Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś się przysłuchałem i usłuszałem ciekawe PUK. Efekt podobny do "strzelającego" krzyżaka ale nie wysoki i metaliczny (jak właśnie krzyżak na wale podczas ruszania) ale coś bardziej dudniącego, słyszanego w bagażniku (touring). Podczas gdy ostro rusze w pierwszej sekundzie to słuszę. Gdy ruszę spokojniej jest cisza. Sprawdzilem wystko co sie mogło ruszać w bagażniku oraz pod nim i nic luźniego nie znalazłem.

 

Ciekawe jest to, że usłuszałem to dopiero dziś popłudniu.

 

Jakie elementy tylniego zawienienia mogą tak zachowywać lub może wydech ? hmmm - sam nie wiem....

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
....Jakie elementy tylniego zawienienia mogą tak zachowywać lub może wydech ? hmmm - sam nie wiem....

 

Coś takiego mogą powodować tuleje belki, niestety (u Ciebie aż cztery, a nie dwie, jak w E34 czy E32)... Jakieś tuleje na wahaczach też nie mogą pozostać poza podejrzeniem. W każdym razie coś z tych elementów obstawiał bym najbardziej, chyba, że doszukasz się jednak jakiegoś "prozaicznego" powodu stukania przy ruszaniu (luz na oparciu tylnego siedzenia, luz na klapie, koło zapasowe.....)

 

pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

U mnie stukało ...zapomniałem jak to się nazywa , ale to jest gumowy element który łączy wał z dyfrem , a wybił się właśnie bo gumy pływające były wybite młotkiem nieumiejętnie ze zwrotnic i niestety to aluminium , powstał luz i poszło na wał i ten właśnie element gumowy / nie sprzęgło bo to z drugiej strony łączy wał za skrzynią

 

pozdrawiam

Opublikowano
U mnie stukało ...zapomniałem jak to się nazywa , ale to jest gumowy element który łączy wał z dyfrem , a wybił się właśnie bo gumy pływające były wybite młotkiem nieumiejętnie ze zwrotnic i niestety to aluminium , powstał luz i poszło na wał i ten właśnie element gumowy / nie sprzęgło bo to z drugiej strony łączy wał za skrzynią

 

pozdrawiam

 

ale slyszłeś to "punktowo" czy jakby coś ciężkiego po bagażniku Ci się przemieszczało u uderzało o ścianki ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
U mnie stukało ...zapomniałem jak to się nazywa , ale to jest gumowy element który łączy wał z dyfrem , a wybił się właśnie bo gumy pływające były wybite młotkiem nieumiejętnie ze zwrotnic i niestety to aluminium , powstał luz i poszło na wał i ten właśnie element gumowy / nie sprzęgło bo to z drugiej strony łączy wał za skrzynią

 

pozdrawiam

 

ale slyszłeś to "punktowo" czy jakby coś ciężkiego po bagażniku Ci się przemieszczało u uderzało o ścianki ?

 

Jak samochód stał i ruszałem szybiej to było takie puk jak by w bagazniky coś pukało ale taki był cięższy i nie bardzo głośny okazało sie że miałem do wymiany zwrotnice i właśnie ten gumowy element na wale bo to generalnie przez niego był ten "głuchy puk"

Opublikowano
mam to samo... mi mowili ze to jakies lozysko w gumie ale zostaiwlem to, gdy normalnie biegi zmieniam nic nie puka...
Opublikowano
mam to samo... mi mowili ze to jakies lozysko w gumie ale zostaiwlem to, gdy normalnie biegi zmieniam nic nie puka...

 

jakie łozysko jakiej gumie ? (wiesz coś dokładniej) ?

 

co to znaczy normalnie zmeiniam biegi - znaczy delikatnie ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
mam to samo... mi mowili ze to jakies lozysko w gumie ale zostaiwlem to, gdy normalnie biegi zmieniam nic nie puka...

 

jakie łozysko jakiej gumie ? (wiesz coś dokładniej) ?

 

co to znaczy normalnie zmeiniam biegi - znaczy delikatnie ?

 

 

POdejrzewam, że to niestety poduszki tylnej belki, czyli dwójeczka

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH41&mospid=47554&btnr=33_0525&hg=33&fg=30

 

Jeśli dźwięk słychać ta jakby z kufra to na 90%, jak chcesz mam dobrego taniego mechanika w Wawie, możesz podjechać to sprawdzi

Opublikowano
mam to samo, przy ostrej jeździe cos własnie puka z tyłu przy zmianie biegów (szarpniecie) po ile te poduszki sa, sa jakies zamienniki?

 

czy to jest to?

 

http://www.allegro.pl/item249827296_tuleja_wahliwa_lemforder_bmw_e39_60_61_38_65.html

 

To jest guma pływająca ale ona może być dobra , a zwrotniaca wybita w miejscu mocowania i wtedy wymiana nic nie pomomze ,, a ta guma to łożysko wału , przypomniałem sobie , i to wali przy ruszaniu i mocniejszej zmianie biegów

Opublikowano

czyli mamy dwa scenariusze:

 

- łożysko wału

- tuleje belki zawieszenia (4 sztuki w sumie)

 

U mnie obydwa możliwe a szczególnie te tuleje belki bo cała [BAD] "pływa" nieco - to by wskazywało na trochę zużyte te tuleje.

 

łożysko wału .... nie wiem jak ono pracuje ale jeśli wał tylko przez nie przechodzi (opiera się) to nawet wybite (luźniejsze) nie powinno wydawać dzwięków.

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano

Witaj!!

 

 

czyli mamy dwa scenariusze:

 

- łożysko wału

 

http://www.who.vectranet.pl/~yzf/E39/141.JPG

 

Pewnie element numer 7 na rysunku, ale nie można wykluczyć pozostałych połączeń wału, czyli elementów o numerach 2 i 16(jeśli poprzedni właściciel miał sportowe zacięcie)

 

 

 

- tuleje belki zawieszenia (4 sztuki w sumie)

 

 

 

http://www.who.vectranet.pl/~yzf/E39/13.JPG

 

To wymieniłbym jako pierwsze, ponieważ najczęściej te tuleje sa przyczyną stuków przy ruszaniu i zmianie niższych biegów.

 

 

 

łożysko wału .... nie wiem jak ono pracuje ale jeśli wał tylko przez nie przechodzi (opiera się) to nawet wybite (luźniejsze) nie powinno wydawać dzwięków.

Jeśli łożysko kończy swój żywot to będzie to słyszalne...

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Kurde, tak czy inaczej roboty mało nie jest....

 

Do łożyska wału ściągacz wydech i osłony + luzjesz wał

 

Do belki .... luzujesz pół zawieszenia tylniego....

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
a mnie się wydaje że to dyfer czyli tylny most może są luzy na kolach zębatych ile przebiegu ma twoje autko ja tak miałem w polonezie ale mogę się mylić bo bmw to nie polonez weź to pod uwagę
Opublikowano
a mnie się wydaje że to dyfer czyli tylny most może są luzy na kolach zębatych ile przebiegu ma twoje autko ja tak miałem w polonezie ale mogę się mylić bo bmw to nie polonez weź to pod uwagę

 

Mogą być same gumy które trzymają dyfer od tego bym zaczął potem gumy na wale i gumy sanek

 

pozdrawiam

Opublikowano

dzis pierwszy raz tankowalem pelny bak od czasu zakupu.

 

wyszlo prawie 20 litrow na 100 km w jeździe po krakowie .....

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
dzis pierwszy raz tankowalem pelny bak od czasu zakupu.

 

wyszlo prawie 20 litrow na 100 km w jeździe po krakowie .....

 

 

Albo jeździłeś tylko na pierwszym i drugim przełożeniu, albo powinienes zrobić inspekcję i dokonać regulacji, bo taki wynik jest moim zdaniem o wiele za wysoki. :shock:

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

albo kolega ma ciekawy styl jazdy....

moj znajomy-audi a6 2,5 tdi 2000 rok- 22 litry srednie po miescie :norty:

 

nie wiem co i jak gosc robi,ale jak wzialem na sprawdzenie na jeden dzien,to tez mam ciezka noge i wyszlo 12 litrow

 

dodam ze kolega wymienil juz dwukrotnie pompe wtryskowa w boschu i wtryskiwacze.ciekawe.

 

a powracajac do tematu-wiele rzeczy moze pukac....

moje PUK przy ruszaniu to bylo niezamocowane kolo zapasowe.

gdy ostro ruszalem bylo PUK...

bo dziecioł to chyba nie jest :norty:

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Opublikowano
Witaj!!

 

 

czyli mamy dwa scenariusze:

 

- łożysko wału

 

http://www.who.vectranet.pl/~yzf/E39/141.JPG

 

Pewnie element numer 7 na rysunku, ale nie można wykluczyć pozostałych połączeń wału, czyli elementów o numerach 2 i 16(jeśli poprzedni właściciel miał sportowe zacięcie)

 

 

 

- tuleje belki zawieszenia (4 sztuki w sumie)

 

 

 

http://www.who.vectranet.pl/~yzf/E39/13.JPG

 

To wymieniłbym jako pierwsze, ponieważ najczęściej te tuleje sa przyczyną stuków przy ruszaniu i zmianie niższych biegów.

 

 

 

łożysko wału .... nie wiem jak ono pracuje ale jeśli wał tylko przez nie przechodzi (opiera się) to nawet wybite (luźniejsze) nie powinno wydawać dzwięków.

Jeśli łożysko kończy swój żywot to będzie to słyszalne...

 

Mi chodziło o nr.2

 

pozdrawiam

Opublikowano

zrobilem w weekend 270 km na śląsk i spowrotem A4 + gierkówka

 

Na A4 150 - 160 km/h, na gierkówce 120 - 140

 

komputer pokazał średnią 10,9 - faktyczna wyszła 10,7

 

Zatankowałem do pełna, skasowałem kompa i znów zaczął pokazywać 18 lit.

 

Ja chyba mam caly czas ciężki sandał z V12 - tam tylko muskało się gaz - tutaj trzeba nieźle deptać aby jechał.

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
zrobilem w weekend 270 km na śląsk i spowrotem A4 + gierkówka

 

Na A4 150 - 160 km/h, na gierkówce 120 - 140

 

komputer pokazał średnią 10,9 - faktyczna wyszła 10,7

 

Zatankowałem do pełna, skasowałem kompa i znów zaczął pokazywać 18 lit.

 

Ja chyba mam caly czas ciężki sandał z V12 - tam tylko muskało się gaz - tutaj trzeba nieźle deptać aby jechał.

 

Pojedź na kompa , ja bym na twoim miejscu zaczął od przepływomierza bo u mnie przynajmniej było tak że był uszkodzony i dawał złe odczyty i spalał mi ze 3litry więcej niz powinien

 

pozdarwiam

Opublikowano
Moze masz racje - sprawdze to - dzieki za info.

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.