Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam maly problem z temeratura silnika. Kiedy wlacze tryb serwisowy pozycja 7 ( KTMP ) dochodzi mi nawet do 114 stopni i podczas powolnej jazdy nie slysze tego charkterystycznego podmuchu. Zalozylem nowe wisko ale ciagle jest tak samo. POMOCY silnik to 4.4 v8 98 rok e39

Opublikowano
szczerze mowiac to ciezka sprawa ...skoro wymieniles wisko, u mnie jest tak ze teraz w letniej porze prawie caly czas slychac wisko przy dodaniu gazu a temperatura przez caly czas trzyma sie dokladnie po srodku,tak mysle skoro masz wysoka temperature a wisko nie chodzi to moze jest zapowietrzony uklad chlodzenia tzn jesli chlodnica nie bedzie pelna wody tylko gdzies tam bedzie powietrze to nie bedzie ona dostatecznie goraca aby zalaczyc wisko a temperatura na silniku bedzie rosla swoja droga, moze to byc jedna z przyczyn , moze byc jeszcze uszkodzony ktorys z czujnikow odpowiedzialnych za temperature silnika , trudno tak stwierdzic, sprobuj moze podlaczyc autko pod komputer to moze wykaze jakies nieprawidlowosci.

De' sant de' Salvadore

Idąc na śmierć śmieję się

Opublikowano
No u mnie wskazowka jest idealnie po srodku caly czas tylko na wyswietlaczu mam czasami do 114 C ale jak przyspieszam to spada nawet do 94 C ale nie slychac powiewu. Wode w chlodnicy mam na fula. Niewiem tylko przy jakiej temp wisko sie powinno wlaczac i jaka jest maksymalna temp silnika bo jesli to jest 114 to moze nie powinienem wogle tym jezdzic zeby nie przegrzac silnika. Jak spradzic czy uklad jest zapowietrzony?
Opublikowano
u mnie jest tak ze jak silnik jest zgaszony to gornu waz dochodzacy do chlodnicy jest pusty (czuc to pod naciskiem) po odpaleniu silnika waz wypelnia sie woda i jest duzo twardszy, sprawdz tez czy cala chlodnica jest rownomiernie ciepla jesli tak to jest ok , ale mysle ze jak bys mial cos nie tak z temperatura to wskazowka by sie znacznie odchylila i na pewno by o tym zaalarmowal komputer

De' sant de' Salvadore

Idąc na śmierć śmieję się

Opublikowano
Jesli samochod jest zimny to waz jest miekki ale jak sie nagrzeje i zgasze silnik to jest twardy :) ( bez podtekstow ) . Przypomnialo mi sie ze jakis miesiac temu kumpel odkrecil korek od chlodnicy na zapalonym silniku i wylecialo troche wody to powodowalo ze miarka ktora ktora tam sobie plywa zawiesila sie na czujnku poziomu wody i komputer zaczal gadac ze mam za malo plynu ale to zostalo zrobione i woda zostala dolana ( borygo ). A nie mogl bys sparawdzic jaka Ty masz temp w silniku tak po 10 minutach jazdy?? Bo ja nadal niewiem jaka powinna byc prawidlowa. Kumpel ma ten sam silnik i tem mu dochodzi maks do 109 C a auto z 2002.
Opublikowano

Dopóki wskazówka się nie wychyla od pionu, to raczej temp. jest ok. W V8 ludzie normalnie notują temperatury ok. 110C, więc nie odbiegasz zbytnio od normy.

 

Nowsze wersje miały inny termostat, który utrzymywał temperaturę trochę niżej, z tego co mi wiadomo. U mnie też jest niżej (ok. 92C), no ale I6 się tak nie grzeje jak V8. :)

Opublikowano
z tego co widze w katalogu to termostaty otwieraja sie przy temperaturze 105 oC ale jaka temperatura powinna sie utzrymywac to nie mam pojecia.Ale dopuki masz plyn w ukladzie to nie powinno sie nic dziac bo jak bys mial wode to wiadomo ze juz dawno by sie zagotowala......a powiedz mi jak TY sprawdzasz dokladnie ta temperature.... bo widze ze jest jakis trik o ktorym nie wiem !!!!

De' sant de' Salvadore

Idąc na śmierć śmieję się

Opublikowano

mnie tez nurtuje temat temperatury silnika

wskaznik temp trzyma sie pionowo, test 7 podaje temp 104 stopnie przy temp zewnetrznej 24 i zapietej klimie,

czy ktos moglby podac jakie powinny byc normalne temperatury pracy silnika?

czy sa rozne termostaty?

czytalem na forum ze sa na 85 i 105 stopni termostaty,

czyli inny na zime i inny na lato

hmmm

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
z tego co widze w katalogu to termostaty otwieraja sie przy temperaturze 105 oC ale jaka temperatura powinna sie utzrymywac to nie mam pojecia.Ale dopuki masz plyn w ukladzie to nie powinno sie nic dziac bo jak bys mial wode to wiadomo ze juz dawno by sie zagotowala......a powiedz mi jak TY sprawdzasz dokladnie ta temperature.... bo widze ze jest jakis trik o ktorym nie wiem !!!!

 

Musisz przytrzymac prawy bolec wystajacy z licznika przez 5 sekund (check control) i pozniej wyswietla Ci sie testy jesli nacisniesz ten bolec siedem razy to dojdziesz do temp silnika wtedy nacisnij lewy bolec i juz masz :) chyba ze masz zablokowane to musisz zaczac od poczatku trzymasz prawy bolec przez 5 sekund i pozniej musisz podac sume 5 ostatnich cyfr Twojego numeru vin i juz bedzie odblokowane. No ale co z moja temp ??? Moze powinienem wymienic pompe wody albo cos ????

Opublikowano
ja mam kupione na 80C 88C i oryginał na 92C i taki ponoć powinien być a ze szkoły pamiętam że 114C to temperatura pracy silnika benzynowego ale niemcy też się mylą w swoich projektach bo w nowszych silnikach e60 termostaty mają wbudowaną grzałkę , widocznie bez grzałki silnik sie grzał a termostat nadal zimny i zamknięty
Opublikowano
Org969 jutro sprawdze jaka jest u mnie temperaturka...moze nie masz sie czym martwic, porownamy-zobaczymy co z tego wyjdzie

De' sant de' Salvadore

Idąc na śmierć śmieję się

Opublikowano

Witam,

Szukałem informacji na temat wskaźnika temperatury i trafiłem na tego posta, więc chciałbym się poradzić.

Jeżdże 535 V8 i czasami widzę, że wskazówka temperatury odchyla się w prawo, zwykle kilka mm, ale czasami dochodzi nawet do białej kreski. Nie widziałem, żeby ją przekraczała. Dzieje się tak jak przeciągnę ją trochę na wyższych obrotach (nie przykatuje bo to automat). Przy spokojnej, normalnej jeździe (nawet w upale w korku) wskazówka raczej stoi w pionie. Czy to normalne zachowanie? Bo z jednej strony słyszałem, że wskazówka powinna stać pionowo, ale z drugiej czytałem gdzieś, że między białymi kreskami jest pole prawidłowej temperatury silnika.

Pozdrawiam

Opublikowano
teoretycznie to jest tak ze jezeli temperatura nie skacze do czerwonej kreski to nie powinno sie nic stac, u mnie jest tak ze jakbym jej nie katowal to wskazowka zawsze stoi centralnie pionowo, jezeli ta temperatura sie waha to prawdopodobnie jest to wina termostatu ktory sie przycina i nie otwiera sie do konca, na Twoim miejscu Org969 zaczal bym wlasnie od termostatu , chociaz pisales tez ze wymieniales wisko,ciekawy jestem czy zalozyles jakis zamiennik czy oryginal, jezeli pewny jestes ze wisko jest dobre to pomysl nad termostatem, u mnie ta temperatura utzymuje sie caly czas w przedziale 103-104 oC a wiec prawie idealnie jak temperatura otwarcia termostatu o ktorym pisalem wczesniej, wiec na 90% wahania temperatury zaleza od nieprawidlowego dzialania termostatu, pozniej dopiero czujniki etc.

De' sant de' Salvadore

Idąc na śmierć śmieję się

Opublikowano
Zauwazylem jeszcze cos innego ze jak wlacze klime to jednak slysze wisko i chlodzi mi nawet do 94oC Wisko jest nieorginalne. Dzieki za pomoc panowie sprawdze ten termostat bo to jednak cos jest nie tak ze tylko jak wlacze klime to wisko chodzi a jak bez to niestety nie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kumpel ma ten sam silnik i tem mu dochodzi maks do 109 C a auto z 2002.

Charakterystyczna "suszara", ktorej obroty jakby uzaleznione sa od obrotow silnika zalacza mi sie przy 105*C. Wtedy przy 2000RPM ludzie uciekaja z przystankow, gdyz slysza nachodzacy huragan :P. U Ogr'a zawsze slychac kulturalna prace samego silnika (bez wichury).

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.