Skocz do zawartości

524td - czy warto?


marcin535

Rekomendowane odpowiedzi

Tak w sumie to......... dołączam się do pytania :mrgreen:

 

I jeszcze jedno: ile trzeba przeznaczyć na zakup e28 td?????

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam stronę http://www.e12-e28.pl/ kopalnia wiedzy od E28 również TD :)

Jest tam kilku posiadaczy tego modelu :D

Z moich obserwacji wynika:

Cena zakupu, dobry egzemplarz kosztuje około 5-6 tys zł

Pali około 10 litrów po mieście 6-7 na trasie.

Raczej jest mało awaryjne :D

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało awaryjne - prawda, ale wszystko zależy co kupisz i czego od auta wymagasz.

Nie spodziewaj się, że będzie to auto do ścigania, ale jeśli szukasz oszczędnego i w miarę dynamicznego auta, to super.

 

Zwrócić uwagę trzeba na stan turbosprężarki, zawieszenie przód, tylną belkę, pompę wtryskową (to najważniejsze chyba, bo remont zaczyna sie od 450 zl w gore), podłużnice - czy są proste, jak wygląda podłoga, progi - jak w innych E28.

Diesel świetnie sprawdza się z automatem - polecam.

 

Przebieg nie powinien decydować - widziałem auto z 220 000 w dużo gorszym stanie niż moje, które ma prawie 360 000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zadam teraz kontrowersyjne pytanie:

 

- Czy takim e28 524td spokojnie można jeździć na co dzień??

 

Powiem szczerze,że super mi się rekinek podoba, mam też e30,ale chciałbym na przemian korzystać z tego i tego. Czy takie e28 spokojnie nadaje się do zwyczajnej jazdy dzień po dniu, czy trzeba je jakoś szczególnie pieścić (wiadomo,nie jest nowe więc zawsze coś się znajdzie-jak w e30....ale czy coś ponadto?)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zadam teraz kontrowersyjne pytanie:

 

- Czy takim e28 524td spokojnie można jeździć na co dzień??

 

Powiem szczerze,że super mi się rekinek podoba, mam też e30,ale chciałbym na przemian korzystać z tego i tego. Czy takie e28 spokojnie nadaje się do zwyczajnej jazdy dzień po dniu, czy trzeba je jakoś szczególnie pieścić (wiadomo,nie jest nowe więc zawsze coś się znajdzie-jak w e30....ale czy coś ponadto?)

 

Pozdrawiam

 

Myśle że E28 trzeba jak najbardziej pieścic,bardziej od E30 bo coraz Mniej zadbanych egzemlaprzy,ale do spokojnej jazdy na codzień to właśnie 524td jest najlepszym wyborem(oczywiście przy założeniu że nie chcesz LPG w takim aucie :cool2: )wystarczy tylko znać zasady korzystania z M21D24 i śmiga bardzo wdzięcznie :wink:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście przy założeniu że nie chcesz LPG w takim aucie :cool2:

:modlitwa: :twisted2: hehehehehe

 

wystarczy tylko znać zasady korzystania z M21D24 i śmiga bardzo wdzięcznie :wink:

 

A no właśnie - jakich zasad mam przestrzegać w użytkowaniu poza laniem dobrego paliwka i uważaniem na to,żeby auto się rozgrzało przed "pełnym" wykorzystaniem jego "mocy" :)

I co poza stanem budy i wnętrza ważne jest w tym dieslu: jakie rzeczy da się łatwo wyłapać: turbina, wolne obroty etc.... :?: :?:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ja jeżdze od 13 lat E28 524td z automatem i jestem bardzo zadowolony ze skrzynią nie robiłem nic poza wymianą oleju co około 100 000km jak ją zakupiłem miała 237 800km (serwisowana z książką serwisową) a teraz ma 741 500km i przy 700 000 zrobiłem wymianę pierścieni (200zł komplet na 6cyl + wiadomo jakieś tam uszczelki) i bloku bo dosyć duże progi miał i troche słaby już był i uszczelniłem pompę wtryskową bo troche się pociła i powietrze łapała i ciężko paliła (200zł) i jeszcze wymieniłem prowadnice zaworów bo wytarte już były i zawory miały lekki luz (ok 100zł cały komplet na wszystkie zawory) a teraz chodzi jak złoto tak samo jak go kupiłem odpala na dotyk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zadam teraz kontrowersyjne pytanie:

 

- Czy takim e28 524td spokojnie można jeździć na co dzień??

 

Powiem szczerze,że super mi się rekinek podoba, mam też e30,ale chciałbym na przemian korzystać z tego i tego. Czy takie e28 spokojnie nadaje się do zwyczajnej jazdy dzień po dniu, czy trzeba je jakoś szczególnie pieścić (wiadomo,nie jest nowe więc zawsze coś się znajdzie-jak w e30....ale czy coś ponadto?)

 

Pozdrawiam

 

Myśle że E28 trzeba jak najbardziej pieścic,bardziej od E30 bo coraz Mniej zadbanych egzemlaprzy,ale do spokojnej jazdy na codzień to właśnie 524td jest najlepszym wyborem(oczywiście przy założeniu że nie chcesz LPG w takim aucie :cool2: )wystarczy tylko znać zasady korzystania z M21D24 i śmiga bardzo wdzięcznie :wink:

 

E28 524td automat super sprawa na żadną E30 bym sie nie zamianił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
może nie przejechałem pół miliona jak kolega damian ale miałem w e30 i w e34 ten silnik i wspominam go naprawde miło - elastyczny, mocny, i cichy podczas jazdy a do tego ekonomiczny - polecam nie szczędzić pieniędzy na zakup (nie napalac się na auto za 2-3 tys) a powinien zakup okazać sie trafny pozdrawiam
(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzę od kilku miesięcy e28 z tym silnikiem i powiem ci , że auto spokojnie mozna użytkowac na codzień oczywiście pamiętając i wszystkich podstawowych sprawach ( przeglądy ,wymiany ) .

Warto jest kupić model w przedziale cenowym 5-6 tyś. , bo za auto w dobrym stanie tyle mniej więcej trzeba dać , a poza tym jeśli kupisz taniej , to i tak będziesz musiał zainwestować trochę grosza ,żeby auto wyprowadzić na prostą .

Natomiast sam model jest w codziennej eksploatacji ekonomiczny ( ok. 6-7 l w trasie i do 10l w mieście ) , ma bardzo dobrze zestrojone zawieszenie , lepszym rozwiazaniem jest kupno auta z tym silnikiem w połączeniu ze skrzynią automatyczną .

Na pewno znalazłoby się jeszcze kilka argumentów przemawiającym za kupnem tego auta , ja osobiście polecam . Aha nie kupuj w schadow , bo brak chromów odbiera temu autu wiele uroku :wink: , ale to moje prywatne zdanie i nie każdy musi się z nim zgadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.