Skocz do zawartości

opis skrzyni automatycznej


bmw_mania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie

mam zamiar kupic a wlasciwie to prawie juz kupilem BMW 740i E-38 w automacie

no i teraz wstyd sie przyznac ale nie wiem jak sie jeździ tym automatem

bo tam jakies literki N P są nie wiem bardzo o co chodzi

Móglby mi ktos dac dokladny instruktaz jazdy automatem w tym modelu i co do czego jest

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

mam zamiar kupic a wlasciwie to prawie juz kupilem BMW 740i E-38 w automacie

no i teraz wstyd sie przyznac ale nie wiem jak sie jeździ tym automatem

bo tam jakies literki N P są nie wiem bardzo o co chodzi

Móglby mi ktos dac dokladny instruktaz jazdy automatem w tym modelu i co do czego jest

z gory dzieki

 

 

Czy to jest dowcip ?

 

pozdr

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalisz tylko na P lub N , po zgaszeniu zostawiasz na P ! wsiadasz do auta wciskasz hamulec odpalasz trzymając hamulec wybierasz P przesuwając lewarkiem i wciskając przycisk na nim bo inaczej nie wrzucisz biegu i puszczasz hamulec a nogę kładziesz na gazie ! używasz tylko prawej lewa odpoczywa!! :D

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wcale nie jest takie proste jakby sie moglo wydawac ...

 

poszukaj na necie tematów o obsłudze asb ( np na naszym forum - bylo tego kupe)

 

nie ma sie co śmiać panowie - nie kazdy sie zna na samochodach i nie każdy wie o co w automacie chodzi...

 

w USA nie wiedza jak sie jezdzi manualami , a w polsce nie wiemy jak automatami ( nie wszyscy oczywiscie :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem mojego automata i to drugi automat jakim jechałem w życiu najlepsze że w pierwsze 2 dni zrobiłem prawie 1000 km :)

 

Na co zwracać uwagę poza podstawami zasadami? Nie zmieniaj "na chama" z D na R i odwrotnie. Musisz chwilkę pozostawić na N i zrobić tak by bieg delikatnie się zasprzeglił, oczywiście na naciśniętym hamulcu.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Przy okazji tego tematu, mozna byloby jeszcze wsponiec o technice jazdy automatem, czyli jak poslugiwac sie gazem, w roznych warunakch drogowych (miasto, ciezkie korki, trasa, autostrada), zeby jezdzic ekonomicznie zwlasza w miastach, gdzie korki sa naprawde duze, bo ta technika jazdy jest zupelnie inna niz w manualu. Niektorym jest to wiedza znana, ale nowym uzytkownikom automatu niekonieczie. Ja z wlasnych obserwacji Wiem, ze jazda w miescie na automacie rozni sie od tej na manualu - jezdzac delikatnie dotykajac tylko gazu auto pali znacznie wiecej niz, wtedy gdy bardzo szybko rozbujam auto do predkosci 50-60 km i pozwlam mu sie toczyc, kotrolujac tylko predkosc, co wiecej zrobilem test i jezdzilem dzien na sporcie, gdy auto przytrzymuje na biegach i okazalo sie, ze spalio mi mniej niz na zwyklym trybie D. Dlaczego?? Obserwujac ekonomizer, przy trybie D jadac 50-60, puszczajac gaz, auto toczy sie na 4 i spalanie waha sie w granicach 7-10l/100, poniewaz przelozenie skrtzyni jest wieksze niz predkosc obrotowa walu napedowego, czyli motor w dalszym ciagu ciagnie auto, natomiast jadac na sporcie, te przelozenie bedzie mniejsze - krotsze czyli bedzie 2 lub 3 i odpuszczajac gaz po szybkim ruszeniu skrzynia zmieni bieg po chwili (czujac ze nie chcemy w tym momencie dalej mocno przyspieszac), z 2 na 3 i wowczas ekonomizer przy puszczonym gazie pokazuje zero ( na kompie w tescie gdzie jest spalanie chwilowe pokazju wowczas .02-.03l/100km), dlatego, ze to kola wtedy poprzez wal jakby kreca silnikiem.

Edytowane przez DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Przy okazji tego tematu, mozna byloby jeszcze wsponiec o technice jazdy automatem, czyli jak poslugiwac sie gazem, w roznych warunakch drogowych (miasto, ciezkie korki, trasa, autostrada), zeby jezdzic ekonomicznie zwlasza w miastach, gdzie korki sa naprawde duze, bo ta technika jazdy jest zupelnie inna niz w manualu. Niektorym jest to wiedza znana, ale nowym uzytkownikom automatu niekonieczie. Ja z wlasnych obserwacji Wiem, ze jazda w miescie na automacie rozni sie od tej na manualu - jezdzac delikatnie dotykajac tylko gazu auto pali znacznie wiecej niz, wtedy gdy bardzo szybko rozbujam auto do predkosci 50-60 km i pozwlam mu sie toczyc, kotrolujac tylko predkosc, co wiecej zrobilem test i jezdzilem dzien na sporcie, gdy auto przytrzymuje na biegach i okazalo sie, ze spalio mi mniej niz na zwyklym trybie D. Dlaczego?? Obserwujac ekonomizer, przy trybie D jadac 50-60, puszczajac gaz, auto toczy sie na 4 i spalanie waha sie w granicach 7-10l/100, poniewaz przelozenie skrtzyni jest wieksze niz predkosc obrotowa walu napedowego, czyli motor w dalszym ciagu ciagnie auto, natomiast jadac na sporcie, te przelozenie bedzie mniejsze - krotsze czyli bedzie 2 lub 3 i odpuszczajac gaz po szybkim ruszeniu skrzynia zmieni bieg po chwili (czujac ze nie chcemy w tym momencie dalej mocno przyspieszac), z 2 na 3 i wowczas ekonomizer przy puszczonym gazie pokazuje zero ( na kompie w tescie gdzie jest spalanie chwilowe pokazju wowczas .02-.03l/100km), dlatego, ze to kola wtedy poprzez wal jakby kreca silnikiem, ich predkosc jest wieksza niz przelozenia.

Powiem Ci że to bardzo ciekawe co piszesz ... będę musiał trochę pojeździć na S i zobaczymy , a \zwłaszcza że większość przebiegów robię po mieście!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Przy okazji tego tematu, mozna byloby jeszcze wsponiec o technice jazdy automatem, czyli jak poslugiwac sie gazem, w roznych warunakch drogowych (miasto, ciezkie korki, trasa, autostrada), zeby jezdzic ekonomicznie zwlasza w miastach, gdzie korki sa naprawde duze, bo ta technika jazdy jest zupelnie inna niz w manualu. Niektorym jest to wiedza znana, ale nowym uzytkownikom automatu niekonieczie. Ja z wlasnych obserwacji Wiem, ze jazda w miescie na automacie rozni sie od tej na manualu - jezdzac delikatnie dotykajac tylko gazu auto pali znacznie wiecej niz, wtedy gdy bardzo szybko rozbujam auto do predkosci 50-60 km i pozwlam mu sie toczyc, kotrolujac tylko predkosc, co wiecej zrobilem test i jezdzilem dzien na sporcie, gdy auto przytrzymuje na biegach i okazalo sie, ze spalio mi mniej niz na zwyklym trybie D. Dlaczego?? Obserwujac ekonomizer, przy trybie D jadac 50-60, puszczajac gaz, auto toczy sie na 4 i spalanie waha sie w granicach 7-10l/100, poniewaz przelozenie skrtzyni jest wieksze niz predkosc obrotowa walu napedowego, czyli motor w dalszym ciagu ciagnie auto, natomiast jadac na sporcie, te przelozenie bedzie mniejsze - krotsze czyli bedzie 2 lub 3 i odpuszczajac gaz po szybkim ruszeniu skrzynia zmieni bieg po chwili (czujac ze nie chcemy w tym momencie dalej mocno przyspieszac), z 2 na 3 i wowczas ekonomizer przy puszczonym gazie pokazuje zero ( na kompie w tescie gdzie jest spalanie chwilowe pokazju wowczas .02-.03l/100km), dlatego, ze to kola wtedy poprzez wal jakby kreca silnikiem, ich predkosc jest wieksza niz przelozenia.

Powiem Ci że to bardzo ciekawe co piszesz ... będę musiał trochę pojeździć na S i zobaczymy , a \zwłaszcza że większość przebiegów robię po mieście!

Pamietaj tylko, ze trzeba szybko sie rozpedzac, ale nie cisnij do podlogi, a potem trzeba odpuscic ten gaz zeby przepsutnica sie przymknela i lekko dodawac gazu zeby podtrzymywac tylko predkosc. Tak samo mozna zrobic na Drive, genelranie szybko rozbujac bryke i potem tylko podtrzymywac predkosc.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.