Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszytkich mam pytanko w imieniu mojego kolegi posaida on bmw e39 z silnkiem 2,5tds i autko mu sie grzeje termostat jest o,k bo sprawdzalismy wiskoza działa tez czy to moze byc pompa czy moze cos innego i jeszcze jedno autko mu jak stoji na wolnych obrotach jest wszytko dobrze a gdy sie przjedzie kilometr to autko staje i w tym wezyku co idzie od filtra do pompy jest pusty jak by paliwa nie dawał czy jest tam moze jakas pompa w zbiorniku bo na wolnych obrotach jest o,k chodzi bez problemu .Dzienki bardzo pozdawiam wszytkich :D :D
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

1 co do grzania, to czy dobrze jest odpowietrzony układ??

2 jest pompka paliwa w zbiorniku, pod kanapą po stronie pasażera, żeby ją sprawdzić zdejmij ten wężyk, podłóż jakiś słoik czy inny pojemniczek i przekręć kluczyk, powinno lecieć paliwko

Opublikowano
Witam. ... 2.5 TDS oj... . Jeździłem TDSem 6 lat super...ale to ...'grzeje się' i wszystko niby OK....to ...nie wróży dobrze... w ciągu tych 6 lat 3 razy zmieniałem głowicę... ten typ tak ma...jak sie raz przegrzeje...to ..prawdopodobnie głowica...jest zbyt cienka dla takich ciśnień i długości dla 6 cylindrów. Za każdym razem wymieniałem termostat i visko...ale zawsze okazywało się, że to głowica. Generalnie...jak w TDSsie przy prędkościach powyżej 140 km/h wskaźnik temperatury płynu odchyla się naprawo od pionu ...nawet na 2 mm to coś już nie tak z głowicą. Pozdrawiam....i mam nadzieję, że się mylę.
Memento Mori :-)
Opublikowano

A jak to jest z 530-tką dieselkiem?

zawsze mam wskazówkę na pionie, ale kiedyś jak było chyba z 38 albo więcej stopni zostawiłem ją na kilka minut na wolnych obrotach (klima chodziła) po dosyc intensywnej jeździe i po powrocie zobaczyłem że wskazówka odchyliła się od pionu do góry właśnie o jakieś 2-4mm. Później już nigdy tego nie zaobserwowałem ale mój mechanior się bardzo wystraszył jak mu to powiedziałem i kazał mi obserwować temperaturę. Już nigdy się to nie powtórzyło, co to może (lub mogło) byc?

pozdro

Opublikowano
Z 530D.....jest całkiem (jak do tej pory ) fajnie. Jak się rozgrzeje to stoi pół milimetra za pionem (tego się wystraszyłem po przejściu z TDSa) ale tak wskazówka stoi nawet jak lecę 220km/h. Więc się uspokoiłem. Tyle że mam coś walniętego ze sterowaniem turbiny....jak wcisnę (przy prędkościach pow 130km/h) to max zrobi 160km/h i nic więcej...pedał gazu jakby przestał 'kontaktować' dusi się i tyle...ale jak odpuszczę i z pedałem gazu postąpię delikatnie to ...łapie oddech i rozpędza się do 220. Mechanik stwierdził , że to zawór ciśnienia turbiny...ale nie sprawdzałem tego jeszcze. A jeżeli chodzi o głowicę w 530D ...to mechanik nie spotkał się jeszcze z uszkodzeniem. Pozdrawiam.
Memento Mori :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.