Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy możliwy jest spadek temperatury silnika w czasie jazdy?Wczoraj bowiem po tym jak silnik osiągnął temp. około 90 stopni C podjechałem pod market.Gdy wróciłem i odpaliłem temp. nieznacznie spadła,ale jak przejechałem jakieś 2 km temperatura zmniejszyła się do około 70 stopni :roll: Dodam iż wczoraj było na zewnątrz około 5 stopni C na plusie.Mam wrażenie,że to właśnie przez tą niską temperaturę.Czy mam rację i czy osiągnięcie optymalnej temp. silnika w zimie zabiera więcej czasu niż w lecie?Normalnie w lecie nie miałem problemu z temp. silnika.
Freude am fahren...
Opublikowano
No właśnie sęk w tym,że jeżdżę głównie po mieście...Silnik się ciężko nagrzewa. Jak jadę do pracy (około 5 km) to nie ma nawet szans,żeby się zagrzał do nominalnej temperatury :cry: W lecie nie było z tym problemu...
Freude am fahren...
Opublikowano
LAto latem...teraz gdy są niższe temperaturki i zima się zbliża ja zawsze rozgrzewam swoją niunie przed wyruszeniem gdziekolwiek...odpalę wyjadę z garażu troszkę sobię pochodzi tak zeby wyszła ze stanu zimnego lub chociaz powoli wychodziła, (mam lpg więc rozgrzewam na benzynie) i dopiero ruszam...parę minut w plecy ale silnik nie dostaje po tyłku.czasem tak jest ze wyjedziesz zimnym i trzeba przycisnąć bo jakiś idiota ci się pcha czy coś... :norty:
Opublikowano

Ewidentnie.....masz uszkodzony termostat-mialem to samo w zeszlym roku

ciezko sie nagrzewal silnik , nie wiedzialem co jest grane, dopiwero jak pojechalem na wszytskich swietych i jadac 100km /h widzailem jak temperatura spada do polowy zakresu, dowiedzailem sie na forum ze to termostat( kilka osob tez mialo ten klopot)

Kupilem termostat, kupilem nowy plyn 25 minut na dworzu i po klopocie

( zaznaczam ze na niedogzranym silniku spalanie wzrasta)

Opublikowano
LAto latem...teraz gdy są niższe temperaturki i zima się zbliża ja zawsze rozgrzewam swoją niunie przed wyruszeniem gdziekolwiek...odpalę wyjadę z garażu troszkę sobię pochodzi tak zeby wyszła ze stanu zimnego lub chociaz powoli wychodziła, (mam lpg więc rozgrzewam na benzynie) i dopiero ruszam...parę minut w plecy ale silnik nie dostaje po tyłku.czasem tak jest ze wyjedziesz zimnym i trzeba przycisnąć bo jakiś idiota ci się pcha czy coś... :norty:

 

Trochę cię zmartwię - rozgrzewanie na postoju jest szkodliwe dla silnika - nawet w instrukcji pisze, żeby po odpaleniu od razu jechać, a nie rozgrzewać.

 

 

Co do jazdy na trasie to miałem na myśli, że wtedy ładnie widać, czy jest termostat uszkodzony - u mnie np. tylko na trasie temperatura zaczynała spadać - po mieście było ok. No ale w zasadzie tu jest jasne, że termostat, bo po 5km to już powinien się rozgrzać w pełni.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Już wszystko jest ok,termostat wymieniony :lol: Koszta całej zabawy to 150 zł...46 zl-termostat,54 zł-koncentrat i woda oraz 50 zł-robocizna.Nie chciałem robić tego sam,bo jeszcze bym coś skopał.Silnik teraz osiąga optymalną temperaturę po 3-4 km jazdy.Co do wskazówki to u mnie zawsze stoi trochę za tą pionową kreską i nie drgnie nawet,więc wydaje się wszystko ok.
Freude am fahren...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam pytanko podobne do kolegi. Mam 316i sedanik 96r. Latem zawsze temperaturka jest na srodku, wskazowka w pionie i ani drgnie wszystko jak byc powinno:) Ale zbliża sie zima temperatura powietrza z 2 stopnie jade ok 30km i temperatura jest troszke powyzej niebieskiego pola. Czasami sie podniesie ale potem po chwili spadnie i dalej troche powyzej niebieskiego pola. Jak dojade na miejsce (wjezdzam z trasy do miasta) po uliczkach troche przydusze to temperatura wskakuje na srodek ale jak juz odpuszcze to znowu spada. Czy wam tez tak nisko spada temperatura zimą? Czy zawsze powinno byc na srodku pola mimo niskiej temperatury powietrza? Czy to moze byc termostat jesli latem wszystko jest jak byc powinno?
Opublikowano
A może to zależy od stylu jazdy.Miałem kiedyś taką sytuację w zimie ,że temp spadła mi bardzo mocno/powodem tego byl duzy mróz i jazda na najniższych obrotach/widząc to zredukowałem bieg chwilkę przejechałem na wyższych obrotach i temp zaczęła rosnąć.(było to na trasie).Zmień styl jazdy /zobaczysz =to nic nie kosztuje :D ,a jak nie to termostat tak jak piszą wyżej
Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano
wymien termostat . Poprostu puszcza . Ale zawsze wymieniamy na orginaly sygnowane !! TO co jest nie sygnowane ale wyszlo z tej samej tasmy (fabryki ) nie przeszlo testow partia lekko wadliwa ktora miesci sie w widelkach tolerancji ale nie moze byc sygnowana logo BMW . TE ktore nie mieszcza sie w tolerancji ida na przemial . A wiec kupojemy termostaty orginalne .!!!!( to nie jest reklama ) tylko praktyka .
Opublikowano

do "matcin84" - A co do stylu jazdy to zawsze średnio jadę tak na 3 -3,5 tys obrotów ale przecież tam wszystko ładne pracuje i powinno mimo to sie nagrzewać. Hmm może to ten termostat :|

 

A słuchajcie ja pod silnikiem nie mam żadnej osłony czy w 3-jkach jest osłona silnika od spodu? Może dlatego, że ja jej nie mam to tam jest zbyt zimno? Kurde mialem sprawdzić u znajomych i zawsze zapominam jak to oni mają...

Opublikowano
oslona jest i dobrze dziala piety wtedy nie marzna jak ranty w karoserii maja diury . dlatego warto ja zalorzyc . Ale latem zdjac aby byl ciag na nogi wtedy nie trzema ich myc same sie wietrza ( zart ) A tak na serio koniecznie zalozyc !!!!
Opublikowano

B@rtek nie kombinuj tylko zmień ten termostat :twisted2: Osłona ma za zadanie osłaniać od wszelkiego rodzaju syfu z dróg a nie od spadku temperatury (no chyba, że się mylę to mnie poprawcie).

Koszt taki sobie a warto, bo na niedogrzanym silniku idzie więcej paliwa; o szybszym zużyciu nawet nie wspominam.

Opublikowano
Nie kombinuje:P Tylko lubię zawsze wszystko wiedzieć i posłuchać opinii różnych osób:P Widzisz taka ciekawość:P Osłonę muszę założyć a ten termostat na pewno zniknie mi z oczu:) Pozdrawiam
Opublikowano
Nie kombinuje:P Tylko lubię zawsze wszystko wiedzieć i posłuchać opinii różnych osób:P Widzisz taka ciekawość:P

 

Wg mnie prawidłowo :cool2:

 

Osłonę muszę założyć a ten termostat na pewno zniknie mi z oczu:) Pozdrawiam

 

Nie bardzo rozumiem ale OK :mrgreen: :D

Opublikowano
Już tłumacze hehe:) Osłony nie mam więc kupię i założę. A stary termostat zniknie mi z oczu czyli go wyrzucę i dam nowy:P Teraz rozumiesz?? :norty:
Opublikowano
[...] stary termostat zniknie mi z oczu czyli go wyrzucę i dam nowy:P Teraz rozumiesz?? :norty:

 

Spoko, właśnie o to mi chodziło :cool2:

A swoją drogą ja nie mam osłony a to ciekawy pomysł. Pomyślę nad tym :doh:

Opublikowano
Koledzy termostat wymieniony i wskazówka temperatury w ciągu 10 min stoi na baczność:) A co jeszcze zauważyłem, że mam tak od razu ciepełko w autku normalnie jak bym wsadził ze dwa kaloryfery - teraz to mi przynajmniej ładnie grzeje po nóżkach hehe:) Koszt naprawy 120zl...:/ No ale mówi sie trudno...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.