Skocz do zawartości

kierownica - piski nie do wyeliminowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Jak wiadomo temat był poruszany na forum wiele razy i nie doczytałem sie konkretnej przyczyny piszczenia podczas kręcenia kierownicą. wiele osób pisało ze może to być taśma poduszki lecz co po niektórym po wymianie taśmy piski nie ustały.

Postanowiłem wiec dzisaj ściągnąc kierownice w swoim aucie i samemu poszukac przyczyny. Po zdemontowaniu airbagu odkręciłem kierownice kluczem 16 , następnie zdiołem kierownice (nie było z tym większego porblemu) odpiołem przewody od taśmy i rozkręciłem cały ten mechanizm, na początku myślalem ze piszczec może blaszany pierścień który mocuje ten caly koowrotek z taśmą ,jest on jedynym elementem w kierownicy poza samą taśmą który ociera sie podczas skrętu. nasmarowałem wiec go delikatnie towotem, wcisnolem kierownice i piski byly nadal wiec ja spowrotem zdjołem i dostałem sie do wianka (element podobny do wianka rowerowego w piście) na którym jest osadzona kolumna kierownicy, po ściągnieciu zabepieczenia wyjołem wianek i go nasmarowalem . wcisnolem lekko kierownice bez wianka i bez podczepiania tasmy okazuje sie ze nadal cos piszczy.

najprawdopodobniej przyczyna pisków jest cos co sie znajduje głębiej w kolumnie kierownicy istnieje duze prawdopodobienstwo ze moze to byc jakis element blokady kierownicy niestety nie mialem wd40 i nie popsiukalem do srodka w kazdym bądź razie przyczyna piskow jest cos w srodku na wysokości stacyjki.

złożyłem wszystko spowrotem i kierownica jak piszczala tak piszczy nadal:)

.

kolejne niezidentyfikowane piski wydobywające sie z konsoli środkowej zza pokrętel od klimy i ogrzewania, rozkrecilem wszystko, wyjolem komputer, półke, schowek, zapalniczke i nic tam nie widac tylko nagrzewnica , tak wiec przyczyna zapewne sa jakies klapki w nagrzewnicy zeby to nasmarowac trzeba wyciagnac i rozkrecic nagrzewnice,

kolejna bolączka to piszczące sprzeglo, dobieralem sie do pedlu sprzegla juz ze 3 razy nasmarowalem wszystko co jest mozliwe i piski nadal sa najprawdopodobnej aby je wyeliminowac trzeba wyciągnąc skrzynie biegów,

 

wniosek z tego taki ze w e36 nie trudno dostrzec wszelkiego rodzaju piski, ludzie tego nie naprawiaja bo zazwyczaj zeby je usunac trzeba rozebrac "pół" auta

Opublikowano
Te piski z konsoli środkowej,to akurat u mnie wentylator od nawiewu.Ale tak jak piszesz trzeba,by rozebrać pół auta.Pozatym wnerwia mnie,kiedy trzeba w czasie jazdy psiknąć na szyby.Cały syf momentalnie spływa na szybę od strony kierowcy.Nad tym chłopaki z BM nie popracowali.Szkoda.

 

wentylator nawiewu swoja droga, tam tez juz sie dobieralem tyle ze od strony komory silnika, u mnie piszczal wtedy kiedy hamowalem , spsikalem go calego wd40 na troche pomoglo , w lecie juz prawie nie piszczy natomiast w zimie nadal popiskuje. teraz jeszcze pozostaly piski jak sadze z klapek od nawiewu , piskaja nja dolkach nie ma na to wplywu zadne z pokrętel :dmuchawa,temp, kierunek nadmuchu(nogi,szyba, centralny)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

na temat piszczenia kierownicy juz pisalem kilka razy na tym forum (w dziale zrob to sam) piszczenie nie jest w okolicach stacyjki (choc tez tak myslalem - bmw to dziwne samochody). trzeba nasmarowac sprezyne ktora jest na drazku kierowniczym zaraz przy przegrodzie silnika pod maska. nie polecam wd-40 bo piszczy jeszcze bardziej, najlepszy jest smar do lancuchow motorowych firmy valvoline.

Pozdrawiam

p.s. zaraz odezwa sie glosy ze to piszczenie jest z okolicy stacyjki i tna na pewno nie jakas tam sprazyna pod maska, ale jak nie chcecie wierzyc to niech wam dalej piszczy LOL :twisted:

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Jezeli wam kierownica piszczy w e36 to nic innego jak wytarty smar na pierscieniu od klaksonu-a nie jekies pierdolki i sprezynki-ludzie o czym wy piszecie czasami i co wymyslacie to przechodzi pojecie. Zreszta jak zdejmie sie kiere to widac ze jedyna nasmarowana czescia jest wlasnie ten metalowy pierscien po ktorym ma slizgac sie styk masy od klaksonu (taki bolec ktory jak jest suchy powoduje pisk trac po suchym metalowym pierscieniu)- pytanie tylko czym ten pierscien posmarowac zeby to dlugo nie wysychalo i przewodzilo prad- mysle ze smar miedziany da rade
Opublikowano
Jezeli wam kierownica piszczy w e36 to nic innego jak wytarty smar na pierscieniu od klaksonu-a nie jekies [bAD] i sprezynki-ludzie o czym wy piszecie czasami i co wymyslacie to przechodzi pojecie. Zreszta jak zdejmie sie kiere to widac ze jedyna nasmarowana czescia jest wlasnie ten metalowy pierscien po ktorym ma slizgac sie styk masy od klaksonu (taki bolec ktory jak jest suchy powoduje pisk trac po suchym metalowym pierscieniu)- pytanie tylko czym ten pierscien posmarowac zeby to dlugo nie wysychalo i przewodzilo prad- mysle ze smar miedziany da rade

 

Skąd czerpiesz tą wiedze? Jak widze sam nie jesteś pewien czym i gdzie posmarować, czyli wnioskuje że nigdy tego nie robiłeś a jesteś teoretykiem, który tylko neguje wypowiedzi innych.

Nawet nie pomyślałeś, że przyczyn może być wiele?

 

Promi pisze dobrze, bo sprawdzone:

 

Witam

na temat piszczenia kierownicy juz pisalem kilka razy na tym forum (w dziale zrob to sam) piszczenie nie jest w okolicach stacyjki (choc tez tak myslalem - bmw to dziwne samochody). trzeba nasmarowac sprezyne ktora jest na drazku kierowniczym zaraz przy przegrodzie silnika pod maska. nie polecam wd-40 bo piszczy jeszcze bardziej, najlepszy jest smar do lancuchow motorowych firmy valvoline.

Pozdrawiam

p.s. zaraz odezwa sie glosy ze to piszczenie jest z okolicy stacyjki i tna na pewno nie jakas tam sprazyna pod maska, ale jak nie chcecie wierzyc to niech wam dalej piszczy LOL

 

może w grę i wchodzi ten pierścień... ale sprawdzałeś? Naprawiłeś? Czy tylko słyszałeś?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

Zabawna historia z tymi piskami :lol: .Ja kiedys mialem podobna sytuacje ale to raczej byly dzwieki podobne do rozciagajacej sie sprezyny do granic wytrzymalosci.Ciekawe ze i w serwisie nie wiedzieli bo za przyczyne uznali tasme napinajaca poduszki(ktora w zasadzie uszkodzili a ktora byla dobra) ktora wymontowali i powiedzieli ze problem z glowy.Po skasowaniu mnie na 200PLN wyjechalem na ulice a dziwny dzwiek jak byl tak byl.Trwalo to z pol roku zanim doszedlem co jest przyczyna.Okazalo sie ze przewod od zbiorniczka ciekl i mialem ponizej poziomu plyn do wspomagania.Przwod uszczelnilem plyn uzupelnilem i dzwieki znikly na zawsze

pozdrawiam :wink:

Opublikowano

ja dwa razy rozbierałem kierownice i smarowałem WSZYSTKO, wymieniłem też taśmę. NADAL PISCZAŁO

 

A potem kupiłem puszkę białego smaru wodoodpornego i psikałem w miejsce gdzie kolumna kierownicy wchodzi do komory silnika. Dostęp paskudny, więc dla pewności pół puszki poszło od góry i od dołu. NIC JUŻ NIE PISZCZY, więc pozdrawiam kolegę wszystkowiedzącego

Opublikowano
panowie najpierw NIE OSKARZAJCIE INNYCH praktyka a potem mozna cos powiedziec , wrzyscy mieli troche racji w tym co napisali . NIE raz walczylem z tymi problemami w e 36 . poczatek wyglada tak na rysunku pogladowym w atk jest blad w kolumnie na dole znajduje sie lorzysko na ktore najpierw idzie taka blaszka(piersciena ala cylinder ) na ktora idzie sprerzynka . jak ktos zlorzy to tak jak jest na rysunku to kicha , trzeba te blaszke odwrucic . ale najlepiej zakupic nowe lorzysko i dopiero sie wziac bo stare jest czesto rozwalone i wytarte , mozna przesmarowac i na jakis czas ok ale potem coraz gorzej bo brudy doklejaja sie do smaru i po 1/2 rok znowusz piszczy . KTOS nalal durzo smaru od gory i on ten smar doszedl do tego lorzyska proste , wiec wykonal to samo tylk od gory . dwa moze piszczec lozysko na gorze ktore jest igielkowe i peka samo bo jest plastikowe . albo brak smaru miedzianego na krarzku .wiecej morzliwosci brak ; a pedaly od sprzegla tez sie smaruje pod gumka od silownika pierwszego i sworzen i tez mija piszczenie . roboty na dzien aby wrzystko rozebrac zalorzyc nowe i zlorzyc .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.