Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Zanim zapytalem - poszukalem. Jesli przeoczyłem - przepraszam.

Silnik nie grzeje sie a wskazowka potrafi strzelic nawet poza czerwone pole. Na postoju stoi w srodku wskaznika, ale wystarczy, ze wlacze np. dmuchawe i zaraz wychyla sie w strone czerwonego. To samo przy wlaczeniu np. swiatel. Jak wyłacze - powoli wraca na srodek. Podczas jazdy różnie - raz wychylona na 3/4 czasem na max. Co to moze być, zegary czy cos pod maska. Czy w zegarach da sie wymienic sam wskaznik temperatury, czy trzeba cale ?

Opublikowano
Na postoju stoi w srodku wskaznika, ale wystarczy, ze wlacze np. dmuchawe i zaraz wychyla sie w strone czerwonego. To samo przy wlaczeniu np. swiatel. Jak wyłacze - powoli wraca na srodek. Podczas jazdy różnie - raz wychylona na 3/4 czasem na max. Co to moze być, zegary czy cos pod maska.

Jezeli jestes pewien, ze silnik sie nie grzeje to jest to zapewne elektronika. Przy silniku w zasadzie mozesz zobaczyc tylko czujnik - moze jest uszkodzony choc mogl jedynie wyskoczyc.

 

Czy w zegarach da sie wymienic sam wskaznik temperatury, czy trzeba cale ?

Da sie. Ja w 520i wymienialem sam wskaznik juz dwa razy.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Ciekawe jest jeszcze to, że czujnik przy silniku byl sprawdzany, a zegary wymieniane cale przez poprzedniego wlasciciela i podobno juz bylo ok. Jezdzilem z nim dlugo przed zakupem i faktycznie wskaznik stal w srodku. Ja wymienilem plyn w chlodnicy i wtedy znowu sie zaczelo, choc nie wiem czy trzeba to laczyc ze soba.
Opublikowano
hmm, ja mam podobny problem, ale moze mniej dokuczliwy, ponieważ jak samochod jest zimny to skazówka startuje z pomiarem z połowy skali czyli tak jakby silnik był nominalnie ciepły i idzie do czerwonego i jak dojdzie do maxa to spada do niebieskiego i juz wskazuje prawidłowo. Oczywiście tez badania robiłem czy faktycznie sie nie przegrzewa i wyszło wszytsko ok. Co potwierdza ze jak odstaiwe samochod na powiedzmy 1 hodzinke i załacze stacyjke to pokazyje mi maxa temp co oczywiście po godzinnym postaju jest niemozliwe. Byłem u mechanika który przy okazji wymiany wahacza sam podpiął się pod licznik(komputer) i mówił ze jest to problem kalibracji czy czegoś tam, bo ktoś probojąc cofnąć licznik zespół to. U mnie także inspekcji nie mozna skasować. Zaproponował mi ze za 150 zł zrobi mi to, ale jaknarazie nie przeszkadza mi ze przez 15 s swieci inspekcja i ze zaczyna mierzyc temp od środka. No ale kiedys będę to robił napewno.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

a jak wskazówka idzie na czerwone to ogrzewanie normalnie dziala??

bo mi to wyglada na zatrzymywanie sie paska normalnie. jak dasz obciaczenie na alternator. widzialem u klienta cos takiego tylko, ze tamto auto wyraznie sie grzalo. był zerwany klin kola pasowegom na wale korbowym.identyczny objaw. zlazp kolo i zobacz czy nie luznie przypadkiem. ale jeszcze jedno pytanko: jak zapalisz swiatla to wskakuje ci od razu na czerwone czy idzie po mału.??

e39 3.0D
Opublikowano
mialem to samo - poszukaj w archiwum - wymiana wskazika i po klopocie - ja juz glowice chcialem targac w gore hehhehe a to taka pierdola :D ale fakt potrafila zalamac - pewnego razu na wyscigach II bieg do konca - odcinka i wskazowka na czerwonym polu :) - przestraszylem sie troszku :D...

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
a jak wskazówka idzie na czerwone to ogrzewanie normalnie dziala??

bo mi to wyglada na zatrzymywanie sie paska normalnie. jak dasz obciaczenie na alternator. widzialem u klienta cos takiego tylko, ze tamto auto wyraznie sie grzalo. był zerwany klin kola pasowegom na wale korbowym.identyczny objaw. zlazp kolo i zobacz czy nie luznie przypadkiem. ale jeszcze jedno pytanko: jak zapalisz swiatla to wskakuje ci od razu na czerwone czy idzie po mału.??

Ogrzewanie działa normalnie. Po zapaleniu swiatel na postoju idzie powoli ku czeronemu. Po ruszeniu leci na max. Ale tylko przy "podgrzanym silniku". Rano, po nocy idzie powoli normalnie od zera na środek lecz nie jechalem nim jeszcze dlugiej trasy i nie wiem co bedzie sie dzialo dalej. W kazdym razie wyglada to tak, jakby za pierwszym odpaleniem bylo ok a pozniej jak sie zgasi i zapali to szaleje. Dzieki wszystkim za pomoc.

Opublikowano

Wrazenia z dzisiejszej jazdy:

Przejechalem ok 20 km w obie strony. Po wyjechaniu z garazu wskazowka na 0. Podczas jazdy wskazowka powoli doszla do 3/4 i tak zostalo. W powrotnej drodze po godzinnym postoju doszla do polowy i tak bylo przez 3/4 drogi, pozniej poszla na MAX. Po zatrzymaniu i wylaczeniu swiatel i dmuchawy zostala na MAX. Silnik pracowal a ja sprawdzalem, czy rzeczywiscie sie nie przegrzewa ale bez objawow. Po odkreceniu korka od chlodnicy normalne sssss..... nie ma mowy o rzadnych gejzerach itd. a wskazowka na MAX !

Zaczynam wiec od wymiany wskaznika... Czy mozna go kupic w sklepie (zamowic) czy trzeba kombinowac od starego ?

Opublikowano
Popieram. Takie objawy świadczą raczej o tym, że to czujnik siada, a nie wskaźnik. Poza tym upewnij się czy przewód od czujnika jest nieuszkodzony.
Opublikowano
Dziekuje wszystkim za porady. Jeszcze nie mialem czasu zajac sie naprawa. Jak juz sie z tym uporam - odezwe sie.
Opublikowano

Miałem podobny problem, a właściewie dokładnie taki sam w E 28 525i

 

Sprawa jest prosta, w liczniku (bynajmniej w E28) są akumulatorki :!:

które po pewnym czasie przestają spełniać swoją role :twisted: ...

 

Dodam że akumulatorki te odpowiadają dokładnie batrią AA (zwykłe paluszki :P )

 

:!: akumulatorki są przylutowane więc propnuje duużo ostrożności, ale jest to zrobienia, w każdym sklepie można kupić baterie akumulatorowe NiCd

napisz czy problem zniknie jeśli to zrobisz

 

ps. często tesh są przyczyną kłopotów z obrotomierzem

 

pzdr

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jednak okazało się, że silnik sie przegrzewał z powodu uszkodzonego termostatu i pękniętego zbiorniczka wyrównawczego. Po wymianie wskaźnik przestał szaleć. Jednak nie zawsze w takich przypadkach zawodzi elektronika. Sprawdzałem czujnik, wymieniłem zegary (z dobrych na dobre :lol: ) a okazało się, że to termostat. Najbardziej zastanawia mnie wpływ włączania świateł na wskazania temperatury. Teraz oczywiście nie ma już tego objawu ale co to ma wspólnego z termostatem...

W moim przypadku nie było objawów gotowania płynu, ponieważ pęknięty zbiorniczek wyrównywał ciśnienie w układzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.