Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy moglbym mi ktos napisac czytelnie i dokladnie jak odpowietrzyc prawidlowo silnik 3,5 litrowy e32 z termostatem?

i mam pytanie czy jak auto jest wlaczone na biegu jalowy to wskazowka temperatury moze byc delikatnie powyzej srodka?

Opublikowano
witam.ja mam dobrze odpowietrzony uklad chlodzacy a wskazowka tak minimalnie wychodzi za srodek.odpowietrza sie go jak w kazdym innym samochodzie.jesli sie nie chce sie odpowietrzyc to proponuje sprawdzic uszczelke pod glowica...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Ja robię to tak :

Wlewam płyn ile wejdzie i zakręcam zbiorniczek wyrównawczy.

Uruchamiam silnik .

Włączam ogrzewanie na max.

Czekam jak złapie temperaturę i wskazówka pójdzie na początek czerwonego pola - wtedy robię parę razy przegazówkę na ok 4 tyś obrotów.

Wskazówka spada na środek skali .

Gaszę silnik i czekam aż ostygnie . Potem odkręcam korek zbiornika i uzupełniam płyn. Finito !!

Czasami muszę czynności powtórzyć jeszcze raz i jest spokój . Dobrze jest się przejechać na krótkiej trasie . Jeżeli wskazówka będzie szła na czerwone pole to po ostygnięciu należy uzupełnić płyn.

Nauczył mnie tego gościu z Jetronika we Wrocławiu .

Wskazówka może minimalnie oscylować w okolicy środka skali.

Radzę sprawdzić drożność przewodu łączącego chłodnicę ze zbiornikiem wyrównawczym. Jego zapchanie o częsta przyczyna przegrzewania.

BMW... and nothing else matters
Opublikowano

POwiemtak, beemki to wredne suczki jesli chodzi o odpowietrzanie.

Najlepsza rada to jedz do fchowcow od bemek daj 50 i oni to zrobia, z doswiadczenia wiem ze co beemka to inny sposob na odpowietrzenie.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Czytam i nie mogę uwierzyć, grzejesz silnik do czerwonego pola?? :jawdrop:

Silnik odpowietrza się tak:

1) Lejesz płyn po korek

2) Odpalasz

3) Grzejesz, ale nie do czerwonego pola!!

4) Odkręcasz śrubkę na obudowie termostatu

5) Czekasz aż tamtędy poleci płyn

6) Jedziesz na krótką wycieczkę:)

7) Jak wskazówka skacze to jest jeszcze zapowietrzony, wiec jeszcze raz odkręcasz śrubę.

8) Jak wskazówka stoi poza środkiem to

a) Nie jest dobrze odpowietrzony

b) Czujnik jest uszjodziny

c) Nie wyrabia się vsico

d) Pompa lub chłodnica się nie wyrabia (chłodnica może byc zakamieniona)

e) Jest to błąd wskazówki w zegarach (np ktoś ja krzywo osadził przy rozkręcaniu)

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano

Grigorij :

Nie wiem czemu robisz taką zdziwioną minę . Jeśli silnik jest zapowietrzony a samochód stoi to osiągnięcie czerwonego pola jest bardzo łatwe. zauważ że napisałem początek czerwonego pola ( jak wskazówka dochodzi do tego pola a nie jak już na nim jest )

Napisałem również że ja tak robię, a nie że tak odpowietrza się BMW !! Nie każę nikomu tak robić .

Mój m30b30 ma już 200 000 km na liczniku, już od 4 lat tak odpowietrzam i nic sie z silnikiem nie dzieje. Od wymiany do wymiany nie muszę uzupełniać oleju ( Mobil1 0w40) a... i jeżdżę na gazie :cool2:

Co do punktu 8 dodam że :

f) zmieniony termostat ma inne parametry ( temp. otwarcia ) - wiem bo miałem taki przypadek i wymieniałem termostat.

 

Pozdrawiam

BMW... and nothing else matters
Opublikowano
Nie wiem skąd sie biorą te mity o kiepskim odpowietrzaniu m30-tek .... mam dwie i z żadną nigdy nie było problemu - procedura typowa z otwarciem ogrzewania i nakrętką odpowietrznika...Przy okazji nigdy temperatura nie skoczyła mi podczas odpowietrzania i dolewania płynu powyżej połowy.

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano
dzis rano patrze z wydechu leci bialy dym (juz wczesniej to zalwazylem), woda jest w rurach wydechowych, zajrzalem do ukladu chlodzenia, ubylo wody :(, ale woda nie jest metna, ani na oleju nie widzialem oznak zeby byl jakis zly kolor, czy to moze byc uszczelka pod glowica?
Opublikowano

ja swoja odpowietrzalem tak:

wlewam plyn pod korek nie zakrecam go

czekam az zlapie temp uzupelniam plyn i zakrecam korek

otwieram ogrzewanie na maxa cieple

i chwile pozniej odkrecam srubke na termostacie

czekam az zacznie leciec plyn

zakrecam srubke i korek i jade na przejazdzke

sprawdzam jeszcze raz odkrecajac srubke na termostacie

jak leci plyn bez babelek to jest odpowietrzony

a wskazowka jak sie nagrzeje w cieple dni pod czas jazdy po miescie stoi jakic milimetr moze 2 za polowa

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
dzis rano patrze z wydechu leci bialy dym (juz wczesniej to zalwazylem), woda jest w rurach wydechowych, zajrzalem do ukladu chlodzenia, ubylo wody :(, ale woda nie jest metna, ani na oleju nie widzialem oznak zeby byl jakis zly kolor, czy to moze byc uszczelka pod glowica?

Na zimnym silniku jesienią i zimą może się zbierać woda, jednak jeżeli po rozgrzaniu silnika parowanie ustaje to nie ma powodów do obaw. Jeżeli nie ustaje to możesz mieć przedmuch między cylindrem a kanałem wodnym, czy w zbiorniczku wyrównawczym powietrze bombelkuje ? Możesz mieć jeszcze jakiś wyciek przez który płyn chłodniczy ucieka.

Opublikowano
jak jest wilgotno i zimno to bedzie parowala u mnie widac jak paruje z rury juz tak od 14 stopni w mokry dzien i wcale nie znaczy to ze jest przeciek plynu bo jak by tak bylo to plyn by ubywal a u mnie nie ubywa pozatym pod czas ekspoloatacji w miescie para wodna skrapla sie w ukladzie wylotowym wystarczy przepalic auto na trasie i problem parowania znika

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
Tak też może być ale że to jest jedna z pierwszych rzeczy jakie sie sprawdza jak płyn ubył, więc zakładam, że takie czynności zostały przeprowadzone, więc jeżeli połączenia wodne niesprawdzone to przejrzeć, a jak nie to uszczelka. Może uciekać też przy króćcu chłodnicy, często można to przegapić- szybko paruje. Wtedy może być zakamieniona chłodnica i ciśnienie wywala tak jak wspomniałem wcześniej. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

woda coraz intensywniej leci z wydechu, "kropelkuje"

sprawdze czy sa babelki w zbiorniczku wyrownawczym i powiem, ale wydalalo mi sie wczesniej ze nie ma

pozatym silnik troche potrafi falowac jak jest nie rozgrzany, a na benzynie sie dusi (na gaize nie) obstawialem wczesniej wtryski, ale moze ta uszczelka to powoduje, w ukladzie chlodzenia jest teraz woda destylowana

orientuje sie ktos moze w cenach wymiany uszczelki z uszczelka w okolicach warszawy?

czy jest to operacja ktora sam moge wykonac czy musze oddac fachowcom?

Opublikowano

sprawdzilem dokladnie i wyglada to tak

nie widac zeby woda ubywala w zbiorniczku wyrownawczym (ale 100km temu nalalem wode i odpowietrzylem uklad a teraz jest juz malo wody w zbiorniczku

woda leci z tlumika jakby sie skrapla, tryskaja kropelki. po dodaniu wiecej gazu robi sie biala chmura z tylu auta i przez jakis czas z wydechu leci bialy dym, a pozniej staje sie troszke bardziej przezroczysty

to uszczelka pod glowica?

Opublikowano
Z tego co piszesz to pewne, że to uszczelka, lepiej unikaj wysokich obrotów, bo wtedy są największe przedmuchy i tak lepiej, że Ci poszło w wydech niż w olej, natomiast co do warsztatu to mogę Ci polecić ten w którym doszli co się dzieje z przegrzewaniem w moim 8, niestety nie mam dokładnego adresu, ale jak się skontaktujesz z piotrem e38 to będzie Ci wstanie wyjaśnić bądź skontaktować z nimi, ja trafiłem tam przez moją znajomość z Piotrkiem i jestem bardzo zadowolony z efektów. Panowie zajmują się głównie BMW. Warsztat znajduję się na wylocie na Poznań, miejscowość Macierzysz o ile dobrze pamiętam. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

drogi koszt takiej wymiany uszczelki, ktos sie orientuje?

czy po wymianie uszczelki trzeba zmieniac olej?

a autem jechac do warsztatu czy holowac juz je?

tzn czy moge nim jezdzic jeszcze teraz czy wogole juz go nie ruszac?

Opublikowano
Koszt chyba nie najmniejszy, nie wiem dokładnie ile, olej można spuścić i zalać stary(pod warunkiem, że nie dostał się do niego płyn), ale może się okazać czego Ci nie życzę, że masz pękniętą głowicę i wtedy to taniej Ci będzie znaleźć drugi dobry silnik. Warto też przy wymianie uszczelki zrobić planowanie głowicy, bo naprawa może nie odnieść spodziewanego skutku. Co do poruszania się nim hmm trudno powiedzieć lepiej nie ryzykować. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
jeszcze jedno pytanie, czy uszkodzona uszczelka pod glowica mogla byc przyczyna wysokiego spalania? mi spalal srednio 20 litrow gazu , a jak jechalem po miescie na benzynie to na komputerze bylo 23-25 litrow
Opublikowano

pozatym silnik troche potrafi falowac jak jest nie rozgrzany, a na benzynie sie dusi (na gaize nie) obstawialem wczesniej wtryski

czy jest to operacja ktora sam moge wykonac czy musze oddac fachowcom?

 

To raczej są wtryski. Można spróbować oczyścić je w benzynie ekstrakcyjnej, a po zamontowaniu dolać uszlachetniacza do paliwa. Częściej jeździj na PB

Uszczelkę oczywiście możesz robić sam, ale raczej jest to dla zaawansowanego amatora, poza tym potrzebujesz klucz dynamometryczny.

 

Koszt chyba nie najmniejszy, nie wiem dokładnie ile, olej można spuścić i zalać stary(pod warunkiem, że nie dostał się do niego płyn), ale może się okazać czego Ci nie życzę, że masz pękniętą głowicę i wtedy to taniej Ci będzie znaleźć drugi dobry silnik. Warto też przy wymianie uszczelki zrobić planowanie głowicy, bo naprawa może nie odnieść spodziewanego skutku. Co do poruszania się nim hmm trudno powiedzieć lepiej nie ryzykować. Pozdro.

 

Pęknięcie głowicy najczęściej występuje przy dużej temperaturze silnika. Po takim przegrzaniu powinno się wymienić olej bo stary traci swoje właściwości. Ale przy tej sytuacji olej można wlać stary. Spokojnie żeby pękła głowica trzeba długą chwilę go przegrzać silnik, więc nie ma co panikować (trzeba trochę ujechać na czerwonym polu :wink: ).

Przy przedmuchaniu uszczelki zawsze powinno się planować głowicę. Jeżeli na uszczelce nie widać oznak przedmuchów można nie planować głowicy, aczkolwiek to tylko 40zł, a sama uszczelka jest droższa, więc lepiej nie ryzykować.

 

 

jeszcze jedno pytanie, czy uszkodzona uszczelka pod glowica mogla byc przyczyna wysokiego spalania? mi spalal srednio 20 litrow gazu , a jak jechalem po miescie na benzynie to na komputerze bylo 23-25 litrow

Nie

Opublikowano

wczesniej jak mi pekla rura gumowa przy termostacie to sie silnik strasznie grzal i kilkadziesiat kilosow zrobilem nim, ale stawalem co jakis czas zeby ostygl

ale wskazowka byla pare razy na czerwonym polu

Opublikowano
Ale mam nadzieję, że zalewałeś płyn/wodę na choć trochę schłodzonym silniku i w dodatku pracującym, bo w innym razie zimna woda na gorącą głowicę i dziwne rzeczy się dzieją z głowicą może się trochę sfalować, albo pęknąć ale najprawdopodobniej to uszczelka. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.