Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

zbliza sie u mnie wymiana oleju i zastanawiam sie czy nie zalac juz mineralnego przebieg to tak okolo 235 000km

 

obecnie mam zalany 10w40 valvoline i silnik cos mi sie wydaje ze jakos dziwnie chodzi strasznie glosno

 

aha jaka wiskoze polecacie

 

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

Ile łyka Ci oleju teraz tak od wymiany do wymiany?

Jak ja kupiłem samochód to zalałem półsyntetyka mobila i silnik też głośno zaczął chodzić i łykać niecały litr między wymianami. Teraz jeżdżę na castrolu. Głośniejsza praca pozostała ale teraz między wymianami nic nie dolewam.

Minerała raczej unikaj do takich silników.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
to że silnik ma nieco wiekszy przebieg nie znaczy ze trzeba go mineralnym katowac
Opublikowano
przy prebiegu 350 tys.km lalem polsyntetyk 10w40 i bylo ok w aucie 325 td

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
Ja mam z 94r E36 z przebiegiem 205tys i leję półsyntetyk Mobila. Nic nie cieknie z silnika i między wymianami grama oleju nie bierze. :cool2:

Była: BMW E36 320i Sedan (vanos) - 94r

Było (i więcej nie będzie): Opel Vectra B 2.0 16V CDX - 98r


Nie zrozumieją ci którzy nie obcowali z BMW sam na sam!!!

Opublikowano
Nie chcę skłamać ale minerał ma jakieś takie tam parametry że turbinie nie bardzo sie to podoba... ktoś coś więce....wie :?: :wink: sorry ze tak ogólnikiem ale to tylko zasłyszane :)
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Nie zmieniaj. Ja mam ok 280 przebiegu i jeżdżę dalej na syntetyku 5W40. Od wymiany do wymiany nie muszę dolewać.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
U mnie jest 235 tyś km. latam na Elf Excellium LDX 5W40, od wymiany do wymiany nic nie uzupełniam (poziom się nie zmienia). Trochę mnie złościło lekkie grzechotanie silnika na biegu jałowym, mechanik z ASO Auto Fus stwierdził że nie słyszałem jeszcze głośnej pracy M50, a on sam nie słyszał tak cichego silnika z takim przebiegiem (myślałem że jest to problem związany z Vanosem do którego trzeba zamontować zestaw podkładek ale problem dotyczy silników wyprodukowanych do końca 93 roku).

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
na twoim miejscu pozostałbym przy 10w/40.Fakt jak zalejesz mineralny olej 15w/40 bedzie go brał mniej ale silnik nie bedzie taki czysty jak po półsyntetyku ponieważ minerał zostawia nagary.pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.