Skocz do zawartości

Compact - problem ktorego nie moze rozwiazac zaden mechanik.


lskora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Od 2 miesiecy mecze sie z moim Compacem. Kazdy mechanik bierze kase, kupuje czesci i nic.... Nie widac zadnych efektow.

 

Na dzien dzisiejszy wyglada to tak:

 

Odpalam rano samochod obroty na luzie 700 i wszystko sie trzesie. Na kazdym biegu auto nie chce jechac gdy trzymam równo pedał to dusi sie i zwalnia. Gdy wcisne pedał do konca obojetnie na ktorym biegu wtedy po sekundzie zalapuje i dostaje buta. Z czasem auto przestaje sie zacinac a obroty na jałowym sa coraz wyzsze. Gdy sie rozgrzeje nie ma juz problemu z zacinaniem sie ale obroty trzyma 1300.

 

Wymienilem: sonde lambda, przepustnice, przeplywomierz, krokowy. Na kompie diagnostycznym bylem juz ze 4 razy. STracilem juz tyle ze zlozylbym inny samochod hehe. Zaden mechanik nie wie juz co mowić. Sam nie wiem za co teraz sie zabrać. Moze jakies propozycje?

 

Z góry dziekuje kazdemu kto moze mi pomoć. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece odłączałem każdą po kolei... A przewody o jak sprawdzic?

 

Jeden mechanik powiedzial jeszcze ze to moze ten komputer silnika i powiedział ze koszt 400 zł. Ale on kazał mi wymieniać wszystko po kolei i narazie nie ma efektu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż gaz :wink:

Powiem tak, też powymieniałem trochę części na nowe i olałem że przy mocnym przyspieszaniu trochę go cos przyhamowuje.

Jeżdże na LPG i jest idealnie. Podejżewam że moja usterka tkwi gdzieś w układzie wtrysku paliwa, bo to nie ma nic wspólnego z układem gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli problemy sa na zimnym silniku, tak? A na rozgrzanym juz tylko wolne obroty sa za wysokie? Jezeli tak, to ja bym obstawial jakas nieszczelnosc w ukladzie dolotowym.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli problemy sa na zimnym silniku, tak? A na rozgrzanym juz tylko wolne obroty sa za wysokie? Jezeli tak, to ja bym obstawial jakas nieszczelnosc w ukladzie dolotowym.

 

tak Offtopicznie: rany boskie, jak ja sie ciesze,ze bede mial Diesla ;) ihihih

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie: na silnym silniku jak trzymam równo pedał gazu tozwalnia i sie dusi i zwalnia(wcsine do konca to po sekundzie cos go odblokowywuje), wrzuce na nastepny bieg i sytuacja sie powtarza, nawet na piątce. Im dluzej jezdze tym obroty na jałowym sa coraz wyzsze 0,9 1,0 1,1 i coraz mneij sie zacina az po rozgrzaniu ma 1,3 i sie nie zacina...

 

U mnie jest odwrotnie. Dusi sie przy delikatnej jezdzie (normalnej), przy ostrej i wciskaniu gazu do konca mniej...

 

Własnie wróciłem z analizatora spalin. Usłyszałem tylko to co zwykle: "idealnie". Co to do diabla moze byc... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiem

według mnie przestawia zapłon-tak wiem nie ma możliwości regulacji mechanicznej ale niestety motronik reguluje elektroniką.U mnie było podobnie,kupa kasy nerwów,przepływomierze wymieniane ,sondy,lewe powietrza,i kupa.Któregos dnia się wpieniłem-otóz tak się składa że czasem tam coś se w elektronice grzebnę -i wygląda to tak,przynajmniej u mnie-na sondę idą cztery przewody,dwa to grzanie,jeden zasilanie masą a drugi odczyt.I sprawa miała się tak ,odczyty lambdy były niby złe,złe stosunki powietrza itp,silnik się krztusił,tracił moc.Napięcie z sondy pokazywało około 1.6volta.czyli mieszanaka za bogata.Tylko ze mieszanka była ok,jak pomierzyłem drugi przewód to pojawiało się na nim jakies napięcie cząstkowe i sonda głupiała!!Komputer motronika po prostu podawał zamiast masy napięcie!!Ja to rozwiązałem tak-emulator sondy lambda,zresztą trochę grzebnięty jeszcze prze ze mnie-podaję na kompa napięcie wahające się w wartościach od 0,3 do 0.6volta i auto chodzi jak przeciąg!!a że w wikszości jezdżę na gazie to jeszcze lepiej bo nie łąpie błedów.Więc poszukaj usterki może nie w mechanice,a w elektronice-po prostu normalnym miernikiem zmierz napięcie na wyjściu z sondy,jak pokaże powyżej 0,6 volta to szukaj w tym kierunku co napisałem wcześniej

Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o sonde. To pol roku temu obroty na jalowym mial 1200 zacinal podobnie lecz tylko przy wyprzedzaniu (przy wcisnieciu mocniej gazu). Podlaczyli auto pod komp stwierdzili ze sonda. Zalozyli sonde za 100 zł *jakas tania sie wydawała*, podlaczyli pod komp i mowia błedu nie ma ale obroty takie same czyli 1200. KAzali przeczyscic krokowy i przeplywomierz. Powiedzieli ze sonda OK.

 

Czy jesli bylaby to sonda to byloby tak ze na zimnym obroty idealne lecz sttraszne zwiechy i jak wciskam pedal do konca to sie odblokowywuje a jak sie rozgrzeje to sie nie zacina.

 

No i dzisiaj zauwazylem ze jak juz rozgrzanym samochodem. Wrzucam na looz to obroty 1400. Zatrzyuje samochod, wrzucam na looz obroty 1100 - 1200.

 

POdczas jazy wyglada to tak: Kiedy jade wrzucam na looz obroty spadaja na 1200 i wskakuja na 1400 jak sprezyna tak sie odbijają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko bylo sprawdzane orpcz sondy ktora byla wymieniana pol roku temu i na kompie nie wykazuje zadnych bledow, na analizaorze spali tez zadnych bledow.

 

No i jeden mechanik podejrzewa jeszcze ten komputer silnika (sterownik). NIe wiem co ten ziomek tam pogrzebał ale obroty skakały mi od 1,2 do 2.0 jak sie zatrzymywalem na swiatlach (jakbym wciskal pedał gazu i puszczał) a teraz sie uspokoily i jest tak jak pisalem wyzej. NO i spalanie w miescie na tym kompie przy zegarku zawsze pokazywalo mi 10,5 a teraz 8,8.

 

Tylko dziwnie z tymi obrotami i zacinkami. Jak stoje na jałowym 1,2. Jak jade i wrzuce na looz 1,5. A po odpaleniu 0.7 - 0.9. Hm...

 

Moze jest ktos z okolic Wlocławka kto moglby zerknąc, albo pomierzyc te sonde bo ja jestem w tych sprawach zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panie kolego ja bym stawial na uklad zasilania paliwem jak go nie sprawdziles to zrob to zacznij od poczatku czyli od papy paliwa glownie sprawdz filterki i cisnienie na wtryskach/ wez ksiazke i do dziela lub program ETK to taki katalog powodzenia
jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie,tylko że jak jest zimny silnik to jak wcisnę gaz do dechy to idzie ale tak jakby lekko przerywał...jak tylko przejadę nim okoo kilometra to wszystko jest ok...Podejrzewam,że to wina starych świec i kabli...jak myślicie?
Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.