Skocz do zawartości

Przeróbka w E36 - proszę o wskazówki i pomysły


kobus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tak, tak ... zaraz pewnie bedzie mnostwo komentarzy, ze tematy juz sie powtarzaja i ze po raz kolejny zakladam temat zamiast uzyc opcji szukaj - owszem ale moze uda sie wszystko zebrac w jednym miejscu - poza tym chyba nie ma nigdzie odpowiedzi na jedno pytanie ktore tutaj zadam.

Mam w planie w najblizszych dniach usprawnic troszke system centralnego zamka...

posiadam w swoim samochodzie modul komfortu - sterownik Groundmodule IV..., mam zamontowany alarm frodo sterowany oczywiscie z pilota, ale - no wlasnie i teraz pytania do Was i z gory serdeczne podziekowania za konkretne odpowiedzi:

1. Po zamknieciu z pilota zamki nie rygluja sie - prosze powiedzcie mi jak i gdzie sie wpiac zeby to zaczelo prawidlowo dzialac.

2. Chcialbym rowniez w srodku samochodu zrobic sobie przelacznik - zamykanie i otwieranie drzwi od srodka - tyle sie ostatnio slyszy o napadach na czerwonym swietle

3. Interesuje mnie sposob dorobienia domykania szyb po zamknieciu centralnego pilota - mam modul komfortu ktory domyka szyby w momencie przytrzymania kluczyka w zamku - chce to samo wykonac za pomoca pilota

4. Opcja domykania szyberdachu - hmmm jak by to zrealizowac - wiadomo ze szyberdach otwiera sie w dwie pozycje a nawet trzy - czy ktos juz nad tym pracowal?

5. Mysle jeszcze nad jedna rzecza - automatyczne zamykanie drzwi po przekroczeniu predkosci np 20 km/h lub ewentulanie po ruszeniu z miejsca... ale to jeszcze nie wszystko - chce zeby drzwi pozostaly zamkniete do czasu wylaczenia zaplonu :)

Moje Bmw to 318 tds z 95 roku z modulem groundmodule IV...

 

Fajnie by bylo jakby ktos zamiescil jakies schematy, wskazowki, miejsce wpiecia sie w elektryke samochodu lub gotowe rozwiazania ktore ma sprawdzone

 

Mysle, ze temat przyda sie tez innym uzytkownikom - w jednym miejscu znajda gotowe rozwiazania

 

Z gory dziekuje za pomoc i prosze o pozostawienie tego tematu ... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Tak, tak ... zaraz pewnie bedzie mnostwo komentarzy, ze tematy juz sie powtarzaja i ze po raz kolejny zakladam temat zamiast uzyc opcji szukaj - owszem ale moze uda sie wszystko zebrac w jednym miejscu - poza tym chyba nie ma nigdzie odpowiedzi na jedno pytanie ktore tutaj zadam.

Mam w planie w najblizszych dniach usprawnic troszke system centralnego zamka...

posiadam w swoim samochodzie modul komfortu - sterownik Groundmodule IV..., mam zamontowany alarm frodo sterowany oczywiscie z pilota, ale - no wlasnie i teraz pytania do Was i z gory serdeczne podziekowania za konkretne odpowiedzi:

1. Po zamknieciu z pilota zamki nie rygluja sie - prosze powiedzcie mi jak i gdzie sie wpiac zeby to zaczelo prawidlowo dzialac.

2. Chcialbym rowniez w srodku samochodu zrobic sobie przelacznik - zamykanie i otwieranie drzwi od srodka - tyle sie ostatnio slyszy o napadach na czerwonym swietle

3. Interesuje mnie sposob dorobienia domykania szyb po zamknieciu centralnego pilota - mam modul komfortu ktory domyka szyby w momencie przytrzymania kluczyka w zamku - chce to samo wykonac za pomoca pilota

4. Opcja domykania szyberdachu - hmmm jak by to zrealizowac - wiadomo ze szyberdach otwiera sie w dwie pozycje a nawet trzy - czy ktos juz nad tym pracowal?

5. Mysle jeszcze nad jedna rzecza - automatyczne zamykanie drzwi po przekroczeniu predkosci np 20 km/h lub ewentulanie po ruszeniu z miejsca... ale to jeszcze nie wszystko - chce zeby drzwi pozostaly zamkniete do czasu wylaczenia zaplonu :)

Moje Bmw to 318 tds z 95 roku z modulem groundmodule IV...

 

Fajnie by bylo jakby ktos zamiescil jakies schematy, wskazowki, miejsce wpiecia sie w elektryke samochodu lub gotowe rozwiazania ktore ma sprawdzone

 

Mysle, ze temat przyda sie tez innym uzytkownikom - w jednym miejscu znajda gotowe rozwiazania

 

Z gory dziekuje za pomoc i prosze o pozostawienie tego tematu ... :-)

 

1.Wydłużyć czas zamykania centralnego zamka (opcja alarmu).

2.Lepiej naciskać rygiel tak jak Adam318 napisał.

3.Tak jak w pkt. 1.

4.

5.Opcja alarmu - po odpaleniu zamykają sie zamki .Nie polecam .

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. miałem tak w clio.Po przekroczeniu 6km/h samo sie blokowało a w momencie otwierania drzwi od środka blokada puszczała i ponoć w czasie wypadku też się otwierał ( naszczęście nie miałem okazji tego sprawdzić ;) )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - dziekuje wstepnie za wskazowki i informacje a teraz odpowiedzi i pytania do kolegow ktorzy cos tu napisali:

 

Do "szwedu" - dla Twojej informacji jestem elektronikiem wiec urzadzenia elektroniczne nie sa dla mnie czyms obcym - a pytam tylko dlatego na tym forum bo nie siedze w elektronice samochodowej - mysle ze jesli ktos udzieli mi wskazowek poradze sobie - dziekuje za post

 

Do "Adam318" - naciskac rygielek to takie prymitywne moim zdaniem - wiekszosc marek ma specjalny przelacznik kolyskowy na cetralnej konsoli ktorym mozna zamykac i otwierac drzwi - poza tym nacisniecie rygielka nie rygluje zamka. Co do odpowiedzi na moje pytanie nr 5 - piszesz ze to niebezpieczne - wiec moze w jakis sposob wytlumaczysz mi dlaczego w pewnym modelu pewnego producenta (dobrze nam wszystkim znanego i lubianego) ktory jest produkowany od 10.2006 producent nagle zmienil oprogramowanie - i od jakiegos miesiaca wszystkie modele wychodzace na rynek posiadaja juz udoskonalona wersje programu ktora przy predkosci 20 km/h zamyka autycznie zamki? skoro to takie niebezpieczne to jakim cudem producent wprowadzil poprawki do modelu produkowanego od 9 miesiecy w taki sposob ze teraz zamki sie zamykaja a wczesniej nie - gdyby to bylo niebezpieczne bylo by na odwrot - autko nie jest jakies tam - ceny zaczynaja sie od 70 tysiecy - myslisz ze producent zgodzilby sie na zagrozenie zycia uzytkownikow? Dodam jeszcze ze w tym wlasnie samochodzie jest tez przelacznik kolyskowy do zamykania i otwierania centralnego

 

Do "luzny" - dziekuje za konkretne podpowiedzi - czy znasz moze alarm frodo - wiesz jak przedluzyc te sygnaly czy musze to robic osobno na dodatkowych ukladach elektronicznych?

Co do niebezpieczenstwa zwiazanego z zamykaniem po odpaleniu czy przekroczeniu zadanej predkosci - gdyby to bylo niebezpieczne producent pewnego modelu nie wprowadzilbym tego w ostatnim czasie - czytaj wyzej :)

 

Jeszcze jedno pytanie - czy ryglowanie zamkow polega na przedluzeniu czasu zamykania? slyszalem tez opinie ze trzeba jednoczesnie podac sygnal na zamykanie i otwieranie celem zaryglowania zamka

 

Moje pytanie nadal pozostaja aktualne :)

Dziekuje z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do "Adam318" - naciskac rygielek to takie prymitywne moim zdaniem - wiekszosc marek ma specjalny przelacznik kolyskowy na cetralnej konsoli ktorym mozna zamykac i otwierac drzwi - poza tym nacisniecie rygielka nie rygluje zamka. Co do odpowiedzi na moje pytanie nr 5 - piszesz ze to niebezpieczne - wiec moze w jakis sposob wytlumaczysz mi dlaczego w pewnym modelu pewnego producenta (dobrze nam wszystkim znanego i lubianego) ktory jest produkowany od 10.2006 producent nagle zmienil oprogramowanie - i od jakiegos miesiaca wszystkie modele wychodzace na rynek posiadaja juz udoskonalona wersje programu ktora przy predkosci 20 km/h zamyka autycznie zamki? skoro to takie niebezpieczne to jakim cudem producent wprowadzil poprawki do modelu produkowanego od 9 miesiecy w taki sposob ze teraz zamki sie zamykaja a wczesniej nie - gdyby to bylo niebezpieczne bylo by na odwrot - autko nie jest jakies tam - ceny zaczynaja sie od 70 tysiecy - myslisz ze producent zgodzilby sie na zagrozenie zycia uzytkownikow? Dodam jeszcze ze w tym wlasnie samochodzie jest tez przelacznik kolyskowy do zamykania i otwierania centralnego

 

Roznica jest taka ze w "tym" samochodzie po wypadku dzwi same sie rozryluja... a u ciebie watpie zeby to nastapilo... mnie osobiscie taki wynalazek nie "rajcuje" tymbardziej ze ani ja ani nikt z moich znajomych nie probowal wysiadac w czasie jazdy....czego nie polecam :roll2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja ci powiem tak...

najlepiej będzie ci zmienić alarm na troszkę bardziej rozbudowany który bedzie miał funkcję komfortu i będzie zamykał szyby....

ten sam alarm może ci zamykać zamki przy odpaleniu auta i je otwierać po wyłączeniu silnika a drugi stopień tej funkcji zamknie sam drzwi jak wysiądzie np pasażer...

jeśli zaś chodzi o ryglowanie zamka to jeśli masz podłączony prawidłowo alarm do sterownika centralnego a nie na przewodach wychodzących z wiązki drzwi to wystarczy założyć 3 zwykłe diody w odpowiedniej kombinacji i zamek będzie się pięknie ryglował ale szczegóły na PW jak podasz emaila....

taki alarm kupisz juz za jakies 120 zł i wystarczy tylko wypiąć ten twoj i wpiąć nowy z ewentualnym przepięciem niektórych pinów w złączce a nie bawiłbym się w robienie przekaźników i przełącznika do zamykania zamka od środka.... szkoda czasu i roboty

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro można kupić moduł do domykania szyb - podłączyć to chyba można równolegle do przycisków sterowania szybami - no i do wyzwalacza alarmu. Być może szyber też się da z tego obsłużyć.

 

Moduł centralnego zamka trzeba podłączyć do wyzwalacza alarmu - nie pamiętam które piny - w każdym razie na ogół trzeba zastosować przekaźnik, żeby "odwrócić" napięcie (bo centralny jest wyzwalany chyba minusem) - a może odwrotnie - nie pamiętam już - ale wiem, że na forum są dokładne instrukcje.

 

Przycisk ryglowania drzwi - zamka oczywiście to nie blokuje i nie sądzę, żeby była możliwość łatwego zrobienia układu, który z pilota normalnie zamyka, a z wewnątrz jeszcze blokuje zamki. W każdym razie można od rygielka kierowcy pociągnąć przewody do guziczka, który będzie 'symulował' naciśnięcie rygielka (w to miejsce można też podłączyć wyzwalacz alarmu, jeżeli nie umie się podłączyć do centralnego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Varrol bez urazy ale czy ty wogóle wiecz co piszesz jak kabelki do guziczka od rygielka ??? daj spokój z takimi pomysłami....i po co mu moduł domykania szyb jak napisał wyraźnie że kluczykiem domyka szyby.... a na dokładkę wymyślasz jakiś przekaźnik do zamka gdzie w BMW E36 sterowanie jest tylko +12V i wystarczy pomiędzy dwoma przewodami od zamykania i otwierania założyć 3 diody i zamki się pięknie ryglują....

 

ale jak nie ma się pojęcia o temacie to takie rady później czytamy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do "Adam318" - naciskac rygielek to takie prymitywne moim zdaniem - wiekszosc marek ma specjalny przelacznik kolyskowy na cetralnej konsoli ktorym mozna zamykac i otwierac drzwi - poza tym nacisniecie rygielka nie rygluje zamka. Co do odpowiedzi na moje pytanie nr 5 - piszesz ze to niebezpieczne - wiec moze w jakis sposob wytlumaczysz mi dlaczego w pewnym modelu pewnego producenta (dobrze nam wszystkim znanego i lubianego) ktory jest produkowany od 10.2006 producent nagle zmienil oprogramowanie - i od jakiegos miesiaca wszystkie modele wychodzace na rynek posiadaja juz udoskonalona wersje programu ktora przy predkosci 20 km/h zamyka autycznie zamki? skoro to takie niebezpieczne to jakim cudem producent wprowadzil poprawki do modelu produkowanego od 9 miesiecy w taki sposob ze teraz zamki sie zamykaja a wczesniej nie - gdyby to bylo niebezpieczne bylo by na odwrot - autko nie jest jakies tam - ceny zaczynaja sie od 70 tysiecy - myslisz ze producent zgodzilby sie na zagrozenie zycia uzytkownikow? Dodam jeszcze ze w tym wlasnie samochodzie jest tez przelacznik kolyskowy do zamykania i otwierania centralnego

 

Roznica jest taka ze w "tym" samochodzie po wypadku dzwi same sie rozryluja... a u ciebie watpie zeby to nastapilo... mnie osobiscie taki wynalazek nie "rajcuje" tymbardziej ze ani ja ani nikt z moich znajomych nie probowal wysiadac w czasie jazdy....czego nie polecam :roll2:

 

To nie chodzi o wysiadanie z samochodu - tylko o wsiadanie kogos z zewnatrz - nie sluszales nigdy o napadach na swiatlach? ktos otwiera Ci drzwi wywala z auta i odjezdza lub tez inne przypadki - np na tylnim siedzeniu masz cos wartosciowego - stoisz na swiatlach a tu jakis zlodziej otwiera sobie drzwi, zabiera to cos i ucieka - co bys zrobil? wyskoczyl z auta za nim? a co z samochodem? a nawet jesli byc chcial zgasic slinik, zamknac drzwi i biec za gosciem to juz bedzie za pozno - mowie o ekstremalnych sytuacjach ale to tylko przyklady.

 

A wiesz w jaki sposob rozwiazane jest awaryjne otwieranie zamkow w samochodzie o ktorym pisalem wczesniej - w razie wypadku podawany jest sygnal z czujnika airbagu na sterowanie otwieraniem drzwi - myslisz ze trudno wyprowadzic taki sygnal z mojej E36 ktora jest wyposazona w czujniki zderzenia i airbagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kobus... nie mam zamiaru sie z toba przegadywac bo nie o to tu chodzi....

poprostu wyrazam swoja opinie na ten temat jezeli czujesz sie na silach zeby cos takiego zrobic to ja nie widze problemu...jednak moje zdanie w co do tego sie nie zmieni... i zycze powodzenia i zebys nigdy nie musial wyprobowac tego czy sie otworza czy nie...

 

pozdrawiem i naprawde bez urazy bo nie o to mi chodzilo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok luciusz - moim zadaniem tez nie jest przekonywanie kogos do tego ze tak jest fajnie i dobrze - poprostu wpadlem na taki pomysl - widocznie cos w tym musi byc skoro producent wprowadzil modyfikacje i od miesiaca we wszystkich samochodach drzwi sie zamykaja.

 

Mam tez pytanie do kolegi GRACUS7 - w samochodzie mam aktualnie zamontowany alarm frodo - czytalem cos na temat tych alarmow ale nie wiem dokladnie ktory mam bo jest ich chyba ze 4 - moze ten alarm ma takie opcje o ktorych piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zawsze dyskusja idzie nie w tym kierunku co trzeba :lol:

 

Ad. pkt 1 i 3

 

http://img463.imageshack.us/img463/5779/schemat94jf9.th.jpg

 

Musisz połączyć wyjscia z alarmu do modułu komfortu zgodnie z powyższym schematem. Aby uzyskać efekt domykania szyb należy wydłużyć sygnał zamykania lub skorzystać z dodatkowego przewodu "komfortu" (tak akurat jest na schemacie) nie wiem jak tą funkcję realizuje twój alarm.

 

Pozdrawiam

 

Ps. Meczyłem się z tym na jesień ale się powiodło. jakbyś miał z czymś problem to pisz.

e46 318d M47N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę i kolejny który nie wie o czym pisze.....

to co zamieścileś na schemacie to jest rozrysowany tylko przelącznik do otwierania/zamykania szyby a ta linia która jest opisana jako relay comfort to jest przewód który idzie do przekaźnika komfortu którego zadaniem jest podtrzymać zasilanie przez 25 sek po wyjęciu kluczyka aby można było ręcznie zamknąć szyby i aby miały napięcie aby samemu się domknąć ale to nie ma nic wspólnego z tym o czym ty myślisz.... a ten schemat to ktoś przerobił na potrzeby centralnego...

a kobus napisał wyraźnie że ma system domykania szyb bo jak przytrzyma kluczyk to mu jadą do góry więc wystarczy w alarmie wydłużyć impuls zamykania ale jak alarm tego nie posiada to może ma wyjście drugiego kanału wyzwalane przy zamykaniu i wtedy można przez diodę podłączyć to do zamykania

więc panowie już nie wymyślajcie żadnych teori rodem z kosmosu lub wiejskiego podwórka o kabelkach czy rygielkach bo temat jest już opisany myślę wystarczająco i bardziej profesjonalnie.....

 

bez urazy dla kogokolwiek... pozdrawiam

 

ps jeśli tak jak na schemacie podłączysz w bmw to gwarantuję że będzie porażka.... bo jeśli chodzi o E36 to sterowanie na 2 przewodach to musisz zrobić na 4 przekaźnikach inaczej sie nie da...

Edytowane przez GRACUS7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne przypadki - np na tylnim siedzeniu masz cos wartosciowego - stoisz na swiatlach a tu jakis zlodziej otwiera sobie drzwi, zabiera to cos i ucieka - co bys zrobil? wyskoczyl z auta za nim? a co z samochodem?

 

to według mnie..... to trzeba zaspawać jeszcze szyby :twisted: ...prędzej dostanie szyba cios niż drzwi otworzy..tacy złodzieje nie są na tyle inteligentni żeby otwierać drzwi...za dużo czasu a tak to pach młotkiem czy czyms innym i po sprawie......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę i kolejny który nie wie o czym pisze.....

to co zamieścileś na schemacie to jest rozrysowany tylko przelącznik do otwierania/zamykania szyby a ta linia która jest opisana jako relay comfort to jest przewód który idzie do przekaźnika komfortu którego zadaniem jest podtrzymać zasilanie przez 25 sek po wyjęciu kluczyka aby można było ręcznie zamknąć szyby i aby miały napięcie aby samemu się domknąć ale to nie ma nic wspólnego z tym o czym ty myślisz.... a ten schemat to ktoś przerobił na potrzeby centralnego...

a kobus napisał wyraźnie że ma system domykania szyb bo jak przytrzyma kluczyk to mu jadą do góry więc wystarczy w alarmie wydłużyć impuls zamykania ale jak alarm tego nie posiada to może ma wyjście drugiego kanału wyzwalane przy zamykaniu i wtedy można przez diodę podłączyć to do zamykania

więc panowie już nie wymyślajcie żadnych teori rodem z kosmosu lub wiejskiego podwórka o kabelkach czy rygielkach bo temat jest już opisany myślę wystarczająco i bardziej profesjonalnie.....

 

bez urazy dla kogokolwiek... pozdrawiam

 

ps jeśli tak jak na schemacie podłączysz w bmw to gwarantuję że będzie porażka.... bo jeśli chodzi o E36 to sterowanie na 2 przewodach to musisz zrobić na 4 przekaźnikach inaczej sie nie da...

 

A co według Ciebie jest na tym schemacie jak nie przekaźniki tylko że zamiast czterech sa dwa przekaźniki bistabilne (zamiast popularnych zał/wył - na schemacie nie ma ujętych cewek przekaźników, które podłącza się do sterowania zamykaniem i otwieraniem z alarmu). Schemat jest kiepsko czytelny dla kogoś kto nie ma przewodów przed sobą i nie wie o co chodzi, ale gwarantuje że działa centralny i domykanie fabryczne w e36 od '95 roku.

A co do kewsti komfortu napisałem, iż znaczenie ma jak jest to realizowane w jego alarmi!!! Na załącząnym schemacie akurat alarm ma osobne wyjście z podtrzymaniem domykania szyb (mój też tak miał).

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=238468&highlight=alarm

 

Pozdrawiam

e46 318d M47N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no oki jeśli nadal się upierasz że tak będzie chodzić no to niech tak zostanie... ja montuję alarmy i wszystko co się z tym wiąże i wiem że w BMW jeśli nie podłączysz się bespośrednio pod sterownik centralnego to możesz podłączyć się pod 2 przewody przy wiązce wychodzącej z drzwi kierowcy ale musisz rozciąć 2 przewody i założyć po 2 przekaźniki na każdy inaczej to działać nie będzie.... a na tym schemacie masz rozrysowane 2 przekaźniki i własnie przecięte przewody których obwód jest zamknięty przez nie, jednak przewód który jest opisany jako konfort do niczego nie jest podłączony więc to niczego nie rozwiązuje.... ale nie chce mi się roztrząsać tego tematu... bo wyżej jest dokładnie opisane co należy zrobić i to w bardzo prsty i zajmujący minimalną ilość czasu sposób...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.