Skocz do zawartości

--- Shell ATF LA 2634 --- do 5HP30


Vikingb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :cry:

 

Szukam oleju do automatycznej skrzyni biegów 5HP30 i musi to być Shell ATF LA 2634 i nigdzie nie mogę go kupić, wszyscy robią takie oczy :shock: bo o tym oleju słyszą pierwszy raz. W dodatku na stronie internetowej Shell'a nie ma nawet wzmianki o tym oleju (nawet na stronach anglojęzycznych). Czy można gdzieś kupić ten olej poza ASO BMW :cry: i w jakiej cenie.

 

:modlitwa: Porszę o pomoc gdyż autko stoi i czeka na olej :modlitwa:

 

Dzięki pozdrawiam, Vikingb.

Edytowane przez Vikingb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :cry:

 

Szukam oleju do automatycznej skrzyni biegów 5HP30 i musi to być Shell ATF LA 2634 i nigdzie nie mogę go kupić, wszyscy robią takie oczy :shock: bo o tym oleju słyszą pierwszy raz. W dodatku na stronie internetowej Shell'a nie ma nawet wzmianki o tym oleju (nawet na stronach anglojęzycznych). Czy można gdzieś kupić ten olej poza ASO BMW :cry: i w jakiej cenie.

 

:modlitwa: Porszę o pomoc gdyż autko stoi i czeka na olej :modlitwa:

 

Dzięki pozdrawiam, Vikingb.

Bo to jest produkt warsztatowy. Jeśli gościu w tym wątku się nie pomylił, to jest on dostępny w beczkach 20-25 litrów lub większych. Podejrzewam, że taniej Cię wyjdzie kupić w ASO tyle ile wchodzi do skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dokument wydaje się to potwierdzać:

 

http://www.zf-group.com/pdf/5HP30.pdf

 

Pojemniki 20- lub 209-litrowe.

 

 

Chyba jeszcze Esso ATF LT 71141 możesz użyć. Może jego będzie łatwiej dostać?

 

http://www.upromex.com.pl/catalog/index.html?ownerID=28#

 

 

Na alledrogo chyba też ludzie to sprzedają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam witam :D :D :D

 

Z tego co udało mi się wyczytać w internecie, TIS, ETK, to już wiem jaka jest różnica pomiędzy skrzyniami 5HP30 z czarną tabliczką zalewanych olejem Shell LA 2634 a z zieloną zalewanych olejem ESSO LT 71141 :D :D :D

 

Pierwsze lata montażu 5HP30 firma BMW zalewała olejem półsyntetycznym Shell LA 2634 (czarna tabliczka). Kolejne lata montażu 5HP30 (nowsze modele "5" "7" i "8") BMW zalewało już olejem syntetycznym ESSO LT 71141.

 

Podsumowując:

1. Shell to półsyntetyk a ESSO to syntetyk

2. skrzynia 5HP30 z czarną i zieloną różnią się tylko zalanym olejem

 

Tak więc po dokładnym spuszczeniu oleju, wymyciu chłodnicy oleju, układu sterowania skrzyni, nowy filtr oleju, możemy do skrzyni 5HP30 z czarną tabliczką wlać ESSO LT 71141 i wszystko powinno działać :cool2:

 

Teraz już wiem, że na pewno wleję ESSO syntetyk zamiast Shell'a półsyntetyka :D :D :D

 

Pozdrawiam Vikingb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Heja :cry2:

 

Wyczytałem ostatnio, że skrzynie z czarną i zieloną tabliczką różnią się konwerterami :!: :!: :!:

 

czarna tabliczka - konwerter tradycyjny

zielona tabliczka - konwerter regulowany

 

Do czarnej tabliczki według TIS musi być Shell LA 2634 a do zielonej Esso LT 71 141.

 

Czy ktoś może wytłumaczyć czym różni się konwerter tradycyjny od regulowanego.

 

Dzięki pozdrawiam Vikingb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem były trzy rodzaje 5HP30

oleje do ZF'a pięciobiegowego są zależnie od numeru ASB, i koloru naklejki

następujące możliwości:

 

- naklejka/korek zielona - olej ESSO LT71141 ilośc 13.0 litra

 

- naklejka/korek czarna:

- numer początkowy części ZF 1056 i tak dalej - Dexron IID

- numer początkowy części ZF 1055 i tak dalej - Shell LA 2634

 

Ja mam rocznik 1992 i ZF 1065. W kwietniu 2007 wymieniłem używając Dexron IID, chodzi ładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja ;-)

 

Trochę się naszukałem i ... konwerter tradycyjny od regulowanego różni się tym iż tradycyjny przekazuje moc silnika na skrzynię bezstopniowo czyli pełne załączenie lub jego brak, natomiast konwerter regulowany (lub inne określenie stopniowy) przekazuje moc stopniowo, bardziej płynnie co pozwala bardziej łagodnie przenieść moc silnika na skrzynię. Skrzynie z czarną tabliczką mają konwerter tradycyjny a z zieloną regulowany.

 

Niestety właściciele z czarną tabliczką są bardziej narażeni na awarie 5HP30 gdyż konwerter od razu załącza moc silnika na skrzynię a ona tego po pewnym zmęczeniu materiału nie wytrzymuje. Skrzynie z zieloną tabliczką również narażone są na zmęczenie materiału a w konsekwencji awarię skrzyni tylko, że proces ten przebiega wolniej gdyż konwerter regulowany łagodniej obchodzi się ze skrzynią.

 

Jedyna wskazówka do właścicieli 5HP30 aby skrzynia wytrzymała jak najdłużej to normalne przyspieszanie - szczególnie od zera - a nie KICK DOWN :nienie:

 

Wracając do oleju to skrzynię z czarną tabliczką można zalać Esso LT 71 141 po wypłukaniu ze starego Shell'a LA 2634 natomiast skrzynię z zieloną tabliczką można zalewać TYLKO Esso LT 71 141 gdyż konwerter na Shell'u troszkę inaczej pracuje.

 

Pozdrawiam Vikingb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Heja ;-)

 

Trochę się naszukałem i ... konwerter tradycyjny od regulowanego różni się tym iż tradycyjny przekazuje moc silnika na skrzynię bezstopniowo czyli pełne załączenie lub jego brak, natomiast konwerter regulowany (lub inne określenie stopniowy) przekazuje moc stopniowo, bardziej płynnie co pozwala bardziej łagodnie przenieść moc silnika na skrzynię. Skrzynie z czarną tabliczką mają konwerter tradycyjny a z zieloną regulowany.

 

Niestety właściciele z czarną tabliczką są bardziej narażeni na awarie 5HP30 gdyż konwerter od razu załącza moc silnika na skrzynię a ona tego po pewnym zmęczeniu materiału nie wytrzymuje. Skrzynie z zieloną tabliczką również narażone są na zmęczenie materiału a w konsekwencji awarię skrzyni tylko, że proces ten przebiega wolniej gdyż konwerter regulowany łagodniej obchodzi się ze skrzynią.

 

Jedyna wskazówka do właścicieli 5HP30 aby skrzynia wytrzymała jak najdłużej to normalne przyspieszanie - szczególnie od zera - a nie KICK DOWN :nienie:

 

Wracając do oleju to skrzynię z czarną tabliczką można zalać Esso LT 71 141 po wypłukaniu ze starego Shell'a LA 2634 natomiast skrzynię z zieloną tabliczką można zalewać TYLKO Esso LT 71 141 gdyż konwerter na Shell'u troszkę inaczej pracuje.

 

Pozdrawiam Vikingb.

 

Sorry że odgrzewam tego starego kotleta, ale czy ktoś może potwierdzić te rewelacje? W najbliższych dniach będę zakładał skrzynię z czarną blaszką (taka była oryginalnie), mam też konwerter od "zielonej". Jeśli to by była prawda to chętnie bym zamienił konwertery. Wg katalogu ZF w obu były te same konwertery T26. Ciężko z kimkolwiek rozmawiać na tematy 5hp30 bo każdy gdzieś coś słyszał, gdzieś przeczytał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podaję info z TIS:

 

http://a.imageshack.us/img231/3018/tis5hp30.jpg

 

 

"The following lifetime lube oils must not be mixed with or replaced by on another"

 

Tyle mówi na ten temat TIS, a jak jest w rzeczywistości - tego nie wiem. Może ktoś eksperymentował w tym temacie, ja jednak zaufałbym tym informacjom, które podaje BMW. "... oleje te nie mogą być mieszane, ani zastępowane jeden drugim"

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś eksperymentował w tym temacie, ja jednak zaufałbym tym informacjom, które podaje BMW. "... oleje te nie mogą być mieszane, ani zastępowane jeden drugim"

Pozdrawiam

Tak, tak. ZF oczywiście też tak podaje. Nie chodziło mi o zamianę oleju lecz bardziej o ta plotkę ze stopniowaniem mocy w "zielonej" i niestopniowaniem w "czarnej". Wg katalogu maja te skrzynie takie same konwertery a i jeździ się na nich tak samo. Chyba szkoda sobie tym głowę zawracać.

Również pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak. ZF oczywiście też tak podaje. Nie chodziło mi o zamianę oleju lecz bardziej o ta plotkę ze stopniowaniem mocy w "zielonej" i niestopniowaniem w "czarnej". Wg katalogu maja te skrzynie takie same konwertery a i jeździ się na nich tak samo.

Jaka plotka :shock: do 5HP30 były dwa typy konwerterów T26 i U23 i tak jak już wcześniej pisałem ... czytaj uważnie. Do twojej skrzyni TYLKO konwerter T26 (R13) !!!

 

Chyba szkoda sobie tym głowę zawracać.

Aż krew się gotuje czytając coś takiego ... a później ludzie płaczą, że automatyczna skrzynia biegów to wieczne problemy ... tak się w Polsce naprawia większość automatów :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 5HP30 były dwa typy konwerterów T26 i U23 i tak jak już wcześniej pisałem ... czytaj uważnie. Do twojej skrzyni TYLKO konwerter T26 (R13) !!!

 

Tak. Były 2 rodzaje konwertera, ale raczej nie zależy od tego kolor tabliczki jak wyżej napisano.

W E38 z M60 była tylko skrzynia (1055 000 031; 5hp30 PY) z zieloną tabliczką zalana ESSO LT 71141 i miała konwerter T26!

Więc jak to się ma do tego że konwerter decyduje jakim olejem zalano skrzynię?

 

Aż krew się gotuje czytając coś takiego ... a później ludzie płaczą, że automatyczna skrzynia biegów to wieczne problemy ... tak się w Polsce naprawia większość automatów :x

Nie ma się co podniecać w końcu to dyskusja. Takie dopiski zwiększają autorytet jedynie w Twoich oczach. Sam chcę wiedzieć o co w tym wszystkim chodzi i liczę na wyjaśnienie bo póki co ZF przeczy temu co pisali koledzy wyżej. Nie jestem mechanikiem, tym bardziej od ASB ale temat mnie interesuje szczególnie że moje auto idzie we wtorek do serwisu... Mimo problemu jaki mnie spotkał, zamierzam już zawsze jeździć automatem.

 

http://images45.fotosik.pl/320/d41d4d11d64d5cf8m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacentos bardzo dobrze, że jesteś ciekawy i dociekliwy ... Skrzynie o nr 1055 000 026 i 1055 000 031 to tzw. "końcówki/przejściówki" przed zmianą. Generalnie jest tak jak napisałem powyżej. Jeżeli jesteś na 100% pewien, że konwerter ze skrzyni z zieloną tabliczką jest T26 to możesz go założyć ale jeżeli jest to konwerter U23 to nie można bo przy U23 jednostka sterująca skrzynią jest troszkę inna.

Co do oleju to T26 pracuje prawidłowo na Shell'u lub ESSO natomiast U23 tylko na ESSO.

 

Pozdrawiam Vikingb :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś na 100% pewien, że konwerter ze skrzyni z zieloną tabliczką jest T26 to możesz go założyć

Tak, to jest T26 i pochodzi ze skrzyni 1055 000 031. Nie będę kombinował zostawię jak jest.

Czy cena oleju Shell może się różnic w poszczególnych ASO? Albo czy komuś udało się znaleźć inne źródło zakupu? Jeśli nie, to muszę wybulić jedyne 120 zł/l :) Jest od ręki do wzięcia w Katowicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell poza siecią BMW praktycznie nie do kupienia, w niemczech jakieś 2 lata temu w BMW około 18 euro za litr. Ja zalałem ESSO ale skrzynia i konwerter po regeneracji i kompletnie pusta, weszło coś około 13 L.

 

Pozdrawiam Vikingb :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się pogodziłem z wydatkiem ok. 1200 zł za olej :)

Ale z czystej ciekawości (może się komuś przyda) zapytam co sądzicie o tym:

 

http://www.upromex.pl/_pd,pl/123,2060/MIDLAND_OMNIMATIC_LT_71141,_M-1375.4,_LA2634_1L.html

Wg sprzedawcy spełnia normy Shell LA2634 oraz Esso LT 71141

 

Oraz:

http://www.olejedosilnikow.pl/oleje-przekladniowe/545-valvoline-maxlife-atf-dextron-ii-i-iii-1l.html

SPECYFIKACJA:

 

Dextron IID, Dextron III

Ford Mercon V

Chrysler / Mopar ATF +3 / +4

Toyota / Lexus T / T-III / T-IV

KIA / Mitsubishi Diamond SP-II / SP-III

Honda ATF-Z1

Nissan Matic-J/ - D/ -K

BMW LT-71141 / LA 2634

Mazda - wszystkie modele

 

ZASTOSOWANIE:

 

Zalecane do stosowania w samochodach osobowych, ciężarówkach i autobusach o przebiegu powyżej 100 000 km

MaxLife ATF zalecany jest do nowych lub remontowanych skrzyń automatycznych, dla których rekomendowane są oleje klasy ATF Dexron IID, ATF Dexron III/Mercon lub Chrysler/Mopar +3/+4.

 

OPIS:

 

Pierwszy płyn do przekładni automatycznych opracowany specjalnie do samochodów z większym przebiegiem (powyżej 100 000 km). Oparty na wysokiej jakości bazie zawiera unikalny pakiet uszczelniający, dodatki antyzużyciowe i lepkościowe. Został stworzony by wydłużyć prawidłową pracę automatycznych przekładni, redukować zużycie, oraz zapewnić płynną zmianę biegów dłużej niż konwencjonalne płyny przekładniowe.

 

ZALETY:

 

- Poprawia uszczelnienia i zapobiega wyciekom

- Redukuje powstawanie osadów

- Zapewnia doskonałą płynność w niskich temperaturach i mocniejszy film olejowy w wysokich temperaturach

- Wydłuża żywotność skrzyni

 

Powiedzcie, czym zalewa serwis ASB skoro za remont np wstecznego chcą 3tys? W tych 3 tys. jest robocizna ~800-1000, olej - 1620, filtr i uszczelka 100 zł. To części musiałyby kosztować 500 zł. Cedzą stary olej przez skarpetkę? Albo zalewają tańszy Esso a potem inny użytkownik pojazdu z "czarnulką", sądząc że wszystko jest w oryginale spuszcza 5l i dolewa Shell LA2634 albo inny Dextron...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych fragment korespondencji z Fuchs:

 

[...] Poszukuję dobrego oleju do automatycznych skrzyń biegów ZF 5hp30 (z czarną tabliczką), który spełnia specyfikację Shell LA 2634 [...]

 

[...] W załączeniu informacje o produkcie i lista ZF.

 

Do przekładni ZF 5HP 30 producent zaleca oleje z listy ZF 11. Produkt na bazie mineralnej Titan ATF 3000.

 

Natomiast specyfikacje

5HP30

Entsprechend Ersatzteilnummer des Fahrzeugherstellers:

1. Shell ATF LA-2634

=> BMW Oil No. 8322 9407765 (Kennzeichnung Befüllöffnung Ölwanne)

2. ZF Lifeguardfluid5 (ZF No. S671 090 170)

=> BMW Oil No. 8322 9407807 (Kennzeichnung Befüllöffnung Ölwanne)

=> Rolls Royce Oil No. PL 31493PA

Achtung: Vertausch führt zum Getriebeausfall

 

spełnia TITAN ATF 3353, który należy zastosować do tej przekładni.

Best regards / Pozdrawiam

 

Olej typu ATF ograniczający zużycie paliwa do najnowszej generacji przekładni automatycznych (NAG) włączając przekładnie 7-biegowe oraz wcześniejsze generacje, przekładnie 5-biegowe (NAG).

 

MB-APPROVAL 236.12

 

DEXRON III

BMW 83 22 9 407 765

BMW 83 22 9 407 807

FORD M2C195-A

FORD M2C202-B

FORD M2C922-A1

VW TL 521 62 (G 052 162)

VW 501 60

VW G 052 990

 

Cena w Fuchsie - 33,11 netto/l w bańce 20l; 37,00 zł/l netto w 1l opakowaniach ale trzeba wziąć zgrzewkę 20szt. - dostawa na zamówienie z terminem 3tyg.

Olej BMW 8322 9407807 to nic innego jak Esso LT 711471

 

Oleje ATF mieszają się.

 

Pełna specyfikacja oleju TITAN ATF 3353 od FUCHS

Wymagania od ZF wspomniane wyżej TE-ML 11

 

...i jeszcze zamiennik dla SHELL LA2634 wg RM european Auto Parts

to: "ATF Auto Transmission Fluid (1 Liter) Equivalent to: Shell LA 2634 NOTE: Only for "Black Tag" transmission Manufacturer: FUCHS TITAN ATF 3353"

-> http://www.rmeuropean.com/search.aspx?keyword=83-22-9-407-765

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja niestety dowiedziałem się po czasie ale Shell LA 2634 jest dostępny w PL za śmieszne pieniądze i z pewnego źródła... Oto dowód:

http://img152.imageshack.us/img152/6706/shellla2634.th.jpg

230zł/20L wychodzi po 11,50zł/L. Ja kupiłem Febi po 32zł/L :/ Cóż, może komuś innemu się to przyda...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety dowiedziałem się po czasie ale Shell LA 2634 jest dostępny w PL za śmieszne pieniądze i z pewnego źródła... Oto dowód:

http://img152.imageshack.us/img152/6706/shellla2634.th.jpg

230zł/20L wychodzi po 11,50zł/L. Ja kupiłem Febi po 32zł/L :/ Cóż, może komuś innemu się to przyda...

Pozdrawiam

... kolejny mądry ... :oops:

ZF na Polske zawsze podaje ceny w EURO i tak jest również w tym przypadku, 230 ale EURO !!! (wychodzi ok 45 zł za litr !!!)

tuczi77 zanim coś napiszesz to dobrze poczytaj co publikujesz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vikingb, rzeczywiście nie doczytałem :( Choć z drugiej strony nie przypuszczałem, że ceny w PL można podawać w € a nie w PLN... Choć z drugiej strony 45zł/L to i tak lepiej niż w ASO (84zł/L).

 

W takim wypadku nie pozostaje nic innego jak poprosić MODów o usunięcie mojego wprowadzającego w błąd posta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu

czy zalewał ktoś ten olej http://www.upromex.pl/_pd,pl/123,2060/MIDLAND_OMNIMATIC_LT_71141,_M-1375.4,_LA2634_1L.html do A5S560Z E34 540iA.

Słyszałem opinie że leją i wszystko jest ok. Szkoda mi trochę 1300zł na olej wydać :cry:

Jak nie będzie wyjścia to wtedy kupie orginał.

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.