Skocz do zawartości

Górne mocowanie amortyzatora - przód


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Doradźcie proszę ponieważ mam wybite w mojej e32 740i przednie mocowanie amortyzatora, a konkretnie ta guma którą widac po zdjęciu kapturka od strony komory silnika. Patrząc od góry to w kolejności jest tam nakretka potem taka duża podkładka metalowa a w dalszej kolejności guma, która wyglada na rozerwaną. Doradzcie mi co mam wymienic w tym przypadku poniewaz zanim rozbiore to chce kupic. W ofercie sklepow i hurtowni calej poduszki nie ma - jest tylko łożysko górnego mocowania amortyzatora, czyli czesc o numerze BMW: 31 33 1 134 901 lub 31 33 1 139 333 albo tez 31 33 1 139 334 .

Czy wystarczy ze zmienie tylko to lozysko które jest na rysunku http://bmwfans.info/original/E32/Lim/740i-M60/ECE/L/A/1993/04/mg-31/ill-31_0126/ pod numerem 5 i czy do wymiany tej czesci trzeba wyciagac cala kolumne czy mozna to zrobic od strony komory silnika - czyli bez inwazyjnie :| ?[/url]

 

Z gory dzieki za pomoc.

Pozdrawiam

Chester

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
Witam

Doradźcie proszę ponieważ mam wybite w mojej e32 740i przednie mocowanie amortyzatora, a konkretnie ta guma którą widac po zdjęciu kapturka od strony komory silnika. Patrząc od góry to w kolejności jest tam nakretka potem taka duża podkładka metalowa a w dalszej kolejności guma, która wyglada na rozerwaną. Doradzcie mi co mam wymienic w tym przypadku poniewaz zanim rozbiore to chce kupic. W ofercie sklepow i hurtowni calej poduszki nie ma - jest tylko łożysko górnego mocowania amortyzatora, czyli czesc o numerze BMW: 31 33 1 134 901 lub 31 33 1 139 333 albo tez 31 33 1 139 334 .

Czy wystarczy ze zmienie tylko to lozysko które jest na rysunku http://bmwfans.info/original/E32/Lim/740i-M60/ECE/L/A/1993/04/mg-31/ill-31_0126/ pod numerem 5 i czy do wymiany tej czesci trzeba wyciagac cala kolumne czy mozna to zrobic od strony komory silnika - czyli bez inwazyjnie :| ?[/url]

 

Z gory dzieki za pomoc.

Pozdrawiam

Chester

 

Nie bardzo rozumiem co chcesz wymieniać ale poduszka amortyzatora to całość. I wiem np że nie da się wymienić samego łożyska w środku które odpowiada za obracanie kolumny tylko całą poduszkę, wiem bo mi to łożysko "strzelało" i musiałem wymienić całą poduszkę.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Hej, Michael, możesz opisać dokładniej to 'strzelanie'? Czy miało to miejsce przy wjechaniu na nierówność (np. próg zwalniający) z prędkością powiedzmy 50 km/h? Mam taki objaw u siebie, myślałem, że to sprężyna pęknięta, ale jest cała. Może to właśnie to....
Opublikowano

dokładniej opisująć jak ściagniesz kapturek plastikowy z amortyzatora (pod maska oczywiscie) to pod nakretka centralna amortyzatora jest taka duza podkladka z blachy - kolor złotawy. Dokladnie pod ta blacha lub inaczej mowiac podkladka jest guma - ona wlasnie jest taka poszarpana, a powyzsza podkladka dziwnie wygieta. Mam nadzieje ze mi maski nie wybije amorek. Czekam na dalsze odpowiedzi co nalezy wymienic i jak to zrobic - czyli wracajac do poczatku tematu.

 

Z pozdrowieniami

Chester

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
Hej, Michael, możesz opisać dokładniej to 'strzelanie'? Czy miało to miejsce przy wjechaniu na nierówność (np. próg zwalniający) z prędkością powiedzmy 50 km/h? Mam taki objaw u siebie, myślałem, że to sprężyna pęknięta, ale jest cała. Może to właśnie to....

 

Nie, nie, nie... u mnie to zupełnie co innego. Gdy auto stało w miejscu lub bardzo wolno jechałem i skręcałem koła, podczas kręcenia kierownicą słyszałem że łożysko w poduszce amortyzatora lekko cyka, nawet ciut było czuć na kierownicy opór co jakiś obrót. Wolałem zmienić przy okazji wymiany amortyzatora bo bałem się że się pogorszy, poza tym cykanie tez denerwowało.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Chester :

Ta część ( nr 5 ) to nie jest łożysko !!! To jest poduszka metalowo gumowa. ( jak napisałeś dziwnie wygięta podkładka i poszarpana guma - to jeden element ) Wymieniałem ją u siebie przy okazji wymiany amorków. Myślę że można ją wymienić bez ściągania całego amortyzatora ( nie wolno tylko podnosić koła - bmka musi stać na kołach) )

Łozysko to jest część nr 1 . Koszt ogromny ( ok 500 zł ) Podobno nie ma zamienników. Michael powinien wiedzieć dokładniej bo wymieniał.

Pozdrawiam

BMW... and nothing else matters
Opublikowano
Trzeba wyciągnąć całego macpersona na zewnątrz ścisnąć sprężynę ściągaczem i dopiero odkręcić centralną nakrętkę potem zdejmować po kolei wszystkie elementy z amortyzatora Niema innej możliwości aby wymienić el nr 1
Opublikowano

Dzięki za info Panowie. Na pewno sobie poradzę - dobrze, że nie trzeba rozbierac całości.

Pozdrawiam

Chester

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Trzeba wyciągnąć całego macpersona na zewnątrz ścisnąć sprężynę ściągaczem i dopiero odkręcić centralną nakrętkę potem zdejmować po kolei wszystkie elementy z amortyzatora Niema innej możliwości aby wymienić el nr 1
Dokładnie tak jak kolega opisał. Łożysko mocowania amortyzatora to tzw poduszka i nie kosztuje 500 zl... Do E38 kosztuje 120 zł. Jest bardzo łatwo dostępna w sklepach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.