Skocz do zawartości

opis skrzyni automatycznej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie

mam zamiar kupic a wlasciwie to prawie juz kupilem BMW 740i E-38 w automacie

no i teraz wstyd sie przyznac ale nie wiem jak sie jeździ tym automatem

bo tam jakies literki N P są nie wiem bardzo o co chodzi

Móglby mi ktos dac dokladny instruktaz jazdy automatem w tym modelu i co do czego jest

z gory dzieki

Opublikowano
Witam Panowie

mam zamiar kupic a wlasciwie to prawie juz kupilem BMW 740i E-38 w automacie

no i teraz wstyd sie przyznac ale nie wiem jak sie jeździ tym automatem

bo tam jakies literki N P są nie wiem bardzo o co chodzi

Móglby mi ktos dac dokladny instruktaz jazdy automatem w tym modelu i co do czego jest

z gory dzieki

 

 

Czy to jest dowcip ?

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano

N - bieg neutralny

P- parking na tej literce zostawiasz samochód zawsze gdy z niego wychodzisz

R- wsteczny

1- rzuca tylko do jedynki

2- rzuca tylko do dwójki

D- pełny zakres szkrzyni

Opublikowano
odpalisz tylko na P lub N , po zgaszeniu zostawiasz na P ! wsiadasz do auta wciskasz hamulec odpalasz trzymając hamulec wybierasz P przesuwając lewarkiem i wciskając przycisk na nim bo inaczej nie wrzucisz biegu i puszczasz hamulec a nogę kładziesz na gazie ! używasz tylko prawej lewa odpoczywa!! :D

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

to wcale nie jest takie proste jakby sie moglo wydawac ...

 

poszukaj na necie tematów o obsłudze asb ( np na naszym forum - bylo tego kupe)

 

nie ma sie co śmiać panowie - nie kazdy sie zna na samochodach i nie każdy wie o co w automacie chodzi...

 

w USA nie wiedza jak sie jezdzi manualami , a w polsce nie wiemy jak automatami ( nie wszyscy oczywiscie :wink: )

Opublikowano

do tego zależy jaki masz model BMW bo były różne bajery

najlepiej jakbyś poczytał sobie jakąś mądrą książek na temat może być do BMW serii 5 zasada będzie ta sama

Opublikowano

Ja kupiłem mojego automata i to drugi automat jakim jechałem w życiu najlepsze że w pierwsze 2 dni zrobiłem prawie 1000 km :)

 

Na co zwracać uwagę poza podstawami zasadami? Nie zmieniaj "na chama" z D na R i odwrotnie. Musisz chwilkę pozostawić na N i zrobić tak by bieg delikatnie się zasprzeglił, oczywiście na naciśniętym hamulcu.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Panowie,

 

Przy okazji tego tematu, mozna byloby jeszcze wsponiec o technice jazdy automatem, czyli jak poslugiwac sie gazem, w roznych warunakch drogowych (miasto, ciezkie korki, trasa, autostrada), zeby jezdzic ekonomicznie zwlasza w miastach, gdzie korki sa naprawde duze, bo ta technika jazdy jest zupelnie inna niz w manualu. Niektorym jest to wiedza znana, ale nowym uzytkownikom automatu niekonieczie. Ja z wlasnych obserwacji Wiem, ze jazda w miescie na automacie rozni sie od tej na manualu - jezdzac delikatnie dotykajac tylko gazu auto pali znacznie wiecej niz, wtedy gdy bardzo szybko rozbujam auto do predkosci 50-60 km i pozwlam mu sie toczyc, kotrolujac tylko predkosc, co wiecej zrobilem test i jezdzilem dzien na sporcie, gdy auto przytrzymuje na biegach i okazalo sie, ze spalio mi mniej niz na zwyklym trybie D. Dlaczego?? Obserwujac ekonomizer, przy trybie D jadac 50-60, puszczajac gaz, auto toczy sie na 4 i spalanie waha sie w granicach 7-10l/100, poniewaz przelozenie skrtzyni jest wieksze niz predkosc obrotowa walu napedowego, czyli motor w dalszym ciagu ciagnie auto, natomiast jadac na sporcie, te przelozenie bedzie mniejsze - krotsze czyli bedzie 2 lub 3 i odpuszczajac gaz po szybkim ruszeniu skrzynia zmieni bieg po chwili (czujac ze nie chcemy w tym momencie dalej mocno przyspieszac), z 2 na 3 i wowczas ekonomizer przy puszczonym gazie pokazuje zero ( na kompie w tescie gdzie jest spalanie chwilowe pokazju wowczas .02-.03l/100km), dlatego, ze to kola wtedy poprzez wal jakby kreca silnikiem.

Edytowane przez DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Panowie,

 

Przy okazji tego tematu, mozna byloby jeszcze wsponiec o technice jazdy automatem, czyli jak poslugiwac sie gazem, w roznych warunakch drogowych (miasto, ciezkie korki, trasa, autostrada), zeby jezdzic ekonomicznie zwlasza w miastach, gdzie korki sa naprawde duze, bo ta technika jazdy jest zupelnie inna niz w manualu. Niektorym jest to wiedza znana, ale nowym uzytkownikom automatu niekonieczie. Ja z wlasnych obserwacji Wiem, ze jazda w miescie na automacie rozni sie od tej na manualu - jezdzac delikatnie dotykajac tylko gazu auto pali znacznie wiecej niz, wtedy gdy bardzo szybko rozbujam auto do predkosci 50-60 km i pozwlam mu sie toczyc, kotrolujac tylko predkosc, co wiecej zrobilem test i jezdzilem dzien na sporcie, gdy auto przytrzymuje na biegach i okazalo sie, ze spalio mi mniej niz na zwyklym trybie D. Dlaczego?? Obserwujac ekonomizer, przy trybie D jadac 50-60, puszczajac gaz, auto toczy sie na 4 i spalanie waha sie w granicach 7-10l/100, poniewaz przelozenie skrtzyni jest wieksze niz predkosc obrotowa walu napedowego, czyli motor w dalszym ciagu ciagnie auto, natomiast jadac na sporcie, te przelozenie bedzie mniejsze - krotsze czyli bedzie 2 lub 3 i odpuszczajac gaz po szybkim ruszeniu skrzynia zmieni bieg po chwili (czujac ze nie chcemy w tym momencie dalej mocno przyspieszac), z 2 na 3 i wowczas ekonomizer przy puszczonym gazie pokazuje zero ( na kompie w tescie gdzie jest spalanie chwilowe pokazju wowczas .02-.03l/100km), dlatego, ze to kola wtedy poprzez wal jakby kreca silnikiem, ich predkosc jest wieksza niz przelozenia.

Powiem Ci że to bardzo ciekawe co piszesz ... będę musiał trochę pojeździć na S i zobaczymy , a \zwłaszcza że większość przebiegów robię po mieście!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Panowie,

 

Przy okazji tego tematu, mozna byloby jeszcze wsponiec o technice jazdy automatem, czyli jak poslugiwac sie gazem, w roznych warunakch drogowych (miasto, ciezkie korki, trasa, autostrada), zeby jezdzic ekonomicznie zwlasza w miastach, gdzie korki sa naprawde duze, bo ta technika jazdy jest zupelnie inna niz w manualu. Niektorym jest to wiedza znana, ale nowym uzytkownikom automatu niekonieczie. Ja z wlasnych obserwacji Wiem, ze jazda w miescie na automacie rozni sie od tej na manualu - jezdzac delikatnie dotykajac tylko gazu auto pali znacznie wiecej niz, wtedy gdy bardzo szybko rozbujam auto do predkosci 50-60 km i pozwlam mu sie toczyc, kotrolujac tylko predkosc, co wiecej zrobilem test i jezdzilem dzien na sporcie, gdy auto przytrzymuje na biegach i okazalo sie, ze spalio mi mniej niz na zwyklym trybie D. Dlaczego?? Obserwujac ekonomizer, przy trybie D jadac 50-60, puszczajac gaz, auto toczy sie na 4 i spalanie waha sie w granicach 7-10l/100, poniewaz przelozenie skrtzyni jest wieksze niz predkosc obrotowa walu napedowego, czyli motor w dalszym ciagu ciagnie auto, natomiast jadac na sporcie, te przelozenie bedzie mniejsze - krotsze czyli bedzie 2 lub 3 i odpuszczajac gaz po szybkim ruszeniu skrzynia zmieni bieg po chwili (czujac ze nie chcemy w tym momencie dalej mocno przyspieszac), z 2 na 3 i wowczas ekonomizer przy puszczonym gazie pokazuje zero ( na kompie w tescie gdzie jest spalanie chwilowe pokazju wowczas .02-.03l/100km), dlatego, ze to kola wtedy poprzez wal jakby kreca silnikiem, ich predkosc jest wieksza niz przelozenia.

Powiem Ci że to bardzo ciekawe co piszesz ... będę musiał trochę pojeździć na S i zobaczymy , a \zwłaszcza że większość przebiegów robię po mieście!

Pamietaj tylko, ze trzeba szybko sie rozpedzac, ale nie cisnij do podlogi, a potem trzeba odpuscic ten gaz zeby przepsutnica sie przymknela i lekko dodawac gazu zeby podtrzymywac tylko predkosc. Tak samo mozna zrobic na Drive, genelranie szybko rozbujac bryke i potem tylko podtrzymywac predkosc.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.