Skocz do zawartości

Jaki olej najlepszy do mojego E36 1.6 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Chce wymienic olej na nowy, mam BMW 316i E36 z 1998 roku, o prawdziwym przebiegu 120 tys. km. Jaki mi półsyntetyczny olej dobry (najlepszy!) polecacie ? Edytowane przez jtd
Opublikowano

No właśnie, sam nie wiem po co zalewać Castrola skoro to jest dokładnie to samo co olej BP (ta sama firma, nawet na odwrocie Castrola jest znaczek BP), tylko że droższe :twisted2: BP Visco 3000 to dokładnie ten sam olej co Castrol 10W40. A takie coś jak Magnatec przylegający do części to tylko taki chwyt reklamowy :duh: Każdy olej przylega do części bo tworzy sie na nich film olejowy. Tak jak sobie weźmiemy bagnet oleju i powiesimy na wieszaku i nazajutrz dalej będzie miał na sobie warstwę oleju (cieńką).

 

Niektórzy pracujący w branży mówią że Mobil to dokładnie to samo co Lotos, ale na ten temat się nie wypowiadam :twisted2:

Opublikowano
Jak to w Polsce trzeba sie pospierac :doh: Tematem jest kto jaki olej poleca a nie dlaczego to robi... :duh: Uzywam Castrola silnik pracuje na nim DOBRZE wiec polecam ten olej... Szczerze mowiac fenomen kazdego oleju to chwyt marketingowy bo i co w lotosie macie piasek ze gorzej na nim silnik pracuje?! Ktos Wam powiedzial ze jest zly, w sumie Polski to musi byc zly (myslenie wielu) i tak sie szuka lepszego... Ojciec leje lotosa odkad pamietam i jeszcze NIGDY mu silnik nie nawalil od 11 lat... Ja leje castrol bo taki byl zalany jak kupilem samochod i nie widze potrzeby zmieniac jak jest ok... Wiec kazdy swoje chwali a ja polecam Castrola, dziekuje :)
Opublikowano
Podłączając się do tematu - znam kogoś kto przez dłuższy czas zajmował się dystrybucją olei i mogę powiedzieć Wam tylko jedno- z olejami jest jak z paliwem nie wiecie jaki lejecie do swojego silnika -i nie chodzi mi tu o rodzaj -chodzi o firmę która dany olej produkuje. Olej do rozlewni przychodzi w beczkach-tam dopiero jest rozlewany pakowany i dostarczany na hurtownie bądź do sklepów lub stacji benzynowych. Ja osobiście używam ELF Competition STI 10w40 a to z dwóch prostych powodów- jeden jest taki że jest on w średnim przedziale cenowym - drugi natomiast- to że auto było tym olejem luż zalane jak je kupiłem i nie było sensu zmieniać na inny.
masqo
Opublikowano

Ja jeżdżę właśnie aktualnie na Lotosie Mineralnym SAE 15W40 klasy SL/CF (taka sama klasa oleju jak Mobil czy Castrol mineralny) i w sumie nie wiem czy to dobrze czy źle, silnik chodzi tak jak chodził - dobrze, w końcu to tylko smar więc bez przesady. Moim zdaniem priorytety jeśli chodzi o olej przedstawiają się w kolejności:

 

1. Poziom oleju w silniku

2. Częstotliwość wymiany

3. Jakość oleju

 

Przypuszczam że olej którym fabryka zalała nasze silniki jest trochę gorszy od obecnego Lotosa SF/CC, więc od siebie polecam Lotosa. Skoro różnicy nie widać, jest taniej, i jakiś Polak dostanie dzięki temu robotę, to dla mnie wybór jest prosty.

Opublikowano

Sendra :

Szczerze mowiac fenomen kazdego oleju to chwyt marketingowy bo i co w lotosie macie piasek ze gorzej na nim silnik pracuje?! Ktos Wam powiedzial ze jest zly, w sumie Polski to musi byc zly (myslenie wielu) i tak sie szuka lepszego... Ojciec leje lotosa odkad pamietam i jeszcze NIGDY mu silnik nie nawalil od 11 lat...

 

 

Dokładnie tak jest.Lotos 10W40 lud Orlen 10W40 (półsyntetyki)niczym nie ustępują mobilom,czy shellom.A ile mniej zapłacisz!!!Pozdro!!!

Sam śmigam na Lotosie 10W40 i nie ma problemów.

Opublikowano

Witam.

Ja do silnika leje olej Mobil 1 syntetyk. Zmienieniam go co około 12-13 tyś km. Jak do tej pory nic mu nie zaszkodziło :-). Silnik pracuje cichutko i równo. Zatem ja polecam syntetyk Mobil 1 :D

Opublikowano

Kiedyś z nudów zrobiłem sobie takie zestawienie olejów półsyntetycznych. Jak widać różnią się one miedzy sobą (w każdym razie wg deklaracji producenta; zestawienie oparłem na tzw. kartach produktu).

 

http://img444.imageshack.us/img444/9038/olejejc1.th.jpg

 

Z własnych doświadczeń mogę dodać, że dobór oleju należy podporządkować także stylowi jazdy. Mając kiedyś audi 80 2.0 8v wlewałem doń mobil 10w40. Jeździło się OK. Któregoś razu zapragnąłem zmiany i dałem się skusić na Valvoline 10w40 "high mileage" (czy o podobnej nazwie handlowej, nie pamiętam). Jakież było moje zdziwienie, kiedy po ostrym upalaniu zaczęły mi dzwonić popychacze! Był to jednorazowy przypadek, być może spowodowany zużyciem 12-letniego motoru, ale fakt pozostaje faktem, że funkcja smarna oleju wówczas zawiodła. Potem wróciłem do mobila i sytuacja się nie powtórzyła.

 

Compacta kupiłem zalanego minerałem 15w40, jak na razie nie odczułem żadnych negatywnych skutków stosowania oleju mineralnego, ale przy następnej wymianie prawie na pewno w silniku pojawi się mobil 10w40.

 

W audi mam syntetyk mobila 5w50. No ale to jest turbo i nie wyobrażam sobie tam niczego innego. :wink:

 

Reasumując zaryzykuję stwierdzenie, że polecam do 1600 mobil 10w40. To będzie dobry olej. Ale czy najlepszy? Na pewno porównywalny z resztą dobrych olei w tej klasie. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.