Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam (mój pierwszy post)

 

Mam zamiar stać się niebawem właścicielem modelu E39(96-98r.) i zastanawiam się nad pewną sprawą: Diesel czy gaz sekwencja!?

 

Na samym początku byłem mocno nastawiony na TDS-a, zawsze miałem do czynienia z ropniakami i to chyba przyzwyczajenie, ale już od kilku osób słyszałem niezbyt pochlebne opinie o TDS-ach. Brzydka praca silnika, awaryjność itp. Za to namawiano mnie na benzynę z gazem sekwencyjnym.

Nawet znalazłem pewien model 528i z wyżej wymienioną instalacją gazową.

 

Co lepsze 525 TDS czy owy 528i ?? (żeby nie było szukałem podobnego tematu, ale nie znalazłem nic pochodnego) chodzi mi o same opinnie o tych silnikach.

 

[/b]

Opublikowano
oj słabo szukałes !!!zaraz rozpeta sie walka pomiedzy uzytk benz i disel , całkiem nie dawno było kilka tematow , cos w slylu benzyna vs disel i powiem ci ze opinie sa przerozne ale ja polecam ben+gas

http://img.userbars.pl/98/19415.gif


Sprzedam lampa kombi e39 prawy tył , poduszki pow.dzrzwi przednich- pytania na pw lub gg

Opublikowano

ja na twoim miejscu brałbym 528i+gaz sekw.

ewentualnie 525d tylko, że te sa bodajze dopiero od 2000 r produkowane

 

tds tylko pod warunkiem, że pompa i turbo są w dobrym stanie.

Opublikowano
Lepszy od TDS-a będzie motor 2,8 + gaz. A jeszcze lepszy byłby 3 litrowy diesel tyle że to już większy wydatek. Mam znajomego, który 4 lata temu zakładał gaz do swojej 528 i samochód do dziś spisuje się świetnie. A TDS-y wystarczy przejrzeć forum trochę problemów z nimi ludzie mają.
Opublikowano

Jeśli wybór pomiędzy 2,5 td, a 2,8 benz.-gas to TYLKO to drugie.

Ale jeśli 3,0 d, a 2,8 gas-to TYLKO to pierwsze.

I to cholernie utwierdzony w tych wyborach jestem.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano
Jeśli wybór pomiędzy 2,5 td, a 2,8 benz.-gas to TYLKO to drugie.

Ale jeśli 3,0 d, a 2,8 gas-to TYLKO to pierwsze.

I to cholernie utwierdzony w tych wyborach jestem.

 

hmm chyba mylisz pojęcia. jakie 2,5 td???!!!

 

nie ma zbyt dużej różnicy w osiągach pomiedzy 525d (żadne td, żadne tds) a 530d

Opublikowano

Jesli szukasz auta zz tych roczników to ja stawiałbym na benzynkę z sekwencją. To nie jest tak że wszystkie tds są do bani. Jeśli ktoś dbał o silnik to odwdzięcza się żywotnością.

Niestety większości aut pochodzenia nie znamy i wtedy zaczynają się dylematy tego typu. Jeśli znajdziesz pewne 525tds to bierz w innym wypadku jak napisałem w 1 zdaniu

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Długo jeździłem TDS-em i mogę smiało polecić tego diesla.Jeśli kupisz nie zajeżdżony to śmiało bierz.Oczywiście jeśli możesz to weź 2,5 lub 3,0D ale to trochę większa kasa.

Kiedyś też twierdziłem że nie będę jaździł" traktorem" a tylko benzyną zagazowaną ale zaczołem dużo jeździć (ok.70 tys. rocznie) i oszczędności związane z gazem szybko pakowałem w naprawę instalacji gazowej bądź silnika.

Teraz jestem fanem bumci typu traktor mam 530D i do gazowni nie wrócę i w żadne dyrdymały gazolubnych nie uwierzę bo sam to przeszedłem nie raz(zajeżdżam teraz moją 7 bemekę)

Opublikowano

530d napewno chodzi ładniej od 525 TDS, ale ja sam jeżdże TDSem i nie uważam że ten silnik brzydko chodzi jak to kolega napisał w pierwszym poście.

A apropos awaryjności TDSa to główny myśle problem leży w tym, że niektórzy uważają, że nie ważne że to diesel, musi być jazda do oporu a drugie że o ten silniczek trzeba jednak dbać ( wogóle o BMW trzeba dbać ).

Ja swoim TDSkiem jeżdżę od roku- nie długo, ale zrobiłem ok 70 000 km i nigdy mnie nie zawiódł.

Myśle że przed wyborem silnika między TDSem a benzynką trzeba zrobić rachunek sumienia- jak się jeździ- jak ostro- to na pewno nie TDS.

Opublikowano

:nienie: :nienie: :nienie: gaz gaz gaz same problemy miałem trzy samochody z instalacją gazową i powiem szczerze NIGDY NIE WRÓCĘ DO GAZU obecnie jeżdzę 525 TDS i to jest "bajka" ale następny będzie 3 litrowy "Dieselek" :mrgreen: fakt cięzko znaleść dobry egzemplarz TDS-a ja nalerzę do tych szczęśliwców i jestem BARDZO zadowolony z TDS-a. Ja bym brał 3D.

 

 

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

Dzięki

 

Fakt - ile postów tyle różnic w poglądach na te silniki.

Nie jestem osobą, która jeździ często na wysokich obrotach, raczej skłaniam się ku ekonomicznej jeździe no i na pewno dużych przebiegów robić nie będę, choć w obydwu przypadkach 150 i 190(525TDS i 528i) Koni w fabryce też trzeba rozruszać :) od czasu do czasu.

 

Jak znajdę jeszcze jakieś interesujące mnie E39-teczki i przetestuje to z chęcią podzielę się z wami wrażeniami i ewentualnie poproszę o odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Narazie jestem w trakicie brania kredyciku (pożyczka hipoteczna) no i formalność troszke zajmą czasu :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.