Skocz do zawartości

Zaczelo klekotac pod macha na zimnym motorze!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem czy jeszcze sprawa jest aktualna, ale w tej sytuacji jedynym rozwiązaniem będzie wymiana szklanek. :( Miałem podobny problem, wprawdzie inny motor, ale zasady są takie same. Zaraz po kupnie wymieniłem olej, tylko trochę mnie zmyliła plakietka zostawiona pod maską z oleju mineralnego, więc zalałem mineralnym i się zaczęło. Ciepły chodził OK, ale jak był zimny, a zwłaszcza gdy temperatury spadały do zera, stukot taki jakby młotkiem ktoś tłukł po wale. Winna była szklanka, raz że przebieg już miał słuszny, a dwa że mineralny skleja płytki wewnątrz popychaczy i nie trzymają ciśnienia. Kontrolka ciśnienia gasła po ok. 2-3 sek., jeżeli tam też wcześniej był mineralny to na bank to samo i chyba żadne płukanie nie pomoże, bo do szklanek olej wchodzi i w zasadzie tam już zostaje i nie ma szans na wypłukanie go.

Nie wiem jak jest to rozwiązane w V8, ale pewnie podobnie jak pozostałych i wystarczy zdjąć wałki rozrządu bez ściągania głowic.

 

Pozdrawiam

A wszystko to przez REKINA ;-)
  • 10 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Miałem kolego identyczną sytuacje w moim 5.0 v12.Przyczyna to zatkany syfem a dokładnie strzępkiem silikonu jeden otwór w linii olejowej. Sam to robiłem i sam widziałem jak to coś siedzi i zatyka otwór którym normalnie leci olej, Poza tym po odetkaniu jak ręką odjął. Być może to coś innego jednak dlaczego akurat tylko jeden z zaworów dawałby znać o sobie i to w taki specyficzny sposób?

 

Siemka!

 

Mam rowniez problem z zaworami - a konkretnie z jednym.

 

Motor B40M60 w E34 '95.

 

Przebieg niby 162tys ale zero dowodow (poza "niewytartym" wnetrzem)

 

Przy odpalaniu lala - nic nie slychac.

Dopiero na CIEPLYM silniku zaczyna pukac jeden zawor w lewej glowicy.

 

Kilka cykniec 5 sekund ciszy, kilka cykniec 5 sekund ciszy.

dodam gazu to cichnie.

 

Aha - pod maska byla jedna kartka z wymiany oleju w serwisie BMW ale uwaga- dwa lata temu przy 142tys na LongLife-01 0W/40- byc moze nie bylo wymieniane pozniej albo juz nie w serwisie

dodam ze raczej wierze tej kartce gdyz pod macha sa jeszcze starsze naklejki (wymiana plynu ham./ napelnianie klimy) wszystko z tego samego serwisu. Mam sie zamiar tam kiedys wybrac to moze pokaza historie)

 

Zalalem Valvoline Full Syntetyk 5W/30 zgodny z norma BMW LL-01

(tu w Holandii ciezko z innymi markami a stosowalem kiedys Valvoline w M50 i nie narzekalem)

 

Zauwazylem, ze chyba zaczelo delikatnie mocniej pukac

 

Wlasnie na tej lewej glowicy delikatnie poci sie uszczelka po deklem zaworow.

 

Mysle o tym aby ja wymienic i przy okazji popatrzec do srodka.

 

Jakies sugestie, materialy zdjeciowe co do owej operacji?

 

Gdzie szukac "zatkniec/zapchan"?

 

P.S. Dodam, ze jeszcze nie sprawdzalem srub pompy oleju (uszczelka pod mise tylko w serwisie) - czy luzna pompa tez moze byc przyczyna slabszego smarowania gory?

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano

mam to samo... na zimnym silniku pracuje pięknie, jak olej się rozgrzeje zaczyna stukać :-(

z tym, że ja stawiam raczej na wytarte ślizgi łańcucha rozrządu... taki dźwięk właśnie jak łańcuch przeciągany po metalu.

Może weź to pod uwagę, szkoda wywalić kasę na 32 popychacze i nie osiągnąć efektu :doh:

Opublikowano

U mie to raczej bankowo stukot zaworka - tak mi sie przynajmniej wydaje

 

O wymianie popychaczy to na razie nie nawet nie myslalem... i raczej nie mam zamiaru ;-)

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano

Panowie,

U mnie powod byl inny - ilosc nagaru powodowlala, ze na zimnym przez pare chwil stukal. Jestem po kapitalnym remoncie silnika, zalalem 10W60 edge. Co myslcie o tym oleju??

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Do M60 BMW raczej stosuje LongLife-01 - jesli teraz jest "nowka" to moze zalac taki

 

Do mojej przynajmniej taki lali w serwisie caly czas (tu akurat 0W/40)

 

Zerknij tutaj - rozjasni troszke temat:

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread/t-112358.html

 

Musisz wziac tylko przymruzenie oka na "liste olejow zgodnych" - jest starawa i jak kupowalem np. Valvoline to wzialem SynPower ktory w tym poscie jest jako LL-04 - na butli (mozliwe ze cos sie u producentow olejow pozmienialo) ten olej ma "BMW LL-01" ale jest 5W/30 (jezdze po holandii - tu prawie nie ma zimy i na E34.DE chlopaki wlasnie taka norme temperaturowa polecaja)

 

BTW:

Co dokladnie przy "kapitalce" Ci zrobili?

Ile kosztowalo?

Gdzie robiles?

Jakich marek czesci?

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiazany...

 

Auto chyba troche za dlugo stalo (podobno od grudnia)

 

Zalalem Full-Syntetyka Valvoline 0W-30 zgodny z norma BMW LL-01.

 

Najpierw zaczelo jakby bardziej stukac, czesciej.

 

Mowie cholera z tymi olejami to prawda byla - moglem sie nie pakowac w Pelny Syntetyk.

 

Minelo pare dni, przejechalem pare autostrad i... juz nic nie stuka!!!

 

Hurrra!

 

Wow! - juz wiem jak sie naprawia hydraulike w M60 :twisted2:

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Do M60 BMW raczej stosuje LongLife-01 - jesli teraz jest "nowka" to moze zalac taki

 

Do mojej przynajmniej taki lali w serwisie caly czas (tu akurat 0W/40)

 

Zerknij tutaj - rozjasni troszke temat:

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread/t-112358.html

 

Musisz wziac tylko przymruzenie oka na "liste olejow zgodnych" - jest starawa i jak kupowalem np. Valvoline to wzialem SynPower ktory w tym poscie jest jako LL-04 - na butli (mozliwe ze cos sie u producentow olejow pozmienialo) ten olej ma "BMW LL-01" ale jest 5W/30 (jezdze po holandii - tu prawie nie ma zimy i na E34.DE chlopaki wlasnie taka norme temperaturowa polecaja)

 

BTW:

Co dokladnie przy "kapitalce" Ci zrobili?

Ile kosztowalo?

Gdzie robiles?

Jakich marek czesci?

 

Hej,

 

Remont robilem na oryginalnych czesciach, i wynisol mnie w sumie nie wiele, bo mam pewien uklad i duzy upust w BMW na czesci. Komplet oryginalnych pierscionkow, komplet uszczelek, pare kolek od rozrzadu, glowice obrobione + gniazda i zawory, panewek nie dotykalem bo byly nie tkniete, i pare innych pierdol. Kosztu nie bede podawal bo i tak nie bedzie odzwieciedlal faktycznych nakladow pieniznych jak i kosztu roboty, ktora byla zrobiona tez w rozliczeniu ,wiec defakto kosztowalo mnie to pare groszy. Sluchaj od remontu juz ponad 15 000km stuknelo, zmienialem jej olej znowu, tylko ze zamiast 10W60 zalalem jej 10W40 Castrol a CO FAKTYCZNIE przy tym stanie rzeczy - silnik po remoncie powinienem zalac jej wedlog tego linka, ktory mi podales?? Nie bardzo kumam po niemiecku.

Dzieki.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Siema!

 

Przeoczylem ta odpowiedz.

 

Link jest ciutke przestarzaly - jak szukalem oleju w Holandii okazalo sie ze jest pare zmian.

 

Generalnie trzeba podobno lac syntetyk zgodny z norma BMW LongLife01 LL-01 i tyle...

 

Sam na poczatku chcialem zalac polsyntetyk, zapytalem jednak kolesi z forum e34.de (wypasiona skarbnica wiedzy swoja droga) i mnie wyleczyli...

tu cytat:

 

"...Why are you so worried about the oil??? You just bought your self a true german master piece not some korean cheap ass second quality junk yark scrap off metal container...

 

That engine should run on full synthetic only *of course*!!

 

BMW dealers nowadays use Castrol.. I use Mobil1 which was the former prefered brand by BMW... 5w30 is what I recommend... That engine of yours should still run smoothly by now unless somebody screwed you on the miles of course.. But still it´s a V8 not a grass cutter with a motor on so forget about part synthetic... "

 

Zastosowalem sie wiec do tego - po 300km zawor ucichl totalnie.

 

W tym momencie zrobilem juz 5tysiecy od pierwszej wymiany - poziom oleju nie zmalal nawet o milimetr - jestem w szoku bo np. do M50B20 potrafilem te 2 literki co wymiane dolac (lalem polsyntetyk MaxLife - moze dlatego ;-) )

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano
hej wymieniam olej niedlugo... ale mam 10 w40... w ksiarzce mam wbite ze taki lal ost wlasciciel.. co myslicie nad zmiana na 5w30????? mam teraz na zegarach 270 tys ...troche pukaja zaworki w lewej glowicy e34 530 v8 m60

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.