Skocz do zawartości

[E32] Valvoline Maxlife czy Mobile 1


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam pytanie odnosnie waszych preferencji olejowych.

Chce oddać samochód do warsztatu ( po raz pierwszy do auto buków ) i tam zaproponowali mi ojel Valvoline twierdząc że jest do beemek lepszy niż mobil. Oczywiście rozmawiamy o olejach w pełni syntetycznych ponieważ autko do tej pory na takim sie porusza i w zasadzie go nie pali wiec nie mam podstaw do zmian na bardziej gęsty.

Słyszałem kiepskie opinie o MOBIL 1 z beczki, czy macie może jakieś swoje przemyślenia na ten temat??

 

Pozdrawiam

Opublikowano
szczerze mówiąc to może być nawet 5W coś tam, mam taka karteczkę pod maską tylko zapomiałem sprawdzić, ale jest to na 10000% olej w pełni syntetyczny
Opublikowano

Panowie,

Proponuje troszke poczytac na temat olejow, ich onzaczen itp. Jak 10W40, moze byc pelnym syntetykiem??? Juz z onaczenia wynika, ze to pol-syntetyk. W kazdej ksiazce serwisowej BMW jest taki fajny wykres temperatur i zakresow w jakich dane oleje sie stosuje. Macie necik, wiec sprawa jest prosta, zglebicie temat do cna, bo to co piszecie teraz to jakies bzdury. Ja Wam podpowiem, ze kazda firma dodaje do swojego oleju jakies uszlachetniacze itp, a poza tym wszytkie oleje mieszaja sie w swoich klasach i nie ma znaczenia czy zalejesz Mobil czy Castrola itd, wazne, zebys przypadkiem nieswiadomie nie pomieszal klas (mozna zmienic klase olejowa, ale trzeba wiedziec pare rzeczy i skutkow jakie moga nastapic i ewentulanie jak im zapobiec, bo mozna zalatwic motorek). 5W30 a 10w40 to sa dwa rozne oleje, wiec ustal co masz dokladnie, a jesli nie wiesz to napisz jaki przebieg ma auto, czy bierze olej, jesli tak to ile i wtedy ci podpowiem ??? Firma to juz tylko sprawa subiektywna!!!!!!!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
szczerze mówiąc to może być nawet 5W coś tam, mam taka karteczkę pod maską tylko zapomiałem sprawdzić, ale jest to na 10000% olej w pełni syntetyczny

 

Inna sprawa że ja uważam że nie ma sensu lać oleju mniej lepkiego niż silnik został do niego zaprojektowany... np lanie syntetyka do mojej to kompletny bezsens. Olej ma być "nie za rzadki nie za gęsty"...

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
szczerze mówiąc to może być nawet 5W coś tam, mam taka karteczkę pod maską tylko zapomiałem sprawdzić, ale jest to na 10000% olej w pełni syntetyczny

 

Inna sprawa że ja uważam że nie ma sensu lać oleju mniej lepkiego niż silnik został do niego zaprojektowany... np lanie syntetyka do mojej to kompletny bezsens. Olej ma być "nie za rzadki nie za gęsty"...

 

 

 

Pozdrawiam

 

Hej,

 

Z mechanicznego punktu widzena to co napisales jest troche nieprawdziwe, bo olej sytetyczny jest olejem najnowszej generacji i zapewnia najlepsze wlasciwosci smarne od samego startu, gdzie wlasnie nastepuje najwieksze zuzycie motoru okolo70%-pierwsze 30-60sekund. Ja w E32, m30, 3.5 smigalem na pelnym syntetyku mimo, ze miala juz 300000km-nie brala oleju wogole, wiec sytetyk byl jak najbardziej wskazany!!!! Jesli motor zaczyna brac olej, to wtedy przechodzi sie na olej nizszej klasy czyli z pelnego synt. na pol-syntetyk czy z pol-synt. jeszcze nizej, zalezy jak wyglada sytuacja, zeby doszczelnic motor, ale to ma swoj koszt oczywiscie-nagary, slabszy film olejowy itp. Teraz w M60 leje pol-syntetyk bo na syntetyku gubila olej, wiec to wszystko jest zalezne tylko i wylacznie od stanu motoru, chociaz jest jeszcze jedna rzecz, ze BMW w ksiazace obslugi podaje norme zuzycia oleju przez silnik, bo nie sa to male mnotorki i pewne ubytki oleju sa dopuszczalne i moga po prostu wystepowac.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Aktualnie jest mobil 10W40

 

Jesli nie gubi oleju to lej spokojnie 10W40 (Mobil,Castrol, Valvoline-Twoj wybor) i mozesz dolac uszlachetniacza Motorlife-super rzecz, wyciag z penego syntetyku-polecam!!!! Natomiast jesli gubi go troszke mozesz dodac uszczelniacza, lub jesli gubi duzo oleju to wtedy trzeba bedzie pomyslec o przejsciu na pol-minerlaka.

Poczytajcie sobie jeszce to:

 

Gatunek oleju określają oznaczenia tzw. klasy lepkościowej oraz jakościowej. Te pierwsze złożone są z dwóch liczb przedzielonych literą W, np. 0W40. Pierwsza liczba informuje o tym, jakie są właściwości oleju zimą. Im niższa jest ta liczba, w tym niższych temperaturach otoczenia można stosować olej. Przy niskich temperaturach będzie odporniejszy na krzepnięcie, zachowa płynność. Liczba 0 na początku tego oznaczenia wskazuje, iż odpowiednie właściwości olej zachowa np. przy temperaturze otoczenia ok. -35 stopni Celsjusza.

 

Druga liczba mówi o tym, w jakich dodatnich temperaturach otoczenia olej będzie zachowywać swoje właściwości.

 

 

 

Nie mniej istotne jest oznaczenie tzw. klasy jakościowej. W przejrzysty sposób jest ono opisane przez amerykańskie normy API. W klasyfikacji tej organizacji jakość oleju dla silników benzynowych opisują dwie litery. Pierwsza to S, druga to kolejna litera alfabetu od A (praktycznie już nie produkuje się takich olejów) do L (najwyższej dziś jakości olej), np. (API) SD, SH, SJ, SL.

 

Z kolei oznaczenie jakości olejów do silników Diesla samochodów osobowych składa się z liter C i kolejnej litery alfabetu, do F, np. (API) CD, CF.

 

Zwykle wytwarzane są oleje uniwersalne, nadające się zarówno do silników benzynowych, jak i Diesla. Na ich opakowaniu znajdziemy więc symbole klas jakościowych do obu tych typów napędu.

 

Inną, mniej przejrzystą klasyfikację olejów opracowano w Europie i zaczyna się ona od skrótu ACEA. Nie wolno stosować oleju gorszej jakości niż zalecany przez producenta, czyli np. zamiast oleju klasy SH, nalać olej klasy SG. Można zaś stosować olej wyższej jakości, np. SJ zamiast SH. Niektóre oleje noszą też oznaczenia, które mówią o tym, że spełniają zalecenia konstruktora samochodu (jest to kilka symboli poprzedzonych nazwą konstruktora, np. Renault, VW).

 

Lepsze nie zawsze dobre

 

Oleje dzieli się też na mineralne i syntetyczne (wyprodukowane z zastosowaniem składników uzyskanych w syntezie chemicznej). Oleje syntetyczne mają wiele zalet (np. lepiej znoszą wysokie temperatury pracy silnika, wolniej się starzeją, lepiej smarują, dzięki temu zmniejszają nieco zużycie paliwa). Obu tych odmian olejów nie zaleca się jednak ze sobą mieszać, tak jak nie należy mieszać olejów różnych klas lepkościowych i jakościowych. W zasadzie niewskazane jest też mieszanie olejów o tych samych właściwościach, lecz różnych marek (producenci olejów poprawiają ich właściwości różnymi dodatkami, które czasem po wymieszaniu mogą wejść w reakcje chemiczne, co prowadzi do utraty cech, jakie mają te oleje osobno). Zwykle też oleje syntetyczne nie są zamienne z mineralnymi. Jeśli producent auta zaleca olej syntetyczny, nie można do silnika takiego pojazdu lać oleju mineralnego. Do silników starszych aut nie warto zaś wlewać olejów syntetycznych. Mają one np. wiele składników, które usuwają brudy z wnętrza silnika. Jednak w ten sposób mogą jednocześnie usunąć osady, które były od dawna w silniku, i w rezultacie zatkać przewody olejowe lub rozszczelnić je, powodując wycieki oleju. Wtedy nie tylko wydamy więcej na zakup oleju, ale ponadto na naprawę silnika.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Mobil 5...coś tam, to na pewno 5W50.

Osobiście przekonałem się do valvoline, i taki mam w beczkach dla klientów.

Któryś z kolegów wspomniał o oleju castrol. ASO BMW obowiazuje umowa :roll:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A ja kupiłem furkę, którą widać na zdjęciu.

Przed sprzedażą, poprzedni właściciel wymienił olej i filtr oleju.

Została karteczka z serwisu, która to potwierdza, a ja nie mam powodów żeby w to nie wieżyć. W każdym bądz razie zalany jest Mobil półsyntetyk. Silnik jest moim zdaniem w dobrym stanie. Do następnej wymiany oleju ok 9500km i tu pytanie czy zalać go już teraz syntetykiem?

Wydaje mi się, że mógłby ciszej pracować na zimnym (na ciepłym ok. choć przy 4000 tyś. obr. robi się głośno). Nie jeździłem wczesniej BMW..

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano (edytowane)
na ciepłym ok. choć przy 4000 tyś. obr. robi się głośno

 

Hehehe, dobre dobre.

Bez obrazy kolego ale tekst przedni :D

Czyżby olejem można było wyciszyć silnik żeby na max obr. był cicho jak na jałowym ??

Chyba jakieś nowe oleje weszły :duh:

 

Poza tym jak już to chodzi ci o wymianę chyba na mineralkę

(raczej gęstrzy olej może wyciszać minimalnie),

która swoją drogą jest bezcelowa - patrz post'y wyżej -

jest wszystko wyjaśnione

 

ps. jeśli jest półsyntetyk to raczej z jakiegoś powodu, chyba się nie wymienia

w tą stronę raczej z wiekiem sie idzie w kierunku mineralki, z tego co ja słyszałem.

 

pozdrawiam.

 

Ooo mam części do twojego jak coś.

Edytowane przez Bayu

Jak ktoś potrzebuje CZĘŚCI do:

e36 coupe sedan touring - wszystkie silniki.

e38 740iA M60.


Pisać śmiało ;)

Opublikowano
Witam.u mnie w 528 na korku od wlewu oleju pisze"BMW CASTROL"wiec chyba nie bez powodu jest to napisane...a zalewanie silnika olejem syntetycznym ktory ma przebieg w granicach 200-300tys km to moim zdanie jest bez sensu.pozdrawiam

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
Hehehe, dobre dobre.

Bez obrazy kolego ale tekst przedni :D

Czyżby olejem można było wyciszyć silnik żeby na max obr. był cicho jak na jałowym ??

Chyba jakieś nowe oleje weszły :duh:

 

Ugh. Tak można wyciszyć, czytałem takie posty gdzie ludzie twierdzili, że po wymianie właśnie na syntetyk praca silnik przycichła.

Nie chce mieć jak na jałowym, a do max obrotów brakuje mi 2500 obr.

Chyba, że o dieslu się rozpisałeś.

 

Porównuje z innymi samochodami, którymi jeżdże i na żadnym nie ma takiego skoku dB po wkręceniu się z 3000 na 4000.

 

A co do części to szukam jakiegoś bardziej rozbudowanego kompa. Tylko jeszcze nie sprawdziłem, czy też instalacja jest bardziej rozbudowana i czy czujniki są. Czytałem na tym forum, że jeden koleś, który miał ubogi komputer pokładowy - temperatura i godzina, rozkręcił tunel i zdziwił się bo miał pełną wiązke kabli z czujnikami puszczoną.

Jeśli mi coś siądzie to odezwe się do Ciebie.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

Powiem ci że jeździłem tym ISem

przed rozkręceniem trochę, i jest on troszkę głośniejszy chyba od np. zwykłego 1,8l

myślę że trzeba by porównywać do tego samego modelu (nie wiem czy miałeś okazję)

Ale co d wyciszenia to raczej bede obstawał przy tym że aby wyciszyć nalewa

się w stronę mineralki, nigdy się nie wymienia w stronę syntetyka, bo może się silnik zkiepścić - i się szybko spotkamy ;) .

- może ew. jakieś nagary wypłukać i nie będzie się dobrze działo,

jak wszystko hula oleju nie łyka, to lepiej nic nie ruszać niż zepsuć, a hałasu

jeśli rzeczywiście jest nadmierny to raczej szukać gdzie indziej.

Może jakiś delikatny przedmuch, może łańcuch...

 

Co do części to mam 318is M44, kiera z lewj oczywiście.

 

pozdrawiam.

Jak ktoś potrzebuje CZĘŚCI do:

e36 coupe sedan touring - wszystkie silniki.

e38 740iA M60.


Pisać śmiało ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.