocz do zawartości

Minerał Castrola na Półsyntetyk - problem (525iA M50)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, mam pytanko.

 

Kupiłem pół roku temu autko E34 525iA M50. Auto sprowadził do Polski i jeździł w Polsce nie cały rok Pan, który jak to wynikało z przyczepionej karteczki pod maską nalał do silnika 15w40-minerał (był to jeden raz). Potem gdy ja odkupiłem auto, z powodu swojej niewiedzy zalałem dwa razy Castrolem Magnatec 15w40. Głupio się przyznać, ale byłem przekonany, że 15w40 to olej półsyntetyczny :duh: . Nie wiem na jakim auto jeździło oleju jak było jeszcze w Niemczech.

Dodam, że silnik jest super stanie, wg mnie pracuje naprawdę dobrze (nie ma jakiegoś klepania zaworów nawet po odpaleniu z rana). Przebieg to 225 000 km.

 

Z tego co już czytałem to znacząca wiekszość posiadaczy M50 leje właśnie półsytentyk. I teraz pytanie. Czy mogę następnym razem wlać bez obaw półsytentyk (Castrol? Co polecacie?). Nie chce, by to zaszkodziło autku, bo jest naprawdę w super stanie.

 

Przepraszam, że się rozpisałem, ale chciałem podać jak najwięcej info.

 

Co byście zrobili na moim miejscu.

 

Pozdrawiam,

Przemek

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

Ja też kiedyś miałem taką sytuację, kiedy musiałem podjąć decyzję po zakupie co wlać do silnika - nawet nie wiedziałem co było wlane, ale podejrzewać mogłem, że mineralny (chyba wszyscy to leją do M20). W każdym razie odrzuciłem ewentualność zalania silnika mineralnym! W styczniu (przy pierwszej mojej wymianie) , a potem w lipcu (przy kolejnej) wlałem Elf Competition 10 W40 (oczywiście semisyntetic). Pojawiły się drobne wycieki, a zużycie oleju jest dalekie od tego co dopuszcza producent (mam ubytki ok. 0,4 - 0,5litra na 1000km, obecny przebieg mojego autka to ok. 256tys)

Zastanawiam się nad zastosowaniem następnym razem półsyntetyka Valvoline, bo podobno nawet w Polsce te oleje są oryginalne. Myślałem też nad Castrolem, ale wypowiedzi na forum mnie powstrzymały (właśnie z powodu podobno innej jakości produktów kupowanych u nas w porównaniu z oryginałem).

 

Tak czy inaczej, nie mam wątpliwości, że na Twoim miejscu (zwłaszcza w M50) też zmieniłbym teraz olej na półsyntetyk - mogę plecić ten mój Elf - kiedyś np. nim właśnie wyleczyłem zaczynające się stukanie hydroregulacji zaworów w Polonezie Roverze 1.4MPI 16V 103PS. (olej pewnego polskiego koncernu wtedy niestety już sobie nie radził).

 

pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Hej,

 

dzieki za rady. Boje się tych wycieków własnie. W dodatku przy ostatniej wymianie oleju mechanik zwrócił uwagę na wyciek po uszczelką chyba misy olejowej. Auto nie zostawia plam zadnych, ale faktycznie co jakieś 1000 jeżdząc dużo w trasie muszę dolać myślę, że z 0.7 litra.

 

Generalnie chodzi o to, że boję się wycieków oraz nagaru po przejściu na semisyntetyk. Durga sprawa, że wg mnie na tym mineralnym Castrolu silnik pracuje naprawdę super. Podbno minerał ma dużo gorsze właściwości w przy niskich temperaturach (to będzie moja pierwsza zima).

 

PS Solaris gratuluje pięknego autka - kiedyś wchodziłem na stronkę z podpisu i wszsytko od deski do deski przeczytałem:)

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Jak byłem młodszy to zawsze sie przejmowałem tym co jest wlane do silnika ale jak ma jeżdzić to będzie jezdzić zresztą silnik chodzi naprawde cicho lampka oleju na zimnym gasnie od razu także zobaczymy
Opublikowano
....

PS Solaris gratuluje pięknego autka - kiedyś wchodziłem na stronkę z podpisu i wszsytko od deski do deski przeczytałem:)...

 

Dzięki serdeczne,

a przejścia na semisyntetic się nie obawiaj - jeżeli coś będzie nie tak z uszczelnieniem silnika, to mineralny i tak długo tego nie będzie ukrywał.

 

To jest często tak:

jak komuś sprzedającemu zaczyna stukać hydroregulacja, a oleju dawno nie zmieniał, to myśli, że ona się już zużyła i wpada na pomysł zalania silnika gęstszym minerałem (myśląc, że przy okazji drobne wycieki też znikną)...

A najczęściej po nalaniu świeżego półsyntetyka przywraca się ciszę i spokój nawet na zimnym silniku.

Jeżeli chodzi o osady, to raczej mineralny je będzie powodował. Mineralny (zwłaszcza w Twoim M50) trzeba traktować jako głupi zabieg przejściowy w czasie sprzedawania autka.

pozdrowienia.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

witam.moim zdaniem nie mozna przy kazdej wymianie oleju wlewac innego.ja w swojej e32 mam przebieg grubo ponad 300tys i jezdzilem do tej pory na BP VISCO 3000(pol syntetyk) teraz nie moglem go dostac i zalalem Castrol magnatec tez pol syntetyk.powiem tak,bardziej bylem zadowolony z tamtego oleju bo mi gslo szbko cisnienie.jak kolega przyprowadzil moja e32 do polski to bylo w 2002r,normalna rzecza jest ze trzeba zmienic oleje.zalał ja wlasnie ja tym VISCO.przy drugiej wymianie dal do innego warsztatu zeby zmienili mu olej.po odebraniu pojechal na cpn i po odpaleniu silnika cisnienie nie chcialo zgasnac(miala przebieg 140tys km)w domu wjechal na kanal i okazalo sie ze nie jest wlany polsyntetyk tylko jakies strasznie geste gowno.odrazu to zsuscil i nie dosc ze takie geste to jeszcze 5.5L silnik 3.5.zalal ja znowu visco ale juz kontrolka troche pozniej gsnie.to nie jest wina silnika bo cisnienie ma swietne i chodzi b.rowno i cicho i naprawde to jest nie do uwierzenia nie doleje nawet 100ml od wymiany do wymiany...

 

ale odbieglem od tematu.mysle ze nic sie nie stanie jak wlejesz polsyntetyk a jak bedzie wyciek z pod miski to zmien uczszelke i juz.ale jak napisiales ze bierze Ci na 1000km 0.7 oleju to jest juz troche duzo wiec nie wiem czy nie czas pomyslec o jakims dobrym mineralnym oleju

 

pozdrawiam

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
a dla kolegi "solaris520" mam prwadziwy szcunek za to ze tak dba o swoj samochod bo ja tez tak dbam o swoja e32.nawrwade jestem pełen podziwu i chcialbym zeby wszyscy uztykownicy podchodzili do tego swoich bmw z takim samym zapałem jak "solaris520" :handshake: az milo taka strone poczytac jaka stworzyl nasz w/w kolega :D pozdrawiam

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Witam,

 

Ja przeprowadziłem wymianę z nieznanego oleju na Shell Helix Plus 10w40 półsyntetyk.

po przejechaniu jakiś 3.5 tys. km nie odnotowałem jakiegoś znacznego zużycie oleju (max 100ml). Więc raczej nic się nie rozszczelniło.

Jak masz M50 (tak jak ja) to koniecznie co najmniej półsyntetyk, choćby Ci mechanicy mówili nie wiadomo co, inaczej przyspieszysz niszczenie hydrauliki zaworowej.

Co do brania oleju przez nasze BMW to polecam lekturę dokumentacji BMW: Olverbrauch.pdf, cała paczka informacji o olejach do BMW pod tym linkiem:

http://www.brunsnet.de/BMW/Haupt/Oel.zip

 

Wynika z niej, że jeśli zużycie oleju nie przekracza 0.7l/1000km to mieści się w normie dla silnika benzynowego.

 

Pozdrawiam i polecam wybrać markowy olej a potem go nie zmieniać, bo co się dzieje jak sobie zieniamy raz po raz to można poczytac na wątkach zatytułowanych "Ratunku....." lub "Pomocy...".

 

Tak nawiasem to mam pytanie. Jeżeli przed zmianą na shell 10w40 półsyntetyk kontrolka oleju gasła mi w czasie poniżej 1 sekundy, natomiast teraz 2-3 sekundy, to oznacza, że miałem minerał???

 

pozdrawiam

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
a dla kolegi "solaris520" mam prwadziwy szcunek za to ze tak dba o swoj samochod bo ja tez tak dbam o swoja e32.nawrwade jestem pełen podziwu i chcialbym zeby wszyscy uztykownicy podchodzili do tego swoich bmw z takim samym zapałem jak "solaris520" :handshake: az milo taka strone poczytac jaka stworzyl nasz w/w kolega :D pozdrawiam

 

:oops: ...............

Wieeeeelkie dzięki! Miło mi, że oprócz fajnych efektów dbałości o autko, są także takie opinie :D

Łukasz735 :handshake:

Tak na marginesie, czy Twoje E32 to też LachsSilber Metallic 203?? Na zdjęciu wygląda podobnie.

 

p o z d r o w i e n i a

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
tak dokładnie to jest tak sam kolor.jak dla mnie najladniejszy i nie dlatego ze ja taka mam a dlatego ze takiej szukalem bo e30 325 tez miałem w takim kolorze i e32 tez taka chcialem :D

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Dzieki za rady Chlopaki.

 

Jak będzie czas na serwis olejowy to zmienie na castrol półsyntetyk 10w40.

 

Jeszcze dodam, że poprzednie moje dwie wymiany robiłem na oleju BMW 15w40 (z tego co się orientuje to produkuje go Castrol - dlatego tak pisałem w poście).

 

Przed zimą czekam mnie jeszcze zabezpieczenie krawędzi drzwi, bo rdza leicutko (ale zawsze) na kantach się zarysowała. Ale chyba udam się do lakiernika, bo nie chcę spartolić...

 

Pozdrawiam i miłego dnia,

Przemek

Opublikowano (edytowane)
tak dokładnie to jest tak sam kolor.jak dla mnie najladniejszy i nie dlatego ze ja taka mam a dlatego ze takiej szukalem bo e30 325 tez miałem w takim kolorze i e32 tez taka chcialem :D

 

niesamowite.... To dość rzadko spotykany kolor - a ja też go sobie upatrzyłem już dawno temu. Ten normalny - jasny srebrny - nie ma takiej głębi jak nasz...

 

Sorry Przemek, że z Łukaszem "zboczyliśmy" z tematu olejowego, ale sam widzisz jakie spotkanie :D

Pozdrawiam, wszystkich serdecznie

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
razcej tak, na ciepłym silniku tez Ci gasnie po 2,3 sek???

 

Jak jest ciepły to gaśnie natychmiast.

Po odstaniu około 30-60 minut, potrzebuje ok 1 sekundy na zgaśnięcie.

 

Czy z czasem będzie lepiej?? :)

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Solaris,

 

nie ma problemu :) Zapraszam też do mojej galerii, dziś zdjęcia wrzuciłem, postaram się w niedługim czasie zrobić ponownie ale w lepszej scenerii.

 

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano
no troche sie nam zboczylo z tematu ale moze nam kolega wybaczy :D BMW to jest pasja i hobby ktore sie bardzo lubi :lol: to wrzuc tu link do zdjec:)pozdrwaiam wszyskich

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

nooooooo, ja właśnie zobaczyłem galerię Przemka i jestem pod wrażeniem. Przemek widzę, że też wiesz co to jest czystość i dbałość - a co najważniejsze: samochód z duszą :D

Gratulacje! oby tak dalej - może stworzymy kiedyś specjalny klub E34E32 - w wersjach ORIGINAL & forever young.

 

Jeszcze odn. tematu olejowego, Andrzej nie masz powodu do obaw - jak kontrolka gaśnie mnie więcej zaraz po zapłonie i nie pojawia się podczas pracy silnika, to jest ok. (PS. Widzisz Andrzej - teraz z galerią czas na Ciebie :D)

:) :) :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Heh, dzieki bardzo. Szukałem dość długo autka. W ogóle to popełnił bym gafę jak chciałem kupić auto. Bo moim pierwszym wyborem było Volvo s40/v40 :duh: Ale na szczęscie coś mnie tknęło...i potem szukałem tylko beemek z duszą.

 

Muszę powiedzieć, że samochód kupiłem bardzo zadbany i też maniakalnie o niego dbam. Mam w planach kilka rzeczy, które trzeba zrobić i będzie jeszcze piękniejsza.

 

Dobrze, że za gaz LPG mnie nie zjechaliście:) (takiego go kupiłem).

 

Wiecie co mi sprawia ogromną frajdę? Jak przewioze kogoś, kto ma założmy 2,3 czy 5 letni samochód, a i tak jest pod ogromnym wrażeniem komfotrtu jazdy, ciszy w srodku, wykonania w srodku oraz kultury pracy silnika. Ludzie są w szoku!!:)

 

a propos klubiku Original Evergreen E34 Club czy cuś takiego to fajny koncept:):)

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
...Wiecie co mi sprawia ogromną frajdę? Jak przewioze kogoś, kto ma założmy 2,3 czy 5 letni samochód, a i tak jest pod ogromnym wrażeniem komfotrtu jazdy, ciszy w srodku, wykonania w srodku oraz kultury pracy silnika. Ludzie są w szoku!!:)...

Pozdrawiam,

 

Tak, wydaje mi się, że po ulicach chodzi wciąż wielu ludzi, którzy są przekonani, że E34 jest wciąż produkowane :-)

Pisałeś coś o krawędziach drzwi - nie wiem, czy czytałeś temat naszego kolegi Andrzeja (Vodka40)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61116

Od siebie tez coś tam dodałem...

Wszystkiego dobrego :-)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Hehe,

 

Oj chyba moje BMW to będzie wyglądało mało reprezentacyjnie jako granatowe kombi przy waszych srebrnych strzałach.

 

Ale tak nawiasem to sprawdzając VIN w centrali BMW w Niemczech to się dowiedziałem, że mam Individual Lakierung - "Dunkelblau" i faktycznie, nie było tego koloru w standardowo dostępnych dla E34 :))

 

Jak odpicuje autko do poziomu 50% vs Marek to na pewno pokuszę się o galerię :))

 

Pozdrawiam,

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.