Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich? Czy jest jakiś skuteczy sposób załatania chłodnicy? Mam 318i i cieknie u góry między chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym. Czy jest jakiś klej, który by się sprawdził, czy do warsztatu na spawanie, czy wymienić całość?
Opublikowano
Są rozmaite preparaty do uszczelniania, ale z ich jakością bywa różnie. Ostatnio przerabiałem ten problem u siebie. Po sprowadzeniu auta trzy lata temu chłodnica była nieszczelna i poprzedni właściciel zastosował taki preparat. Do tej pory działało, ale niedawno ukłąd zaczął się rozszczelniać - początkowo przy większych obrotach, a później już cały czas w trakcie pracy silnika lało płyn. Rozmawiałem ze znajomymi mechanikami co można zrobić i wyszło tak: samodzielne klejenie preparatem - kicha, klejenie/spawanie w specjalizowanej firmie - może być, wymiana chłodnicy - jak masz kasę, to najlepsze wyjście. Zastanawiałem się nad zaklejeniem w firmie, ale wygląda to tak, że po prostu zaślepia się nieszczelny fragment chłodnicy i po problemie. Stwierdziłem, że to droga trochę bez sensu na skróty i wymieniłem całą chłodnicę. Koszt nie taki znowu straszny, za nowy zamiennik zapłaciłem 260 zł i jest OK.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
Witam wszystkich? Czy jest jakiś skuteczy sposób załatania chłodnicy? Mam 318i i cieknie u góry między chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym. Czy jest jakiś klej, który by się sprawdził, czy do warsztatu na spawanie, czy wymienić całość?

 

Ja napiszę o takich sprawach w przyadku ciężarówek bo z takimi mam do czynienia ;).. otóż z chłodnicami jest zazwyczaj tak, jeśli są pęknięcia np w dolnych cześciach lub po bokach to jaknajbardziej da się polutować ja takie chłodnice odsyłam do gościa, który z tego żyje. Ale natomiast jeśli pęknięcia są między chłodnicą a zbiorniczkiem to cudów nie ma. Albo wymienia się sam rdzeń chłodnicy, albo całą chłodnicę.

 

Pojedź to speca od tego typu rzeczy w Twoim rejonie i zapytaj. Niech zobaczy jak to wygląda może uda się to naprawić.

 

Nie wsypuj żadnych uszczelniaczy bo one tylko zamulają chłodnicę i zamiast pomóc to niszczą układ chłodzenia.

 

Pzdr.

Opublikowano
Wsypywać nic nie będe, ale cholercia nad zaklejeniem tego się zastanawiam bo dostęp jest łatwy. Nie wiem czemu jest aż taka rozbieżność w cenach chłodnic, w sklepach 485-550zł a mój kolega może mi załatwić z hurtowni za 360zł tylko, że musze ponad tydzień czekać
Opublikowano

Kup nową

Ja w moim 520I załatałem dwa miejsca na rdzeniu to po miesiącu jedno opuściło a drugie zrobiło się gdzie indziej miesiąc temu za 320zł kupiłem nową chłodnicę i mam spokój święty

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

Myślę ze jeśli uszkodzenie jest mechaniczne- bo sie ktoś źle oparł, albo przy wymianie czegoś ktoś mało cierpliwie montował to można sie pokusic i załatanie jakims klejem dwuskładnikowym, tym bardziej jeśli to tylko pęknięcie bez wyłomów. jak cos jest nie tak z powodu błędów technologicznych (felerny model) pewniejsza byłaby nowa chłodnica.

Co do różnicy w cenach wynikają z duuuzych marż w sklepach. Cena hurtrowa +40% to takie minimum!

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Wsypywać nic nie będe, ale cholercia nad zaklejeniem tego się zastanawiam bo dostęp jest łatwy. Nie wiem czemu jest aż taka rozbieżność w cenach chłodnic, w sklepach 485-550zł a mój kolega może mi załatwić z hurtowni za 360zł tylko, że musze ponad tydzień czekać

 

To fakt, marże na części samochodowe są zaskakująco wysokie... Jak masz dostęp do hurtowych cen :) to nie czekaj tylko zamawiaj :)

 

Pzdr.

Opublikowano

ja też miałem cieknącą chłodnice, wsypałem proszek uszczelniający i pomogło ale jak jeździłem spokojnie, natomiast przy ostrej jeździe proszek puszczałi ciekło, oddałem chłodnice do naprawy, koszt 80zł i elegancko zaspawana, nic nie puszcza, płyn trzyma i jest oki.

 

pozdrawiam

Pozdro


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=58477 moje rozwiązanie turbo dziury 320d

Opublikowano
Masz farta że uszkodziło się po prostu alu, takie coś sie normalnie naprawia. Gorzej jak na tym nędznym połączeniu plasik<>alu (kto to wymyślił??). Ponoć nie da się tam nic porządnie zrobić żeby był spokój na wieki. Ale moim zdaniem jak tam sie fest nawciska czegoś mocnego to musi przestać ciec :D
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżę temat, żeby nie zakładać nowego :roll: .

Skoro mowa o łataniu chłodnic, to czy można i czym łatać chłodnicę/skraplacz klimy?? Może ktos ma jakieś doświadczenie w tym? :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.