Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich jestem nowy na forum! od 3 miesiecy jezdze bmw 320d 136KM z przebiegiem 200tys! od samego poczatku samochod nadmiernie dymi! Przy zapaleniu gdy silnik jest zimny wystarczy mu dac delikatnie gazu (do 2 tys. obrotow) i na ziemi zostaje czarna sadza! a gdy sie rozgrzeje dymi tylko przy przyspieszaniu czasem na czarno jak mocno wcisne,a tak to raczej na ciemno siwo!! na postoju tez widac delikatny siwy dymek! no i jeszcze ma czasem takie jazdy ze zaczyna przyspieszac i nagle traci moc i zaczyna delikatnie szarpac i wtedy to juz w ogole czarno z rury! co do przyspieszenia to tez bez rewelacji!! bardzo prosze o porady! moze ktos mial taki sam problem! z gory dzieki!pozdr
Opublikowano
Witam wszystkich jestem nowy na forum! od 3 miesiecy jezdze bmw 320d 136KM z przebiegiem 200tys! od samego poczatku samochod nadmiernie dymi! Przy zapaleniu gdy silnik jest zimny wystarczy mu dac delikatnie gazu (do 2 tys. obrotow) i na ziemi zostaje czarna sadza! a gdy sie rozgrzeje dymi tylko przy przyspieszaniu czasem na czarno jak mocno wcisne,a tak to raczej na ciemno siwo!! na postoju tez widac delikatny siwy dymek! no i jeszcze ma czasem takie jazdy ze zaczyna przyspieszac i nagle traci moc i zaczyna delikatnie szarpac i wtedy to juz w ogole czarno z rury! co do przyspieszenia to tez bez rewelacji!! bardzo prosze o porady! moze ktos mial taki sam problem! z gory dzieki!pozdr

 

Miałem podobnie, u mnie pryczyną tego była dziura w wężyku podciśnienia sterującego turbiną.

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
Stary, chyba turbina ci pada, oczywiscie według mnie.

 

no ale to juz sie wiaze z duzymi kosztami wiec wole najpierw sprawdzic wszystkie wezyki i zaworki! no jak to nie pomoze to wezme sie za turbine! a jak turbina pada to nie powinien czasem kopcic na biało???? oleju tez nic nie bierze!

Opublikowano
U mnie też byl objaw padania turbiny, kopcił na ciemno jak mocno mu dawałem a takto nie widzialem ani raz białego dymku, oleju tez nie brał - jak sciagneli wszytski osłonki od turbiny to okazało sie ze luz na wirniku w turbinie jest tak duzy ze turbo do wymiany :-) trzeba dbac o ta czesc - NIESTETY !!! kto wsiada daje orazu w piec na zimnym silniku, gasi odrazu po długiej szybkiej trasie tej NISZCZY TURBO a pozniej sa konsekwencje - WYMIANA !!! BARDZO KOSZTOWNA !!!
Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano
U mnie też byl objaw padania turbiny, kopcił na ciemno jak mocno mu dawałem a takto nie widzialem ani raz białego dymku, oleju tez nie brał - jak sciagneli wszytski osłonki od turbiny to okazało sie ze luz na wirniku w turbinie jest tak duzy ze turbo do wymiany :-) trzeba dbac o ta czesc - NIESTETY !!! kto wsiada daje orazu w piec na zimnym silniku, gasi odrazu po długiej szybkiej trasie tej NISZCZY TURBO a pozniej sa konsekwencje - WYMIANA !!! BARDZO KOSZTOWNA !!!

 

a czy jest mozliwosc sprawdzenia na kompie czy turbina pada czy koniecznie trzeba rozbierac???

Opublikowano
Jak u mnie były takie objawy to ASO BMW powiedziało ,że turbina zaczyna się kończyć.Oddałem ja do regeneracji i zonk-auto chodzi gorzej niż wcześniej-wymieniony przepływomierz,wszystko posprawdzane a auto zmulone jakby nie miało turbiny :roll:
Opublikowano
Jak u mnie były takie objawy to ASO BMW powiedziało ,że turbina zaczyna się kończyć.Oddałem ja do regeneracji i zonk-auto chodzi gorzej niż wcześniej-wymieniony przepływomierz,wszystko posprawdzane a auto zmulone jakby nie miało turbiny :roll:

 

a czy wgrywales nowa mape przy wymianie przeplywki??

Opublikowano
Jak u mnie były takie objawy to ASO BMW powiedziało ,że turbina zaczyna się kończyć.Oddałem ja do regeneracji i zonk-auto chodzi gorzej niż wcześniej-wymieniony przepływomierz,wszystko posprawdzane a auto zmulone jakby nie miało turbiny :roll:

 

Moim zdaniem oddawanie turbiny do regeneracji do tego auta to totalny bezsens - gadałem z przedstawicielem Garetta i mówił, że producent nie zaleca wogóle regeneracji tej czesci (duże zakłady handlujace i regenerujace które z Garettem maja podpisane jakies umowy, takich napraw nawet sie niepodejmują) - to chyba o czymś świadczy. Słyszałem o pojedynczych przypadkach kiedy osoba z regeneracji była zadowolona a takto lipa... Komputer pokaże swoje, jesli jest słabe ładowanie trzeba sprawdzic układ dolotowy na wskroś wzdłóż i wszerz :-) swoja droga rozebrac bebechy i dostac sie do turbiny żeby sprawdzić czy nie ma luzów, czy olej nie przepuszcza nie zaszkodzi :-)

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano
jakies 2 miesiace temu wymienialem uszczelke na wtrysku no i ta uszczelka była troszeczkie grubsza niz ta oryginalna i mi w BMW powiedzieli ze to moze byc przyczyna dymienia!! na kompie byłem i z doladowaniem jest ok!!!
Opublikowano
a czy jest mozliwosc sprawdzenia na kompie czy turbina pada czy koniecznie trzeba rozbierac???

sprawdz najpierw wirnik czy ma luzy i jakie

Opublikowano
vtec81 dziwne rzeczy mówisz, bo garett wypuszcza dla zakaldów podzespoły naprawcze do swoich turbin. NIe jest prawdą że turbina regenerowna jest słaba bądź zła. Wszystko zależy kto i na jakim sprzęcie robi regenracje. NIE kazdy kupuje odrazu nowe Turbo i nie kazdy kupuje nowe auta z salonu. Z drugiej strony co miał Ci powiedzieć przedstwiceil Garetta. Jemu zależy na sprzedaży jak najwiekszej ilośći nowych Turbin. Wiadome jest że najlepiej kupić nówke sztuke tylko to jest koszt 3 regenracji albo 4.
Opublikowano
vtec81 dziwne rzeczy mówisz, bo garett wypuszcza dla zakaldów podzespoły naprawcze do swoich turbin. NIe jest prawdą że turbina regenerowna jest słaba bądź zła. Wszystko zależy kto i na jakim sprzęcie robi regenracje. NIE kazdy kupuje odrazu nowe Turbo i nie kazdy kupuje nowe auta z salonu. Z drugiej strony co miał Ci powiedzieć przedstwiceil Garetta. Jemu zależy na sprzedaży jak najwiekszej ilośći nowych Turbin. Wiadome jest że najlepiej kupić nówke sztuke tylko to jest koszt 3 regenracji albo 4.

 

Napisze tylko tak jako przykład bo to chyba nie grzech - grupa VW ma turbiny o duzo wyzszej wytrzymalości niż auta którymi obecnie jezdzimy. Sam takimi jezdziłem, rozmaiwałem z wieloma kierowcami stad taki wniosek. Dlaczego? Pojecia nie mam. Sam fakt kiedy przyjechałem kolejny raz (moje drugie BMW 320d 150 KM) do moich mechaników (specjalizacja BMW) a oni rece załamali i stwierdzili, że jak BMW to nie w dieslu :-) Jako przykład podali wiele argumentów np. koniec turbo po 30tyś w 320d, turbo i wtryskiwacze 740d -prawie nowe i inne.. Garett napewno wypuszcza czesci serwisowe bo z nich ma dużą kasę, patrzac np na fakt, że ktos oddaje do regeneracji i robi ją 2 czy 3 razy - nie mając pożądanych rezultatów (w razie reklamacji jest obrona warsztatu rekami i nogami, że to nie ich wina i zwalają na użytkownika) Co do wielokrotności kosztów nowej turbinyw porównaniu do regenerowanej to uwazam ze stanowczo przesadzasz, napiszę że w moim przypadku koszt regeneracji wyniósł 2,6tys więc totalnym bezsensem byłoby nie kupować nowej za 3,6tyś.... :mrgreen: Sprawa jest tez zrozumiała, że nie kazdy kupi nową turbinę tylko odda do regeneracji, co pozniej może odbić sie na rynku wtórnym gdy np. Ty kupujesz auto jezdzisz pół roku i nagle turbina pada. Z drugiej strony chce uprzedzic i poinformowac, że nie mam zamaru sie wymadrzac w temacie pisze tylko na podstawie historii jakie przechodziłem z poszczegolnymi autami.

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano
Sam fakt kiedy przyjechałem kolejny raz (moje drugie BMW 320d 150 KM) do moich mechaników (specjalizacja BMW) a oni rece załamali i stwierdzili, że jak BMW to nie w dieslu :-)

 

Turbina po 30 tkm? -pewnie że sie może zdarzyć jak wszędzie. BMW nie w dieslu, VW zawieszenie do dupy, Citroen padaka o Fiatach i Fordach nie wspominając! Bez przesady. pralki czy lodówki też sie psują bo to tylko urządzenia! Moze i turbina coś tam gorsza ale inne elementy lepsze- jakośc wykończenia wnętrza, przeniesienie napędu. W VW sprzegła pada raczej na potęge. W BMW wydaje mi sie że jest mniej narzekań. Można tak w nieskończoność wymieniać. A poglad ze BMW tak ale nie w dieslu przy wielu argumentach tak naprawdę sprowadzają sie do uprzedzenia albo strachu przed bardziej skomplikowanym silnikiem! Takie pierdzielenie.

 

A co do turbiny to jest to element mechaniczny który da sie zregenerować skutecznie, pod warunkiem ze regeneracji nie podejmuje sie zbyt późno. Pomiędzy 2,6 a 3,6 jest wystarczająca różnic, żeby regenerować turbinę jeśli można to dobrze zrobić! - ale nie jest tak zawsze przecież. czasami regeneracja to leczenie syfa pudrem. tak wiec do tej kwestii nalezy podchodzić indywidualnie, badając każdy przypadek z osobna. Regułą jest tylko to że po wiośnie przychodzi lato :wink:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Mnie w serwisie za nowa turbine powiedzieli 7,5 tys zł. więc zdecydowałem się na regeneracje.Byłem już z reklamacją u "regeneratorów" - wyciągneli turbo,sprawdzili i stwierdzili,że wszystko powinno być ok -no ale nie jest.Nie za bardzo wiem co robić bo chyba juz wszystko było sprawdzone a auto nadal jest zamulone-max to 140kmh i to z dużym wysiłkiem:(

zastanawiam się czy dla świętego spokoju nie wrzucić po prostu drugiej turbiny...

Opublikowano
- grupa VW ma turbiny o duzo wyzszej wytrzymalości niż auta którymi obecnie jezdzimy.

To chyba bardzo subiektywny wniosek z którym się nie zgodzi większa część czytelników. Wszystko zależy od osoby użytkującej auto. Czy wie, że nie mozna gasić po pałowaniu silnika i co gorsze nie pałować go na zimnym i wiele innych przypadków.

 

Sam fakt kiedy przyjechałem kolejny raz (moje drugie BMW 320d 150 KM) do moich mechaników (specjalizacja BMW) a oni rece załamali i stwierdzili, że jak BMW to nie w dieslu :-) Jako przykład podali wiele argumentów np. koniec turbo po 30tyś w 320d, turbo i wtryskiwacze 740d -prawie nowe i inne.

Moja rada co do mechaników zmień ich na innych :-) a co do rzeczy padających jak Turbiny to tylko osprzęt silnika i wynika 90% z niewłaściwego użycia i 10% z wady samej Turbiny.

 

napiszę że w moim przypadku koszt regeneracji wyniósł 2,6tys więc totalnym bezsensem byłoby nie kupować nowej za 3,6tyś....

Ciekaw jestem gdzieś ją regenrował ?? Regenracja turbiny do 330D kosztuje w granicach od 900pln do 1400pln więc twoje 2,6 to chyba koszt używanej turbiny wyjętej z innego auta. Do 320 podejrzewam ze ten sam koszt bądz niewiele mniejszy.

Opublikowano
Mnie w serwisie za nowa turbine powiedzieli 7,5 tys zł. więc zdecydowałem się na regeneracje.Byłem już z reklamacją u "regeneratorów" - wyciągneli turbo,sprawdzili i stwierdzili,że wszystko powinno być ok -no ale nie jest.Nie za bardzo wiem co robić bo chyba juz wszystko było sprawdzone a auto nadal jest zamulone-max to 140kmh i to z dużym wysiłkiem:(

zastanawiam się czy dla świętego spokoju nie wrzucić po prostu drugiej turbiny...

 

Maruda dla świętego spokoju to bym podjechał na komputer zeby sprawdzili czy dobrze łąduje Turbina i czy nie są czasami zaworki od Turbo i węże od podciśnień zatkane olejem.

 

A czy warsztat króry wymieniał Ci turbo sprawdził kolektor dolotowy, zawór EGR i przewody podciśnieniowe od Turbo ??

Opublikowano
Ciekaw jestem gdzieś ją regenrował ?? Regenracja turbiny do 330D kosztuje w granicach od 900pln do 1400pln więc twoje 2,6 to chyba koszt używanej turbiny wyjętej z innego auta. Do 320 podejrzewam ze ten sam koszt bądz niewiele mniejszy.

 

Nie regenerowałem swojej - kupiłem nową - proszę czytac uwaznie :-) Co do regeneracji - zawiozłem ją do punktu gdzie wozą do naprawy z BMW Misiak/Kraków wiec wydaje mi sie, że na rzeczy sie znają i dobrym sprzetem operują. Oddałem ja do wyceny ale ta mnie poraziła (2,6tys - powiedzieli że trzeba wszytsko ze srodka zmieniać na nowe +4miesiace gwarancji) i wolałem dołozyć a miec nową (3,6tys + rok gwarancji bez limitu kilometrów - kupiłem w TurboTec Jaworzno). hmmm co do mechaników. Dalej moje przekonanie jest takie, że fachowców od BMW brakuje :-)

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano
Fakt niezaprzeczlany że DOBRYCH fachowców od BMW jest mało. A z tą turbiną to powiem tak, chcieli Ciebie nieźle oskubać. Ostanio przerabiałem z kumplem regeneracje turbo od 3.0 D. Została wysłana do Wrocka po 4 dniach mieliśmy ją już w Wawie. Cena za ta usługę wyniosła 1200pln. Po regeneracji ma juz jakies 40K km przejechane i się nie oszczędza i jakos ładuje i nic sie nie dzieje.
Opublikowano
Mnie w serwisie za nowa turbine powiedzieli 7,5 tys zł.

haha ja za nową garett potencjal 400hp(nissan 200sx)gdzie sie kreci do 1,7bar(bezpiecznie),a mozna wiecej place 4200pln wiec to jakas przesada do dezela 136 czy 150kucy

Opublikowano

Ja radze kupic nowa. Mialem to sama z moja turbina. Dwa razy ja regenerowalem w cigu roku i teraz i tak kuplem nowa. Wyrzucilem pieniadze w bloto.

 

Alek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.