Skocz do zawartości

Nie można otworzyć szyby w klapie touring


voshon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Witam!

 

Jak powszechnie wiadomo ostatnio leje zatem alby szybko cos pakowac do bagażnika uzywałem szybki w klapie bo zanim automat podniesie pokrywe to zmoknę jak kura na deszczu. Wszystko było ok, do czasu ...

 

Wychodze sobie z pracy, odblokowywuje centralny, pstrykam sobie włacznik pod wycieraczką tylnej szyby, ciągnę szybkę do góry a ona nic, jak przyspawana :mad2: Probowałem jeszcze raz nic, szybka nie daje się otworzyć. Pozostałe drzwi jak i klapa, wszystko działa jak nalezy, kilkakrotnie blokowałem i odblokowywałem i dalej kurna szybki nie moge otworzyc :cry2: Zadnych błedów na check control, cholerny swiat, wprawdzie z tym da się zyc ale nie poto kupowałem e39 zeby miec wydatki. Z drugiej strony lepiej ze nie da się jej otworzyc nizbym nie mógł jej zamknąć :norty:

 

Ale ad rem, czy wiecie co moze byc tego powodem? Któryś z bezpieczników? Uszkodzony zamek? Pierdoła czy coś poważnego? A moze e39 nie są wodoodporne :twisted2: ?

 

Pozdrawiam!

voshon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Zrobiłem mały wywiadzik, panowie z M-Auto stwierdzili że niestety jest to przypadłość e39 (kolejna :?: z wiatrakiem do klimy tak samo mówili) ze wiązka kabli w tylnej klapie lubi przeciekać i objawia się to tak że albo sie nie da otworzyc, albo jak kolega ma ze mu sie co jakis czas otwiera, pal licho ze w czasie jazdy, ale jakby sie tak na parkingu pod blokiem w nocy otwarła nagle :jawdrop: ?

 

Co to ma byc? Elektryka szwankuje? Ponoc to francuskie tak mają a nie BMW ;)?

 

Ppozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

problemem moga byc kable lub sam pstryczek, ten ktory naciskasz chcac otworzyc sama szybe - moze byc niesprawny

 

to prawda, to nastepna "normalna" przypadlosc e39 :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem jazde z dociąganiem klapy.Po jej otwarciu ten bolec który odpowiada za dociagniecie klapy po zamkniecu/otwarcu dalej sie krecił.Zamykalem otwieralem i nic nie chciał sie wyłaczyc.Pomoglo wyciagniecie bezpiecznika 27 i po godzinie jazy juz bylo ok.Jes to drugi taki przypadek tylko tym razem bylo wiecej walki i wk.....Szukałem krancówki ale tam nic nie widac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
to prawda, to nastepna "normalna" przypadlosc e39 :)

 

Heh, czyli jednak trochę prawdy w powiedzeniu Będziesz Miał Wydatki :lol:

 

Spytam naiwnie, to juz wszystkie przypadłości :lol: ? A może powinienem jeszcze o czymś wiedzieć :twisted2: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
a turbo, wtryski, pompa paliwa, jez, zawieszenie, skrzynia automat (w szczegolnosci w e39 530dA) sa juz na liscie? :lol:

 

Z definicji bo mam 530dA :lol: Zawiecha? Zdazylem przy Passacie sie przyzwyczaić :mad2: A tyn jezyk to co to :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

wiązka i kostka łącząca przycisk do otwierania szyby jest pomiędzy lewym (bodajże) zawiasem a środkowym światłem stopu. kabel mógł się złamać lub coś nie tak z kostką

 

wariująca klima = padnięty jeż (czujnik temp/sterownik w kształcie jeża)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Panowie normalnie zaczyna mnie to auto juz wk ... rzać :evil:

Wczoraj przychodzę na parking, autko trochę obeschło myślę sobie sprawdzę może juz szybke sie da uchylić, cyk .... dział :dance: Luzik mysle sobie, powinno byc spoko, pojechałem pozałatwiac swoje sprawy, wracam wieczorem zostawiam autko i ide spac.

 

Rano jak to zwykle w poniedziałek człowiek spozniony, wkurzony ze trzeba isc do roboty, dymam na parking z tobołami, z daleka otwieram sobie elektryczną klapę i .... zonk :mad2: klapa sie nie podnosi, szybka tez nie działa :mad2: otwieram recznie klape powolutku ja ciagnać do góry, trudno trzeba bedzie pojechac sprawdzic tą wiązkę i inne tajle w klapie. Wkładam kluczyk do stacyjki i oczom nie wierze :evil: kontrolki ledwo sie swiecą ... oczywiscie nie było nawet sensu odpalać, skoro nawet się Navi nie zaświeciła :mad2: :mad2: :mad2: Padł aku?? Zaglądam w te jego magiczne oczka - zielone - ergo powinno byc ok, ale kurna nie jest :cry2: Z racji tego ze musiałem isc do roboty to zostawiłem bunie na parkingu, wziałem auto od zony i dojechałem. Teraz siedze i intensywnie dumam co sie kurna stało. Aku ma prawo po pewnym czasie zdechnąc, ale zeby tak nagle?? Wprawdzie jakis tydzien wczesniej jak sobie webasto nastawialem rano to przychodze kiedys i ledwo odpalił, dlatego nie programowałem juz webasto, w ten feralną noc nie było zaprogoramowane. Czemu ten dziad się rozładował :?: Czyżby tym razem szybka postanowiła się powłączać i powyłączać przez całą noc i dlatego padł mi aku :duh: ? Wygląda mi na to ze potrzebuje namiaru na kumatego elektryka/elektronika z okolic Katowic :modlitwa: ?

 

Pozdrawiam, wkurzony i zły ....

 

voshon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Voshon proponuję jednak sprawdzić u elektryka akumulator bo z tymi"oczkami"różnie bywa a przy okazji jak piszesz powodem rozładowania może być mechanizm klapy tył.Do odpalenia 3.0D potrzebna jest mała elektrownia ;)

 

Kupiłem BMW bo wszyscy mówili,ze te auta się nie psują :wink: do pieprzenia się wyłącznika tylnej klapy można się przyzwyczaić i jakoś z tym żyć ale ABS doprowadza mnie do wrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

pamietam moje boje z rozladowanym aku, przyczyna byl jez... w tamtym czasie praktycznie stracilem wiare w marke :)

 

dzieki forum sam namierzylem przyczyne, elektrycy naciagneli mnie na koszty (m.in. nowy akumulator)

 

powodzenia!

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

O jezyku dzieki Wam wiem co nieco, koszt niewielki bo ok. 250 zł, ale dla pewnosci umowiłem się na wizyte w warsztacie. Niech chłopaki pomierzą, posprawdzają, wole miec pewnosc ze to nic powazniejszego. Inna sprawa ze aku i tak bym raczej wymienił przed zimą, a jesli sie okaze ze to jezyk to sam wymienie bo czytałem ze to banalna sprawa i roboty na góra 30min :cool2: Powiem Wam szczerze ze takie duperele mogą człowieka do białości doprowadzic, uwazam ze taka marka nie powinna człowiekowi takich niespodzianek sprawiac. Cale szczescie (tfu,tfu,tfu) ze poki co to ASB chodzi jak ta lala, wkrótce wymiana oleju, oby nie przestała nagle chodzic jak zmienie ...

 

Dam znac co było przyczyną jak tylko sie z tym uporam. Po pracy, mocne kable w dłoń, kumpel podjeżdża swoim HDi i odpalamy. Swoją drogą to dopiero, żeby francuski dieselek ratował moją bunię z powodu problemów z elektryką :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Witam ponownie!

 

Po pracy podjechaliśmy z kumplem i kablami. Aku był tak zdechnięty ze nawet centralny nie otworzył, musielismy kluczykiem. Autko odpalone, instrukcja obsługi BMW w rece była i krok po kroku procedura rozruchu awaryjnego przestrzegana, troche zaiskrzyło przy zapinaniu minusa w BMW ale w efekcie odpaliło. Przejechałem się kilkanascie kilosów, wszystko ok, tylko mi sie jezyk w Navi na sprechany przestawił i zegarek skasował :norty: Oczko w aku po przyjeździe na parking było czarne więc ja też czarno widze jutrzejszy poranek :duh:

 

Na srode rano umowiony jestem w warsztacie ,chłopaki beda badać co tak prad żre, oby im sie udało :cool2:

 

cdn.

 

voshon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Sprawa wyjasniona, a wlasciwie to dalej nie wiem co było powodem :jawdrop:

 

Autko po awaryjnym rozruchu pali jak ta lala, aku naładowane do pełna i trzyma moc. Dzisaj fachowcy pomierzyli wszystko, odpytali beemke dogłębnie i wychodzi na to ze autku nic nie dolega :cool2:

 

Po zamknieciu autka, ksiażkowe 30min na wygaszenie wszelkich czynnosci, po tym czasie pobór mocy 0,1ampera czyli wielkie nic, prad ładowania 13,9A ideal prawie, wiazki w klapie nie mają zadnych przebić, przepięć itp. Wszystko działa jak ta lala, zatem co cholercia spowodowało wyładowania aku i wczesniejsza awarię szyby w tylnej klapie :evil: :?:

 

Ja na razie nic nie robie - bo działa jak nalezy - obym nie musiał za pare dni znowu z kablami działąć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to coś pomoże ale sprawdź ogranicznik domykania szyby(kontrowany nakrętką)

Ja miałem w swojej cyrki z domykaniem szyby , działaniem centrala i działaniem tylnej wycieraczki. W serwisie pałowali się tydzień i nic. Okazało się że ogranicznik był za głęboko wkręcony i cała filozofia.

To że rozładowało Ci akumulator może wynika z tego że szyba się otworzyła i zaświeciły się lampki w środku. Wcale nie musi byc to zwarcie.

Jedno jest pewne sprawdź wszystko co możesz sam zanim udasz się do serwisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
To że rozładowało Ci akumulator może wynika z tego że szyba się otworzyła i zaświeciły się lampki w środku. Wcale nie musi byc to zwarcie.

Jedno jest pewne sprawdź wszystko co możesz sam zanim udasz się do serwisu

 

Nie sadze, bo musialaby sie potem sama zamknąć :norty: Poczekam do kolejnej fali opadów, jak sie powtórzy problem to bede miał niezły zgryz :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem - były to kabelki między klapą a resztą autka, u mnie dodatkowo nie świecił 3 stop

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=41637

 

 

 

Opis dodatkowy, który na privie komuś pisałem:

 

Hejo, co do szyby to jest trochę zabawy ponieważ aby odkręcić plastik z klapy trzeba też odkręcić 2 śruby po otwarciu szyby a to trochę nie możliwe

 

Generalnie procedura wygląda następująco:

1. Jak podniesiesz klapę do góry i otworzysz klapkę gdzie są narzędzia i trójkąt to zobaczysz +- 8 śrub które musisz odkręcić

2. Plastik nie zejdzie ci w całości bo będą go trzymały te śruby o których pisałem wcześniej da się go jednak odchylić na tyle aby dostać się do siłownika który otwiera szybę

3. Weź sobie to na spokojnie aby nic nie pourywać - da się wepchnąć rękę i przesunąć siłownik w prawo z tego co pamiętam

4. Jak otworzysz szybę to możesz odkręcić ten plastik do końca ale to w zasadzie nie jest konieczne

5. po otwarciu szyby będziesz miał dostęp do śrub przy zawiasie (tym który łączy szybę z resztą auta)

6. stojąc z tyłu auta interesuje cię ten zawias po lewej jak i również głośnik z tej samej strony

7. musisz też zdjąć plastik który widać po podniesieniu szyby ten pod który wchodzi zawias wtedy będziesz miał dostęp do złączek

 

Ja odpiąłem złączki i przepchnąłem cały kabel razem z gumą przez otwór głośnika tak miałem dostęp do całego kabla i na spokojnie mogłem zawalczyć z jego naprawą.

 

Z tego co pamiętam to jeszcze trzeba chyba otworzyć taką obejmę na kabel (w otworze głośnika) bo spięte są oba kable z 2 zawiasów i jest to niezbędne aby przeciągnąć tylko jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.