Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Temat już wałkowany ale takiego obkawu jeszcze nie było.

Odpalam auto (nie ważne czy zimne czy ciepłe) ABS nie świeci (znaczy się kontrolka). Jedynka - ruszam i przy około 20km/h zapala się kontrolka ABS i potem już świeci cały czas. Zrobiłem taki mały "test" (nie polecam) i przy prędkości ok. 50km/h wyłączyłem silnik i ponownie włączyłem. Kontrolka zgasła i było wszystko ok dopóki nie zwolniłem do tych przeklętych 20km/h, bo znowu się zapaliła.

Kiedyś miałem kłopot że na dziurze (ale sporej) zapalał się ABS, potem miałem z pół roku spokój a teraz świeci prawie cały czas.

Czy ktoś może coś poradzić oprócz jechania na komputer?

Bo dzisiaj jest sobota i coś tam bym pogrzebał.

 

Dzięki i pozdro!!

Była: BMW E36 320i Sedan (vanos) - 94r

Było (i więcej nie będzie): Opel Vectra B 2.0 16V CDX - 98r


Nie zrozumieją ci którzy nie obcowali z BMW sam na sam!!!

Opublikowano
Dodam tylko że zaczęło się tak dziać po wymianie łożysk z lewj strony auta (jedno i drugie wymieniane było)

Była: BMW E36 320i Sedan (vanos) - 94r

Było (i więcej nie będzie): Opel Vectra B 2.0 16V CDX - 98r


Nie zrozumieją ci którzy nie obcowali z BMW sam na sam!!!

Opublikowano
Układ ABS jest gotowy do pracy po przekroczeniu 8 km/h. Ale czemu u ciebie włącza się kontrolka przy 20 km/h -sprawdź napięcie akumulatora, jeżeli jest poniżej 10,5 Volta - podładuj go a jeśli to nie pomoże to spróbuj jechać na sczytanie błędów z kompa, a dokładnie błędów z ABS-u -tylko poszukaj konkretnego diagnosty bo magików którzy twierdza: ,,że proszę pana, u pana to nie ma ABS-u bo go komputer nie wykrywa..." :jawdrop: jest od groma
masqo
Opublikowano

Tak zrobię! Akumulator jest nowy 100mAh.

Zobaczymy co powie elektryk.

 

Po wizycie napiszę co powiedział

Była: BMW E36 320i Sedan (vanos) - 94r

Było (i więcej nie będzie): Opel Vectra B 2.0 16V CDX - 98r


Nie zrozumieją ci którzy nie obcowali z BMW sam na sam!!!

Opublikowano
Chyba "Ah" a nie "mAh"- ale akumulatory czasami leżą na składach długo a nieużywanie bateryjki dłuższy czas powoduje szybszą jego śmierć
masqo
Opublikowano

Tak oczywiście Ah :duh:

 

Akumulator nowy = 3 miesięczny

Była: BMW E36 320i Sedan (vanos) - 94r

Było (i więcej nie będzie): Opel Vectra B 2.0 16V CDX - 98r


Nie zrozumieją ci którzy nie obcowali z BMW sam na sam!!!

Opublikowano
  • kolego cz napewno masz dobrej wielkosci akumulator 100ah nie za duzo jak za duzy to nie da rady go alternator naladowac i sprawdz pierscienie na piascie od absu czy ich nie zepsules przy zakladaniu nowych lozysk a przy okazji sprawdz czy sa dobre czujniki pozdrowienia

jedynakk
Opublikowano
Dodam tylko że zaczęło się tak dziać po wymianie łożysk z lewj strony auta (jedno i drugie wymieniane było)

 

Witaj! Kuzynka w swojej E36 318 co prawda nie miała świecącej kontrolki ale za to pedał wpadał do podłogi i abs nie działał. Pojechała do mechanika a on powiedział że coś tam nie było zsynchronizowane i ustawił coś.... no i abs jest 1-klasa. może też pojedź do jakiegoś łebskiego? Ten nie wziął wogóle kasy za to :)

Opublikowano
opornosc czujnika powinna byc około 112-113 oma

jak nie pokazuje to czujnik szrot

 

Coś mała ta oporność :wink:

 

Powinno być ok 1,2 kohm

 

Jeżeli będzie miał więcej, np kilka kilo ohm to będzie podobny efekt, przy małej prędkośi będzie ABS działał ale przy większej już nie będzie czujnik generował dobrych impulsów i komputer odłącza ABS.

 

Może być też coś nakombinowane jak napisali koledzy wyżej z tarczą ABS-u po wymianie łożysk, albo czujnik jest zbyt oddalony od tarczy.

Opublikowano
Witam. Mialem ostatnio taki przypadek w Oplu Corsie B mojej zony. Tez po przekroczeniu u mnie 30km/h kontrolka zaczynala sie swiecic. Okazalo sie ze sa to czujniki ABS-u do wymiany. Wiec u Ciebie bedzie prawdopodobnie to samo. Pozdrawiam
Opublikowano
ja miałem podobnie w poprzedniej e36 i pomogło odpięcie akumulatora na ok 2 h, komp sie zresetował i było ok. spróbuj tego. to nic nie kosztuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam tylko że zaczęło się tak dziać po wymianie łożysk z lewj strony auta (jedno i drugie wymieniane było)

 

Uszkodzili ci czujnik zapewne ale najprościej podjechać na diagnostyke i sprawdzić które koło wywala błąd. Kasujesz błedy jedziesz kawałek aż zapali się kontrolka i odczytujesz znowu. Samemu to nawet nie warto się grzebać z tym, a obecnie to sprawedzi ci to pierwszy lepszy zakład.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.